ni
door nienke3 Feb 3, 2016 om 11:11
Vrije tijd & tuin

Inpregneermiddel alternatief voor tarras

hoi met nienke. elk jaar moet ik weer mijn tarras schoon boenen en inpregneermiddellen zijn erg duur. is er een goedkoop alternatief zo dat ik er een paar jaar van af ben  vrg  nienke

1638 4 Rapporteer

simon55
door simon55 - Feb 3, 2016 om 11:23
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik doe m n terras al jaren met n terras reiniger electrisch en lekker makkelijk en ziet er dan weer als splinternieuw uit

ni
door nienke3 Feb 29, 2016 om 18:03
33 Antwoorden / 40 Vragen

hoi hoe bedoel je electrisch. met een hoge druk reiniger? heb ik ook wel gedaan. 40 m3 steentje voor steentjes duurde een hele middag ik bedoel eigelijk een soort vervanging van Inpregneermiddel  die een paar jaar werkt

di
door digioma - Feb 3, 2016 om 12:12
646 Antwoorden / 29 Vragen

Heb je het over een houten terras? Geen idee.
In elk geval kun je voor een stenen terras schoonmaakazijn gebruiken; goedkoop en milieuvriendelijk.

jo
door jorisw - Feb 3, 2016 om 12:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De kans is ook groot dat je er met een goedkoper middel juist niet een paar jaar vanaf bent...

costnix
door costnix Feb 3, 2016 om 16:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik reinig elk voorjaarsbijeenkomst terras van straatstenen met schoonmaakazijn met een prima resultaat. Kosten zijn 25tot 50 eurocent per liter.

fr
door frans56 - Feb 29, 2016 om 18:46
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Nienke    Ik gebruik ieder jaar  DIT  om groene aansag te verwijderen,  beetje in een gieter doen, rest water erbij, gieten , laten drogen en klaar
niks schrobben, boenen, inpregneren, zwoegen, zweten.... 1 flesje per jaar is genoeg,  flesje wel leeg maken dus niet bewaren tot volgend jaar. alleen gebruiken als 3 dagen droog weer word verwacht let wel op,  Niet morsen op je plantjes, anders gaan ze dood,  prijs vanaf E 6.00  tot  E 12,-- voor een grotere fles  verkrijgbaar bij ieder groot tuincentrum.     tip, gieter na gebruik GOED schoonmaken anders gaat alles dood wat je water geeft.

costnix
door costnix Feb 29, 2016 om 22:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon schoonmaakazijn gebruiken. Veel goedkoper en niet giftig voor de planten.