el
door elselien Jan 6, 2007 om 00:10
Voeding & gezondheid

Hoe kom ik aan een andere huisarts?

262 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 00:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Elselien

Je kunt daarvoor het beste eerst contact opnemen met jouw verzekeraar om te bezien met welke huisartsen zij zaken doen. Vervolgens is het aan te raden om ervaringen van plaats/buurtgenoten op te vragen. Tot slot bel je met de verschillende praktijken om te zien of ze nog plek hebben. Plan dan een kennismakingsgesprek en kijk of het je bevalt.

Groet, C.

ve
door verwijderd - May 25, 2007 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik werk zelf bij een huisarts als assistente en wij adviseren altijd om eerst bij je eigen (oude) huisarts langs te gaan, en daar het gesprek aan te gaan waarom je wilt veranderen van arts.

vaak blijkt dat de (oude) arts niet op de hoogte is van de problemen van de patient die hij/zij met de arts heeft onder vonden. in de meeste gevallen blijkt er op deze manier een probleem uit de werled geholpen te zijn, maar zoms ook niet en is het vertrouwen in de patient-arts relatie verstoord en kan je je oude arts vragen of hij je bij een collega arts wilt aanmelden . Echt de meeste artsen zijn daar echt niet te beroerd voor om dat voor jou te doen, mits je eerlijk naar ze toe bent.                                                                        Ik vind het belangrijk ook al besluit je een andere arts te nemen je je oude arts recht in de ogen kan aankijken, door het uitgesproken te hebben met elkaar. Want je weet nooit of dat je hem of haar in een avond- of nachtdienst zal treffen.

Heb je echter een probleem omdat hij man is en je voor sommige zaken liever een vrouw wilt (gynaecologisch, uitstrijkje ect.) hebben de meeste praktijken een overeenkomst met een vrouwelijke collega arts waar je alleen heen gaat in geval dat het zo iets betreft. (wel even via de assistente van je eigen arts regelen)

mijn advies GA HET GESPREK AAN met je arts, en wees eerlijk!

zoek je echter een arts in een andere plaatst waar je nieuw komt wonen, pak het telefoonboek, heel veel bellen en veel succes!