ph
door phuijs Oct 12, 2011 om 20:41
Voeding & gezondheid

Oneens met hoogte factuur plastisch chirurg ziekenhuis

Beste Kassa leden,

Onlangs heb ik in verband met een juridische zaak informatie moeten inwinnen bij een plastisch chirurg. Dit in verband met een mogelijke correctie op lidtekenweefsel na een ongeval.
Ik heb daartoe een afspraak gemaakt bij een arts van de afdeling plastische chirurgie van het ziekenhuis hier in de stad. Ik ben krap tien minuten binnen geweest. De chirurg bekeek kort waar het lidtekenweefsel zat, voelde er even aan en legde me in enkele zinnen uit dat er weinig aan te doen valt. Er is geen verdere rapportage uitgebracht naar een huisarts, ziekenfonds o.i.d.
Een paar weken later krijg ik een brief van mijn ziekenfonds over het eigen risico. Had ik verwacht want ik had nog geen medische kosten gemaakt dit jaar. Blijkt dat het consult van 10 minuten me 103 euro eigen risico kost! Als ik had geweten dat het ziekenhuis uurtarieven van E 400,- aanhoudt was ik wel ergens anders heen gegaan.
Eigenlijk vind ik het schandalig en ben ik het er niet mee eens. Maak ik enige kans om hier bezwaar tegen aan te tekenen?
Alvast bedankt voor jullie meningen.

2727 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Oct 12, 2011 om 21:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

[quote=phuijs schreef op woensdag 12 okt 2011, 20:41]. Blijkt dat het consult van 10 minuten me 103 euro eigen risico kost! Als ik had geweten dat het ziekenhuis uurtarieven van E 400,- aanhoudt was ik wel ergens anders heen gegaan.
Eigenlijk vind ik het schandalig en ben ik het er niet mee eens. Maak ik enige kans om hier bezwaar tegen aan te tekenen?
Alvast bedankt voor jullie meningen.

Dacht je dat ze gratis adviezen uit deelden dan ?
En ergens anders was je ook geld kwijt geweest........
Vooraf informeren dan dus voortaan of je Gratis Consult kunt krijgen of niet.
Die onderzoekskosten kun je dan rekenen bij je juridisch zaak lijkt me,
als je schadevergoeding zou krijgen horen deze kosten daar dan ook onder.

ph
door phuijs - Oct 12, 2011 om 21:26
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=stacey schreef op woensdag 12 okt 2011, 21:03]
Dacht je dat ze gratis adviezen uit deelden dan ?
En ergens anders was je ook geld kwijt geweest........
Vooraf informeren dan dus voortaan of je Gratis Consult kunt krijgen of niet.
Die onderzoekskosten kun je dan rekenen bij je juridisch zaak lijkt me,
als je schadevergoeding zou krijgen horen deze kosten daar dan ook onder.
Natuurlijk verwacht ik geen gratis advies, maar het kan toch niet zo zijn dat een ziekenhuis zomaar wat in rekening brengt bij mijn ziekenfonds zonder enige fundering? Een uurloon van E 150,- is al behoorlijk en dan zou zo'n gesprekje me 35-40 euro kosten, prima.
Het gaat me niet eens zozeer om het geld maar meer om het gevoel dat me hier een poot wordt uitgedraaid met de gedachte "de rekening moet toch naar het ziekenfonds, dus reken maar goed door".
Verhalen kan helaas niet

druifje01
door druifje01 - Oct 12, 2011 om 21:54
1712 Antwoorden / 140 Vragen
0

Het zal nagegaan moeten worden, maar ik denk dat er nog wel meer in rekening gebracht wordt dan alleen het salaris van de medisch specialist. Er is gebruik gemaakt van een ziekenhuis en al wat daarbij komt kijken. Maar veel is het wel.

birdies
door birdies - Oct 12, 2011 om 21:57
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

......Maak ik enige kans om hier bezwaar tegen aan te tekenen? ......

Geen schijn van kans. Uit je reactie begrijp ik dat je nooit bij de specialist komt. De tarieven voor medisch specialisten zijn vastgelegd in DBC's. Meer info *klik*

tenormin
door tenormin - Oct 12, 2011 om 22:12
16841 Antwoorden / 108 Vragen
0

In meer dan 10 gespecialiseerde ziekenhuizen verdienen de specialisten maar €188.000 per jaar. Sommigen zijn niet in dienst van ziekenhuis en hebben nog meer inkomsten. Maar vergeet ook niet de uitgaven. Stel dat deze arts wel in loondienst is, dan nog is het niet alleen het 10 minuten praatje incl. het kort bekijken van uw letsel, maar komen er uiteraard alle (voor patiënten onzichtbare) kosten bij. En denk niet dat bedrag exhorbitant hoog is. Niemand kan u stoppen om bezwaar aan te tekenen maar ik denk niet dat u er verder mee komt. Ter vergelijking: weekend huisartsenpost bezoek, na lang wachten ook kort binnen was ik €90,00 lichter.

tenormin
door tenormin - Oct 12, 2011 om 22:13
16841 Antwoorden / 108 Vragen
0

Vergeet 1 woord: ziekenfonds hebben we niet meer.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

FK
FKprs - May 8, 2024 om 13:33
Geldzaken & recht

Glasvezel voor de prijs van een auto!!

Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer

ve
veitika - May 8, 2024 om 15:16
Huishouden & energie

Ik moest van de onderhoudsmonteur Eneco een digitaal form tekenen waarvan ik gee

Ik moest van de onderhoudsmonteur Eneco een digitaal form tekenen waarop zijn bevindingen werden geplaatst en waarvan ik geen kopie ontvang. Heb ik recht op een kopie zodat ik kan zien waarvoor ik heb moeten tekenen. Volgens de monteur was het slechts een handtekening van bevestiging dat hij langs was geweest maar ik kon een gedeelte van het form. zien waarop een aantal punten door hem waren ingev ... Lees meer

Td
Tdkort - May 9, 2024 om 14:36
Geldzaken & recht
Vacatures met dezelfde tekst en salaris, maar op 39 verschillende locaties?

Vacatures met dezelfde tekst en salaris, maar op 39 verschillende locaties?

Receuiters die willen zoveel mensen bij zich laten aansluiten voor hun verdienmodel bij bedrijven. Maar is het toegestaan om mensen te lokken met "nep-vacatures"? Bij Synsel Techniek staat slechts 39 keer de vacature (chemisch) procestechnoloog met dezelfde vacaturetekst en salarisindicatie, met enkele kleine veranderingen om ze "uniek" te maken. Zouden 39 bedrijven in heel Nederland toevallig pre ... Lees meer