mi
door miepjemol Nov 18, 2012 om 11:56
Voeding & gezondheid

Aanvullende verzekeringen vergelijken ZONDER basiverzekering

Wie kan mij vertellen waar ik aanvullende verzekeringen (AV) kan vergelijken ZONDER basisverzekering?
Het belangrijkste is voor mij de inhoud van een aanvullend pakket, want dáár zitten de grote verschillen tussen de maatschappijen, niet in de inhoud van de basisverzekering, die hoef je in principe alleen maar te vergelijken om de premie.
Voor mij werkt het andersom, eerst de aanvullende verzekering, heb ikde juiste gevonden, dan komt de basisverzekering pas om de hoek kijken.
Tot nu moet ik altijd alle verzekeraars nalopen en polisvoor waarden doorspitten, het is om gestoord van te worden.
Slimme tip gevraagd!

1251 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2012 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Slimme tip"?

Als u gaat vergelijken, dan doet het er toch niet toe dat ook de basisverzekering meegenomen wordt in die vergelijking. Die polisvoorwaarden kunt u rustig overslaan, zijn allemaal gelijk.

Als u een aanvullende gevonden hebt, die naar uw zin is, moet u toch ook de premie weten van die basisverzekering die er bij hoort, want de meeste verzekeraars sluiten niet alleen een aanvullende af, of als ze dat wel doen, is de prijs hoger dan in een combinatiie.

gompy2
door gompy2 - Nov 18, 2012 om 12:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Als je nu -> Hier klikt, wordt je net zo slim en bijdehand als degene die jou antwoord moeten geven, simpel hé?
Moet je neusje nog afgeveegd worden?

mi
door miepjemol - Nov 18, 2012 om 15:40
7 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik aanvullende verzekeringen wil vergelijken wil ik de prijzen voor déze verzerkingen vergelijken, niet de basisverzekeringen, want je kunt wel degelijk bij een andere verzekering dan die van de basis- een aanvullende- afsluiten, ook zonder toeslagen.

Het lijkt me niet dat deze site bedoelt is om schimpscheuten uit te delen (neuzen die afgeveegd moeten worden of misschien zelfs oren die nog niet droog zijn).
Ik meen dat ik meer over aanvullende verzekeringen weet dan menigeen, maar het blijft een moeilijke zaak om de aanvullende verzekeringen op een eenvoudige manier te vergelijken.
Wist u bijvoorbeeld dat u meerdere aanvullende verzekeringen naast elkaar (bij verschillende maatschappijen) kunt afsluiten?

De overzichten die we bij de vergelijkingssites te zien krijgen, hebben meestal niet alle belangrijke/volledige gegevens, het is hooguit een richtlijn. De polisvoorwaarden moeten goed worden doorgenomen t.a.v. de vergoedingen, want staat er in een overzicht bijvoorbeeld max. €1000 vergoeding voor alternatieve geneeswijzen, dan blijkt er in de voorwaarden te staan dat het max. €35 per dag of per consult is; dat haal je niet uit het overzicht. Als je je realiseert dat zo'n consult meestal rond de €70 of hoger ligt, dan betaal je zelf de andere helft bij. Dat is wat ik bedoel met polisvoorwaarden doorspitten, niet voor de basisverzekering, want die zijn nagenoeg/bijna overal hetzelfde.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2012 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zult u dus gewoon aan het werk moeten. Desnoods alle voorwaarden van alle aanvullende verzekeringen uitprinten en afstrepen maar. De meeste verzekeraars stellen het helemaal niet op prijs, hier de basis, daar de aanvullende en nog verder een andere aanvullende.

De meeste mensen zijn zwaar oververzekerd, maar ga uw gang, sluit twee aanvullende af voor allebei bijvoorbeeld 20 fysio behandelingen.

En als u dan meent meer over aanvullende verzekeringen te weten dan menigeen, waarvan de inhoud trouwens elk jaar wijzigt, waarom vraagt u dan hier advies?

