gr
door grimmel Aug 19, 2012 om 00:13
Voeding & gezondheid

Geld terug van C&A

Ik heb in de Webwinkel van C&A kleding gekocht. van deze kleding heb ik een artikel teruggezonden conform de aanwijzingen van C&A, van PostNL heb ik daarvoor een verzendbewijs gehad. Een maand later heb ik een mail naar C&A gestuurd waar mijn geld bleef van de retourzending.
Ik kreeg een mailtje dat de zending nog niet administratief
was verwerkt. Nu ruim 1.5 maand later nog geen geld en op mijn mailtjes reageren ze niet meer.
Hebben meer mensen deze ervaring met C&A, laat het weten

15645 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ikbenik
door ikbenik - Aug 19, 2012 om 00:44
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

Als het product binnen 7 werkdagen na ontvangst is teruggestuurd, dient de verkopende partij het bedrag binnen 30 dagen te retourneren.
Dat zijn de regels.

Het ligt wel aan het aankoopbedrag in hoeverre je stappen kunt ondernemen. Als het bedrag zeer gering is, kun je wel brieven schrijven, maar echte stappen kun je dan helaas niet zetten. De kosten daarvan wegen niet op tegen de kosten van het verlies.

zoekster
door zoekster - Aug 19, 2012 om 08:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Er is vast iets mis gegaan met de verwerking van je pakketje.
Wat je nog kan doen is brieven schrijven, gebruik daarvoor de voorbeeldbrief van consuwijzer, klik hier

Pas hem aan aan je situatie, laat die dreiging van juridische stappen erin staan, ook al ben je dat niet van plan. Vergeet niet je klantnummer, ordernummer van je pakket en de code van je verzendbewijs te vermelden.

Het contact-adres van de klantenservice is in Duitsland
C&A Online Shop
Alte Ricklinger Straße 212
30823 Garbsen / Duitsland

Ik neem dan maar aan dat daar Nederlandse werknemers op de klantenservice werken... Wel vervelend dat je met een Duits bedrijf te maken hebt.

Verder kun je ook zo'n brief naar de retourafdeling van C&A sturen. Dat is eigenlijk niet de bedoeling. Die is alleen voor retourpakketjes met eventueel een klacht over het product zelf, maar je kunt het altijd proberen.
C&A Online Shop
Antwoordnummer 8000
3301 WB Dordrecht

Niet aangetekend verzenden, want dan ben je straks nog meer kwijt aan verzendkosten, dan aan wat je nog tegoed hebt van C&A . Nu slechts 85 cent portokosten voor Duitsland en 50 cent voor Nederland.
Verder blijven mailen, vermeld ook dat je je klacht op het consumenten forum van Kassa hebt gezet, soms helpt dat.

Succes emee!



gladdeharry
door gladdeharry - Aug 19, 2012 om 08:05
463 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ik heb niks teruggestuurd maar laatst wel iets besteld. Aan de hand van die bestelling heb ik twee maal een mail gestuurd met een vraag maar nul keer antwoord gekregen. Gaat dus iets niet goed daar.

Cookies
door Cookies - Aug 19, 2012 om 09:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Slechte zaak dat mailtjes niet beantwoord worden EN dat ze ruim over de termijn van terugbetaling gaan! Ballentent dus in mijn ogen.

En erg amateuristisch dat je artikelen niet kan retourneren in een filiaal. Bij de Bijenkorf en V&D kan dit wel.

gr
door grimmel - Aug 19, 2012 om 20:17
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb het verzendbewijs van PostNL, het is natuurlijk mogelijk dat het pakje daar is kwijtgeraakt dat gebeurt tegenwoordig wel vaker bij deze club.
Als C&A in antwoord op mijn mail laat weten dat het pakket niet is ontvangen dan
wordt het duidelijk en kunnen we er samen uitkomen. Nu antwoorden ze gewoon niet op mijn mail, C&A is een groot concern maar op deze wijze wel verkeerd bezig. Ik ben een ondernemer met pensioen en heb altijd goed naar mijn klanten
geluisterd en evt. problemen opgelost, zo hoort het als je wil blijven bestaan als onderneming (al ben je nog zo groot)

ikbenik
door ikbenik - Aug 19, 2012 om 20:23
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op zondag 19 aug 2012, 09:39]En erg amateuristisch dat je artikelen niet kan retourneren in een filiaal. Bij de Bijenkorf en V&D kan dit wel.
Dit slaat werkelijk nergens op.

