fo
door foxy May 5, 2004 om 13:51
Voeding & gezondheid

Zelfbruinende spray van Nivea (regelrechteramp)

Ik was onlangs bij de drogist en zag dat Nivea Sun met een zelfbruinende spray op de markt was gekomen, ik dacht kom laat ik dat eens proberen, want wie wil dat uiteindelijk niet bij de eerste zonnestralen al mooie bruinen benen.
Na de gebruiksaanwijzing goed te hebben gelezen heb ik de spray volgens die gebruiksaanwijzing aangebracht.
Volgens de gebruiksaanwijzing duurt het een aantal minuten voordat de spray is opgedroogt, in die tijd loopt alles naar beneden, vervolgens voelt je huid de hele dag plakkerig en vies aan maar het ergste was de volgende dag toen ik voor de speigel stond en ik donkere vieze bruingele strepen op mijn benen zag, op mijn voeten, hakken en enkels kon je precies zien hoe dat spul naar benenden was gelopen. Eind resultaat vreselijk, smerig en goor.
Toen kwam probleem twee hoe krijg ik dat er weer af, na van alles geprobeert te hebben ben ik uiteindelijk maar twee uur in bad gaan liggen weken toen kreeg ik het ergste eraf, ik was blij dat de zon niet scheen kon ik tenmiste een lange broek aan doen met een paar sokken en een shirt met lange mouwen, zodat ik tenminste niet voor schut liep.

1337 4 Rapporteer

je
door jessieska_1 - May 6, 2004 om 10:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bij dit soort producten is het altijd noodzakelijk om eerst een kleine test te doen op een klein deel van de huid. Wanneer je de spray bv op je arm hebt gestest moet je 24 uur wachten voordat je kunt zien hoe jouw huid op de spray reageert.

sy
door sylvie_1 - May 6, 2004 om 22:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem wordt veroorzaakt door de sprayafstand

Tijdens het sprayen moet de bus op een bepaalde (voldoende) afstand van de huid gehouden worden, dan verstuift de inhoud gelijkmatig.

Wanneer deze te dichtbij wordt gehouden,  gebeurt er wat je hebt beschreven .

Hielen ,ellebogen en tenen zin zowiezo moeilijke plekken om egaal te krijgen.  Het is beter om daar niet te sprayen, maar b.v. dun met de hand op te brengen.

Met een bruiningsMILK gaat het  makkelijker.

tetter
door tetter - May 10, 2004 om 11:51
174 Antwoorden / 14 Vragen

Is het niet logisch dat als je iets vloeibaars op je been spuit, dat dit naar beneden loopt? Mischien als je je been horizontaal (op een stoel b.v.) gehouden had, dan was het wat gelijkmatiger verdeeld. Blijkbaar werkt het spul wel, wat je niet van alle middellen kunt zeggen. Kassa had een paar weken geleden een test van bruiningsmiddellen. Vreemd genoeg staat deze niet onder consumenten thema's.

Reactie Kassa:
Kassa heeft geen test gedaan over bruiningsmiddelen.

ni
door nicky29 - May 21, 2004 om 00:31
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ik werk in een drogist en wij adviseren de klanten het volgende: Altijd het deel scrubben waar  de zelfbruining wordt gebruikt, daarna goed uit smeren ook als het een spray is, daarna de handen wassen. Onze klanten komen met deze adviezen nog steeds tevreden terug na het gebruik van zelfbruiningsmiddelen. Suc6 met de adviezen