re
door remq Apr 4, 2005 om 18:53
Voeding & gezondheid

Schrale lippen

Hay mensen,

Ik heb (nog steeds) last van schrale lippen. Op aanraden van een aantal mensen smeer ik het nu sochtends en savonds in met boter. Dit helpt best goed. Aangezien je je lippen niet teveel in moet smeren ( omdat ze dan 'lui' ) worden wil ik dat nu minderen.

Mijn vraag: MOET je je lippen insmeren als ze echt helemaal zijn uitgedroogd of maken ze vanzelf weer de goede stoffen aan als je het niet insmeerd.

En: Kan je je lippen zo vaak als je wil insmeren met boter of worden je lippen hier ook lui van??

9449 8 Rapporteer

freya
door freya - Apr 4, 2005 om 19:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo remq,

Je kunt best gedurende langere tijd je lippen insmeren. Daar worden ze echt niet 'lui' van. Zelf gebruik ik purol wanneer ik last heb van droge lippen. Boter is zo gauw weer weg en purol blijft gewoon langer zitten. Meestal krijg je droge lippen als het erg droog en winderig buiten is. Als dat voorbij is kun je gewoon stoppen en worden je lippen vanzelf weer normaal.

m.vr.gr. Freya

sa
door sab05 - Apr 15, 2005 om 15:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb zelf ook wel eens last van schrale lippen. Was mijn huisarts mij heeft aanbevolen is geen labello te gebruiken bij langdurige schrale lippen. Die dingen zijn zo commercieel gemaakt dat er haast niks meer inzit was ook echt schrale lippen tegen gaat. Purol is inderdaad een goeie, wat ook goed helpt is een lippenbalsem met aloë vera erin, of, nog beter, echina force of echina cea. Dit verzorgt meteen. Ook krijg je er minder snel koortslippen van omdat deze twee stoffen goed zijn voor het afweersysteem.

Succes

ca
door carlene - Apr 23, 2005 om 23:14
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat met 'lui' bedoeld wordt dat je lippen dan zelf geen vet meer aanmaken. Dat lijkt mij onzin, want de huid op je lippen maakt volgens mij sowieso geen vet aan... Het komt inderdaad vanzelf weer goed met je lippen, maar dat kan zonder hulp wel héél lang duren, helemaal in de winter of de zomer. Ik gebruik zelf het liefst Blistex, de tube als het echt erg is, en het potje of een stift voor tussendoor, bijvoorbeeld als ik naar buiten ga als het koud is, of als de zon schijnt. Bij wijze van 'voorkomen is beter dan genezen'! Dus maak je geen zorgen, lekker smeren!

mo
door modebo - May 9, 2005 om 15:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Remq,

Mijn ervaring met Labello is dat het heel goed werkt, maar je moet dan wel de Labello Lipcare Med Repair (in witte plastic houder) gebruiken. Deze werkt snel en effectief en je krijgt er ook niet zo´n viese smaak van in je mond als van boter. Zodra je lippen genezen zijn (na een dag zie je al resultaat) niet meer smeren.

Suc6, Mo

ma
door marjootje - Feb 9, 2006 om 09:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vraag dateert alweer van april 2005, maar ik zou er graag nog op willen reageren.

Ik gebruik Labello al sinds ik 16 jaar oud was en ben sindsdien verslaafd aan (ik ben nu 27). In die tussentijd heb ik verschillende merken en soorten geprobeerd tot aan het dure merk van Lancome toe! Met verslaving bedoel ik dan: zonder balsem worden mijn lippen zo droog dat er korstjes op ontstaan. Hierdoor word ik erg onrustig en kan zelfs mijn hartslag voelen kloppen in mijn lippen. Ik pulk vaak aan mijn lippen om de korstjes te verwijderen, tot bloedens toe. Ik smeer mijn lippen nu gemiddeld zo'n 20 keer in per dag en heb in elke lade, kast, jaszak en tas lippenbalsem zitten. Je lippen kunnen dus echt afhankelijk worden van lippenbalsem en geen vetten meer aanmaken. Ik heb er spijt van dat ik er ook aan ben begonnen. Ik hoop er ooit nog vanaf te komen........

Kijk dus uit met het gebruik van lippenbalsem en stop gelijk zodra dit mogelijk is.

he
door herootje - Feb 9, 2006 om 11:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik echt iedereen kan aanraden bij schrale lippen is de Eigen merk lippenbalsem van zowel het Kruidvat danwel de Trekpleister (zelfde) en dan gaat het om de groene variant met echineacea en kamille. Ik gebruik deze al jaren en dan alleen nacht's. zo heb ik overdag echt zachte lippen, en het voordeel is dat het haast ook nog niks kost, 3 in een pakje voor 2 Euro meen ik.

al
door aloevera - Nov 10, 2006 om 22:23
3 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn antwoord hierop is Aloe Vera Lips. Kijk maar eens op ;     WWW.aloe-info.nl      Hier vind je veel informatie over diverse aandoeningen, maar ook wat je daar zelf aan kan doen .

holstein
door holstein - Nov 10, 2006 om 23:12
922 Antwoorden / 16 Vragen

Nu en dan insmeren met uiercreme, smeert stukken beter dan uierzalf want dat is veel dikker, koop je overal, supermarkt e.d. en kost weinig en het werkt prima.......