ma
door marwin Aug 20, 2009 om 13:53
Voeding & gezondheid

Rode vlekken, gele jurk

Mijn dochter is een beetje een viespeuk ;-)) en haar mooie gele jurkje was helemaal vies geworden op de camping. Dus jurkje in de week gezet. Tot zo ver geen probleem. Totdat broer naar bed moest, ijsje had geknoeid en dacht ik doe mijn t-shirt ook indezelfde emmer. Dan gaan die vlekken er ook uit.

Die vlekken van het ijs zijn er uit, maar het rood heeft afgegeven aan het gele jurkje (ondanks dat de rode t-shirt al meerdere keren gewassen was). Ik heb alles thuis nog een keer gewassen. Maar ik krijg de ondertussen roze vlekken er niet uit Iemand een oplossing?? of is het nu een poetslapje geworden??

6446 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 20, 2009 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

wellicht helpt het om eerst een ontkleurder te gebruiken . als het jurkje dan zo goed als wit is geworden kan je het proberen te verven. of zo laten als het er goed uit ziet.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2009 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag marwin, in ieder geval is broertje geëmancipeerd, en dat is toch ook wel heel wat waard.... W.b. de verkleuringen valt misschien de bonte was ontvlekker van HG te proberen (drogist).

vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2009 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Beide artikelen verven in dezelfde kleur. Rose misschien? Of erg fel rood? Worden ze weer als nieuw.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Aug 20, 2009 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het jurkje bewaren tot een volgend bezoek aan de camping! Hoef je je ook niet druk te maken over vuil worden.

Eerlijk gezegd, begrijp ik niet waarom je een kind een mooi jurkje aantrekt op de camping.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2009 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag marwin, "Mijn dochter is een beetje een viespeuk ;-)) "

Daarom  kreeg ze haar mooie gele jurkje aan....

Ach wat geeft het, verder is ze toch kerngezond? Tijd voor een mooi nieuwe jurkje..

Geniet...

kenwel hoor!

ve
door verwijderd - Aug 20, 2009 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag marwin,

Door schade en schande wijs geworden, adviseer ik je om het jurkje op te waarderen tot poetslap.

Groetjes, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2009 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pas nog vlekken uit t-shirt gehaald van afgeven. WOLWIT. Niet alleen geschikt voor wol maar voor alle andere stoffen. Heeft tegenwoordig ook een andere naam maar wolwit staat ook nog op de, plastic, flacon.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2009 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je de vlekken er niet meer uit krijgt. Bij verkleuring moet je eigenlijk direct het wasgoed (jurkje) opnieuw wassen en mag je het niet laten drogen(zolang de vlekken er nog in zitten).

Aan dit antwoord heb je natuurlijk ook niet veel. Ik had even op het internet gezocht voor een oplossing, maar kom bovenstaande dus steeds tegen.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2009 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een jas van mijn dochtertje. Het volgende heb ik gedaan. Ik heb het jasje eerst ontkleurd en daar na opnieuw geverfd in de wasmachine. Het jasje was oorspronkelijk creme/wit. Heb het uiteindelijk roze geverfd. Het is toen heel goed gelukt. Iedereen dacht dat het een nieuw jasje die ik had gekocht. Jij kan ook het zeflfde doen of gewoon geel verven of een andere kleur kiezen. De verschillende kleuren zijn alleen bij Etos te verkijgen, kruidvat heeft standaard kleuren \. Heel veel succes!!!

ve
door verwijderd - Aug 21, 2009 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi ook ik heb eens een jurk gehad die ik in de hoek heb gesmeten omdat er bessenjenever over geknoeid was. de jurk was beige.
weken daar gelegen. totdat iemand zei. jurk in een emmer koud water, een pak zout erbij. en laat maar een paar dagen staan, af en toe ff omroeren. na 1 week heb ik hem gewassen, ALLES ERUIT!!
misschien het proberen waard

ve
door verwijderd - Aug 21, 2009 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Laatst kwam mijn zoon met een licht gele trui vol met rode wijnvlekken. Hij had de trui al 3 xeer gewassen maar kreeg hem niet meer schoon. Ik heb de trui in Vanisch-poeder gezet. Eerst heet water, daarin flink wat Vanisch oplossen tot alle korreltjes zijn verdwenen, wat koud water erbij en zet daar de jurk maar een hele nacht in. Bij mij is het gelukt en er is absoluut niks verkleurd.

