kukkuk
door kukkuk Mar 11, 2006 om 09:10
Voeding & gezondheid

Mri-scan

augustus vorig jaar heb ik een mri-scan gehad, ik ben erg in paniek geraakt toen ik er eenmaal helemaal in geschoven was maar heb het volgehouden om erin te bijven, sinds die dag heb ik last gekregen van vreselijke paniekaanvallen, nooit eerder gehad, het begint nu een beetje af te zwakken omdat ik me er vanaf dag 1 tegen verzet heb maar ben nu, een half jaar later, nog steeds niet helemaal vrij van bepaalde angstgevoelens, heeft er iemand dezelfde ervaring, en zoja, wat heb je eraan gedaan?

1384 10 Rapporteer

johandv
door johandv - Mar 11, 2006 om 15:09
94 Antwoorden / 4 Vragen

Dit is geen vraag voor deze rubriek, het is beter als u hierover met uw huisarts praat!

redfloor
door redfloor - Mar 11, 2006 om 15:53
166 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb dit ook een hele tijd gehad. Ik had het vooral in volle treinen en bij concerten. Ik heb er met mijn huisarts destijds over gepraat. Ik kreeg toen een boekje mee over paniekaanvallen. Daarin stond dat ik het me gewoon zelf aanpraatte. Toen ik dat besefte was ik er eigenlijk gelijk weer vanaf. (Als ik het mezelf kon aanpraten, kon ik het mezelf ook wel weer 'afpraten')

Succes ermee, want het is inderdaad niet leuk!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2006 om 16:32
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Zijn de fobie aanvallen ernstig en blijft dat zo, dan via huisarts een psycholoog (eerste lijns) consulteren. Dit wordt niet altijd en/of door iedere ziektekostenverzekeraar vergoed, vaak is het echter mogelijk om vergoeding wel te krijgen via psychiater (die niets meer doet dan verwijzen naar de psycholoog).

Kijk ook via de zoekmachine google naar : fobie diverse links) of kijk direct bij bijv www.adfstichting.nl

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2006 om 16:33
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zou die huisarts maar eens bedanken, die heeft er kennelijk veel verstand van, niet dus.

een psycholoog (NIP)

lapjeskat
door lapjeskat - Mar 11, 2006 om 17:58
90 Antwoorden / 40 Vragen

Nadat ik jaren geleden in Rusland in een heel oude lift met een heel agressieve man opgesloten had gezeten had ik ook last van angst in afgesloten ruimtes. Via een vriend ben ik op Yoga gegaan. Dit hielp wel een beetje. Uiteindelijk ben ik bij een haptonoom terecht gekomen en daar heb ik heel veel baat bij gehad. De angsten zijn nu helemaal verdwenen. Het was wel jammer dat de kosten van de haptonoom niet door mijn ziektekostenverzekering vergoed werden, maar ik heb de  rekeningen wel bij de belasting als extra aftrekpost kunnen gebruiken

Vorig jaar ben ik zonder enig probleem 2 maal in een MRI-scan geweest. Ik had wel van te voren het probleem aangegeven en men hield constant contact met mij via een luidsprekertje. Ik kon zelfs mijn eigen lievelingsmuziek meenenen.

redfloor
door redfloor - Mar 11, 2006 om 18:12
166 Antwoorden / 21 Vragen

Oh, maar de huisarts heeft me ook daarnaast wel naar een psycholoog gestuurd. Na het intake-gesprek moest ik bijhouden wanneer ik weer paniekaanvallen had. Deze heb ik echter nooit meer gehad, dus dat maakte het bezoek aan de psycholoog niet langer noodzakelijk

kukkuk
door kukkuk - Mar 12, 2006 om 13:03
22 Antwoorden / 35 Vragen

waarom zou dit geen vraag voor deze rubriek zijn dan?

ka
door kassielinda - Mar 12, 2006 om 13:04
7 Antwoorden / 8 Vragen

het lijkt wel of je dit hebt ervaren als een trauma, ik heb ook een hele nare ervaring meegemaakt en dit beheerste mijn leven

ik heb contact opgenomen met het ziekenhuis en werd behandeld met de emdr therapie het heeft me geweldig geholpen

http://www.emdr.nl/

wellicht kun je contact opnemen met de mensen van deze site en kunnen ze je verder helpen.....

succes !

Linda

st
door stc - Apr 16, 2006 om 09:56
3 Antwoorden / 0 Vragen

ja een  MRI-scan is niet niks. Ik zal wel naar U huisarts gaan en die kan je wel doorwijzen naar een psychiater of psyloog..

Doeiii

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 16, 2006 om 11:08
16885 Antwoorden / 202 Vragen

stc: u loopt een maand achter