li
door lizmol Jan 16, 2012 om 19:05
Voeding & gezondheid

Geen prijs meer op medicijnen.

Mijn man en ik gebruiken allebei heel veel medicijnen, nu valt het mij op dat er sinds 20 december op onze medicijnenverpakking geen prijs meer vermeld staat.
Ik heb verleden week ook weer gehaald, en ook vandaag, maar nergens staat een prijs op.
Rara hoe kan dat ? En waarom is dat ?

2490 10 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 16, 2012 om 19:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De apotheek vind dat voor u de prijs niet telt,is als u de prijs zou willlen weten kan u kontakt op nemen met u zorgverzekering om die te weten te komen. Tenslotte betaalt u verzekering de kosten hier voor en niet u.

li
door lizmol - Jan 16, 2012 om 19:20
61 Antwoorden / 5 Vragen

Kan allemaal wel zo zijn, maar waarom stond het eerst wel altijd op de verpakkingen vermeld en nu niet meer.
En voor jezelf is het ook wel handig om te weten hoever je van die 220,= eigen bijdrage zit.

dobby
door dobby - Jan 16, 2012 om 19:23
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lizmol schreef op maandag 16 jan 2012, 19:05]Mijn man en ik gebruiken allebei heel veel medicijnen, nu valt het mij op dat er sinds 20 december op onze medicijnenverpakking geen prijs meer vermeld staat.
Ik heb verleden week ook weer gehaald, en ook vandaag, maar nergens staat een prijs op.
Rara hoe kan dat ? En waarom is dat ? Heb ik ook, elke 2 maanden weer.. Het is - in elk geval bij *mijn* apotheek - begonnen toen ze de herhaalrecepten uitbesteed hebben.. en dat gebeurt met een automatisch systeem (een robot die de meds pakt en bundelt).. deze print geen prijs erop. Maar gewoon vriendelijk vragen, en de apotheker schrijft het voor je over op de doosjes (het staat namelijk wel gewoon op de interne bon die de apotheek voor zijn administratie gebruikt en voor de eventuele declaratie naar de verzekering).

tenormin
door tenormin - Jan 16, 2012 om 19:29
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lizmol schreef op maandag 16 jan 2012, 19:20]Kan allemaal wel zo zijn, maar waarom stond het eerst wel altijd op de verpakkingen vermeld en nu niet meer.
En voor jezelf is het ook wel handig om te weten hoever je van die 220,= eigen bijdrage zit.

Bij mij staan de prijzen er al meer dan een jaar niet meer op, dus nog vóór de eigen bijdrage van €170,00 inging; daarvoor wel: en dat was altijd schrikken.

Ook kreeg (krijg?) ik een lijst van de Zorgverzekeraar wat de kosten zijn geweest tot het door mij te moeten betalen bedrag. Ik denk dat Verzekeraars ieder dan een andere methode van werken hebben; ik heb een Ohra verzekering.

stacey
door stacey - Jan 16, 2012 om 19:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Weer nieuw beleid, de prijzen zijn Vrijgegeven......

--De apothekersassistente verwijst me voor vragen over de kosten naar mijn zorgverzekeraar. Waarom?
Uw zorgverzekeraar maakt afspraken met uw apotheker over de prijzen van medicijnen en zorg in de apotheek.
Deze kosten zijn in een contract vastgelegd.
De prijs die u (meestal via uw zorgverzekeraar) betaalt voor uw medicijnen en zorg in de apotheek is dus afhankelijk van de afspraken die uw zorgverzekeraar met uw apotheker heeft gemaakt én van de polis die u bij uw verzekeraar heeft. Lees de polisvoorwaarden van uw verzekeraar dus goed door.--
Info

zwemmer
door zwemmer - Jan 16, 2012 om 19:38
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Totdat je de grens van de eigen bijdrage bereikt hebt stuurt de zorgverzekeraar je steeds een overzicht van uitgaven die onder de eigen bijdrage vallen toe. Tenminste in mijn geval (Ohra) is dat tot nog toe wel zo gegaan.

Zwemmer

li
door lizmol - Jan 16, 2012 om 19:52
61 Antwoorden / 5 Vragen

Ja inderdaad ik krijg ook van Agis om de zoveel tijd meestal 3 maanden bericht over hoeveel er berekend is. Maar ik heb nog medicijnen van Oktober waar de prijs wel op staat. Kijk het maakt mij niet uit wat het kost, ik moet die medicijnen toch hebben, maar het valt mij gewoon op, vandaar mijn vraag waarom en waarvoor.

tenormin
door tenormin - Jan 16, 2012 om 19:55
16847 Antwoorden / 108 Vragen

dat zeg ik, zwemmer, hebben we toch één gemene deler: OHRA.

el
door elselien - Jan 21, 2012 om 22:59
41 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn apotheek vermeldt al meer dan een jaar geen prijzen meer. Je hebt inderdaad het recht om erom te vragen. Mochten ze dit niet willen doen, dan kun je een andere apotheek nemen.
Het is belangrijk om naar de prijs van een medicijn te informeren zelfs voor je het aan de balie bestelt. Immers als het heel erg duur is en je (hoewel het voorgeschreven werd door de huisarts) er toch je bedenkingen bij hebt, kun je er voorlopig vanaf zien. Ook kun je aan de apotheek vragen of er goedkopere alternatieven zijn.
Pas trouwens op voor de zogenaamde receptregelvergoedingen. (ik weet eerlijk gezegd niet of deze dit jaar nog bestaan). Vorig jaar was het zo, dat de apotheek een bedrag per recept rekende van ca. 7 euro, plus de kosten van het medicijn. De eerste keer per kalenderjaar berekenen ze zelfs 2x 7 euro. En in het wekend of 's avonds mogen ze nog een extra toeslag rekenen van ca. 25 euro.

bi
door birgit69 - Dec 20, 2013 om 13:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het bevreemd mij ook aangezien ik het wel moet betalen met mijn eigen risico. Als ik bij de supermarkt iets koopt zie ik toch ook wat het kost. Helemaal vreemd is dat mijn maandelijks medicijn bijna iedere maand in prijs verschilt, zou dit dan ook de rede zijn dat het er niet meer op staat. DSW gaf aan dat de prijs iedere maand wordt aangepast in het geneesvergoedingssysteem.