succes,

groetjes Miekmol

ve
door verwijderd - Aug 21, 2009 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb laatst dochter haar jurk schoon gekregen door ;

Dasty ontvetter (bij Wibra te koop 2 euro) op de vlekken te spuiten ,daarop bakpoeder en dan met oude tandeborstel erover te borstelen .en daarna in wasmachine.

Wel raad ik aan om eerst op onzichtbare plek proef te nemen of stof niet aangetast wordt.

Trouwens die Dasty is super spul, je magnetron/oven etc als sneeuw voor de zon!

succes

ve
door verwijderd - Aug 21, 2009 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer het eens met de ouderwetse dikke groene zeep.

mijn ervaring is dat dat beter werkt als de dure vanish

ve
door verwijderd - Aug 21, 2009 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marwin, ik zweer bij Wipp Express (poeder pak) ik had nl SAMBAL Ggemorst op mijn mooie WITTE rok, wat is er nog erger dan sambal op kleding............ ik heb een emmer genomen daar flink wat Wipp-Express ingegooid en toen mijn rok er helemaal ondergedompeld met de vlek naar beneden zodat die in ieder geval onder water stond. Deze emmer heb ik toen 4 dagen op het balkon gezet en na 4 dagen was de sambalvlek er helemaal uit. Laatst had ik zwarte vlekken van een T-Shirt op mijn gele broek, hetzelfde laken een pak en ook deze vlekken zijn er helemaal uit. Deze pakken zijn verkrijgbaar bij het Kruidvat, ze zijn er ook in tubes maar die gebruik ik in de vakantie. Probeer het maar eens het kan echt geen kwaad.

succes met het jurkje.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2009 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat errrrg, misschien geschikt voor de caranaval

ve
door verwijderd - Aug 21, 2009 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@droppiejo..................... u heeft zeker geen kinderen maar zelf wel kinds gebleven en vast en zeker geld teveel!!!!!!!!!! dat moet haast wel als u zo'n kinderachtig antwoord geeft.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2009 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je het niet proberen met wat bleekwater in lauwwarm water?Omdat het toch al min of meer verpest is kan je diverse dingen proberen zoals hierboven beschreven. Ik doe wel 's een scheut bleekwater in water en haal het er meteen uit, is het er niet gelijk uit dan laat ik het wat langer in zitten. Was het een felgeel jurkje of lichtgeel? Bij lichtgeel is dit te proberen omdat dit toch dicht bij wit zit.

Tja en op de camping kan je maar beter oude kleren aandoen, want sommige kinderen vinden het heerlijk om te knoeien en zich lekker vies te maken, maar dat hoort bij een kind. Liever zo dan een dochter die niets mag doen en zich gedeisd houdt moet je maar denken.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2009 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een heel oud middeltje van mijn oma en mijn moeder is: los in een afwasteil van ongeveer 4-5 liter in goed heet water 6 eetlepels keukenzout en een kwart liter keukenazijn( kleurloze) op. Goed doorroeren en doe het jurkje erin. Van tijd tot tijd even doorhusselen en het geheel laten afkoelen tot de volgende ochtend. Daarna gewoon wassen zoals je gewend bent. 98% kans dat het eruit is.

Veel succes ermee. Gr. Janny

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 09:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga de verschillende opties proberen. Ik kan er inderdaad niets meer aan verknallen ;-))

De kinderen mogen van mij ravotten hoor, maar omdaar speciaal kleding voor te kopen gaat mij te ver