Yp
door YpsilonX Sep 2, 2022 om 16:26
Voeding & gezondheid

Plus-Dental/Dr. Smile al weken onbereikbaar.

Mijn behandeling met onzichtbare Aligners via Plus-Dental zou 16 weken duren. Na 16 weken bleek de behandeling niet het gewenste effect te hebben. Gelukkig voor mij als klant heeft Plus-Dental in hun voorwaarden dat je dan in aanmerking komt voor een refinement of restitutie van (een deel) van jouw geld. Tenminste dat dacht ik. Inmiddels probeer ik Plus-Dental al wekenlang telefonisch en per e-mail tevergeefs te bereiken. Na iedere 15 min werd het contact automatisch verbroken. E-mailen zou een alternatief zijn volgens het bericht op het antwoordapparaat. Ik heb inmiddels vijf e-mails verzonden waarop ik allemaal een bevestiging ontving en exact hetzelfde standaardbericht. Wekenlang bellen en mailen heeft niet mogen baten. Ik lees nu op andere review websites soortgelijke verhalen van bezorgde klanten. Plus-Dental is Dr-smile geworden maar beide zijn onbereikbaar. Vreemd genoeg kun je wel een afspraak maken bij hun online. Ik zit met mijn handen in het haar want mijn laatste Aligner is gescheurd. Ik heb van mijn laatste spaargeld de behandeling betaald. Ik vrees dat mijn tanden weer in hun oude positie gaan staan dus de tijd dringt voor mij. Wat kan ik op dit moment nog doen?

17781 16 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 2, 2022 om 16:56
7210 Antwoorden / 3 Vragen

De reputatie is inderdaad niet best.

in de link staat ook wat u het beste kan doen om deze praktijken te doen stoppen maar intussen wilt u verder voordat het gebit de eerdere ongewenste vorm aanneemt.
4 maanden is echt wel aan de korte kant voor een correctie van het gebit.
Voor nu lijkt mij het beste voor u om eens met uw tandarts te overleggen misschien kan hij u verder helpen.

Yp
door YpsilonX Sep 2, 2022 om 17:03
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor uw reactie. Ik had een lichte voortandcorrectie van alleen de bovenkaak nodig. Op zich corrigeerden de tanden prima tot aan de laatse beugel, daar stagneerde het. Volgens mijn tandarts waarschijnlijk door ruimtegebrek (crowding) Mijn tandarts heeft mij geadviseerd om naar een echte orthodontist te gaan. Dat is alleen zo kostbaar dat het voor mij geen optie is. Ik weet dat inmiddels hun reputatie niet al te best is, helaas te laat. Voordat ik aan de behandeling begon bij hun heb ik nog naar de reviews gekeken en daar scoorden ze goed. Toen wist ik nog niet dat zij een korting gaven aan klanten bij het plaatsen van een positieve review.

kc
door kcdb - Sep 2, 2022 om 17:23
113 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik Artikel 7 van hun gebruiksvoorwaarden lees, geef ik u weinig hoop.

7. GARANTIE; AANSPRAKELIJKHEID

7.1 Contracten bemiddeld via de website
Wij aanvaarden geen enkele garantie of aansprakelijkheid voor materiële gebreken of eigendomsgebreken voor contracten of data die via de website zijn geregeld. Neem in geval van garantie en aansprakelijkheid contact op met onze partner, Deutsche Zahnklinik GmbH, Königsallee 92a, 40212 Düsseldorf.

7.2 Schadeclaims; uitzonderingen
Schadeclaims van de klant zijn uitgesloten. Hiervan uitgesloten zijn schadeclaims van de klant die voortvloeien uit letsel aan leven, lichaam of gezondheid of uit de schending van essentiële contractuele verplichtingen (kardinale verplichtingen), evenals aansprakelijkheid voor andere schade op basis van onze opzettelijke of grove nalatige plichtsverzuim, onze wettelijke vertegenwoordigers of onze plaatsvervangende agenten. Materiële contractuele verplichtingen zijn verplichtingen waarvan de nakoming noodzakelijk is om het doel van het contract te bereiken.

7.3 Schending van essentiële contractuele verplichtingen
In het geval van schending van wezenlijke contractuele verplichtingen zijn wij alleen aansprakelijk voor de voorzienbare schade die typisch is voor het contract als deze werd veroorzaakt door eenvoudige nalatigheid, tenzij de schadeclaims van de gebruiker gebaseerd zijn op letsel aan het leven , lichaam of gezondheid.

7.4 Wettelijke vertegenwoordigers en plaatsvervangende agenten
De beperkingen van aansprakelijkheid gelden ook ten gunste van onze wettelijke vertegenwoordigers en plaatsvervangende agenten.

