SI
door SIMONHA Mar 1, 2018 om 11:51
Winkels & webshops

Email validatie Klarna

Factuurservice Klarna doet geen controle op email adressen (is volgens de mensen van klantenservice niet mogelijk). Hierdoor krijg ik regelmatig facturen voor een mevrouw die mijn email adres heeft gebruikt bij haar inschrijving. Ik vind dat lastig. Ik houd er niet van om onterechte facturen te krijgen en voel me min of meer verplicht om actie te ondernemen. En ik wil voorkomen dat er problemen ontstaan als die facturen onbetaald blijven. Ik heb de mail van Klarna teruggestuurd met het verzoek dit op te lossen. Maar dan draait Klarna het om. Ik moet bellen met het beveiligingsteam. De bal wordt door Klarna dus bij mij neergelegd. Ik moet gaan bellen, kosten maken en er tijd in gaan steken. 

Mag dit?   Moet het voor financiele dienstverleners niet gewoon VERPLICHT worden om ALLE gegevens te controleren die via een website worden ingeklopt.

3646 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2018 om 11:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Blokkeer dat adres en klaar.

tenormin
door tenormin - Mar 1, 2018 om 12:06
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

Enig idee hoe die mevrouw dan aan uw email adres is gekomen? Lijkt mij nogal vreemd, eerlijk gezegd.

jo
door jorisw Mar 1, 2018 om 13:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is niet zo moeilijk hoor. Gewoon een tikfout is veruit de meest voorkomende reden. Bijvoorbeeld kjansen@<provider> i.p.v. k.jansen@<provider> Misschien moeten we eens op klachtenfora gaan zoeken of er iemand is die klaagt over klarna omdat er nooit mails aankomen....

boppe1943
door boppe1943 - Mar 1, 2018 om 12:10
1129 Antwoorden / 98 Vragen
0

Ach, dan belt u toch even? In de tijd dat u dit topic heeft geschreven had u ook even kunnen bellen. Opgelost.

klarna-nl
door klarna-nl - Mar 1, 2018 om 12:33
13 Antwoorden / 0 Vragen
3

Beste Jos Haring,

Spijtig dat u Klarna als onveilig ervaart omdat iemand uw e-mailadres gebruikt bij bestellingen. Klarna is een achteraf betaalmethode waarvoor men bij ongeveer 70.000 webwinkels kan kiezen. De gegevens die voor een factuur gebruikt worden, krijgt Klarna door van de webwinkel. Daardoor is het voor Klarna niet mogelijk om een e-mailadres op juistheid te controleren.

Als iemand aangeeft dat er een factuur is ontvangen die echter niet voor deze persoon bedoeld is, moet dit uiteraard onderzocht worden. Hier hebben we een veiligheidsafdeling voor die deze situatie erg serieus nemen. Er zullen controle vragen gesteld worden en daarom is telefonisch contact van belang. Ik begrijp dat dit in het verleden opgelost is kunnen worden door ander contact. Dit is echter niet de bedoeling.

Ik zie dat u inmiddels door een collega bent geholpen via chat. De factuur zal dus niet meer naar uw e-mailadres gestuurd worden. Ik heb de gegevens doorgegeven naar een andere afdeling die gaat controleren waarom uw e-mailadres word gebruikt bij de gegevens van iemand anders, om te voorkomen dat dit nogmaals gebeurd.

Ik wens u nog een prettige dag toe!

Groet, Astrid

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2018 om 12:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Nou, al opgelost dus. :-))

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 1, 2018 om 19:36
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Heb hier ook 'last' van, al een paar jaar, en reageren dat doen ze niet (klik niet op reply). Best zorgelijk.
 
Geachte *knip*,
 
Dit is een herinnering aan uw afspraak: 
 
*knip* om *knip* uur bij de afdeling: Huidarts-spataderpoli bij P. van de V., B.
 
Neem een actueel medicatieoverzicht, een geldig legitimatiebewijs en uw Laurentius pasje mee.
 
 
Dit is een automatisch gegenereerd bericht.

diumenge
door diumenge - Mar 1, 2018 om 19:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Gewoon consequent aanmelden bij SpamCop en/of Spamklacht dat soort mails. Dan leren ze het wel af.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer