gunung
door gunung Apr 22, 2009 om 21:14
Voeding & gezondheid

'Stoppen-met-rokenprogramma in basispakket'

De zorg die mensen nodig hebben bij het stoppen met roken, moet integraal in het basispakket worden opgenomen. Dit staat in het advies ‘Stoppen-met-rokenprogramma: te verzekeren zorg!’ dat het College voor zorgverzekeringen (CVZ) aan minister Klink van VWS heeft aangeboden.

Ik ben zelf 10 jaar geleden gestopt met roken. Dat heeft niets gekost als alleen doorzettingsvermogen. Degene die wil stoppen moet dat zelf willen is die wil er niet dan helpt niets.

Ik juich degenen die willen stoppen met roken toe alleen vind ik niet dat de vergoeding voor het stoppen met roken programma in het basispakket zou moeten zitten.

Andere mensen die of zelf ooit gestopt zijn en de mensen die nog nooit gerookt hebben betalen hier dan ook aan aan mee maar zullen zelf geen gebruik maken van deze vooziening.

Roken op zich is geen ziekte dus vind ik dat de mensen die nicotinepleisters e.d. gebruiken om makkelijker te kunnen stoppen deze zelf moeten betalen.

Ze hadden namelijk wel geld over om sigaretten te kopen. Bovendien verdienen ze de kosten van de nicotinepleisters e.d. vanzelf weer terug als het stoppen lukt.

487 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar maak jij je in Gods naam druk om?

Als ik wil stoppen met roken ,hoef ik echt geen pleistertje maar af en toe een gesprek met mede stoppers zal mij best wel helpen en motiveren.

Wat denk jij wat een junkie kost aan zorgkosten?

Hou nu maar eens op met MOETEN WIJ DAT BETALEN betaal ook voor kraamhulp [terwijl ik geen kinderen heb en hoef]   WEES EENS SOLIDAIR ,zoals vroeger

GEZEIK

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het basis pakket nee laten rokers die eraf willen zich daar maar aanvullend voor verzekeren.
Moet ik ook voor bv de beugels van mijn kinderen.
Mijn zoon gebruikt melatonine op doktersschrift maar moet het ook zelf betalen.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bent nu ineens moraalridder?? U kon heb op eigen kracht, dus....hoeft het niet in het zorgpakket?? Niet zo zeuren hoor. Het is een prima initiatief naar mijn mening, en ik denk/hoop dat het velen net dat extra zetje in de rug zal geven. Daarbij is het stukken goedkoper dan de zorg die moet worden gegeven bij bijv. longkanker.( om maar eens iets te noemen)

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoeft wat mij betreft niet in het basispakket, ik heb zelf meerdere pogingen gedaan, maar pas bij de laatste poging ging het goed, omdat ik zelf overtuigd was dat ik wou stoppen!!! maar alleen omdat ik het zelf wilde, je slaagt niet als je stopt voor je man of omgeving. Ik moet wel toegeven dat het nu makkelijker was omdat je nergens meer mag roken, je bent overal een paria!!! Conclusie, je moet het zelf willen en dan hoef je geen pleisters of pillen.....

ve
door verwijderd - Apr 23, 2009 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

zzZelf ben ik 56 jaar en verslaafde roker,heb al vaak geprobeerd te stoppen maar het lukt me niet.Ik vind dat er wel een vergoeding moet komen en dat je samen met je arts dan kunt stoppen ze zeggen je houd geld over als je stopt en dat is waar maar ik heb geen geld om ineens zoveel te betalen aan pillen of pleisters,ook vindt ik dat er met 2 maten gemeten wordt een verslaafde die drugs gebruikt krijgt allerlei hulp die wij ook moeten betalen waarom de rokers dan niet,NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE omdat de regering te veel aan ons verdient dat is het probleem,laat ze roken helemaal verbieden maar dat doen ze niet want dan verdienen ze niets dus melken ze ons ook nog eens uit bij het proberen met stoppen en het is echt niet gemakkelijk als je echt verslaafd bent zonder middellen te stoppen ook als je ECHT wilt,dat is mijn mening. groetjes ans.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2009 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja die mensen die roken en misschien willen stoppen juichen dit natuurlijk hard toe. Maar ik zit er niet op te wachten dat ik moet gaan betalen voor al die mensen. Ze hebben er ooit zelf voor gekozen om een sigaret in hun kwekkerd te stoppen. Dadelijk vergoeden ze ook nog dingen voor drugsverslaafden.. het moet niet gekker worden! Die verslaving heb je jezelf aangedaan, maar mensen die wel met hun tengels van de rotzooi af kunnen blijven moeten hiervoor boeten. Echt niet dus he!

Stop dan iets terug in de basisverzekering waar we ALLEMAAL wat aan hebben. Ik noem een complete lichaamsscan om eventuele kankercellen te ontdekken bijvoorbeeld.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2009 om 08:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je praat onzin! We betalen met z'n allen ook de kraamzorg, de rolstoel van de gehandicapte, fysiotherapie, revalidatie, verslavingszorg en ga zo maar door. Van het gros van alle behandelingen cq. therapiën die worden aangeboden. zal de gemiddelde mens nooit gebruik maken. Er zijn namelijk mensen die van hun levensdagen niet hoeven te revalideren, geen kraamzorg nodig hebben, niet verslaafd raken aan drank of drugs, niet gehandicapt raken enz. En toch betalen we dat met z'n allen! Dus waarom zou je niet voor deze medicijnen betalen? En, zoals ik al eerder aangaf, de roker die bijv, longkanker krijgt, kost veel meer dan dat stoppen-met-roken-programma.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2009 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het invoeren van vergoeding voor stoppen met roken vind ik meer dan schandalig.De ziektekostenverzekeraars doen er alles aan om de medicijnvergoedingen in te krimpen zelfs voor mensen met chronische aandoeningen.Rokers schaden hun gezondheid bewust.Waarom dan vergoeden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - May 10, 2009 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit slaat nergens op.Veel vergoedingen voor oude mensen,gehandicapten,medicijnen etc. zijn uit de basisverzekering.Maar om te stoppen met roken wel weer in de basisverzekering.Als iemand wil stoppen met roken laat diegene dat zelf betalen en doe echt noodzakelijke behandelingen,medicijnen weer in de basisverzekering.

