Digitale nota's indienen bij zorgverzekeraar
Ik heb onlangs twee nota's ingediend bij mijn zorgverzekeraar.
Je krijgt dan een melding dat ze ontvangen zijn, maar verder niets.
Toen ik na een maand eens ging kijken op mijn overzicht, zag ik dat de twee nota's afgekeurd waren
om iets simpels, een code ontbrak. Ik vond het gek dat ik daar geen melding van kreeg.
Dat lijkt me toch een kleine moeite. Ik heb dit opgenomen met de verzekeraar maar dat doen ze niet.
Elke nota die zij niet hoeven te vergoeden, is natuurlijk winst.
Ik vroeg me af; gaat dit bij elke zorgverzekeraar zo??
En is dit "normaal"of ben ik de enige die dit vreemd vindt?
Natuurlijk gek dat je daar geen bericht van krijgt, maar ze werken met codes voor allerlei handelingen bestaat een code en die stond er dan waarschijnlijk niet bij, kun je even bij de administratie van je behandelend arts vragen hoe dat zit.
Gaat er natuurlijk niet om dat ze moedwillig niet betalen om de winst op te krikken, lijkt me een rare complot theorie.
Ik vond het gek dat ik daar geen melding van kreeg.
Dus is het goed om zelf de controle te houden.
Nieuwe nota - met code - aanvragen bij de zorgverlener en opnieuw indienen.
Dat is nou het handige van digitaal. Je kan op ieder moment van de dag of nacht op je account inloggen om te kijken hoe de zaken er voor staan.
Bij Ohra krijg ik altijd keurig (schriftelijk) bericht met de laatste stand van zaken.
Dus of iets wel of niet vergoed wordt, wat ten koste gaat van eigen risico of eigen bijdrage.
Maar ook de al gebruikte eigen bijdrage en wat er nog over is van het bedrag van 385,-
Dus niet bij alle zorgverzekeraars werkt het hetzelfde kennelijk!
Als je nota's zijn afgekeurd i.v.m. een ontbrekende code, kun je duplicaatnota's aanvragen.
De zorgerzekeraars nemen geen genoegen met een kopie, dus een nieuw origineel is nodig.
Dan heb je kans dat (als je de code deze keer wel invult) je dan alsnog geld terug krijgt.
Succes
U heeft klaarblijkelijk een restitutie verzekering. Alsdan moeten declaraties worden voorzien van een DBC code waarvoor u terecht moet bij de zorgverlener. Bent U zelf in gebreke daarin kunt U de aansprakelijkheid niet leggen bij de verzekeraar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer