mi
door misschien Apr 16, 2009 om 23:16
Voeding & gezondheid

Ziektekostenverzekering afsluiten voor 18 jarige

Beste Allemaal, Mijn dochter wordt binnenkort 18 en wij hebben vanavond eens zitten googlen wat een goede ziekte kostenverzekering voor haar zou kunnen zijn. In juli wordt ze 18 en vanaf september gaat ze naar de universiteit. We zoeken een verzekering die iets ruimer is dan de basisverzekering (meer fysio, meer tandarts). We kwamen nu uit bij de site van Zekur.nl van Univé.(nu zijn we allemaal bij zilveren kruis). Deze verzekering lijkt een aardige dekking te hebben voor een nette premie. Zelf heb ik nog nog nooit van deze verzekering gehoord. Wie heeft hier ervaring mee en eventueel tips voor een ziektekosten verzekering. Studeren kost al een hoop maar je gezondheid is ook niet verwaarloosbaar. Wie heeft er ervaring of andere tips.

Alvast vriendelijk bedankt, Misschien en dochter

977 5 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Apr 17, 2009 om 04:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag misschien, de door u genoemde Zekur ken ik niet. Echter misschien heeft de universiteit waar uw dochter heen gaat een collectieve verzekering voor studenten. Een aantal universiteiten hebben dat (o.a. Nijmegen). Verder hebben diverse verzekeringen een aparte versie voor studenten. U zou die nog kunnen vergelijken. Misschien heeft het Zilveren Kruis dat ook voor studenten en de zaken die u noemt. Buiten sommige universiteiten valt soms ook via andere collectieven te verzekeren wat enige premiekorting kan geven en waarbij mogelijk ook studentenpakketten zitten.

succes en vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Apr 17, 2009 om 04:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt ook nog even op google intikken: collectieve verzekeringen voor studenten, en u kunt ook kijken op de site van de betreffende universieit of daar nog iets over een collectieve studentenverzekering vermeld staat.

moeder56
door moeder56 - Apr 17, 2009 om 09:35
483 Antwoorden / 2 Vragen

Beste misschien. Voor
wat jij zoekt is de ZEKUR niet geschikt, bovendien zitten er nogal wat
haken en ogen aan. Je kunt niet naar ieder ziekenhuis (behalve bij spoedopname
natuurlijk). Medicijnen moeten via internet besteld. Je kunt alleen naar een
beperkte groep hulpverleners (bv Fysioth). Ze krijgt een creditcard aangeboden
om bv. Eigen risico mee betalen en dat is dan gratis , maar…. hij kan ook voor
andere zaken worden gebruikt en dat kost natuurlijk dik geld. Als je de normale
polis van UNIVE neemt dan heb je (de meeste )van deze beperkingen niet. Als ze
lid wordt van EVEAN thuiszorg, kosten 19,50 p.j. kun je de Samen polis nemen. Als
aanvullende verzekering  bv een Extra Zorg
Polis 2, deze vergoedt o.a. onbeperkt fysiotherapie. Tandarts zit tot 22 jaar
nog steeds in de basisverzekering. Het lidmaatschap van Evean krijgt ze
overigens weer terug van Unive(kopie bankafschrift opsturen). Uiteindelijk kost
het 87,79 en 11,02 = 98.81. Ze krijgt 58,00 zorgtoeslag dus uiteindelijk is het
40,81 p.m. Als ze buiten het verplichte eigen risico van 155,00 een extra eigen
risico van 500,00 neemt wordt het uiteindelijk 24,14 per maand. Als extra zit
er ook een gratis medische rechtsbijstandsverzekering bij. Eventueel kun je ook
nog een aanvullende tandarts afsluiten, kost tot 22 jaar 1,00 p.m.

De Extra Zekur kost zonder eigen risico 91.22,  met 70,23.(excl.zorgtoeslag)De gratis
reisverz. krijg je alleen bij de Extra Zekur. Als u zelf een doorl. reisverz. heeft
kan het zijn dat uw dochter als student gewoon meeverzekerd blijft. Ik zou dus
voor een besparing van nog geen 10,00 p.m. ( is 0,35 cent per dag) en al die
beperkingen  dus niet kiezen voor die
uitgeklede ZEKUR.

mi
door misschien - Apr 17, 2009 om 09:54
32 Antwoorden / 8 Vragen

Tjonge ik wist dat verzekeren niet eenvoudig is maar ik zal nog even heel wat verder onderzoek moeten doen. Alvast bedankt voor jullie tips die ga ik zeker gebruiken!

P.s. heeft elke 18 jarige recht op maandelijkse zorgtoeslag?

Groeten Misschien

birdies
door birdies - Apr 17, 2009 om 10:02
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ja, iedere 18-jarige heeft recht op zorgtoeslag, tenzij het inkomen te hoog is (maar dat zal niet gauw gebeuren bij een student met misschien een part-time baantje). Voor meer info: http://www.toeslagen.nl/

En Zekur zou ik zeker niet aanraden vanwege de vele beperkingen die deze verzekering heeft.

Met goed googelen gaat het best wel lukken een passende verzekering te vinden voor een redelijke premie.