jo
door joanna1956 Jun 23, 2010 om 12:31
Voeding & gezondheid

Gezondheidszorg

Gelooft u in de bezuinigingen? Heeft dat eigen risico zin? Nou, voor mij niet, want ik zit door mijn ziekte de eerste maand van het jaar al op mijn maximum.
Straks nog meer bezuinigen. Nou, ik zou ze wel een handje kunnen helpen, door b.v. de apothekers een recept in een keer uit te laten geven i.p.v. in 3 tot meer keer. Voor elke keer krijgen zij n.l. een vergoeding! Naar de tandarts? Iedere keer wil hij een foto maken, waarom? En waarom voor 1x controle 3 afspraken, controle, gaatje en mondhygieniste. Voorheen deed hij dat in 1x! Het klinkt misschien heel hard, maar waarom IVF in het basispakket?

960 16 Rapporteer

de
door deolde37 - Jun 23, 2010 om 14:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het eigen risico heeft totaal geen zin en de chronisch zieken en mensen met een handicap worden alleen maar keihard gestraft.Je mag niet ziek zijn wat dat kost geld, alsof wij er om vragen!! We krijgen echt amerikaanse toestanden hier, ben je arm of ziek dan heb je pech, heb je geld, dan kan alles......

Wat mij betreft het eigen risico afschaffen en premies gaan betalen naar draagkracht, de diknekken flink laten betalen en de chronisch zieken/minima zo weinig mogelijk.

Lijkt me het meest eerlijk.

stacey
door stacey - Jun 23, 2010 om 15:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Het klinkt misschien heel hard, maar waarom IVF in het basispakket? --

Om te zorgen dat er genoeg mensen ter wereld blijven komen om de kosten voor alles (straks) op te hoesten ?

ge
door gerland - Jun 24, 2010 om 12:59
127 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=stacey schreef op woensdag 23 jun 2010, 15:12]--Het klinkt misschien heel hard, maar waarom IVF in het basispakket? --

Om te zorgen dat er genoeg mensen ter wereld blijven komen om de kosten voor alles (straks) op te hoesten ?

Stacey, een bijzonder slecht argument.
IVF vergoeden is wel een heel erg dure manier om dat doel na te streven. Bovendien: het aantal IVF geboortes is, t.o.v. het totaal aantal geboortes verwaarloosbaar klein. Een druppel op de gloeiende plaat dus.
Het valt bovendien te bezien of de IVF-kinderen niet zouden worden geboren indien er van vergoeding geen sprake zou zijn.

birdies
door birdies - Jun 24, 2010 om 15:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Het klinkt misschien heel hard, maar waarom IVF in het basispakket?...........

Het klinkt niet hard, maar wel zeer egoïstisch. Waarom jouw ziekte/kwaal wel in het basispakket en onvruchtbaarheid (= ziekte) niet? Bovendien: er worden maximaal slechts 3 pogingen vergoed.

stacey
door stacey - Jun 24, 2010 om 22:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=gerland schreef op donderdag 24 jun 2010, 12:59][quote]

Stacey, een bijzonder slecht argument.
.

Volgens mij is iets waar een vraagteken achter staat een Vraag
en Geen Argument.........

Maar het is niet de 1e keer dat er over vergoeding IVF commentaar is en ben het eens met Birdies wat dit onderwerp betreft.

Bovendien is het een zinlose discussie, zit van alles in pakket wat de een gebruik en ander niet en wie bepaald het belang ervan voor wie ?

ge
door gerland - Jun 25, 2010 om 01:16
127 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 24 jun 2010, 22:07][quote=gerland schreef op donderdag 24 jun 2010, 12:59][quote]

Stacey, een bijzonder slecht argument.
.

Volgens mij is iets waar een vraagteken achter staat een Vraag
en Geen Argument.........

Maar het is niet de 1e keer dat er over vergoeding IVF commentaar is en ben het eens met Birdies wat dit onderwerp betreft.

Bovendien is het een zinlose discussie, zit van alles in pakket wat de een gebruik en ander niet en wie bepaald het belang ervan voor wie ?

@stacey,
Zoals als jij het stelt, in reactie op de quote die je gebruikt, is, ondanks het vraagteken, een andere uitleg (argument) meer voor de hand liggend.

Ik begrijp dat jij het hier als een oprechte vraag bedoeld hebt (ik moet eerlijk zeggen, mijn interpretatie vloeide voort uit mijn beeld dat ik van jou had, maar ik heb je kennelijk een beetje overschat)
Een vraag dus.
Bij deze een antwoord: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik je berichten dat de reden waarom IVF-behandelingen worden vergoed niet gelegen is in de noodzaak groei van de bevolking te bevorderen.

di
door dirk2 - Jun 25, 2010 om 09:06
364 Antwoorden / 21 Vragen

Voorheen deed hij dat in 1x......
U kunt hem erop aanspreken of een andere tandarts nemen.
want ik zit door mijn ziekte de eerste maand van het jaar al op mijn maximum.
U krijgt veel zorg, maar U gunt een ander geen IVF behandeling?

stacey
door stacey - Jun 25, 2010 om 09:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=gerland schreef op vrijdag 25 jun 2010, 01:16][quote=stacey schreef op donderdag 24 jun 2010, 22:07][quote=gerland schreef op donderdag 24 jun 2010, 12:59][quote] .

