M.
door M.vanG Apr 19, 2021 om 10:55
Winkels & webshops
Geen prijsspecificatie Hans Anders

Vol goede moed bestelde liet ik mij een bril aanmeten bij Hans Anders.
100€ korting, dat wilde ik wel!
Zie ik bij thuiskomst dat alle extra opties zoals kraswering,clean coat, dunne glazen en ontspiegeling extra betaalt moeten worden!
Dit is mij niet vertelt in de winkel( ik was met iemand samen die dit beaamt) en het staat niet op de bon!
Mag dit zomaar?

6631 18 Rapporteer

ju
door juliomariner - Apr 19, 2021 om 11:14
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom zou dat niet mogen. Het is toch normaal dat er voor opties extra betaald moet worden?
U hebt de korting toch gehad.

M.
door M.vanG Apr 22, 2021 om 08:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat er vermeld moet worden dat er extra opties worden toegevoegd en gerekent?
Ziet u de kosten vd extra's op de bon?
Dit is ook niet gezegd.

ju
door juliomariner Apr 22, 2021 om 08:44
1330 Antwoorden / 2 Vragen

U hebt die extra opties toch zelf besteld neem ik aan . Een optie zetten ze niet automatisch op een bestelling anders zouden het geen opties zijn.
Als u de opties niet zelf besteld hebt moet u de bril niet accepteren omdat u wat anders besteld hebt.

tijger1
door tijger1 - Apr 19, 2021 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hebt u die bon dan niet in de winkel gehad?

mahadma
door mahadma - Apr 19, 2021 om 12:57
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Als u selectief kijkt/leest en na 100 euro korting niet verder denkt/kijkt/leest is dat niet vreemd. U krijgt uiteindelijk onderaan de nota de beloofde 100 euro korting. En vooraf vergelijken levert je ook het nodige op. Bij Eyelove een montuur met varifocus glazen, meekleurend en breed leesdeel voor 168 euro all in ......
Om uw vraag te beantwoorden, ja dit mag.

Trouwens, als je naar een kapper gaat wordt de eindnota ook hoger als de basisprijs van kaal knippen als je alle geurtjes enz ook neemt. Ook zal u tijdens de aankoop ook wel genoemd zijn wat iets extra's kost.

M.
door M.vanG Apr 22, 2021 om 08:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, er is mij dus niet vertelt dat de extra's ook extra kosten????
dat is dus mijn vraag.

Bij de kapper vragen ze of je het gefonnt of iets dergelijks wilt. Dan kan je kiezen.
Dit meisje heeft gezegd wat ik nu nu heb, niet gevraagd of ik dat weer wilde en niet gezegt dat dit extra kost.
Zei deed het voorkomen of dit allemaal in clusief was.
Dit had ik nooit kunnen weten als ik thuis niet op de Hans Anders site had gekeken.

mahadma
door mahadma Apr 29, 2021 om 12:14
11568 Antwoorden / 51 Vragen

M.Vang,
Nee, er is mij dus niet vertelt dat de extra's ook extra kosten???? schrijft u.

Sorry, ik kan dit niet geloven.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 19, 2021 om 13:13
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte M. Vang,

Ik ben al 35 jaar klant van Hans Anders en zij bieden echt de beste prijs.

Als u aanvullend verzekerd bent, kunt u gratis een bril uitzoeken elke 3 jaar.

Voor meekleurende glazen betaalde ik 15 euro extra.

mahadma
door mahadma Apr 19, 2021 om 13:32
11568 Antwoorden / 51 Vragen

GA, toch niet altijd, € 168 is echt minder als € 414, ook in 043. Of is dat in 020 anders.

ne
door neodutchio Apr 19, 2021 om 14:01
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Wat voor u de beste prijs is hoeft voor een ander niet zo te zijn. En dat uw aanvullende verzekering een bril elke 3 jaar vergoed wil niet zeggen dat elke verzekeraar diezelfde voorwaarde heeft.

aurora1
door aurora1 Apr 19, 2021 om 16:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom zou je elke drie jaar een nieuwe bril willen? Wat een onzin en verspilling. En dan daarvoor aanvullend verzekeren? Als je een ander montuur wilt kun je in de regel glazen laten overzetten. Met een voordelig montuur van bijv. Hans Anders is dat in de regel voordeliger dan die extra verzekering én socialer.... Als je een knapperd bent word je er niet knapper van en als je een lelijkerd bent word je er niet knap van.....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 19, 2021 om 19:10
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Aurora,

Als brildrager weet ik, dat een bril slijt.

Ook kunnen je ogen veranderen, dus een oogtest eens per 3 jaar is geen overbodige luxe.

@Neodutchio,

Bij Hans Anders kunnen ze aan je zorgpas zien of je de bril krijgt vergoed.

