Plus-Dental/Dr. Smile al weken onbereikbaar.
Mijn behandeling met onzichtbare Aligners via Plus-Dental zou 16 weken duren. Na 16 weken bleek de behandeling niet het gewenste effect te hebben. Gelukkig voor mij als klant heeft Plus-Dental in hun voorwaarden dat je dan in aanmerking komt voor een refinement of restitutie van (een deel) van jouw geld. Tenminste dat dacht ik. Inmiddels probeer ik Plus-Dental al wekenlang telefonisch en per e-mail tevergeefs te bereiken. Na iedere 15 min werd het contact automatisch verbroken. E-mailen zou een alternatief zijn volgens het bericht op het antwoordapparaat. Ik heb inmiddels vijf e-mails verzonden waarop ik allemaal een bevestiging ontving en exact hetzelfde standaardbericht. Wekenlang bellen en mailen heeft niet mogen baten. Ik lees nu op andere review websites soortgelijke verhalen van bezorgde klanten. Plus-Dental is Dr-smile geworden maar beide zijn onbereikbaar. Vreemd genoeg kun je wel een afspraak maken bij hun online. Ik zit met mijn handen in het haar want mijn laatste Aligner is gescheurd. Ik heb van mijn laatste spaargeld de behandeling betaald. Ik vrees dat mijn tanden weer in hun oude positie gaan staan dus de tijd dringt voor mij. Wat kan ik op dit moment nog doen?
De reputatie is inderdaad niet best.
in de link staat ook wat u het beste kan doen om deze praktijken te doen stoppen maar intussen wilt u verder voordat het gebit de eerdere ongewenste vorm aanneemt.
4 maanden is echt wel aan de korte kant voor een correctie van het gebit.
Voor nu lijkt mij het beste voor u om eens met uw tandarts te overleggen misschien kan hij u verder helpen.
Dank u wel voor uw reactie. Ik had een lichte voortandcorrectie van alleen de bovenkaak nodig. Op zich corrigeerden de tanden prima tot aan de laatse beugel, daar stagneerde het. Volgens mijn tandarts waarschijnlijk door ruimtegebrek (crowding) Mijn tandarts heeft mij geadviseerd om naar een echte orthodontist te gaan. Dat is alleen zo kostbaar dat het voor mij geen optie is. Ik weet dat inmiddels hun reputatie niet al te best is, helaas te laat. Voordat ik aan de behandeling begon bij hun heb ik nog naar de reviews gekeken en daar scoorden ze goed. Toen wist ik nog niet dat zij een korting gaven aan klanten bij het plaatsen van een positieve review.
Als ik Artikel 7 van hun gebruiksvoorwaarden lees, geef ik u weinig hoop.
7. GARANTIE; AANSPRAKELIJKHEID
7.1 Contracten bemiddeld via de website
Wij aanvaarden geen enkele garantie of aansprakelijkheid voor materiële gebreken of eigendomsgebreken voor contracten of data die via de website zijn geregeld. Neem in geval van garantie en aansprakelijkheid contact op met onze partner, Deutsche Zahnklinik GmbH, Königsallee 92a, 40212 Düsseldorf.
7.2 Schadeclaims; uitzonderingen
Schadeclaims van de klant zijn uitgesloten. Hiervan uitgesloten zijn schadeclaims van de klant die voortvloeien uit letsel aan leven, lichaam of gezondheid of uit de schending van essentiële contractuele verplichtingen (kardinale verplichtingen), evenals aansprakelijkheid voor andere schade op basis van onze opzettelijke of grove nalatige plichtsverzuim, onze wettelijke vertegenwoordigers of onze plaatsvervangende agenten. Materiële contractuele verplichtingen zijn verplichtingen waarvan de nakoming noodzakelijk is om het doel van het contract te bereiken.
