wouterVoort
door wouterVoort Jan 10, 2024 om 18:11
Winkels & webshops
Aura-amsterdam.nl wil voor een retour maar 25% terugbetalen mag dat?

me moeder heeft bij aura-Amsterdam.nl 2 glas in lood beeldjes besteld van een kat blijkt super goedkoop plastic ,was niet naar wens dus vraagt ze retour aan , ze vragen om foto's van het product. wat blijkt net dege die ze niet meteen had geopend was stuk! nu willen ze maar beweren dat ze aleen maar 25% terugbetalen , dus mijn gedachte {zoon} slachtoffer hier klopt iets niet als we met een nederlandse site te maken hebben toch, volgens mij proberen ze nu dagen te rekken zodat retour helemaal niet meer kan... zijn ze bekent bij jullie? vriendelijke groet wouter van der Voort

1309 7 Rapporteer
wi
door wilhelmina59 - Jan 10, 2024 om 18:20
519 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik de lay out bekijk van de website is het gewoon een dropshipper
Dus wat er ook wordt geprobeerd er komt geen geld terug.
Neem het verlies.

chris74
door chris74 - Jan 10, 2024 om 18:22
564 Antwoorden / 44 Vragen

Zou tegen uw moeder zeggen om het verlies te nemen. Dit is namelijk goedkope prul uit China.

Retour adres is ook China.

Land: China

Provincie: Zhejiang
Stad: Ningbo
Adres: Lane 1177, Jianlan Road, Meixu Street
District: Yinzhou

Zip code: 315100

mahadma
door mahadma - Jan 10, 2024 om 18:29
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Een typisch gedrag van dropshippers. En bijvoorkeur nooit meer kopen via Facebook of soortgelijke sites.

sira
door sira - Jan 10, 2024 om 18:41
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Volgende keer goed opletten waar u koopt. Voor dergelijke bedrijven is de afgelopen jaren al voldoende gewaarschuwd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 10, 2024 om 18:47
16885 Antwoorden / 202 Vragen

ja, volgens wetgeving mag dit niet edoch, procederen hierover is qua kosten etc onzinnig. Als al gezegd, in andere woorden: het is een pribleem datr zich veelvuldig voordoet m.b.t bestellingen die China blijken te komen. Uw moeder is niet eens de enige die hier mee te maken heeft gelet op hetgeen u hier ziet:https://nl.trustpilot.com/review/www.aura-amsterdam.nl

Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/politie-waarschuwt-voor-reeks-malafide-webshops?utm_source=20220422_Kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline  P.s. de wettelijke regels gelden wel indien binnen 14 dagen wordt geretoerneerd. Indien uw moeder dat wel heeft proberen te doen kan in ieder geval melding worden gedaan bij https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer en politie indien men daar niet bekend is : Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

Bo
door Bobot - Jan 11, 2024 om 07:39
28 Antwoorden / 2 Vragen

De winkel is verplicht om de retour binnen 14 dagen te accepteren, maar mag wel verlangen dat u de retourkosten betaalt - en met een retouradres in China kan dat best irritant zijn. Ik denk dat de winkel met de 25%-optie een alternatief wil bieden: u krijgt niet alles terug, maar mag de producten houden.

Nu is het ook nog zo dat 1 van de beeldjes defect was bij aankomst (al is het jammer dat dat pas laat is opgemerkt); in dat geval kunt u aanspraak maken op garantie en dient de winkel u schadeloos te stellen. Dit kan door het aankoopbedrag van dat ene beeldje volledig terug te storten, maar ook door het leveren van een nieuw product.

Ik zou de winkel voorstellen dat ze 50% van het totale aankoopbedrag terugstorten; dat is iets minder dan waar u recht op heeft, maar het voorkomt dat u een nieuw exemplaar toegestuurd krijgt in plaats van geld terug en het voorkomt retourkosten.

ne
door neodutchio Jan 11, 2024 om 08:25
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Het doel van een malafide dropshipper is geld verdienen. Ze willen geen tijd steken in een klant en terugbetalen hooguit tot hun inkoopprijs. Want geld verliezen willen ze al helemaal niet.
TS kan het beter als leergeld beschouwen en hopelijk word er de volgende keer wel opgelet waar er gekocht word.