ma
door marwin Aug 30, 2009 om 17:41
Vrije tijd & tuin

Vanaf waar meten

Hallo,

Dit is een vraag voor een buurvrouw. Haar huis ligt lager dan een nieuwbouwhuis naast hun. De buurman heeft een (vrijwel) vlak stuk land. De buurvrouws land loopt schuin naar achter steeds dieper.

Nu willen ze een muurtje tussen de 2 huizen zetten om de grond te keren.  En de buurman wilt daarop nog een hekje. Nou mag een erfafscheiding 2 m hoog zijn. Van waar is dat rekend? Vanaf het diepste deel einde oprit of vanaf de buurman?

4299 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 30, 2009 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanaf hey maaiveld dus waar de schutting komt te staan vanuit de bovenkant grond is dus het maaiveld en dan wel met het maaiveld mee dus schuin aflopend.met het maaiveld dus rekening houdend met de buurman diens maaiveld als dust  bij de buurman niet meer dan twee meter hoogte is.

Groet Valerius

ve
door verwijderd - Aug 30, 2009 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wij hadden hetzelfde probleem. Hoewel probleem? Wij hebben de maat genomen op het rechte stuk land. Aan de rechte zijde, aan onze kant, hebben we het muurtje [min of meer] ingegraven. Je ziet dan vrijwel geen muurtje maar wel de schutting van 180 die erop staat. Kijk je van de buren uit, het aflopende stuk, dan zie je in feite op het laatst veel stenen  met daarop de schutting van 180. Wij, op het rechte stuk grond hebben de schutting aangevraagd en gebouwd. Was allemaal geen enkel probleem.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Aug 30, 2009 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

De buurman op het hoge deel wilt een schutting of hekje plaatsen maar dan is het bij de buurvrouw op het diepste punt meer dan 2 m hoog. En je snapt daar is de buuf niet zo blij mee

ve
door verwijderd - Aug 30, 2009 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marwin,

Snap ik. Laat dan het muurtje met schutting om bv de 180 [=lengte van een schutting] één of twee steen zakken. De muur loopt dan traps gewijs af een de schutting/muur is niet zo massief aan de "lage" kant. Bij de buren komt dan uiteindelijk, op het eind, grond tegen de schutting te liggen. Maar dat is dan niet zo erg, lijkt mij. Zijn misschien beiden tevreden.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Aug 31, 2009 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

helaas kan dat mooie idee niet want dan zou het muurtje niet alle grond tegen kunnen houden Dat muurtje moet horizontaal gemetseld worden . Op het diepste punt is het muurtje meer dan een meter hoog en dan bij de weg ongeveer een halve meter. Dat muurtje is ook niet het probleem. Er stond al een muurtje. Maar wat mag er boven op. Met een hek is het net een gevangenis

ve
door verwijderd - Aug 31, 2009 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marwin,

Maak dan een aflopende schutting/hek op het muurtje. Dat oogt niet zo groot dan. Of zet er struiken voor. Op het hoge deel kleine struiken en naar achter toe steeds grotere.

Vr.gr. poltol

PS: of wil de buuf helemaal niets? Dan moet ze dat tegen haar buren zeggen en niet verder klassineren.