Neem een basisverzekering en betaal de rest zelf, hoeft u niets uit te zoeken.

gompy2
door gompy2 - Nov 18, 2012 om 16:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Weer een geweldig antwoord van die Tijger1, heb er niets aan toe te voegen.
Een groene duim hoor.
Het is net wat tijger1 schrijft, je zult zelf aan het werk moeten.

Voor topicstarter een goed advies.
Haal voor 14 dagen eten en drinken in huis, doe de deur goed op slot, ga er elke dag eens goed voor zitten en pluis dan op je gemak alle polisvoorwaarden uit van alle zorgverzekeraars, want dat zul je wel moeten met wat jouw eisen zijn.
En de prijzen van diverse pakketten zul je ook moet vergelijken, want die zijn ook op veel sites aanwezig.
Mocht je het na een halve dag op willen geven, NIET DOEN, gewoon dóórgaan miepjemol, gewoon dóórgaan hoor, want écht, je kunt het!

mi
door miepjemol - Nov 18, 2012 om 16:53
7 Antwoorden / 2 Vragen

Beste lezers,

Bij voorbaat dank voor uw reactie, maar één verzoek: alleen reageren als u een antwoord op de vraag weet. Ik onderneem ieder jaar deze actie en loop steeds tegen het (voor mij) zelfde probleem aan; er wordt behoorlijk gegoogled, geloof me.

In iemand anders' portemonnee kijken lukt mij nog steeds niet, maar mijn portemonnee staat mij niet toe om zelf mijn consulten te betalen en daarom sluit ik een aanvullende verzekering af (of meer dan één).

Dank je gompy2, je antwoord is vriendelijk en tja, dat doe ik ieder jaar (en het lukt me ook altijd) maar het kost me meer dan 14 dagen. Helaas moet ik weer op herhaling, maar met een stille hoop dat er een bruikbare suggestie t.a.v. een simpeler manier van zoeken komt.

gompy2
door gompy2 - Nov 18, 2012 om 17:04
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Miepjemol,

Voor zover ik het kan beoordelen is er geen andere manier voor je dan het zelf uitzoeken.
Niemand anders kent jouw wensen en eisen en na wat ik zo in de gauwigheid heb gezien via Google zijn er genoeg vergelijkingssites waar je specifieke eisen kunt aangeven.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2012 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook ik kan niet in andermans portemonnee kijken, maar u bent wel helemaal verkeerd bezig, als u meer dan een aanvullende, en dan bedoel ik natuurlijk niet een aanvullende en een tand, afsluit. U denkt toch niet dat u dezelfde nota twee keer kunt indienen bij twee verschillende aanvullende verzekeringen? Als bijvoorbeeld de helft vergoed wordt bij de een, dan nog een keer indienen bij de andere van de tweede helft? U kunt dan blijkbaar wel elke maand twee keer premie missen, maar niet dat bedrag reserveren voor de gewenste behandeling.

Ik heb de indruk dat u de ironie in het antwoord van gompy2 van 16.34 niet helemaal begrijpt.

Of wij hier reageren of niet, dat maken we helemaal zelf uit en niet de vragensteller.

el
door elze30 - Nov 18, 2012 om 19:21
150 Antwoorden / 3 Vragen

Miepje, laat ik nu eens serieus zijn. Ik begrijp het probleem. Maar ik heb ook geen antwoord. Ik gebruik zelf altijd www.kiesbeter.nl. Daar begin je met je leeftijd en postcode. Daarna geef je de eisen aan je aanvullende verzekering op. Daarna komt de lijst met opties van basis plus aanvullende. Daarvan kun jer er drie vergelijken. Bij de lijst met verschillen alleen letten op de tekst met " aanvullend" erbij. Ook kun je je polis 2012 vergelijken met die van 2013. Daar komen dan de verschillen uit. Dat is ook handig. Noem mij je wensen, en ik zoek met je mee.
Wat betreft het nemen van een aanvullende bij een andere verzekeraar: in de Kassa uitzending deed de Independer man of dat mogelijk was. Volgens mij is het NIET mogelijk. Bij mijn weten is er dan altijd een opslag op de premie. Noem mij de zorgverzekeraars die het wel toestaan! En verder denk ik dat " dubbel verzekeren" , niet mogelijk is op grond van bepaalde polisvoorwaarden. In ieder geval kan het niet bij dezelfde zorgverzekeraar.

mi
door miepjemol - Nov 18, 2012 om 21:14
7 Antwoorden / 2 Vragen

Terug naar de vraagstelling: Wie kan mij vertellen waar ik aanvullende verzekeringen (AV) kan vergelijken ZONDER basisverzekering?