7.3 Schending van essentiële contractuele verplichtingen
In het geval van schending van wezenlijke contractuele verplichtingen zijn wij alleen aansprakelijk voor de voorzienbare schade die typisch is voor het contract als deze werd veroorzaakt door eenvoudige nalatigheid, tenzij de schadeclaims van de gebruiker gebaseerd zijn op letsel aan het leven , lichaam of gezondheid.
7.4 Wettelijke vertegenwoordigers en plaatsvervangende agenten
De beperkingen van aansprakelijkheid gelden ook ten gunste van onze wettelijke vertegenwoordigers en plaatsvervangende agenten.
7.5 Wet productaansprakelijkheid
De bepalingen van de Wet productaansprakelijkheid blijven onaangetast.
7.6
Wij zijn niet aansprakelijk voor enige schade of verlies van de klant veroorzaakt door DoS-aanvallen, virussen of andere kwaadaardige software/technologisch schadelijk materiaal van derden die de computerapparatuur, computerprogramma's, gegevens of, indien van toepassing, materialen van de klant infecteren bij het gebruik van de digitale diensten van onze website of die bij gebruik van onze website worden verspreid.
Wat betekent dit concreet? Dat ze niet aansprakelijk zijn voor iedere vorm van schade? Dat we nu naar onze geld kunnen fluiten omdat ze onder een andere naam zijn gaan werken?
Het is inderdaad niet goedkoop.
uit de link:
De kosten van een orthodontiebehandeling worden niet in één keer in rekening gebracht. Iedere maand brengen wij de kosten in rekening van de uitgevoerde behandeling of controle(s). Zo worden de kosten over de hele behandelduur verspreid. Voor een uitgebreide omschrijving van de prestaties verwijzen wij je naar de website van de Nederlandse Zorgautoriteit.
https://www.orthocenter.nl/kosten/
Dank voor uw advies. Ik vrees dat ik er niet aan ontkom en inderdaad een orthodontist moet benaderen,desnoods met een lening. Om in ieder geval mijn gebit alsnog in orde te krijgen. Is het ondertussen verstandig om een jurist in te schakelen om mijn geld terug te vorderen of is dit kansloos?
Het hangt van de kosten die u hebt gemaakt af of het de moeite waard is en dan moet u ook nog in het gelijk gesteld worden om niet nog eens voor verrassingen komen te staan.
Ik zou het laten rusten en iemand benaderen die er echt voor geleerd heeft want zoals u hebt kunnen lezen is uw aandoening niet in een paar maanden verholpen al is de afwijking van de voortand nog zo licht.
Topantwoord
Hallo Ypsilonx ,
Zie hier de bedrijfsgegevens , klik op de rode regels .
https://plus-dental.nl/afdruk
Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
Dank u wel, ik ga contact met hen opzoeken. Ik zit dan meteen met een nieuwe vraag. Moet ik dan de contactgegevens van Plus-Dental geven nu zij over zijn gegaan in Dr-Smile?
Ja , als u telefonisch contact heeft met ECC , zullen zij u wel alle informatie vragen . Stelt u een vraag via contactformulier , neemt een jurist contact met u op . Verstrek alle gegevens . Suc6
Gedaan, thanks voor uw hulp.
Beste,
Wij hebben uw e-mail ontvangen. Dank u wel voor het vertrouwen in het Europees Consumenten Centrum (ECC). Wij gaan aan de slag voor u!
Wat u van ons kunt verwachten
Wij doen ons uiterste best om binnen 14 dagen na ontvangst van dit bericht contact met u op te nemen. Dat lukt niet altijd door drukte. Een jurist neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
ECC- Nederland
Graag gedaan , nogmaals suc6 op een goede afloop .
Ik weet niet hoe oud u bent maar orthodontie boven de 18 is erg prijzig.
Zou er eerst de tandarts naar laten kijken of het functioneel is de huidige stand en uw verlies nemen.
Er is een verschil tussen inspanningsverplichting en resultaatsverplichting.
