kkruidentuin
door kkruidentuin Nov 26, 2012 om 13:53
Voeding & gezondheid

Mogen supermarkten reclameartikelen in het magazijn achtethouden tot de reclame is afgelopen.

Bij mij in het dorp zit een C1000 winkel. Elke week komt er 2 maal een folder uit met aanbiedingen van C1000. Nu is mij al vaak opgevallen dat het personeel op dinsdag de vakken van artikelen leegruimen die op woensdag in de aanbieding zijn.Op woensdag zeggen ze doodleuk dat het artikel zo hard liep dat het al op is. Afgelopen week waren 2 pakje dadels voor€ 0,99 in de aanbieding. Dat vind ik een leuke reclame. Toen ik er naar vroeg zei de medewerker "ze waren van zo'n slechte kwaliteit ,we hebben ze teruggestuurd" .Het ging om het merk JA, dat overal in de supermarkten probleemloos te koop is. Ik heb meegemaakt bij blikjes bonduelle dat er in het hele schap nog 3 blikjes van elke soort stond, en ik was de eerste klant toen de winkel open ging..Straks word deze winkel een Jumbo als het goed is. Ik denk dat ik beter naar Bergen op Zoom kan fietsen voor mijn voordeelkoopjes, want in Hoogerheide zie ik hetzelfde gebeuren als nu het nog C1000 is.De smoesjes zijn talrijk, niet geleverd gekregen, wij krijgen maar enkele dozen van het hoofdkantoor, slechte kwaliteit, alles is al op het liep zo hard enz.
Mag een winkelier dit eigenlijk doen, aanbiedingen weghouden uit de winkel? Ik vind het klanten bedrog. Klanten lokken met lokkertjes die er niet eens zijn.

872 5 Rapporteer

van leyden
door van leyden - Nov 26, 2012 om 14:22
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Ja mag.
Ze doen wat ze zelf willen, er is geen hond die ze tegen kan houden, met andere woorden>> er is geen enkele consequentie of sanctie om dat te stoppen.
Daarom liegen veel winkeliers over hun acties, ook al is er niks op voorraad.
Who cares>> iedereen doet het, het belangrijkste is dat de klanten NU naar de winkel gaan en wat gaan kopen... of klanten zich belazerd voelen doet er niet toe..dat vergeten ze wel weer en..klanten blijven toch wel komen, iedereen heeft immers eten nodig...

Niks tegen te doen dus, maar ik kom bijvoorbeeld nooit meer naar de Albert heijn>> zij spannen de kroon wat oplichting betreft .( bewust geen of te weinig voorraad hebben bij acties)
Bovendien zijn ze te duur en is hun eigen huismerk over het algemeen NIET te vreten, dus was voor mij de keuze makkelijk.

Sterkte!

zwemmer
door zwemmer - Nov 26, 2012 om 14:47
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ach, life is a game. Ik zie het maar als komische uiting van groot geworden kinderen die op een onhandige wijze proberen slim te zijn. Verder kan het mij allemaal niet bommen. Ik koop wat ik nodig heb en verander daar niets aan om de reden dat er een aanbieding zou zijn. Zou'k doodmoe van worden.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 26, 2012 om 14:56
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dit mag om het bedrijf een slechte naam te geven, en dat de klant naar een andere winkel toegaat.Zijdoen zichzelf meer kwaad dan de klant.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 26, 2012 om 17:16
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Overigens niet zo gek dat ze het doen, artikelen verkopen onder de kostprijs is voor de kleine ondernemer geen haalbare kaart..

dearagain
door dearagain - Nov 26, 2012 om 21:15
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*......................maar eigenlijk mag het natuurlijk niet, omdat er van bedrog sprake is