7.5 Wet productaansprakelijkheid
De bepalingen van de Wet productaansprakelijkheid blijven onaangetast.

7.6
Wij zijn niet aansprakelijk voor enige schade of verlies van de klant veroorzaakt door DoS-aanvallen, virussen of andere kwaadaardige software/technologisch schadelijk materiaal van derden die de computerapparatuur, computerprogramma's, gegevens of, indien van toepassing, materialen van de klant infecteren bij het gebruik van de digitale diensten van onze website of die bij gebruik van onze website worden verspreid.

Yp
door YpsilonX Sep 2, 2022 om 17:34
6 Antwoorden / 1 Vragen

Wat betekent dit concreet? Dat ze niet aansprakelijk zijn voor iedere vorm van schade? Dat we nu naar onze geld kunnen fluiten omdat ze onder een andere naam zijn gaan werken?

Yp
door YpsilonX Sep 2, 2022 om 18:40
6 Antwoorden / 1 Vragen

Na de laatste fotocontrole heb je zes weken de tijd om een gratis refinement bij ons aan te vragen. Onze tandartsen controleren je behandelstatus via de app en gaan na of je je tijdens je behandeling aan de regels hebt gehouden. Als dit het geval is en je stand van je tanden meer dan 0,4 mm afwijkt van de voor en na simulatie, beginnen we op je verzoek met een refinement.

Bovenstaande tekst staat ook op hun website en ik zou daarvoor in aanmerking moeten komen. Dat lijkt me dan een vorm van dwaling.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 2, 2022 om 17:32
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Het is inderdaad niet goedkoop.
uit de link:

De kosten van een orthodontiebehandeling worden niet in één keer in rekening gebracht. Iedere maand brengen wij de kosten in rekening van de uitgevoerde behandeling of controle(s). Zo worden de kosten over de hele behandelduur verspreid. Voor een uitgebreide omschrijving van de prestaties verwijzen wij je naar de website van de Nederlandse Zorgautoriteit.

https://www.orthocenter.nl/kosten/

Yp
door YpsilonX Sep 2, 2022 om 17:47
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw advies. Ik vrees dat ik er niet aan ontkom en inderdaad een orthodontist moet benaderen,desnoods met een lening. Om in ieder geval mijn gebit alsnog in orde te krijgen. Is het ondertussen verstandig om een jurist in te schakelen om mijn geld terug te vorderen of is dit kansloos?

sjjoppy
door sjjoppy Sep 2, 2022 om 18:28
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Het hangt van de kosten die u hebt gemaakt af of het de moeite waard is en dan moet u ook nog in het gelijk gesteld worden om niet nog eens voor verrassingen komen te staan.
Ik zou het laten rusten en iemand benaderen die er echt voor geleerd heeft want zoals u hebt kunnen lezen is uw aandoening niet in een paar maanden verholpen al is de afwijking van de voortand nog zo licht.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 2, 2022 om 18:34
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ypsilonx ,

Zie hier de bedrijfsgegevens , klik op de rode regels .

https://plus-dental.nl/afdruk

Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op

Yp
door YpsilonX Sep 2, 2022 om 18:43
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel, ik ga contact met hen opzoeken. Ik zit dan meteen met een nieuwe vraag. Moet ik dan de contactgegevens van Plus-Dental geven nu zij over zijn gegaan in Dr-Smile?

marita5
door marita5 Sep 2, 2022 om 18:57
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , als u telefonisch contact heeft met ECC , zullen zij u wel alle informatie vragen . Stelt u een vraag via contactformulier , neemt een jurist contact met u op . Verstrek alle gegevens . Suc6

Yp
door YpsilonX Sep 2, 2022 om 19:21
6 Antwoorden / 1 Vragen

Gedaan, thanks voor uw hulp.

Beste,

Wij hebben uw e-mail ontvangen. Dank u wel voor het vertrouwen in het Europees Consumenten Centrum (ECC). Wij gaan aan de slag voor u!

Wat u van ons kunt verwachten
Wij doen ons uiterste best om binnen 14 dagen na ontvangst van dit bericht contact met u op te nemen. Dat lukt niet altijd door drukte. Een jurist neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

ECC- Nederland

marita5
door marita5 Sep 2, 2022 om 20:03
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , nogmaals suc6 op een goede afloop .

va
door vanlotjegetikt - Sep 3, 2022 om 18:09
809 Antwoorden / Vragen

Ik weet niet hoe oud u bent maar orthodontie boven de 18 is erg prijzig.
Zou er eerst de tandarts naar laten kijken of het functioneel is de huidige stand en uw verlies nemen.
Er is een verschil  tussen inspanningsverplichting en resultaatsverplichting.
Dat laatste is er niet bij tandarts/orthodontiekosten.