Dat laatste is er niet bij tandarts/orthodontiekosten.
Beste Vanlotjegetikt,
Dank u wel voor uw reactie. Ik ben 37 jaar oud dus voor mij is dat heel erg prijzig inderdaad. Daar heeft mijn tandarts mij al op gewezen. Dus eigenlijk kan ik dat op dit moment helemaal niet bekostigen. De hoge kosten voor een orthodontist was ook één van de redenen dat ik bij Plus-Dental uitkwam, het leek een goedkoper alternatief. Ik snap dat zulke behandelingen nooit garantie geven voor een bepaald resultaat. Wat Plus-Dental gedaan heeft is een tevredenheidsgarantie bieden, niet goed geld terug garantie. Dus dan zou ik nu mijn geld terug moeten krijgen. Ik zal mijn verlies nemen maar niet zonder slag of stoot want dit is in mijn ogen een zuivere vorm van misleiding en nalatigheid. Ik zal in een andere reactie uitleggen waarom ik dat vind.
Waarom vind ik dat Plus-Dental nalatig is en dat zij mij misleid hebben?
Begin dit jaar begon ik mijn behandeling bij Plus-Dental. Ik was bij hun uitgekomen nadat ik mij alvorens goed georiënteerd had. Er leken weinig risico's aan verbonden want Plus-Dental adverteerde actief met een 100% tevredenheidsgarantie. Dit hield in dat ik mijn geld terug zou krijgen als de behandeling niet het gewenste resultaat zou hebben indien ik mij aan de voorwaarden zou houden. Dit heb ik netjes gedaan. Het leek te mooi om waar te zijn dus ik heb het nogmaals telefonisch gevraagd aan een medewerker voordat ik aan de behandeling bij hen zou beginnen. Er werd mij verteld dat ik mij nergens druk over hoefde te maken en dat het echt zo was. Zodoende ben ik bij hen de behandeling gestart. Hierboven ziet u een e-mail waarin dat vermeld staat maar het staat ook gewoon op de website. Mag je adverteren met zo een tevredenheidsgarantie om klanten te trekken om dan vervolgens totaal onbereikbaar te zijn via alle kanalen?
Trots adverteert Plus-Dental met de hoge score op Trustpilot. Hetgeen ook een reden is voor veel klanten om voor Plus-Dental te kiezen. Wat er niet bij gezegd wordt is dat ze kortingen bieden aan klanten als zij een positieve review plaatsen. De hoge score speelde in ieder geval bij mij persoonlijk wel een rol in het kiezen voor Plus-Dental. Wat meteen opvalt als je op de website kijkt is dat je nog steeds een afspraak bij hun kunt maken met een paar clicks. Maar telefonisch en per e-mail zijn ze niet te bereiken. Ook op de nieuwe naam Dr-Smile niet.
Update:
ik heb via Trustpilot een reactie gekregen van Dr-Smile. Ik ben benieuwd of zij daadwerkelijk contact zullen opnemen met mij want andere klanten hebben soortgelijke reacties ontvangen terwijl er nooit contact met hen is opgenomen. Van MARITA5 kreeg ik het advies om contact op te nemen met ECCNederland. Een advocaat van hen heeft inmiddels contact opgenomen met mij voor aanvullende informatie. Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Antwoord van DR SMILE
Ik heb uw klacht gelezen op Trustpilot , vreemd de reactie van Dr-Smile is nergens te lezen . Vermeldt op Trustpilot dat u contact heeft met ECC . Hoe meer mensen zich daar melden , des te beter .