Elze30, dank je voor je berichtje.
'Wat betreft het nemen van een aanvullende bij een andere verzekeraar: in de Kassa uitzending deed de Independer man of dat mogelijk was. Volgens mij is het NIET mogelijk. Bij mijn weten is er dan altijd een opslag op de premie. Noem mij de zorgverzekeraars die het wel toestaan! En verder denk ik dat " dubbel verzekeren" , niet mogelijk is op grond van bepaalde polisvoorwaarden. In ieder geval kan het niet bij dezelfde zorgverzekeraar.'
Het is juist dat het mogelijk is. Verzekeraars zijn er niet altijd blij mee omdat er nogal eens verkeerd gedeclareerd wordt (als men het overzicht verliest), maar het kàn, en ook zònder opslag van premie (dit weet ik uit ervaring), hoewel de meeste verzekeraars wèl een opslag hanteren.
Van 'dubbel' verzekeren is geen sprake zolang de rekening maar één keer wordt ingediend.

Ik ga op deze plaats niemand wijzer maken dan hij/zij al is, maar neem van mij aan dat enig (lees 'uitgebreid') onderzoek de moeite waard is.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2012 om 22:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus als ik het goed begrijp, wilt u via deze site wel gebruik maken van de "wijsheid" van anderen, maar uw eigen "licht zet u onder een korenmaat"? Wat egoistisch.

mi
door miepjemol - Nov 22, 2012 om 11:56
7 Antwoorden / 2 Vragen

Inmiddels is het antwoord gevonden hoe u eenvoudig alle aanvullende verzekeringen op een rijtje kunt krijgen met de bijbehorende premies.

Op https://www.independer.nl/zorgverzekering/vergoedingen/intro.aspx ; er zijn 2 tabbladen: één per verzekeraar en één op prijs gesorteerd.

Op http://www.zorgkiezer.nl/aanvullende-zorgverzekering/sorteer/dekking/volgorde/desc/verzekeraar/alle/premie/maand/dekking/alle/leeftijd/alle kunt u vergelijken op premie van de aanvullende verzekeringen. Er is één 'maar', er zijn 213 verzekeringen om te vegelijken, dus wel een flinke klus.

tijger1
door tijger1 - Nov 22, 2012 om 12:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aan het werk dan maar. En misschien kunt u ons dan daarna "wijzer" maken?

gompy2
door gompy2 - Nov 24, 2012 om 18:24
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 22 nov 2012, 12:05]Aan het werk dan maar. En misschien kunt u ons dan daarna "wijzer" maken?
Vreemd maar ik krijg altijd een heel warm gevoel van binnen als ik lees dat mensen zoals miepjemol zich zo willen opofferen om ons simpele mensen wijzer te kunnen maken...
Ik ben niet gelovig maar je zou haast zeggen dat er een hogere macht in het spel moet zijn want iemand met zo'n altruïstisch gedrag, die kan nooit op een normale simpele manier gemaakt zijn.
Hulde!

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2012 om 18:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gompy2

U hebt ten onrechte warme gevoelens.

Ze gaat ons op deze plaats juist helemaal niet wijzer maken, 28-11 21.14, maar dat geeft niet. Ik zit gelukkig niet op haar onzin te wachten.

gompy2
door gompy2 - Nov 24, 2012 om 18:47
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het gelezen tijger2...
"O wat een teleurstelling, wat een verschrikkelijke teleurstelling toch..."
Weg droombeeld van hogere machten....