Yp
door YpsilonX Sep 5, 2022 om 11:52
6 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Vanlotjegetikt,

Dank u wel voor uw reactie. Ik ben 37 jaar oud dus voor mij is dat heel erg prijzig inderdaad. Daar heeft mijn tandarts mij al op gewezen. Dus eigenlijk kan ik dat op dit moment helemaal niet bekostigen. De hoge kosten voor een orthodontist was ook één van de redenen dat ik bij Plus-Dental uitkwam, het leek een goedkoper alternatief. Ik snap dat zulke behandelingen nooit garantie geven voor een bepaald resultaat. Wat Plus-Dental gedaan heeft is een tevredenheidsgarantie bieden, niet goed geld terug garantie. Dus dan zou ik nu mijn geld terug moeten krijgen. Ik zal mijn verlies nemen maar niet zonder slag of stoot want dit is in mijn ogen een zuivere vorm van misleiding en nalatigheid. Ik zal in een andere reactie uitleggen waarom ik dat vind.

Yp
door YpsilonX - Sep 5, 2022 om 12:09
6 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom vind ik dat Plus-Dental nalatig is en dat zij mij misleid hebben?

Begin dit jaar begon ik mijn behandeling bij Plus-Dental. Ik was bij hun uitgekomen nadat ik mij alvorens goed georiënteerd had. Er leken weinig risico's aan verbonden want Plus-Dental adverteerde actief met een 100% tevredenheidsgarantie. Dit hield in dat ik mijn geld terug zou krijgen als de behandeling niet het gewenste resultaat zou hebben indien ik mij aan de voorwaarden zou houden. Dit heb ik netjes gedaan. Het leek te mooi om waar te zijn dus ik heb het nogmaals telefonisch gevraagd aan een medewerker voordat ik aan de behandeling bij hen zou beginnen. Er werd mij verteld dat ik mij nergens druk over hoefde te maken en dat het echt zo was. Zodoende ben ik bij hen de behandeling gestart. Hierboven ziet u een e-mail waarin dat vermeld staat maar het staat ook gewoon op de website. Mag je adverteren met zo een tevredenheidsgarantie om klanten te trekken om dan vervolgens totaal onbereikbaar te zijn via alle kanalen?

Yp
door YpsilonX - Sep 5, 2022 om 12:39
6 Antwoorden / 1 Vragen

Trots adverteert Plus-Dental met de hoge score op Trustpilot. Hetgeen ook een reden is voor veel klanten om voor Plus-Dental te kiezen. Wat er niet bij gezegd wordt is dat ze kortingen bieden aan klanten als zij een positieve review plaatsen. De hoge score speelde in ieder geval bij mij persoonlijk wel een rol in het kiezen voor Plus-Dental. Wat meteen opvalt als je op de website kijkt is dat je nog steeds een afspraak bij hun kunt maken met een paar clicks. Maar telefonisch en per e-mail zijn ze niet te bereiken. Ook op de nieuwe naam Dr-Smile niet.

Yp
door YpsilonX - Sep 5, 2022 om 22:27
6 Antwoorden / 1 Vragen

Update:

ik heb via Trustpilot een reactie gekregen van Dr-Smile. Ik ben benieuwd of zij daadwerkelijk contact zullen opnemen met mij want andere klanten hebben soortgelijke reacties ontvangen terwijl er nooit contact met hen is opgenomen. Van MARITA5 kreeg ik het advies om contact op te nemen met ECCNederland. Een advocaat van hen heeft inmiddels contact opgenomen met mij voor aanvullende informatie. Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Antwoord van DR SMILE

Best YpsilonX,

We vinden het vervelend dat je een negatieve ervaring heb gehad, dit is natuurlijk niet onze bedoeling. We zouden graag met je in contact komen om ervoor te zorgen dat we je verder kunnen helpen zodat je hier een positieve ervaring aan overhoudt!

Met vriendelijke groet,
Team DR SMILE

marita5
door marita5 Sep 5, 2022 om 23:46
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb uw klacht gelezen op Trustpilot , vreemd de reactie van Dr-Smile is nergens te lezen . Vermeldt op Trustpilot dat u contact heeft met ECC . Hoe meer mensen zich daar melden , des te beter .

Yp
door YpsilonX Sep 6, 2022 om 22:03
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ze hebben mij weer een standaardbericht gestuurd met de mededeling dat zij spoedig contact met mij zullen opnemen, dat is de zoveelste al. Om moedeloos van te worden. Ze vermelden wel op Trustpilot dat zij contact met mij gezocht hebben, wat eigenlijk gewoon niet waar is. Goed idee, ik zal het op Trustpilot plaatsen en dan hopen dat alle gedupeerden contact opnemen met het ECC. Onderstaande e-mails ontving ik en anderen van Plus-Dental/Dr-Smile. Je kunt wachten tot je een ons weegt maar er wordt geen contact opgenomen. Iedere keer als je een e-mail bericht naar hen stuurt dan krijg je geautomatiseerde standaardberichten.

