Geld terug van C&A
Ik heb in de Webwinkel van C&A kleding gekocht. van deze kleding heb ik een artikel teruggezonden conform de aanwijzingen van C&A, van PostNL heb ik daarvoor een verzendbewijs gehad. Een maand later heb ik een mail naar C&A gestuurd waar mijn geld bleef van de retourzending.
Ik kreeg een mailtje dat de zending nog niet administratief
was verwerkt. Nu ruim 1.5 maand later nog geen geld en op mijn mailtjes reageren ze niet meer.
Hebben meer mensen deze ervaring met C&A, laat het weten
Als het product binnen 7 werkdagen na ontvangst is teruggestuurd, dient de verkopende partij het bedrag binnen 30 dagen te retourneren.
Dat zijn de regels.
Het ligt wel aan het aankoopbedrag in hoeverre je stappen kunt ondernemen. Als het bedrag zeer gering is, kun je wel brieven schrijven, maar echte stappen kun je dan helaas niet zetten. De kosten daarvan wegen niet op tegen de kosten van het verlies.
Er is vast iets mis gegaan met de verwerking van je pakketje.
Wat je nog kan doen is brieven schrijven, gebruik daarvoor de voorbeeldbrief van consuwijzer, klik hier
Pas hem aan aan je situatie, laat die dreiging van juridische stappen erin staan, ook al ben je dat niet van plan. Vergeet niet je klantnummer, ordernummer van je pakket en de code van je verzendbewijs te vermelden.
Het contact-adres van de klantenservice is in Duitsland
C&A Online Shop
Alte Ricklinger Straße 212
30823 Garbsen / Duitsland
Ik neem dan maar aan dat daar Nederlandse werknemers op de klantenservice werken... Wel vervelend dat je met een Duits bedrijf te maken hebt.
Verder kun je ook zo'n brief naar de retourafdeling van C&A sturen. Dat is eigenlijk niet de bedoeling. Die is alleen voor retourpakketjes met eventueel een klacht over het product zelf, maar je kunt het altijd proberen.
C&A Online Shop
Antwoordnummer 8000
3301 WB Dordrecht
Niet aangetekend verzenden, want dan ben je straks nog meer kwijt aan verzendkosten, dan aan wat je nog tegoed hebt van C&A . Nu slechts 85 cent portokosten voor Duitsland en 50 cent voor Nederland.
Verder blijven mailen, vermeld ook dat je je klacht op het consumenten forum van Kassa hebt gezet, soms helpt dat.
Succes emee!
Ik heb niks teruggestuurd maar laatst wel iets besteld. Aan de hand van die bestelling heb ik twee maal een mail gestuurd met een vraag maar nul keer antwoord gekregen. Gaat dus iets niet goed daar.
Slechte zaak dat mailtjes niet beantwoord worden EN dat ze ruim over de termijn van terugbetaling gaan! Ballentent dus in mijn ogen.
En erg amateuristisch dat je artikelen niet kan retourneren in een filiaal. Bij de Bijenkorf en V&D kan dit wel.
Ik heb het verzendbewijs van PostNL, het is natuurlijk mogelijk dat het pakje daar is kwijtgeraakt dat gebeurt tegenwoordig wel vaker bij deze club.
Als C&A in antwoord op mijn mail laat weten dat het pakket niet is ontvangen dan
wordt het duidelijk en kunnen we er samen uitkomen. Nu antwoorden ze gewoon niet op mijn mail, C&A is een groot concern maar op deze wijze wel verkeerd bezig. Ik ben een ondernemer met pensioen en heb altijd goed naar mijn klanten
geluisterd en evt. problemen opgelost, zo hoort het als je wil blijven bestaan als onderneming (al ben je nog zo groot)
[quote=carola.83 schreef op zondag 19 aug 2012, 09:39]En erg amateuristisch dat je artikelen niet kan retourneren in een filiaal. Bij de Bijenkorf en V&D kan dit wel.
Dit slaat werkelijk nergens op.
Als een winkelketen uit franchise ondernemers bestaat, is het logisch dat je een artikel niet in een winkel kunt retourneren. Iedere zaak is een eigen onderneming.
Bij winkelketens die niet met franchising werken, kan de koper een gekocht product van een webshop wel in iedere winkel retourneren.
[quote=ikbenik schreef op zondag 19 aug 2012, 20:23][quote=carola.83 schreef op zondag 19 aug 2012, 09:39]En erg amateuristisch dat je artikelen niet kan retourneren in een filiaal. Bij de Bijenkorf en V&D kan dit wel.
Dit slaat werkelijk nergens op.
Als een winkelketen uit franchise ondernemers bestaat, is het logisch dat je een artikel niet in een winkel kunt retourneren. Iedere zaak is een eigen onderneming.
Je hoeft mij niet uit te leggen wat franchise inhoudt! Dat het administratief/logistiek/financieel wat meer werk oplevert, betekent niet dat het onmogelijk is!
Hou jij je nu maar bezig met je consuwijzer.
[quote=carola.83 schreef op zondag 19 aug 2012, 22:55]Je hoeft mij niet uit te leggen wat franchise inhoudt! Dat het administratief/logistiek/financieel wat meer werk oplevert, betekent niet dat het onmogelijk is!
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is.
Zoekster, post naar antwoordnummer is gratis
[url=http://www.postnl.nl/zakelijk/ontvangen/antwoordnummer/]Bron Post.nl
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vreemde incasso paypal via riverty
Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Misleid bij hotel boeking
Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend.
Ver
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer