jo
door johannes1 Aug 24, 2013 om 18:13
Voeding & gezondheid

Verbrassing studenten

VERBRASSING DOOR STUDENTEN ONTMOEDIGEN .
we zijn de afgelopen week weer getuige geweest van de zg INKOM voor studenten.
De opzet is : geef de student, die meestal uit een andere stad/regio komt de kans om zich snel al een beetje eigen te maken in de stad waar hij mogelijk een langere tijd als studerende zal gaan doorbrengen en breng hem snel in kontakt met mede-studenten.
Een heel aimabel streven. Daarbij worden de studentenclubs in de gelegenheid gesteld om behoorlijk wat aan ledenwerving te doen en de disputen maken daar graag gebruik van . Prima dus tot zo ver.
Helaas zien we een algemeen voorkomende uitwas nl. het gezellig samenzijn ontaard niet alleen maar in die bevordering van de sociale kontakten, maar leidt verder niet zelden tot een gerichte cursus in het lam-zuipen en ongeoorloofd a-sociaal gedrag van je welste.
Daardoor schiet de organisatie in haar doel voorbij én er ontstaat bij de plaatselijke bevolking - die heel veel last ondervindt, ook in de rest van het jaar- een regelrechte aversie; contrair resultaat dus.
We lezen ook in Uw andere item, dat er een regelrecht jongeren zuip-probleem is.
Welnu het is toch niet te rijmen in deze tijd van criis en zware bezuinigingen dat een groep aankomende volwassenen geleerd wordt om zich in de maatschappij te buiten te gaan en op voorschot al heel veel geld aan bachus te offeren, daar waar ze de financiële middelen heel vaak uit een beurs of studietoelage hebben.
Die financiële middelen worden bijeengebracht door de belastingbetaler en dat bent U en ik.
Moeten wij - als betalers van dit onoorbare zuipgedrag - dan niet de klok gaan luiden ?
Hebben de universiteiten én de plaatselijke overheden - die vergunningen verlenen voor deze orgiën - dan geen opvoedende taak. Dit temeer daar deze schijnbaar volwassen pubers niet in staat blijken te zijn langdurig een fatsoenlijk gedrag te vertonen en daar al meteen blijk van geven.
Acht U het met mij niet de hoogste tijd dat dáár verandering in gebracht wordt ?
Hoe kijkt U hier tegen aan ?

948 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 24, 2013 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel van diezelfde studenten gaan later veel geld verdienen en dus ook veel belasting betalen. Daarbij de studiebeurs is tegenwoordig niet vee meer, en volgens mij voor een groot deel lening (maar ik kan me vergissen en heb geen zin om het op te zoeken).

Je klemzuipen is misschien niet iets wat aan te moedigen valt, maar is wel iets wat bij die fase van het leven hoort. Student of niet...

ve
door verwijderd - Aug 24, 2013 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

De studiefinanciering is onvoldoende om alle studiekosten te betalen. Voor hun alcoholconsumptie zullen zij toch een ander fonds moeten hebben gevonden (ouders of een baantje). Toen ik zelf de studenstenleeftijd had (zo'n 25 jaar geleden) ging het er precies hetzelfde aan toe en werd er ook overmatig alcohol ingenomen. Dit schijnt bij het studentenleven (en volwassen worden) te horen. Overigens zijn er ook genoeg andere jongeren (die niet studeren) in dezelfde leeftijdscategorie, die elk weekend laveloos zijn van de alcohol en andere geestverruimende middelen.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2013 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus omdat ze nog een flut stukje beurs krijgen, mogen ze zich niet lam zuipen? Daarvan zal het niet lukken. U bent er zeker ook voor dat anderen die een uitkering van het een of ander krijgen, ook voorgeschreven worden waaraan ze het moeten besteden?

U overdrijft schromelijk.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2013 om 02:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ooit het studentenleven mogen ervaren en ben het helemaal met u eens Johannes1. Verenigingen die hele slimme mensen hard maken door ze in rangorde te testen. Wil je meedoen moet je slagen. Allereerst als voetveeg of feut. Kots opruimen en bewijzen dat je waardig sleurkut bent. Ontgroening moet je door. Daarna stijg je in status en doen anderen hetzelfde voor jou en door je intellect studeer je af en ga je het maken hier en kijk je terug op een fantastische studententijd.

Echter er is geen nazorg voor escapades met slachtoffers

ve
door verwijderd - Aug 25, 2013 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

vele mijoenen mensen krijgen uitkeringen,,belastingtoeslagen,,hypotheekaftrek en/of andere vormen van ondersteuning opgebracht door ons allemaal.
mogen al deze mensen dus niet zelf weten hoe ze hun geld uitgeven?.
de jeugd moet de wereld zelf ondekken en ik vind dat dat moet kunnen.
en festinger!.natuurlijk bent u het eens met deze stelling want hij is kort door de bocht en stroomt over van de jaloersie net zoals meerdere discussies van u dus dat ik niks nieuws.
ik vraag me af of johaanes1 en festinger wel zelf jong zijn geweest...

ve
door verwijderd - Aug 25, 2013 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoogtijdagen voor de horeca.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2013 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lekker intellectueel: jezelf in coma zuipen. Of je dat nu doet van je studiebeurs of -lening, van een salaris of van geld dat je ouders je gaven, het blijft oerstom.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2013 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn al goede reacties, geven. maar het zuipgedrag, dat echt extremer is dan vroeger. is nog niet voldoende belicht.
zuipen ken ik van vroeger, wie niet? niets mis mee om als jongere lekker de grens op te zoeken.
maar er werd vroeger door volwassenen wel meer gecorrigeerd en in de gaten gehouden.
er werd vroeger over het algemeen meer bier en wijn gedronken en in de jaren negentig is sterk meer in zwang geraakt.Dit komt uiteraard veel harder binnen Comazuipen begrijp ik totaal niet, dan ben je over zoveel grenzen gegaan dat het heel triest wordt voor de jongere en de ouders Dan heb ik het nog niet eens over de blijvende schade en de spijt.
over studenten oderwijs geld bezuinigingen en selectie zou misschien iemand een nuttige discussie kunnen starten?

olijfje3

ve
door verwijderd - Dec 10, 2013 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteindelijk moeten de jongeren zelf weten wat ze doen. Wat wil je doen? Regels aanscherpen? Deze jongeren werken over het algemeen kneiterhard om geld te verdienen,ze leren veel van deze tijd.

Wat zijn jouw plannen om er iets aan te doen? Het is in mijn ogen een kwestie van mindset veranderen bij de jongeren.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 00:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat een oude discussie zeg en die wordt ineens weer opgerakeld. wiecky heb de al gegeven reacties wel gelezen ?olijfje3

ve
door verwijderd - Dec 11, 2013 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er ontbreekt nog iets in Uw verhaal....

In de meeste steden waar Universiteiten staan werken vele studenten voor iets bij te verdienen, dus ook en vooral in de Horeca.
Dus gratis zuipen en verdienen is niet onmogelijk!

Naast de Zuipfeesten word ook een protest tegen de afschaffing van huidige studie financiering daar vaak geregeld dus er komen ook goede dingen behalve paracetamol gebruikers vandaan met kater.

Ook een sport groep of muziek, ja orkesten die ze maken en andere groepen omdat ze Muzikaal zijn...
Dus soms leverde het geen rekening en problemen maar juist een toekomst op.

Kijk eens naar Guus Meeuwis, die is nog ooit zo begonnen, en nu een goed verdienende artiest waar niets mis mee is.
En dan begin ik maar niet over het Cabaret, vaak zeer goed maar meestal half opgeleide omdat ze zoveel succes hadden en nog steeds hebben...

ve
door verwijderd - Dec 12, 2013 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je je lam kunt zuipen van een studiebeurs ben je een watje! Oftewel: de kans is groot dat het lamzuipen van eigen verdiend geld wordt gedaan. Maar als we deze gedachtengang doortrekken: dan zouden ambtenaren ook geen lolletje hebben of vakantie vieren. Dat is immers ook allemaal betaald door "ons' belastinggeld.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2013 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lam zuipen?
Als je dat doet moet de man achter de tap tijdig stoppen en hoewel die gratis mag drinken, niet teveel want dan is hij de baan en gratis bier kwijt.....

Maar ik drink nooit meer dan 3 glazen want anders raak ik de tel kwijt...
Proost!

ve
door verwijderd - Dec 12, 2013 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat moeten we met deze informatie? tot15karakters

ve
door verwijderd - Dec 13, 2013 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruikersnaam:johannes1
Level:
.
Datum:maandag 12 mrt 2012, 20:26
Categorie:Geldzaken & Recht - Verzekeringen
Reacties:37
Trefwoorden:wie betaalt de kosten coma-zuipen

WIE BETAALT KOSTEN tgv COMA-ZUIPEN ?
men heeft er weer een nieuwe 'tak van sport ' bij, het zg coma-zuipen.
op zich is iedereen natuurlijk vrij om met zijn lichaam te doen wat hij/zij wil, MAAR ....moet dat ook de consequenties er zelf van aanvaarden.
deze mensen schijnen enerzijds over tamelijk veel geld te [kunnen] beschikken, zodat ze het zich kunnen permitteren om heel veel te drinken [denk maar eens aan wat 'n pilsje kost én er zit ook nog bijna niets meer in 'n glas ! dus ze moeten er wel veel achter over slaan ]; anderzijds ook in nuchtere toestand toch nog niet die rijpheid hebben om verstandig te kunnen omgaan met hun geld én gezondheid.
de vraag is bovendien :
moet de gemeenschap opdraaien voor de kosten die dit onverantwoord gedrag met zich mee brengt ?
óf is het niet meer dan logisch dat de zuiper ook de financiële consequenties van zijn gedrag ervaart en de rekening gepresenteerd krijgt ?
de minister meent vooralsnog ] van niet; zij wil U en ik nog steeds hier voor op laten draiien.
mijn poll zou dan ook luiden :
wilt U dat de onnodige kosten die de coma-zuiper veroorzaakt veroorzaakt op de verzekerden wordt afgewenteld ? ja / neen .
geef Uw mening, zodat de minister ook naar de stem des volks kan luisteren. merci.
==========================================================================

dit is wat johannes1 schreef op 12 maart 2012..

misschien is johannes1 een beetje jaloers op jongeren die een biertje drinken..
ik zal zeggen laat ze lekker gaan en ook hun moeten door schade en schande wijzer worden.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2013 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat gevoel had ik ook olijfje3

ve
door verwijderd - Dec 13, 2013 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop dat johannes1 zich ook afvraagt wie de kosten draagt van teveel vreten. De uiteindelijke kosten daarvan zijn oneindig veel hoger dan van coma zuipen.