Het spijt ons dat wij nog steeds niet aan uw verzoek hebben kunnen voldoen. Wij bieden u hiervoor onze oprechte excuses aan.

Onze belofte is om alle aanvragen zorgvuldig en naar tevredenheid te behandelen.

Door het huidige hoge volume van aanvragen, zijn er nog steeds af en toe vertragingen.

Aangezien u al enige tijd op een antwoord wacht, hebben wij uw vraag nu als dringend aangemerkt en zal een van onze servicemedewer kers zo spoedig mogelijk op uw vraag reageren.

We willen u vragen nog even geduld te hebben.

Met vriendelijke groeten
Uw PlusDental-Team

Bedankt voor uw bericht, en onze excuses voor de late reactie. Ik heb uw case doorgezet naar ons medisch team. Zij zijn de foto's op dit moment aan het beoordelen. Ik verwacht binnen 2 dagen uitsluitsel te hebben over de volgende stap in het traject.

Mocht u nog vragen hebben over de onzichtbare beugels van PlusDental, neem dan gerust contact met ons op. Alvast bedankt en een fijne dag gewenst.

Met vriendelijke groet,

Yp
door YpsilonX Sep 6, 2022 om 22:06
6 Antwoorden / 1 Vragen

En dan staat er nog als klap op de vuurpijl:

" Mocht u nog vragen hebben over de onzichtbare beugels van PlusDental, neem dan gerust contact met ons op. Alvast bedankt en een fijne dag gewenst."

Met vriendelijke groet,

Yp
door YpsilonX Sep 6, 2022 om 22:15
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben vandaag trouwens gebeld door Dr-Smile. Via de website had ik met een andere naam een afspraak gemaakt om een 3D scan te laten maken. Dit was een poging om toch via een andere weg contact op te nemen met een medewerker. Aan de telefoon heb ik mijn situatie uitgelegd en de medewerkster beloofde om mijn situatie aan te kaarten bij een collega want zelf kon ze mij niet helpen. Als ik niet gebeld zou worden dan moest ik maar terug bellen. Terug bellen heeft natuurlijk geen zin want Plus-Dental verbreekt het contact na iedere 10 minuten wachten automatisch. Dr-Smile is ook niet bereikbaar. Het is ongelooflijk wat een spelletjes er gespeeld worden met klanten. Blijkbaar wordt er zeer snel contact met je opgenomen als je een nieuwe klant bent maar voor bestaande klanten hebben ze het “te druk”. Diep en diep triest...

Yp
door YpsilonX - Sep 7, 2022 om 16:37
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo YpsilonX,

Bedankt voor je Trustpilot-review over drsmile.nl.

We hebben onlangs contact met je opgenomen om je te laten weten dat drsmile.nl graag wat meer informatie zou willen over je ervaring, om wat meer duidelijkheid te krijgen. Helaas hebben ze de puntjes nog niet met elkaar kunnen verbinden, en daarom hebben ze ons gevraagd om je review te verifiëren.

Zo kun je je review online houden:
Het enige dat we nodig hebben, is wat documentatie over je ervaring met drsmile.nl. We accepteren verschillende soorten documenten, maar de meeste mensen sturen ons een screenshot van hun orderbevestiging of factuur. Hier vind je meer informatie over wat we zoeken en hoe je een screenshot maakt.

Welk type documentatie je ook stuurt, zorg ervoor dat de naam van drsmile.nl duidelijk zichtbaar is. Alle aanvullende informatie vergemakkelijkt de procedure (bijv. datum, naam, referentienummer).

Zodra we geldige documentatie hebben gezien, markeren we je review als 'geverifieerd'. Als we je documentatie niet binnen de komende 3 dagen ontvangen, moeten we je review helaas offline zetten totdat je contact met ons opneemt.

Documentatie indienen
Dit kan heel eenvoudig: stuur je documentatie simpelweg in een antwoord op deze e-mail. Je kunt screenshots rechtstreeks in je bericht invoegen, of deze als bijlagen toevoegen.

Privacy
We verwerken gegevens in overeenstemming met ons Privacybeleid. Stuur ons alsjeblieft geen gevoelige documenten zoals kopieën van paspoorten, medische dossiers of bankrekeninggegevens, of documenten die persoonsgegevens van iemand anders bevatten. Als je documentatie gevoelige informatie bevat of informatie die kan worden gebruikt om iemand op te sporen, te identificeren, contacteren of imiteren, zorg er dan voor dat je die delen verwijdert of onleesbaar maakt voordat je deze naar ons verzendt.

