gu
door guenaël de paz Sep 28, 2017 om 18:30
Voeding & gezondheid

Hoe zorg ik ervoor dat de albert heijn zn broodreceptuur terug verandert.

AH is van leverancier verandert en bied nu alleen brood aan met lactose.. van alle tig broden hebben ze er 1 zonder lactose.. suoer allergenen onvriendelijk dus.

8249 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2017 om 18:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan kunt u wellicht beter contact opnemen met AH. Wij bakken hier helemaal geen brood voor hen.

Of uw brood elders kopen, is ook een oplossing.

ne
door neodutchio - Sep 28, 2017 om 18:36
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als hun oude leverancier gestopt of failliet is, of ook niet meer het oude brood kan bakken, wat voor nut heeft het dan om naar 1 klant te luisteren die graag wilt dat ze toch weer daar zaken gaan doen?
Als u de reden van de overstap zou weten kunt u altijd een vraag indienen bij AH. Wat heel veel minder moeite is, is om naar een bakker te gaan. Deze bakt en verkoopt ook brood en heeft ook lactosevrije brood.

sy
door sylvia_71 - Sep 28, 2017 om 18:40
288 Antwoorden / 0 Vragen

Neem contact op met AH. En stel daar je vraag. Kassa gaat hoe dan ook hierin niets voor je kunnen betekenen.
Gewoon lekker je brood ergens anders kopen. Er zijn meer verkooppunten dan de AH.

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2017 om 18:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Daar kun je dus niet voor zorgen. ;-)
Je kan hooguit een briefje naar AH sturen.
En er zijn natuurlijk nog wel andere zaken waar je lactosevrij brood kunt kopen.

jo
door jorisw - Sep 28, 2017 om 18:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Opeens heb je het: je wordt productontwikkelaar bij Albert Heijn!

aurora1
door aurora1 - Sep 28, 2017 om 18:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe verzint u het en wát een raar idee.
Ga naar een gewone broodbakker, u weet wel zo'n middenstander die midden in de nacht opstaat om brood te bakken, verdient die ook nog eens wat.

ge
door george321 - Sep 28, 2017 om 19:06
390 Antwoorden / 1 Vragen

Als u de president van amerika was zouden ze misschien naar u luisteren, maar ik geef u een nog grotere kans als dat u een grote prijs in de loterij wint als in verhouding dat ah naar u gaat luisteren en speciaal voor u hun manier van brood bakken. U kunt natuurlijk ook president-directeur-groot aandelhouder worden bij ah en het dan proberen.

Is er bij u in de buurt geen lokale echte ouderwetsche brood/banket bakker waar u uw brood kunt kopen?

costnix
door costnix - Sep 28, 2017 om 21:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt natuurlijk er ook voor kiezen om zelf brood te bakken.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 28, 2017 om 22:25
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De witte cadetten zijn ook  zonder lactose., ze gaan echt hun receptuur niet terug draaien.
Vroeger at heel Nederland zich scheel aan brood en had niemand ergens last van.

gerbera
door gerbera - Sep 28, 2017 om 22:43
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Heb ik toch wat anders gelezen,

Assortiment glutenvrij uitgebreid

Het assortiment bestaat uit: AH vrij van gluten bruin (€ 2,99), AH vrij van gluten licht meerzaden (€ 2,99), AH vrij van gluten donker meerzaden (€ 2,99), AH vrij van gluten bruine meerzaden bollen 4 stuks (€ 1,99), AH vrij van gluten rozijnenbrood 200 gram (€ 1,99) en AH vrij van gluten cake 250 gram (€ 3,49). Omdat steeds meer klanten glutenvrije producten kopen heeft AH het assortiment met glutenvrije producten eerder dit jaar al flink uitgebreid. Dat bevat nu 320 glutenvrije producten. De nieuwe broden zijn vanaf maandag 4 september in de winkels te vinden.

bron;http://www.distrifood.nl/vers/nieuws/2017/8/albert-heijn-introduceert-glutenvrij-dagvers-brood-101111387
Dus toch maar ff op de broodafdeling informeren.

pe
door pebk Sep 29, 2017 om 13:26
583 Antwoorden / 0 Vragen

Is die glutenhype nu nog niet over? Daarnaast is glutenintolerantie wat anders dan lactoseintolerantie of lactoseallergie.

gerbera
door gerbera Sep 29, 2017 om 14:17
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@pebk u heeft er verstand van?

