mebo
door mebo Nov 9, 2014 om 12:48
Voeding & gezondheid

Premie basis zorgverzekering.

Dsw zorgverzekeraar was de eerste die de premie van € 95.00 voor de zorgverzekering 2015 bekend maakte.
Nu kreeg ik gisteren ook de polis voor 2015 van mijn huidige zorgverzekeraar. De premie bedraagt € 106.40 (restitutiepolis) en door de collectiviteitskorting wordt dit € 95.76.
Heeft overstappen naar een andere zorgverzekeraar dan wel zin, gelet op de premie, mede omdat de zorg vanuit de basisverzekering bij alle verzekeraars hetzelfde is.
Waarom zou het dan wel interessant kunnen zijn om naar een andere verzekeraar over te stappen, ik nl. zie door de bomen het bos niet meer.

744 15 Rapporteer

door 14peter - Nov 9, 2014 om 13:06
567 Antwoorden / 2 Vragen

Hangt van je eigen situatie af. Ik betaal het hele jaar al 67 euro voor basisverzekering + aanvullende tandartsverzekering! Ik heb dan wel het eigen risico maximaal verhoogd, communicatie gaat vooral via internet (zeggen ze...), maar de controle, tandsteen verwijderen en vullingen zijn wel voor 100% vergoed.

Met vergelijkingssites kom je wellicht ook een mooie aanbieding tegen, vooral in de laatste weken van het jaar (ik heb de mijne rond de kerst afgesloten).

edrick3
door edrick3 - Nov 9, 2014 om 13:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mebo,

Gezien de premie die je - na collectiviteitskorting - voor de basisverzekering zou gaan betalen zou ik me niet druk maken en gewoon blijven zitten waar je zit.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 9, 2014 om 14:14
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Indien je voorgaande jaren niet meer opmaakt dan jouw standaard eigen risico, kun je het extra eigen risico nemen van 500 euro.
De besparing hiervan zet je apart op een, liefst aparte, spaarrekening, in het geval dat je het wel nodig hebt.

Hoef je niet over te stappen, maar wel kans om geld over te houden waar je later nog iets leuks mee kunt doen.

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2014 om 14:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De zorg is dus juist niet bij alle verzekeraars hetzelfde. Heeft uw verzekeraar contracten met de zorgverleners waar u op aangewezen bent? Of waar u zonodig gebruik van wilt maken? Heeft DSW dat ook of niet?

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2014 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@14peter

@ 67 voor de basis inclusief tandarts? Welke verzekeraar is dat dab?

door 14peter - Nov 9, 2014 om 14:38
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 9 nov 2014, 14:22]@14peter

@ 67 voor de basis inclusief tandarts? Welke verzekeraar is dat dab?

De Friesland. Zoals gezegd, mijn eigen risico is wel maximaal en een extra korting via Independer.

aurora1
door aurora1 - Nov 9, 2014 om 14:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt even wachten tot de premies van alle verzekeringen bekend zijn en dan eens het e.e.a. gaan vergelijken. Op de site van de DSW lees ik dat de premie 95 E is, over een collectiviteitskorting kan ik niets vinden.
Ze geven vrije keuze van zorgverlener en contracten met bijna alle zorgverleners in Nederland. Ze combineren de restitutiepolis en naturapolis tot één polis: klik hier.
Ter aanvulling van @lekkerisdat, als u de hele premie ineens vooruit betaalt dan krijg je doorgaans 3% korting op dat bedrag, bij de DSW is dat 2%, klik hier.

me
door mein33 - Nov 9, 2014 om 14:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik denk dat het voordeliger uit zijn niet zozeer zit in de verschillen in premie van de basisverzekering maar in de keuze of er wel of geen aanvullende verzekering nodig is en zo ja, welke keuze maak je daarin.
Zelf heb ik een aanvullende verzekering maar van de zaken die daardoor extra verzekerd zijn heb ik nog nooit gebruik hoeven maken, maar kan de stap om die te stoppen niet zetten.
Ik heb geen extra tandverzekering, er wordt ongeveer € 148.00 premie gerekend voor een verzekerd bedrag van € 250.00 en die kosten heb ik nog nooit hoeven maken. Ik heb hier een eigen (premie bedrag) spaarpotje voor.

aurora1
door aurora1 - Nov 9, 2014 om 15:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Correctie op mijn reactie (woord weggevallen): ze hebben contracten met vrijwel alle zorgverleners in Nederland.

mahadma
door mahadma - Nov 9, 2014 om 15:22
11559 Antwoorden / 51 Vragen

zie door de bomen het bos niet meer

Dat zal ook niet eenvoudig worden. Maar kijk eens bij sites" waarbij je een premie krijgt als je via hen naar een zorgverzekering gaat vaak een aantal punten of cashback. Zo ooit 2 x € 75 verdiend.

Cookies
door Cookies - Nov 9, 2014 om 15:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

DSW is een naturapolis. Jij hebt een restitutiepolis, veel verstandiger dan het nemen van een naturapolis.

De premie die je nu betaalt, kan, afhankelijk van je medische en financiële situatie, nog een stuk(je) omlaag door het verhogen van je eigen risico.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 9, 2014 om 15:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Bij de een vind je wat bij de ander weer wat anders, ondanks verhoging bruto bedrag per maand naar 108 euro blijf ik toch maar zitten waar ik al 37 jaar ben. Netto met de 10% en 300 euro eigen risico extra, kom ik nu aan 80 euro per maand,

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2014 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Ik zie niet in waarom een restitutiepolis nou zo veel verstandiger zou zijn dan een naturapolis.

Afgezien daarvan is DSW een mix van die polissen.

zw
door zwaardvis - Nov 9, 2014 om 17:15
1525 Antwoorden / 51 Vragen

148 euro voor een tandarts verzekering betalen van 250, zo nog zinvol kunnen zijn omdat ervaring zou kunnen leren dat je jaarlijks meer kosten maakt. Je gaat bv 2x per jaar voor controle + mondhygieniste sowieso. En af en toe een gaatke vullen.
Maar dat er mensen zijn die een risico van 500 euro in de basisverzekering afzekeren voor ca 275 euro premie terwijl ze maar eens per 10 jaar kosten boven de wettelijke eigen risico maken, dat snap ik niet.

Cookies
door Cookies - Nov 9, 2014 om 17:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 9 nov 2014, 15:57]@carola.83

Ik zie niet in waarom een restitutiepolis nou zo veel verstandiger zou zijn dan een naturapolis.

IK vind het verstandiger gezien de keuze vrijheid die je bij een restitutie polis hebt. IK moet niks hebben van die natura polissen.