Wil je niet dat het bedrijf je referentienummer weet?
We zullen je documentatie niet delen met het beoordeelde bedrijf. Wel kunnen ze je referentienummer zien, tenzij je aangeeft dat je niet wilt dat deze informatie wordt gedeeld.

Heb je vragen?
Neem gerust contact met ons op door deze e-mail te beantwoorden.

Bedankt voor je medewerking!

Met vriendelijke groet,

Trustpilot Content Integrity Team

Yp
door YpsilonX Sep 7, 2022 om 16:43
6 Antwoorden / 1 Vragen

DrSmile probeert mijn review te verwijderen van Trustpilot. DrSmile heeft al eerder mijn klantnummer/factuurnummer ontvangen van mij zodat zij contact op konden nemen met mij. Desondanks hebben ze Trustpilot gevraagd om mij te verifiëren omdat ze er toch niet zeker van zijn dat ik een echte klant ben. Ik heb mijn orderbevestiging van PlusDental opgestuurd want anders worden mijn reacties verwijderd. Ik ben benieuw naar de uitkomst. Er zijn al meerdere negatieve reacties verwijderd op aandringen van DrSmile. Ik neem aan dat er ook klanten zijn die anoniem hun beklag willen doen. Aan de andere kant vraag ik mij af of de positieve reacties geverifieerd worden door Trustpilot want daar heb ik ook mijn vraagtekens bij.

Yp
door YpsilonX - Sep 8, 2022 om 21:40
6 Antwoorden / 1 Vragen

Update 3:

Vandaag heb ik een e-mailbericht ontvangen van DrSmile met een link daarin om een afspraak te maken en een toelichting te geven over mijn situatie. Ik heb een bevestiging voor een afspraak ontvangen en er zal contact met mij worden opgenomen volgens het bericht.  Omdat ik afgelopen maand al tal van geautomatiseerde e-mails ontvangen heb waarin er beloofd werd dat er contact zou worden opgenomen wat uiteindelijk niet gebeurde vraag ik mij af of er echt contact zal worden opgenomen. Het vertrouwen is helaas ver te zoeken. Wel lijkt dit op een lichtpuntje aan de horizon. Ik wacht het af en zal het eerlijk vermelden als er positieve ontwikkelingen zijn.

Is
door Ismael Ajandaf Jan 13, 2023 om 07:06
Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

ik zit in hetzelfde schuitje als jij en ik ben benieuwd naar de status en opvolging van je situatie. Ben je uiteindelijk geholpen?

ik hoor het graag.

Yp
door YpsilonX - Sep 10, 2022 om 11:20
6 Antwoorden / 1 Vragen

Update 4:

Mijn review is offline gehaald door Trustpilot, het gaat om de volgende review.

Vervolgens heb ik meerdere e-mailberichten met bewijsstukken naar Trustpilot gestuurd, waaronder een orderbevestiging. Er zal contact opgenomen worden met mij door het Content Integrity team. Ik heb ook een negatieve review geplaatst over Trustpilot waarop zij een reactie gegeven hebben. In mijn e-mails heb ik duidelijk gemaakt dat als er sprake is van illegale content in mijn review dat ik dan graag daarvan op de hoogte wordt gebracht zodat ik de review kan aanpassen.

Mijn review op Trustpilot:

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ik heb een negatieve review geplaatst over Plus-Dental/Dr-Smile. Zij vroegen mij om mijn gegevens en ik heb deze tot twee maal toe verstrekt. Éenmaal via de website van Trustpilot (openbaar) en éénmaal via de e-mail van Trustpilot. Zij hebben mij toen de zoveelste standaardbericht per mail verzonden. Vervolgens ontving ik een e-mail van jullie dat zij “de puntjes niet aan elkaar konden verbinden” en of ik jullie nog een bewijsstuk wilde sturen om mijn review online te houden. Ik heb jullie een orderbevestiging gestuurd en nog meer aanvullende informatie zodat jullie konden zien dat mijn review volledig op de waarheid berust is. Ik heb gemerkt dat jullie meerdere negatieve reviews verwijderd hebben terwijl die helemaal overeenkomen met mijn ervaringen. Tegelijkertijd laten jullie de positieve reviews staan waar je grote vraagtekens achter kan zetten. Dit bedrijf is via alle kanalen onbereikbaar voor klanten dan lijkt het mij logisch dat de negatieve reacties binnenstromen. Waarom hebben jullie mijn reactie verwijderd terwijl ik aan alle voorwaarden van Trustpilot voldaan heb en alle gegevens verstrekt heb? Ik heb al juridische stappen ondernomen tegen Dr-Smile en dat zal niet stoppen met het verwijderen van mijn review. Dr-Smile reageert op mijn review met onwaarheden. Zij claimen contact met mij te hebben opgenomen terwijl dit niet waar is. Waar kan ik dit aangeven? Waarom worden die reacties van hun niet verwijderd terwijl ik en andere klanten aangeven dat het niet waar is? Waarom wordt dat niet “geverifieerd”? Ik ben zeer teleurgesteld in de werkwijze van Trustpilot in deze. Je kunt stellen dat het een vorm van censuur is wat bedrijven zoals Dr-Smile in de kaart speelt.