Ze hebben mij weer een standaardbericht gestuurd met de mededeling dat zij spoedig contact met mij zullen opnemen, dat is de zoveelste al. Om moedeloos van te worden. Ze vermelden wel op Trustpilot dat zij contact met mij gezocht hebben, wat eigenlijk gewoon niet waar is. Goed idee, ik zal het op Trustpilot plaatsen en dan hopen dat alle gedupeerden contact opnemen met het ECC. Onderstaande e-mails ontving ik en anderen van Plus-Dental/Dr-Smile. Je kunt wachten tot je een ons weegt maar er wordt geen contact opgenomen. Iedere keer als je een e-mail bericht naar hen stuurt dan krijg je geautomatiseerde standaardberichten.
Het spijt ons dat wij nog steeds niet aan uw verzoek hebben kunnen voldoen. Wij bieden u hiervoor onze oprechte excuses aan.
Onze belofte is om alle aanvragen zorgvuldig en naar tevredenheid te behandelen.
Door het huidige hoge volume van aanvragen, zijn er nog steeds af en toe vertragingen.
Aangezien u al enige tijd op een antwoord wacht, hebben wij uw vraag nu als dringend aangemerkt en zal een van onze servicemedewer kers zo spoedig mogelijk op uw vraag reageren.
We willen u vragen nog even geduld te hebben.
Met vriendelijke groeten
Uw PlusDental-Team
" Mocht u nog vragen hebben over de onzichtbare beugels van PlusDental, neem dan gerust contact met ons op. Alvast bedankt en een fijne dag gewenst."
Ik ben vandaag trouwens gebeld door Dr-Smile. Via de website had ik met een andere naam een afspraak gemaakt om een 3D scan te laten maken. Dit was een poging om toch via een andere weg contact op te nemen met een medewerker. Aan de telefoon heb ik mijn situatie uitgelegd en de medewerkster beloofde om mijn situatie aan te kaarten bij een collega want zelf kon ze mij niet helpen. Als ik niet gebeld zou worden dan moest ik maar terug bellen. Terug bellen heeft natuurlijk geen zin want Plus-Dental verbreekt het contact na iedere 10 minuten wachten automatisch. Dr-Smile is ook niet bereikbaar. Het is ongelooflijk wat een spelletjes er gespeeld worden met klanten. Blijkbaar wordt er zeer snel contact met je opgenomen als je een nieuwe klant bent maar voor bestaande klanten hebben ze het “te druk”. Diep en diep triest...
|
DrSmile probeert mijn review te verwijderen van Trustpilot. DrSmile heeft al eerder mijn klantnummer/factuurnummer ontvangen van mij zodat zij contact op konden nemen met mij. Desondanks hebben ze Trustpilot gevraagd om mij te verifiëren omdat ze er toch niet zeker van zijn dat ik een echte klant ben. Ik heb mijn orderbevestiging van PlusDental opgestuurd want anders worden mijn reacties verwijderd. Ik ben benieuw naar de uitkomst. Er zijn al meerdere negatieve reacties verwijderd op aandringen van DrSmile. Ik neem aan dat er ook klanten zijn die anoniem hun beklag willen doen. Aan de andere kant vraag ik mij af of de positieve reacties geverifieerd worden door Trustpilot want daar heb ik ook mijn vraagtekens bij.
Update 3:
Vandaag heb ik een e-mailbericht ontvangen van DrSmile met een link daarin om een afspraak te maken en een toelichting te geven over mijn situatie. Ik heb een bevestiging voor een afspraak ontvangen en er zal contact met mij worden opgenomen volgens het bericht. Omdat ik afgelopen maand al tal van geautomatiseerde e-mails ontvangen heb waarin er beloofd werd dat er contact zou worden opgenomen wat uiteindelijk niet gebeurde vraag ik mij af of er echt contact zal worden opgenomen. Het vertrouwen is helaas ver te zoeken. Wel lijkt dit op een lichtpuntje aan de horizon. Ik wacht het af en zal het eerlijk vermelden als er positieve ontwikkelingen zijn.
Hoi,
ik zit in hetzelfde schuitje als jij en ik ben benieuwd naar de status en opvolging van je situatie. Ben je uiteindelijk geholpen?
ik hoor het graag.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer