di
door dikkie23 Jul 21, 2012 om 17:20
Voeding & gezondheid

Twinlife broek verkleurd na 4 maanden

4maanden geleden bij Lake Side Uithuizen van Twinlife 2 broeken gekocht t.w.v. 90euro per stuk. Na 4 maanden zagen we dat de ene broek was verkleurd van donkergrijs naar vaalgrijs. De andere broek is nog niet gedragen. We zijn hiermee terug naar de winkel gegaan. Er was beloofd dat we binnen 2 dagen gebeld zouden worden, maar na 6 dagen zijn we terug gegaan naar de winkel en ineens werden we de volgende dag gebeld, met het antwoord: we kunnen niks met deze klacht doen. Enige oplossing: 30% korting op nieuwe aankoop, waardoor we verplicht worden om hun nog geld toe te geven ook. Wij gaan niet akkoord met deze oplossing en willen het geld van beide broeken terug. Wat kunnen wij nog doen? Het is een franchise-vestiging, dus het draagt in feite alleen de naam Lake Side

2370 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zwemmer
door zwemmer - Jul 21, 2012 om 17:31
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Ik vind het niet vanzelfsprekend dat je een nieuwe broek zou moeten kopen voor de snel vervalende. Men heeft niet onderzocht waar het vervalen aan ligt wat wel gebruikelijk is. Als de fout niet door gebruik tot stand is gekomen zou je m.i. recht hebben op een nieuwe broek die je zonder korting gegeven dient te worden. Het hangt ervan af hoe de winkel daarover denkt.

zoekster
door zoekster - Jul 21, 2012 om 17:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Geld terug na 4 maanden dragen? Dat gaat echt niet gebeuren. U zou hooguit een deel van de aankoop terug kunnen vragen, maar dan moet u bewijzen dat u de broek goed heeft 'behandeld' dwz niet te heet gewassen, wasmiddel zonder bleekmiddel, niet in de zon gedroogd. Geen beginnen aan.
Die andere broek zo voorzichtig mogelijk, koud mogelijk, kort mogelijk en met wasmiddel zonder bleekmiddel handwassen. Misschien vergaat het die broek dan beter.

zwemmer
door zwemmer - Jul 21, 2012 om 17:41
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

@zoekster. Ik begrijp je standpunt, maar vervalen na 4 maanden is ook niet zoals het hoort. Het is wat lui om het zo te regelen. Een onderzoek naar de mogelijke oorzaak is wel gebruikelijk.

zoekster
door zoekster - Jul 21, 2012 om 17:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

@zwemmer, het is zeker niet zoals het hoort, maar wat het verbleken van kleding betreft, is het moeiljk aan te tonen dat het niet komt door verkeerd gebruik. Wat kan ts doen? In contact treden met de winkel. Heeft ts al gedaan en heeft niets opgelost. Behalve dan een voordeel van 30% bij nieuwe aankoop :-(
Ik zelf zou bij zo'n winkel nooit meer iets kopen, maar dat moet natuurlijk ieder voor zich weten.
Miscchien helpt het dat de klacht op het Kassaforum staat, sommige winkels zijn er gevoelig voor.

Overigens heb ik mijn kleding wel eens 'opgepept' met een tinnetje kledingverf.

kamphuysen
door kamphuysen - Jul 21, 2012 om 19:03
252 Antwoorden / 68 Vragen
0

Na 4 maanden een klacht bij een winkel indienen is kansloos, verkleuren van stof is geen reden een art. terug te nemen. Uw poginen lopen op niets uit of u nu bij een franchiser of een eigen zaak aanklopt, men lacht u uit. Zou de broeken even in een bad legen veel roeren met een beetje bleekmiddel en dan goed spoelen.

zoekster
door zoekster - Jul 21, 2012 om 20:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

In de bleek leggen? Dan worden ze nog valer. Die andere broek is nog goed, misschien een idee om hem de eerste paar keer met azijn te wassen, volgens kenners op een andere topic blijven de kleuren dan lang bewaard.

di
door dikkie23 - Sep 8, 2012 om 16:35
9 Antwoorden / 5 Vragen
0

Even een update:
De regiomanager van o.a. Lake Side Uithuizen heeft contact opgenomen en ervoor gezorgd dat wij van beide broeken het geld terug konden hebben.

Helaas wilde Lake Side Uithuizen hieraan niet meewerken, dus is dit geregeld door Lake Side Groningen. Dit is prima opgelost we zijn hier erg blij mee!!!

dearagain
door dearagain - Sep 8, 2012 om 21:55
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

Daarvoor staat Lake Side Groningen hier even in het zonnetje!!! Een mooi voorbeeld hoe je ook met klanten kunt omgaan.

Proficiat.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

De
Dee010420 - May 14, 2024 om 23:12
Geldzaken & recht

Vreemde incasso paypal via riverty

Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Ki
Kim92 - May 13, 2024 om 19:41
Vakantie & reizen
Misleid bij hotel boeking

Misleid bij hotel boeking

Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend. 
Ver ... Lees meer