nl
door nlommers Dec 29, 2016 om 13:17
Winkels & webshops

Cadeaub

Wij worden ook steeds lastig gevallen door het cashback. Begon ook met een telefoontje wat niet te volgen was zo snel werd er gepraat. Ze had alle gegevens van ons tot rekeningnummer toe want dat geef ik echt nooit door bij een telefoongesprek. Zat hier ook aan vast begreep ik en ze hebben zelf van onze rekening afgehaald. Het zou eenmalig zijn begreep ik dus dacht dat moet dan maar . Daarna begon het pas goed met lastigvallen ze hebben niets ontvangen. 2 keer een bewijs opgestuurd en gebeld of ze dit ontangen hebben. Later weer 69.50 afgehaald omdat het niet betaald zou zijn . Weer een bewijs verstuurd.
Nu hebben ze een incassobureau ingeschakeld. Zou ik die wel kunnen vertrouwen? Heb mijn rekening wel geblokkeerd en het laatste weer teruggevorderd. Dit moet echt stoppen.

Vriendelijke groet,
N Lommers

1413 7 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Dec 29, 2016 om 13:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer u zeker bent nooit zelf iets te hebben aangezwengeld, hoeft u dus niets te ondernemen. Vooral niet laten opjagen. Bent u niet helemaal zeker van uw onschuld (waar hebben ze bij voorbeeld uw gegevens vandaan?), dan vraag om een kopie van de documentatie betreffende het (veronderstelde) contract. Daarna stopt het vanzelf!

diumenge
door diumenge - Dec 29, 2016 om 13:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"Zat hier ook aan vast begreep ik..." "... dus dacht dat moet dan maar."

Met zulk soort "klanten" wordt deze vorm van oplichting wel heel makkelijk. Nee, u zit nergens aan vast en nee er moet niets. Alles storneren en nergens meer op reageren.

tijger1
door tijger1 - Dec 29, 2016 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga naar uw bank en laat ook het eerste bedrag storneren. Doe bij uw bank een Melding Onterechte Incasso en het wordt teruggehaald.

Voortaan die telefoontjes meteen beëindigen. Dat zij uw gegevens al hebben zegt niets.

En verder nergens meer op reageren.

dj
door djwacko - Jan 8, 2017 om 18:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind de antwoorden allemaal wel leuk. Geld terug (laten) storten en nergens meer op reageren. Klopt als een bus. Vaak is er van die bedrijven uit helemaal geen bewijs en de incassobureaus daar zijn de bedrijven zelf vaak eigenaar van.
Als er 10 keer per dag gebeld wordt, moet er toch iets anders aan gedaan kunnen worden. Is toch te belachelijk voor woorden dat een bedrijf je zomaar 10 keer op een dag mag bellen totdat je van ellende maar opneemt en het verhaal aanhoort.
En dan het bel-me-niet register, wat een aanfluiting. Dit geld alleen voor instanties waarmee nooit eerder contact mee hebt gehad. Aangezien die bedrijven volgens mij allemaal één pot nat zijn hebben ze je gegevens al, dus helpt aanmelden bij dat register ook niet. Als je ernaar vraagt zeggen ze wel dat je aan een enquete of iets anders hebt meegedaan en je e-mailadres hebt ingevuld. Op de een of andere manier kunnen zo'n bedrijven je telefonnummer achterhalen via je e-mail.

pi
door pieterwolters Jan 8, 2017 om 21:11
3610 Antwoorden / 0 Vragen

In de meeste gevallen zal het echt wel kloppen van die enquetes. Zet ergens het woord "gratis" of "cadeau" in en hele volkstammen geven hun persoonlijke informatie. En via je emailadres kan je echt geen telefoonnummer vinden. In 9 van de 10 gevallen heeft men dat zelf in die enquete aangegeven.

dj
door djwacko Jan 9, 2017 om 06:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Telemarketing bedrijven komen aan meer gegevens dan je denkt. Met alleen een naam, adres en geen geheim telefoonnummer komen ze achter heel veel. Gewoon in de online telefoongids kijken. Ik werd zelfs na een registratie met alleen maar mijn e-mail, naam een week later opgebeld door de staatsloterij. Was een actie van Mediamarkt trouwens. Maar wie leest nou echt alle voorwaarden als je je ergens registreert. Het hele leven is een gok en als je dan iets verliest of niet wint, pech dan. Maar laat de mensen daarna gewoon met rust.
Als de staatsloterij aan de gegevens kan, kunnen andere bedrijven het ook. Er is blijkbaar een database. Als ik 10 keer per dag gebeld wordt, neem ik uiteindelijk van ellende wel op. Ik vind het gewoon belachelijk dat ik door zulke bedrijven gestalkt mag worden en er wettelijk niks tegen kan beginnen zonder dat het mezelf weer geld kost. Er wordt door geen enkele instantie iets tegen gedaan na al de klachten. Dit gaat nu al jaren zo.

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2017 om 18:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@djwacko

En wat dan nog? Leg een fluitje naast de telefoon en als u weer door een verkoper gebeld wordt, blaas dan eens op dat fluitje vlak bij de telefoon. Klaar.

Niemand kan uw telefoonnummer achterhalen via uw email.

dj
door djwacko Jan 9, 2017 om 06:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

En wat dan nog? Ik heb echt geen zin om iedere maand 6 keer voor "jan met de korte achternaam" naar de telefoon te lopen om vervolgens op een fluitje te moeten blazen en dan een schade claim voor gehoorschade in de bus te krijgen. Dacht het even niet. Zulke bedrijven stoppen echt niet na 1 keer. Daarbij zijn de mensen aan de telefoon alleen maar werknemers. Als ik zeker zou weten dat de eigenaar mij zou bellen, zou ik een stadion toeter naast de telefoon hangen.

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2017 om 09:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diwacko

Het gaat dus al beter. Eerst tien keer per dag en nu zes keer per maand.

Dus nog maar even wachten, dan is het één keer per jaar.

dj
door djwacko Jan 9, 2017 om 18:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

Waar beweer ik dat ze maar 6 keer per maand bellen? U leest de feiten niet goed volgens mij. Ik schreef dat ik geen zin had om 6 keer per maand op te nemen. Ik heb namelijk nummer herkenning en kan zien hoe vaak ze bellen. Daarbij bellen ze ook niet elke dag, maar als ze bellen doen ze het zeker tien keer verspreid over de hele dag. Ik heb vaker opgenomen en ze afgewimpeld, maar ze blijven stug doorgaan. Ik ben niet de hele dag thuis, want ik heb een fulltime baan. Geen idee wat u insinueerd met uw commentaar, maar ik dacht dat het hier ging om een forum voor tips en eventueel samenwerking om dit aan te pakken. Ik zie de toegevoegde waarde van deze opmerking totaal niet, maar ja.

ge
door gewicht Jan 9, 2017 om 18:43
170 Antwoorden / 1 Vragen

Diwacko, als u nummerherkenning heeft is het toch simpel om het vervelende nummer en of nummers (als ze meerdere nrs gebruiken) gewoon te blokkeren.
Als ze dan bellen hoort u niets en zij worden na een paar seconden direct afgebroken.
(Ik ga er dus vanuit dat u behalve nummerherkenning ook een blokkeringsmogelijkheid heeft op uw toestel.)

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2017 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dj wacko

Om iedere maand zes keer voor jan enz........ naar de telefoon te lopen.

Dat schrijft u zelf.

En ook: Als je zomaar op een dag 10 keer gebeld wordt.

Maar u zult wel een beetje (veel) overdrijven, denk ik.:-))

Tip? Neem een antwoordapparaat en klaar bent u.