Datum van ervaring: 07 september 2022

Antwoord van Trustpilot

Hi Ypsilon X,

Dankjewel voor het delen van deze ervaring.

Wij begrijpen dat het frustratie kan geven als je review tijdelijk offline is gehaald om te kijken of deze in overeenkomst is met onze richtlijnen. Als deze niet in strijd is met onze richtlijnen zal deze spoedig weer zichtbaar zijn op Trustpilot. Het lijkt nu misschien zo dat wij overleggen met de bedrijven omdat ze de mogelijkheid hebben om een review aan ons te rapporteren, maar ik kan je garanderen dat dit echt niet het geval is en zou hier graag wat meer over willen vertellen.

Omdat wij een open platform zijn waar wij ook vinden dat iedereen zijn mening vrij moet kunnen geven over de ervaringen die ze hebben gehad met bedrijven, dienen we ook een aantal richtlijnen te hebben om ervoor te zorgen dat de integriteit van ons platform bewaard wordt. Daarom hebben wij onder andere de functie voor zowel bedrijven als reviewers om reviews aan ons te rapporteren mochten deze in strijd lijken te zijn met onze richtlijnen. Hierbij kun je denken aan reviews die niet gebaseerd zijn op een echte ervaring of reviews die schadelijke en/of illegale content bevatten. Wanneer een bedrijf of reviewer een review flagt aan ons, betekent dit niet dat wij zomaar de review verwijderen en de rapportage als genoeg bewijs zien. In dit geval starten wij altijd een onderzoek in.

Wanneer ons Content Integrity Team een melding krijgt, door ofwel een bedrijf of een reviewer die een review gerapporteerd heeft, starten zijn een onderzoek en plaatsen de reviews naast onze richtlijnen. Bedrijven hebben geen enkele invloed op de uitkomst van dit onderzoek - als we dat zouden toelaten zouden wij ons zelf verloochen - wij zijn een onafhankelijk platform dat het dialoog wil faciliteren tussen bedrijven en reviewers. Zodra een onderzoek is afgerond en als je review in lijn is met de richtlijnen, zal deze review weer zichtbaar worden.

Vanuit je review heb ik vernomen dat je momenteel documentatie naar ons hebt gestuurd om de review te verifiëren. Hartelijk dank daarvoor. Ons Content Integrity Team zal hier spoedig mee aan de slag gaan. Het kan soms echter iets langer duren voordat je wat van ze hoort, aangezien ze een erge drukke afdeling zijn, maar ze komen spoedig bij je terug.

Bedrijven hebben echt geen enkele invloed op de uitkomst van dit onderzoek, en dit is ongeacht of ze betalen voor Trustpilot of niet. Alle beoordelingen worden gelijk behandeld en alle gerapporteerde reviews worden naast onze richtlijnen gehouden. Daarnaast laten wij ook altijd op de bedrijfspagina zien van een bedrijf hoe vaak ze beoordelingen rapporteren en ook wat de uitkomst hiervan is. Dit is er met het oog op transparantie - een van onze kernwaardes. Je kunt hier meer lezen over deze functie en hoe je deze kunt gebruiken: https://support.trustpilot.com/hc/nl/articles/360015600674-Transparant-reviews-rapporteren-bekijk-de-rapportage-activiteiten-van-een-bedrijf

Daarnaast spijt het ons om te horen dat het bedrijf geen actie onderneemt met betrekking tot de gekregen feedback. Trustpilot gaat over het delen en creëren van betere ervaringen. Wij moedigen bedrijven altijd aan om te reageren op alle reviews die ze ontvangen, ongeacht of de feedback lovend of kritisch is, maar uiteindelijk bepalen bedrijven zelf hoe ze hier mee omgaan en hebben wij hier geen invloed op - wij bieden enkel het platform. Op het Trustpilot-profiel is ook zichtbaar hoe vaak en hoe snel het bedrijf typisch reageert op reviews. Hier kun je lezen hoe je deze informatie kunt opvragen: https://support.trustpilot.com/hc/nl/articles/360015285980

Mochten bedrijven niet reageren op de review of onjuistheden vertellen, kun je ten alle tijden je review updaten om dit duidelijk te maken aan zowel het bedrijf als andere consumenten. Hier lees je hoe je een review kunt updaten:
https://support.trustpilot.com/hc/nl/articles/201839063-How-do-I-edit-or-delete-my-review-
Zo zullen andere consumenten zien dat er valse beloftes gemaakt worden. Je gegeven review kan dan andere helpen bij het nemen van een weloverwogen beslissing.