Als een winkelketen uit franchise ondernemers bestaat, is het logisch dat je een artikel niet in een winkel kunt retourneren. Iedere zaak is een eigen onderneming.
Bij winkelketens die niet met franchising werken, kan de koper een gekocht product van een webshop wel in iedere winkel retourneren.

Cookies
door Cookies - Aug 19, 2012 om 22:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=ikbenik schreef op zondag 19 aug 2012, 20:23][quote=carola.83 schreef op zondag 19 aug 2012, 09:39]En erg amateuristisch dat je artikelen niet kan retourneren in een filiaal. Bij de Bijenkorf en V&D kan dit wel.
Dit slaat werkelijk nergens op.

Als een winkelketen uit franchise ondernemers bestaat, is het logisch dat je een artikel niet in een winkel kunt retourneren. Iedere zaak is een eigen onderneming.


Je hoeft mij niet uit te leggen wat franchise inhoudt! Dat het administratief/logistiek/financieel wat meer werk oplevert, betekent niet dat het onmogelijk is!

Hou jij je nu maar bezig met je consuwijzer.

ikbenik
door ikbenik - Aug 19, 2012 om 23:02
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op zondag 19 aug 2012, 22:55]Je hoeft mij niet uit te leggen wat franchise inhoudt! Dat het administratief/logistiek/financieel wat meer werk oplevert, betekent niet dat het onmogelijk is!
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is.

abarth
door abarth - Aug 20, 2012 om 09:59
845 Antwoorden / 19 Vragen
0

Zoekster, post naar antwoordnummer is gratis

[url=http://www.postnl.nl/zakelijk/ontvangen/antwoordnummer/]Bron Post.nl

zoekster
door zoekster - Aug 20, 2012 om 10:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

@abarth, je hebt gelijk! Nog meer reden voor grimmel om er een brief aan te wagen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 21, 2012 om 22:43
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=ikbenik schreef op zondag 19 aug 2012, 20:23][quote=carola.83 schreef op zondag 19 aug 2012, 09:39]Als een winkelketen uit franchise ondernemers bestaat, is het logisch dat je een artikel niet in een winkel kunt retourneren. Iedere zaak is een eigen onderneming.
Offline gekochte kleding kun je wel retourneren in andere filialen. (laat me raden dat jij nu gaat vertellen dat dat niet zo is? ;-))

[quote=zoekster schreef op maandag 20 aug 2012, 10:10]@abarth, je hebt gelijk! Nog meer reden voor grimmel om er een brief aan te wagen.
Krijg je daar geen reactie op gewoon nog een brief en krijg je daar ook geen reactie op je mag één keer raden..

Iedere keer 51 cent kan aardig in de papieren lopen.

zoekster
door zoekster - Aug 21, 2012 om 23:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

@lekkerisdat, je maakt er wel een potje van, nu is het net of een uitspraak van ikbenik afkomstig is van carola.83.

da
door daisy0307 - Oct 28, 2013 om 13:53
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Mensen ben gewaarschuwd! Bestel NOOIT iets via C&A shop online!!! Ik heb 17 sept een pakketje besteld, 2 weken lang is mijn pakketje kwijt geweest! In de winkel geweest, daar was de jas al 10 euro goedkoper en nog eens 25% korting! dus ik heb 9 okt mijn pakketje retour gestuurd en kiala punt kan bevestigen dan C&A mijn pakket op 14 okt ontvangen hebben en C&A zegt rond uit mijn pakketje kwijt te zijn!!!! En het ergste van alles is dat mijn pakketje BETAALD IS!!!!! En tot op heden mijn geld nog steeds NIET retour heb! Wat een vreselijke service! Dit gaat echt te ver.... en als je ze aan de telefoon wil moet je ook nog even een -0900 nummer bellen wat je klauwen met geld kost! NOOIT MEER C & A ONLINE VOOR MIJ! Zo gaan wij nu verdere stappen ondernemen!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

De
Dee010420 - May 14, 2024 om 23:12
Geldzaken & recht

Vreemde incasso paypal via riverty

Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Ki
Kim92 - May 13, 2024 om 19:41
Vakantie & reizen
Misleid bij hotel boeking

Misleid bij hotel boeking

Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend. 
Ver ... Lees meer