sj
door sjaantje109 Oct 31, 2016 om 16:11
Voeding & gezondheid

Digitale nota's indienen bij zorgverzekeraar

Ik heb onlangs twee nota's ingediend bij mijn zorgverzekeraar.
Je krijgt dan een melding dat ze ontvangen zijn, maar verder niets.
Toen ik na een maand eens ging kijken op mijn overzicht, zag ik dat de twee nota's afgekeurd waren
om iets simpels, een code ontbrak. Ik vond het gek dat ik daar geen melding van kreeg.
Dat lijkt me toch een kleine moeite. Ik heb dit opgenomen met de verzekeraar maar dat doen ze niet.
Elke nota die zij niet hoeven te vergoeden, is natuurlijk winst.

Ik vroeg me af; gaat dit bij elke zorgverzekeraar zo??
En is dit "normaal"of ben ik de enige die dit vreemd vindt?

1722 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2016 om 16:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een code is juist niet "iets simpels". Maar heb daar verder geen ervaring mee, want ik dien nooit nota's in bij mijn zorgverzekeraar.

holstein
door holstein - Oct 31, 2016 om 16:48
922 Antwoorden / 16 Vragen

Natuurlijk gek dat je daar geen bericht van krijgt, maar ze werken met codes voor allerlei handelingen bestaat een code en die stond er dan waarschijnlijk niet bij, kun je even bij de administratie van je behandelend arts vragen hoe dat zit.
Gaat er natuurlijk niet om dat ze moedwillig niet betalen om de winst op te krikken, lijkt me een rare complot theorie.

edrick3
door edrick3 - Oct 31, 2016 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik vond het gek dat ik daar geen melding van kreeg.

Dus is het goed om zelf de controle te houden.
Nieuwe nota - met code - aanvragen bij de zorgverlener en opnieuw indienen.

pi
door pieterwolters - Oct 31, 2016 om 17:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je ook je spambox gecontroleerd?

Cookies
door Cookies - Oct 31, 2016 om 18:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat is nou het handige van digitaal. Je kan op ieder moment van de dag of nacht op je account inloggen om te kijken hoe de zaken er voor staan.

La
door Laelia1955 - Oct 31, 2016 om 18:31
21 Antwoorden / Vragen

Bij Ohra krijg ik altijd keurig (schriftelijk) bericht met de laatste stand van zaken.
Dus of iets wel of niet vergoed wordt, wat ten koste gaat van eigen risico of eigen bijdrage.
Maar ook de al gebruikte eigen bijdrage en wat er nog over is van het bedrag van 385,-
Dus niet bij alle zorgverzekeraars werkt het hetzelfde kennelijk!
Als je nota's zijn afgekeurd i.v.m. een ontbrekende code, kun je duplicaatnota's aanvragen.
De zorgerzekeraars nemen geen genoegen met een kopie, dus een nieuw origineel is nodig.
Dan heb je kans dat (als je de code deze keer wel invult) je dan alsnog geld terug krijgt.
Succes

Ma
door Mat Matheij - Oct 31, 2016 om 18:51
986 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft klaarblijkelijk een restitutie verzekering. Alsdan moeten declaraties worden voorzien van een DBC code waarvoor u terecht moet bij de zorgverlener. Bent U zelf in gebreke daarin kunt U de aansprakelijkheid niet leggen bij de verzekeraar.

costnix
door costnix - Oct 31, 2016 om 22:46
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Vertrouwen is goed, controle is beter.