@stacey,
Zoals als jij het stelt, in reactie op de quote die je gebruikt, is, ondanks het vraagteken, een andere uitleg (argument) meer voor de hand liggend.

Ik begrijp dat jij het hier als een oprechte vraag bedoeld hebt (ik moet eerlijk zeggen, mijn interpretatie vloeide voort uit mijn beeld dat ik van jou had, maar ik heb je kennelijk een beetje overschat)
Een vraag dus.
Bij deze een antwoord: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik je berichten dat de reden waarom IVF-behandelingen worden vergoed niet gelegen is in de noodzaak groei van de bevolking te bevorderen.

@ Gerland, je kent mij blijkbaar wel erg slecht, de `vraag` was bepaald Niet oprecht bedoeld..............
het was sarcastisch bedoeld ;-)

ge
door gerland - Jun 25, 2010 om 14:33
127 Antwoorden / 0 Vragen

@stacey

Ik wist het wel!

Groene duim.

birdies
door birdies - Jun 25, 2010 om 14:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Ik wist het wel!..........Niet dus, gezien je eerdere reacties.

tdehond
door tdehond - Jun 26, 2010 om 07:38
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het eigen risico is een bezuinigings maatregel. Chronisch zieken en bejaarden zijn er de dupe van.

Het is verbazingwekkend dat IVF in basis pakket zit en dat b.v. de pil voor volwassenen niet meer vergoed wordt en dus bovenop eigen risico komt.

di
door dirk2 - Jun 26, 2010 om 09:12
364 Antwoorden / 21 Vragen

Condooms krijg je ook niet van de verzekering, zo gek is het dus niet dat je de pil straks zelf moet betalen. Wat mij betreft kan dat al veel eerder dan vanaf 21 jaar zoals nu op tafel ligt. Behandelngen zoals IVF horen in de basisverzekering, niet iedereen kan het makkelijk betalen en maar weinig vrouwen hebben het nodig.

link

tdehond
door tdehond - Jun 26, 2010 om 12:50
4744 Antwoorden / 9 Vragen

IVF kan wat mij betreft in aanvullende pakket.
Het is een behandeling die niets met de gezondheid van betreffende vrouw te maken heeft maar met een kinderwens.

De pil kan beter in basispakket blijven om ongewenste zwangerschappen en of dumpen van ongewenste babies te voorkomen.

birdies
door birdies - Jun 26, 2010 om 12:57
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Het is een behandeling die niets met de gezondheid van betreffende vrouw te maken heeft maar met een kinderwens............

En die kinderwens heeft dus wel degelijk met de gezondheid v.e. vrouw te maken, n.l. onvruchtbaarheid. Onvruchtbaarheid kan ook ontstaan als gevolg van bepaalde ziektes. Iedereen moet een kans geboden worden om kinderen te krijgen, niet alleen degenen die een AV kunnen betalen.

Waarschijnlijk heb jij zonder problemen kinderen gekregen, is het altijd makkelijk praten.

En de pil? Die kosten zijn te verwaarlozen, zo'n 0,15 cent per dag. De grootste groep pilgebruiksters is tussen de 18 - 45 jaar, dus in 8 v.d. 10 gevallen een gezonde groep, die toch al vaak niet boven het eigen risico uit komen.

tdehond
door tdehond - Jun 26, 2010 om 13:51
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Toch ben ik bang dat de pil uit basis zorgverzekering halen zal leiden tot meer ongewenste zwangerschappen met risico voor de babies die mogelijk te vondeling gelegd zouden worden.

Onvruchtbaarheid is m.i. geen ziekte van de vrouw. Ik heb wel begrip voor de kinderwens. Vandaag dat dit m.i. onder aanvullende verzekering zou moeten vallen.

Net als de tandartszorg van volwassenen onder aanvullende zorg valt. Ontstoken tandvlees en een slecht gebit kan ook leiden tot ziekten elders in het lichaam als hartklepgebreken. Toch valt deze m.i. belangrijker zorg van alle Nederlanders niet onder de basiszorg.

di
door dirk2 - Jun 26, 2010 om 16:31
364 Antwoorden / 21 Vragen

Voorbehoedsmiddelen zijn je eigen verantwoording, als je "het" wil doen dan kan je ook een condoom/pil betalen. Als je het niet wenst dan moet je het niet doen of anticonceptie gebruiken. Dat is goed verkrijgbaar en goedkoop. Het grootste probleem is juist dat vrouwen te laat moeder worden wat de kans op afwijkingen vergroot.
Ik ben het wel met U eens dat de tandarts voor een bepaald bedrag weer in het basispakket moet komen, maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren.