ba
door baro Apr 14, 2020 om 13:42
Vrije tijd & tuin
Hoe lok ik kleine vogeltjes naar mijn voedersilo?

In Amsterdam-Buitenveldert op mijn terras op het Zuiden op de hoogste verdieping, de 7de verdieping, heb ik een vogelsilo aan de muur (zonder gevaar voor katten) opgehangen uitsluitend geschikt voor kleine vogeltjes. Maar helaas heb ik nog geen vogel gezien.
Wat kan ik hieraan doen? Afzender:
H.W. Bakhuys Roozeboom

1862 13 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2020 om 13:50
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Kan het zijn dat de 7e etage hier het probleem is en kleine vogeltjse, vooral tuinvogels, niet zo hoog komen resp. niet zo hoog gaan zoeken naar voedsel. Dat laatste vooral als er al op de bodem of op lagere hoogte voldoende te vinden is?

Ka
door Kassagebruiker - Apr 14, 2020 om 13:50
683 Antwoorden / 5 Vragen

Of die kleine vogeltjes eten opmerken op de 7de verdieping is misschien wel te hoog gegrepen?

me
door mein33 - Apr 14, 2020 om 13:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@baro,

De meeste kleine vogels, zoals bijv. mezen, vinken de roodborst e.a. leven dichterbij het grondoppevlak dan bij u 7 hoog.
Op de grond, in de struiken en de bomen is nl. het voedsel te halen/vinden waar zij naar zoeken.

Heb in de tuin meerdere silo's en nestkastjes hangen en van de silo's en de nestkastjes wordt driftig en dankbaar gebruik gemaakt !

gerbera
door gerbera - Apr 14, 2020 om 14:02
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Zolang er geen hoge boom dicht in de buurt van uw terras staat zal er geen vogel, behoudens duiven, op af komen.

Wat kan ik hieraan doen?
Bitter weinig helaas.

Thijs12
door Thijs12 - Apr 14, 2020 om 14:19
557 Antwoorden / Vragen

Je kunt het nog proberen met een likje pindakaas. Maar er is geen vogeltje dat nu een tekort aan voedsel heeft.

aurora1
door aurora1 Apr 14, 2020 om 21:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Genoeg te eten is er niet, o.a. omdat er steeds minder insecten zijn en er overal te veel gif gespoten wordt. https://www.vogelbescherming.nl/in-mijn-tuin/vogels-voeren/wanneer-voer-je-wat-

aurora1
door aurora1 Apr 14, 2020 om 21:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen
tenormin
door tenormin - Apr 14, 2020 om 14:22
16859 Antwoorden / 108 Vragen

En het zou zo maar kunnen zijn, omdat u op de bovenste verdieping van een flatgebouw woont, daar meestal de meeuwen lekker in het zonnetje zitten en pas naar beneden vliegen als er weer eens iemand is die brood e.a. eten naar beneden gooit.

tijger1
door tijger1 - Apr 14, 2020 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien een liftje installeren?

Gr
door Grunn1 - Apr 14, 2020 om 14:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Plaats een advertentie op feestboek of hang een paar wegwijzer bordjes op.

Maar nu ff serieus, u woont voor koolmeesjes of iets gelijks iets te hoog. Meeuwen willen nog wel eens langskomen maar die wil je liever niet tenzij je het niet erg vindt dat alles er flink onder gescheten wordt.

ma
door malty - Apr 14, 2020 om 16:18
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Heel mooi maar ik denk dat door al ijzerwerk de vogels te bang zijn om in de buurt te komen.
Wanneer ze komen aanvliegen kunnen ze alleen maar boven op terecht, de spijlen staan te dicht bij elkaar, kan geen vogeltje op landen zonder zijn vleugels te beschadigen.
Probeer het eens met alleen een voederbol er aan op te hangen zonder dat ijzerwerk.

aurora1
door aurora1 - Apr 14, 2020 om 16:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien helpt het om wat flinke "vogelvriendelijke" planten/struikjes op uw balkon te plaatsen en u zou dit aan bijv. de Vogelbescherming kunnen vragen:

https://www.vogelbescherming.nl/beleefdelente

tijger1
door tijger1 - Apr 14, 2020 om 20:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien beginnen met wat hangplanten aan de buitenkant van het balkon?

gerbera
door gerbera - Apr 15, 2020 om 08:30
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn ook zgn kunststof tuinhagen in de handel waarmee u en groene wand kunt creëren. Kijk eens hier