Daarnaast, heb je als consument ook de mogelijkheid om misbruik van een bedrijf met betrekking tot ons platform te vermelden. In dit artikel wordt uitgelegd wanneer je deze functie kunt gebruiken en hoe het onderzoeksproces zal verlopen: https://support.trustpilot.com/hc/nl/articles/223256747-Heeft-Trustpilot-een-klokkenluidersfunctie-

Hopelijk neemt ons Content Integrity team spoedig contact met je op en wordt je review weer online geplaatst. Nogmaals bedankt voor de feedback. Mocht je daar zin in hebben, dan ben je altijd welkom om je ervaringen een andere keer met ons te delen.

Met vriendelijke groet,

Sacha - Trustpilot

Yp
door YpsilonX Sep 10, 2022 om 12:11
6 Antwoorden / 1 Vragen

Vooralsnog is Plus-Dental/DrSmile niet met een officiële statement naar buiten gekomen over de slechte bereikbaarheid. Er is geen enkele vorm van geruststelling voor klanten gekomen. Ze zijn nu al meer dan een maand onbereikbaar. Behalve de geautomatiseerde e-mails waarin zij spoedig contact beloven is er geen enkele vorm van communicatie naar ons toe. Ik ben er nog steeds niet gerust op, ondanks mijn afspraak voor een 3D scan op aanstaande 24 september. In de reviews van andere klanten lees ik namelijk dat zij een 3D scan kregen voor een refinement en dat er daarna geen gehoor meer was van Plus-Dental/DrSmile. Of dat klanten na 6 weken nog steeds geen aligners hebben ontvangen. Ik heb nog steeds hoop op een goede einde maar ik reken tegelijkertijd ook op teleurstellingen. Met name de naamsverandering van Plus-Dental baart mij zorgen i.c.m. de slechte bereikbaarheid en het negeren van klachten en vragen. Mijn zorgen kunnen natuurlijk onterecht zijn dat zal nog moeten blijken. Ik vraag mij af hoe een bedrijf zo laks om kan gaan met het gebit van haar klanten. Als ze nou contact opnemen en excuses aanbieden en je dan alsnog helpen dan is het wat mij betreft allemaal weer goed. Ik wacht het af tot na mijn afspraak en daarna besluit ik of ik mijn behandeling elders voort zal zetten. De kosten voor een nieuwe/aanvullende  behandeling zal ik dan uiteraard op Plus-Dental/Dr-Smile proberen te verhalen. Die route bewandelen heeft niet mijn voorkeur maar dan is het niet anders.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 11, 2022 om 11:50
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Vandaag, 11 september alles lezende kan ik feitelijk niet tot een andere conclusie komen dat het doen van verdere moeite en vooral het eventueel beginnen met een juridisch traject inzake claimen een 'onbegonnen' zaak is omdat het indien u dat wel doet veel moeite en mogelijk ook onnodig geld zal kosten.

Ik ben echter geen rechter die uiteindelijk een beslissing zal nemen indien u wel nadere actie wilt nemen.

Indien u een rechtsbijstandsverzekering heeft kunt u die mogelijk benutten u kunt eventueel nadere hulp en bijstand vragen bij

Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/.  (Naar deze laatste werd u al verwezen).

 Ik heb nog wel een vraag: wat zegt resp. adviseert uw tandarts en heeft u dit dan niet aanvullend verzekerd?

Miranda Noor
door Miranda Noor - Jan 4, 2023 om 16:08
1 Antwoorden / Vragen

Het is inmiddels januari 2023 en nog steeds is Plus Dental/Dr Smile onbereikbaar. Als je klaar bent met je behandeling en je wilt:
- nachtbeugels (retainers) bestellen. Onmogelijk. Terwijl dit essentieel is, anders gaan je tanden terug in de oude stand en is de hele behandeling voor niets geweest.
- een klacht indienen omdat het resultaat niet helemaal in orde is. Geen enkele reactie op mail of antwoordformulier via de website. Telefonische klantenservice is onbereikbaar.
Het zou goed zijn als Kassa eens aandacht zou besteden aan dit malafide bedrijf.