Personen met glutenintolerantie hebben vaak ook last van lactose-intolerantie. Wat is het verband tussen beide?

gerbera
door gerbera - Sep 29, 2017 om 11:45
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Nog eentje dan, niks andere leverancier gewoon een nieuwe bakkerij.
Heb zojuist de boodschappen gedaan en heb het echt zien liggen in div. soorten en maten.

Albert Heijn introduceert naar eigen zeggen als eerste supermarkt in Nederland dagvers glutenvrij brood uit een speciale bakkerij.

Albert Heijn introduceert glutenvrij dagvers brood

Het dagverse glutenvrije brood komt uit een nieuw geopende bakkerij waar volkomen glutenvrij wordt gewerkt. Daardoor is volgens AH kruisbesmetting door niet glutenvrije producten uitgesloten. De gebruikte verpakkingen zijn extra dik en dubbel gesealed, dus ook buiten de bakkerij is volgens AH de kans op kruisbesmetting nihil.
bron; http://www.bakkerswereld.nl/nieuws/nieuws/2017/8/albert-heijn-introduceert-glutenvrij-dagvers-brood-10142250

dokun
door dokun - Sep 29, 2017 om 13:39
152 Antwoorden / 0 Vragen

Tja..  Dat is een kwestie van vraag en aanbod. Zoals alles in een supermarkt. Als er dagelijks vele (tien)duizenden broden verkocht zouden worden die lactose-vrij zijn dan zullen ze het vanzelf wel gaan verkopen.

pergadoosje
door pergadoosje - Sep 29, 2017 om 13:47
11 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk eens bij een andere winkel in de buurt, de ah is niet de enige winkel! Of vraag bij de plaatselijke Echte Bakker, die maken meestal ook Gluten vrij brood, dus zouden ze ook wel eens uw brood kunnen hebben! Misschien een pietsie duurder, maar dat was het ook bij de ah!

ma
door marleenvanh - Sep 29, 2017 om 13:47
452 Antwoorden / 1 Vragen

Klagen d.m.v. mail/facebook samen met alle andere mensen die allergisch zijn voor lactose uit koemelk.  Dat helpt vast wel want u bent 'mens met een aandoening' (pffff). Wanneer wij veganisten, die aan de dieren (de echte slachtoffers!) denken, om iets dergelijks vragen is het meestal 'nul op het request'

ha
door harryromijn - Sep 29, 2017 om 14:17
272 Antwoorden / 0 Vragen

Dus omdat erin NL - verhoudingsgewijs - een paar consumenten met lactose allergie rondlopen, moeten de suparmarkt organisaties hun aanbod maar op die kleine groep baseren ?
Wat dacht u van zelf bakken ? Kan nog lekkerder zijn ook.

lp
door lpaard1981 - Sep 30, 2017 om 14:13
50 Antwoorden / 1 Vragen

ben zelf lactose intollerant en doe mijn boodschappen altijd bij AH. het brood van AH basic is zonder lactose dit is lekker en niet te duur. eet ze.

panter22
door panter22 Sep 30, 2017 om 16:01
6599 Antwoorden / Vragen

AH basic volkoren of wit  is niet gegarandeerd lactosevrij.

Allergie-informatie

Bevat: tarwe, overige glutenhoudende granen. Kan bevatten: melk, sesamzaad, soja, lactose, lupine, amandel, hazelnoot.
https://www.ah.nl/producten/product/wi112356/ah-basic-volkoren-heel

lp
door lpaard1981 Oct 11, 2017 om 13:27
50 Antwoorden / 1 Vragen

klopt. inmiddels bevat ook dit brood sporen van lactose. informeren op de broodafdeling is het beste. sommige puur en eerlijk broden zijn ook lactose vrij. het is heel vervelend. zelf brood bakken is het meest veilig maar wel heel veel werk.