ve
door verwijderd - May 11, 2009 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stoppen met roken levert de verzekerde geld op, dus ik begrijp niet, waarom het in het basispakket zou moeten.

ve
door verwijderd - May 11, 2009 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het levert de verzekeraar ook veel op als iemand stopt met roken, wat denk je wat een behandeling kost als iemand longkanker krijgt? Of enkel een longonderzoek moet ondergaan i.v.m. allerlei klachten n.a.v. het roken? Dan is dit een hele goede oplossing.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze stelling mag natuurlijk ! Iedereen mag in dit forum toch zijn eigen mening geven?
Je mening oplegging lijkt me verkeerd - dan krijg je ook van die terugtikkende reacties (;-))

Ik vind in deze opmerking, van gunung, aan het einde van het verhaal 1 grote waarheid: geld terugverdienen door roken te stoppen met behulp van pleisters - is het overtuigende bewijs van zijnstelling.
bijdragen van de gemeenschap hieraan lijken mij dan ook overdreven hulpvaardig!

rokers hebben jarenlang vele duizenden euros uitgegeven voor hun verslaving, die zij dan kennelijk zonder verlies van levensvreugde door te weinig geld konden onderhouden - welnu: pleisters betalen zal dan ook wel lukken, toch?

en als het goed is komt daar vanzelf een einde aan en houdt de roker veel geld over - hiep hoi!

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het in het basis pakket komt moet je er van uitgaan dat het dus geld gaat kosten in de premie's dus laat er dan een boete uit voort komen als men er dus niet gestopt wordt dan zelf de behandeling moet betalen, de eigen risico moet dus hier voor betaald worden, vind ik.
Laat dus niet de gemeenschap hier voor opdraaien als het op die manier gebeurd kan ik er wel mee leven.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben zeker nog niet helemaal wakker dat ik op een oud draadje reageer.
Valerius

ve
door verwijderd - Nov 4, 2011 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben sinds een maand gestopt met roken d.m.v. lasertherapie van prostop, kosten 190 euro. Omdat het niet aan de voorwaarden van de basisverzekering voldoet is mij door de zorgverzekeraar gezegd dat het onder de aanvullende verzekering onder alternatieve geneeswijze word vergoed, ga hem snel insturen en kijken of het ook echt klopt, ik moet wel zeggen dat het een stuk makkelijker is maar jammer dat je andere klachten krijgt zoals longklachten/vocht omdat je lichaam op eens geen bloedvaatverwijdende stoffen meer krijgt waardoor de zuurstof opname iets minder word maar ik ga er van uit dat dit tijdelijk is, geen reden om gelijk weer een sigaret te nemen. Iedereen die is gestopt of binnenkort gaat stoppen, veel succes gewenst

ve
door verwijderd - Nov 6, 2011 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

pgr.nl schreef op vrijdag 4 nov 2011, 19:38: Ik ben sinds een maand gestopt met roken d.m.v. lasertherapie van prostop, kosten 190 euro. Omdat het niet aan de voorwaarden van de basisverzekering voldoet is mij door de zorgverzekeraar gezegd dat het onder de aanvullende verzekering onder alternatieve geneeswijze word vergoed, ga hem snel insturen en kijken of het ook echt klopt, ik moet wel zeggen dat het een stuk makkelijker is maar jammer dat je andere klachten krijgt zoals longklachten/vocht omdat je lichaam op eens geen bloedvaatverwijdende stoffen meer krijgt waardoor de zuurstof opname iets minder word maar ik ga er van uit dat dit tijdelijk is, geen reden om gelijk weer een sigaret te nemen. Iedereen die is gestopt of binnenkort gaat stoppen, veel succes gewenst

Ik ben in Augustus 1982 gestopt met roken.
Kosten: niets

Eerst het aantal sigaretten per dag afgebouwd, vervolgens gestopt onder het motto:
"Wat er ook gebeurt. Het is geen reden om weer te beginnen met roken".

ve
door verwijderd - Nov 6, 2011 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

pgr.nl,

Nicotine werkt bloedvat vernauwend, niet bloedvat verwijdend. Dat doet alcohol.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 6, 2011 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius schreef op vrijdag 22 jan 2010, 12:38: Als het in het basis pakket komt moet je er van uitgaan dat het dus geld gaat kosten in de premie's dus laat er dan een boete uit voort komen als men er dus niet gestopt wordt dan zelf de behandeling moet betalen, de eigen risico moet dus hier voor betaald worden, vind ik.
Laat dus niet de gemeenschap hier voor opdraaien als het op die manier gebeurd kan ik er wel mee leven.
Groet Valerius
Beetje rare manier van denken. Kraamzorg zit ook in het basispakket, dus daar betalen mensen die geen kinderen willen of kunnen krijgen ook aan mee. Dus ook mannen en bejaarden. Ga je dan ook stellen dat iemand die een miskraam krijgt of wier kindje overlijdt na de geboorte de kosten van de bevalling en/of de prenatale zorg moet terugbetalen?