Maja Everaerts
door Maja Everaerts - Feb 7, 2023 om 11:45
1 Antwoorden / Vragen

Een halfjaar geleden ben ik begonnen met mijn behandeling bij plusdental, mijn behandeling zou 6 maanden duren. In december werd plusdental overgenomen door dr.smile. Het behandelplan en alle foto's van je behandeling en de 3D scan van je tanden die in de plusdental app te zien waren zijn sindsdien allemaal niet meer zichtbaar als klant. Na mijn behandeling ben ik niet tevreden met de eindresultaten, maar een nabehandeling plannen is onmogelijk en wordt vanuit dr. smile niet vergoed wat vanuit plusdental wel beloofd werd. Daarnaast heb ik betaald voor een behandeling met na afloop spalkjes en een bleekset. Dit kan dr. smile niet zien en vragen aan mij om mijn behandelplan wat alleen in de app van plusdental stond waar je als patient niet meer in kan. De klantenservice is telefonisch niet te bereiken je moet ze mailen echter reageren ze niet op de mails waarin ik vraag om terugbetaling van de diensten waarvoor ik heb betaald en niet heb ontvangen dit gaat bij mij om circa 300 euro.

Di
door Dirk7889 - Feb 13, 2023 om 00:45
1 Antwoorden / Vragen

Ben nu ook een aantal maanden bezig en zou deze maand mijn tweede pakketje moeten krijgen voor de verdere behandeling, ze zouden na overname via de mail contact houden om de behandelplan te controleren etc, nooit gebeurd dus heb ik ze zelf gemaild twee weken geleden via hun eigen link, wel een standaard antwoord maar niets terug nog. De betalingen bij mij moeten nog in principe doorgaan tot juli. Verstandig om dat gewoon niet te doen? Ik kan niet verder met het behandelplan. Voor nu wacht ik tot eind van de maand en daarna heb ik helaas geen idee wat te verwachten? Ik ga denk ik een online aangifte doen, ik ga niet betalen voor diensten/producten die ik niet meer krijg wat wel is afgesproken.

Py
door PytMan - Mar 9, 2023 om 18:17
1 Antwoorden / Vragen

Hier eenzelfde situatie met Dr Smile. Ze zetten je met valse motieven onder druk om telefonisch, terwijl het de eerste keer is dat je het behandelplan ziet (met daarin tijd en prijs) om direct te beslissen. Als je op dat moment ja zegt, zit je direct vast aan het betalen van een bedrag dat tussen de €1500-3000 ligt. Bij het gesprek gaven ze aan dat mijn kortingscode wel beperkt geldig is en echt elk moment verlopen zou kunnen zijn, terwijl er boven mijn behandelplan stond dat het aanbod tien dagen geldig was. Dit was dus gewoon druk uitvoeren.

Ik werd behoorlijk overrompeld en bovenstaande had allerlei belletjes moeten doen rinkelen. Maar ach, het proces verliep tot dan toe heel soepel en in het kader van Rutger Bregman: de meeste mensen deugen toch? Dus ik sloeg er achteraf gezien veel te weinig acht op.

Ik kreeg, wat een weelde, een nachtje om erover na te denken. De volgende ochtend: weer drammend hing hij aan de telefoon. Ik zei, nouja prima. Wat blijkt? Er is geen herroepingsrecht, en dit is ook nooit gezegd door de verkoper. Het staat wel op de website, maar deze zijn niet te downloaden of je krijgt ze ook niet per e-mail of wat dan ook. Alle plekken waar je ze krijgt of kunt inzien, zijn plekken die zij beheren. Ze zouden ze dus in theorie elk moment kunnen aanpassen en vervolgens daar weer naar verwijzen. Schijnt volgens jurist ook niet helemaal te zijn zoals het hoort.

Vier uur nadat ik 'nouja, prima' heb gezegd heb ik weer contact proberen op te nemen dat ik nog extra vragen had en extra bedenktijd wilde. Dat kon niet, want het productieproces was gestart en er was geen weg meer terug. Intussen al wel 10x proberen contact op te nemen, uitgebreide mails gestuurd met daarin uitgelegd wat er is gebeurd, maar niets anders dan een standaardreactie.

Een belofte van een medewerker ten spijt. Hij zei dat het proces on-hold zou worden gezet, en ik na antwoorden op de extra vragen en extra bedenktijd, opnieuw akkoord zou moeten gaan alvorens zij verder zouden gaan. Dit bleek toch weer niet zo te zijn, om vervolgens alleen weer die standaardreactie te geven dat alles vaststaat.

Wat een malafide bende, ongelofelijk. Het gaat hier om hele forse bedragen! Er is geen contact met hen te leggen, ze komen hun beloftes niet na, ze verwijzen niet naar dit herroepingssrecht. Intussen ben ik bezig met een advocaat om hier een aanpak voor te verzinnen. Als iemand geïnteresseerd is om hieraan mee te werken/doen, hoor ik dit graag.