vd
door vdh Aug 5, 2013 om 13:37
Voeding & gezondheid

AH bonus

Ervaring met AH-bonus korting, Mijn vrouw kocht vorige week een artikel waar de bonus korting van toepassing was, via de kassabon zag ze dat dit niet was gedaan, een paar dagen later met een andere artikel was het weer raak, volgens de manager lag de schuld bij het hoofdkantoor, ze heeft de korting toen wel gekregen maar moest er wel steeds om vragen.Is dit probleem plaatselijke of een landelijke ?

2262 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 5, 2013 om 13:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee, hier (Leidschendam) geen problemen met de kassa en bonus korting. Als de korting niet is ingevoerd door de manager (of wie het moet invoeren) in de kassa, kan de kassa het ook niet herkennen, lijkt me.

aurora1
door aurora1 - Aug 5, 2013 om 13:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Soms geldt een bonuskorting alleen voor een AH XL, lees dit (klik, eerdere vraag over hetzelfde onderwerp) anders even door.

vr.gr.

tenormin
door tenormin - Aug 5, 2013 om 13:52
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 5 aug 2013, 13:49]Soms geldt een bonuskorting alleen voor een AH XL, lees dit (klik, eerdere vraag over hetzelfde onderwerp) anders even door.

vr.gr.

Dat mevrouw de korting wel gekregen heeft betekent dat het niet (alleen) een AH XL betreft.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Aug 5, 2013 om 17:13
330 Antwoorden / 15 Vragen

Gebeurt hier (oosten van het land) regelmatig, ook dat de prijzen in de kassa niet kloppen met het schap. Daarin is de winkel zelf dan slordig geweest. Het klopt waarschijnlijk wel dat "het hoofdkantoor" schuldig aan is aan het niet ingeven van een Bonusprijs. Die zal die prijzen wel landelijk invoeren.
Er zitten vaak fouten in de AH kassabon, altijd nadeel klant uiteraard.
De ene keer sta ik voor 30 cent bij de infobalie, andere keer voor 2 euro.
Ik controleer altijd de kassabon maar de AH kassabon dubbel!

me
door mein33 - Aug 5, 2013 om 17:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Alle prijzen in de AH supermakten worden landelijk vastgesteld in ingevoerd. Soms gaat het fout en kan de servicebalie van de AH vestiging dit corrigeren.
Daarom, "kijk altijd uw kassabon na" en zeker de bonusartikelen want die worden pas bij het afrekenen aan de kassa verrekend en staan apart op de kassabon vermeld.

tenormin
door tenormin - Aug 5, 2013 om 18:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

gerdamarijke, ik zelf geloof niet dat het landelijk, vanuit het hoofdkantoor, word geregeld. Er zijn b.v. hier in de buurt 2 AH 's, die soms van prijs verschillen voor hetzelfde artikel. Ik denk meer dat de "baas" van de lokale AH dit zelf allemaal in moet voeren. Opletten blijft inderdaad geboden: zo maak ik geen gebruik van het verzoek "om papier te sparen geen kassabon te nemen". Dat lijkt mij dan zo'n "lieve slogan" maar kan je niet meer retourneren/ruilen als de bon er niet is.

dearagain
door dearagain - Aug 5, 2013 om 18:06
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*wat ik ook al in een ander draadje vermeldde, worden er naar mijn ervaring bij het afrekenen bij AH opmerkelijk veel fouten gemaakt (en meestal in het nadeel van de klant)

gerdamarijke
door gerdamarijke - Aug 5, 2013 om 18:11
330 Antwoorden / 15 Vragen

@ Tenormin:
Verspreid over het land heeft Albert Heijn momenteel 567 winkels, waarvan 250 franchisevestigingen. Zie link. Dat prijsverschil zou daarin kunnen zitten. En in plaats van papier te sparen, dwingt AH mij zo de bon te vragen omdat het controleren hiervan hoog nodig blijkt.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Aug 5, 2013 om 18:12
330 Antwoorden / 15 Vragen

Link weg..... http://franchiseplus.nl/ zoek op AH. Dan maar zo.

dearagain
door dearagain - Aug 5, 2013 om 18:48
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*wat mij ook opvalt, is, dat de medewerkers daarop reageren alsof ze het heel gewoon vinden om in de rij te staan bij de serviceafdeling

gerdamarijke
door gerdamarijke - Aug 5, 2013 om 20:33
330 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt dearagain, daar erger ik me ook enorm aan. Als je er als klant iets van zegt krijg je als antwoord: dient u maar een klacht in bij "het hoofdkantoor".
Dat heb ik een aantal keer gedaan. Krijg je een standaard mailtje terug met excuus blabla en bedankt voor het melden. AH schijnt niet te begrijpen dat het de klant is die door daar boodschappen te doen, voor hun boterham zorgt. En er nog een stevige prijs voor betaalt ook!

worst
door worst - Aug 5, 2013 om 23:03
109 Antwoorden / 0 Vragen

Bonuskorting wordt landelijk ingevoerd. De bonus geld meestal voor een week. Daarna verdwijnt de bonus weer uit het systeem en betaal je bij de kassa de normale prijs. Dat wil niet zeggen dat de producten met bonusstickers uit de winkel zijn gehaald. Dus wat jij dan denkt door de sticker nog in de bonus is, is dat al niet meer. Op de bonussticker staat ook de week aangegeven waarvoor deze actie geld. Bij AH doen ze echter niet moeilijk. Je krijgt de bonus alsnog, maar moet daarvoor wel even naar de servicebalie. In wezen heb je geen recht meer op deze bonus.

dearagain
door dearagain - Aug 6, 2013 om 15:50
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[offtopic reactie verwijderd - redactie]