@Mahadma,

Ik heb wel eens brillen gekocht bij Eyelove, maar na enkele weken vlogen de glazen eruit.....

mahadma
door mahadma Apr 19, 2021 om 23:33
11568 Antwoorden / 51 Vragen

GA, mijn partner had bij specsavers twee brillen gekoct (1 gekregen), ze heeft min glazen, ze kreeg 1 bril met min glazen en 1 met plus glazen ..... Dus een zogenaamde betere opticien is ook niet altijd goed .......

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Apr 20, 2021 om 22:41
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Een bril kan langer mee dan 3 jaren!
Zit er dagelijks nog heerlijk op.....

O,  het is een leesbril.....
H. A.  heeft huismerk en merk brillen en  als je  akkoord ging , ik zie half geld, van €414 naar €207,- dus niets €100 maar meer korting?

Maar je  bepaalde zelf  welk montuur en welke opties je wilde en niet overal ja op zeggen  maar  gelijk  de prijs ervan vragen.
Mee kleurende zijn niet echt goedkoop, net als computer brillen...

Ook de varifocus is in vele variaties....
Voor de krant of laptop een gewone leesbril is vaak  gunstiger... en  goedkope Varifocus voor  de weg en  de teller of ik niet te langzaam rijd.

M.
door M.vanG Apr 22, 2021 om 08:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb 207€ aanbetaalt.
En niet over zomaar ja opgezegd want er is mij niks gevraagd.

waarom zou ik elke maand extra held uitgeven aan een brilverzekering?
Ik verzeker alleen wat ik niet kan betalen.
Als je het gewoon kan kopen hoef je er niet voor te verzekeren.

rj
door rjw - Apr 19, 2021 om 14:25
3279 Antwoorden / 5 Vragen

Als het niet op de bon staat, waar zitten we dan naar te kijken? Of snap ik de vraag niet?

M.
door M.vanG Apr 22, 2021 om 08:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, dat is juist de vraag inderdaad snapt u hem niet.

Iv
door Ivo W - Apr 19, 2021 om 14:42
734 Antwoorden / Vragen

Een offerte of factuur hoeft niet elk onderdeel waaruit de prijs is opgebouwd te specificeren.

Bij de bakker wilt u toch ook niet weten welk deel van de broodprijs op gaat aan meel en andere ingrediënten, welk deel aan de kosten voor oven en welk deel bedoeld is voor de arbeidskosten.

En als u een sesam meergranen kiest in plaats van een gewoon bruin brood, krijgt u ook geen specificatie van de kosten voor het sesamzaad en de extra granen. U krijgt gewoon te horen dat een bruin brood bijv €2,50 kost en een sesam meergranen €2.95. En daarmee is het klaar.

Het gaat er om of u het product de prijs waard vindt. Hoe die prijs opgebouwd is, is voor u als consument niet van belang.

M.
door M.vanG Apr 22, 2021 om 08:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

En als je een auto koopt en de verkoper zegt; Deze kost 10.000€, airco is heel fijn.
Dan koop je hem, haalt hem later op en blijkt er airco ingebouwd van 500€ extra?
Dat is wat hier is gebeurt.
Als je een brood koop en je vraagt wat het kost krijg je een eerlijk antwoord.
Bruin 2,75 wit 2,50. En dan kies je.
Deze verkoopster liet mij geen keuze door niet te zeggen dat er extra betaalt moet.

Volgens mij is de prijsopbouw wel van belang als je extra moet betalen.

Iv
door Ivo W Apr 28, 2021 om 22:42
734 Antwoorden / Vragen

U heeft toch een opgemaakte offerte ontvangen van de verkoopster, met een totaalprijs?

Als ik bij de autoverkoper een bepaald model aanwijs en in het verdere verkoopgesprek aangeef dat ik dat model wel wil hebben, mits er airco, een trekhaak en cruise control op zit maakt het niet uit of de kale prijs 15000 euro is en de gewenste opties 3000 euro, of dat er een versie wordt aangeboden waarop de extra's standaard al aanwezig zijn met een prijs van 19000 euro waarop ik 1000 euro korting krijg.

In beide gevallen krijg ik waarvan ik heb aangegeven wat ik wilde, voor een prijs waarmee ik akkoord ging.

Zo ook bij uw bril. Of wilt u beweren dat u niet op de hoogte was van de eind-prijs, voordat u uw akkoord hebt gegeven?

Want nogmaals: hoe de prijs tot stand is gekomen en of dat wel of niet aan u medegedeeld wordt, is niet van belang. U kiest uw wensen, krijgt op een zeker moment een eindprijs voorgeschoteld en u bent daarmee akkoord gegaan.

panter22
door panter22 - Apr 19, 2021 om 16:03
6599 Antwoorden / Vragen

Je koopt varifocale execellent freeform glazen. Daaronder staat wat er in die glazen zit. Superkraswereld, ontspiegeld en cleancoat.
Bij cleancoat krijg je amper druppels op je bril als het regent.
Dure glazen waar je super goed mee kunt kijken. En uiteraard moet je daar meer voor betalen dan standaard glazen,
Bij welk montuur en welke glazen kreeg je zoveel korting? Stond dat in een folder?
Vast niet bij een bril van €39 met de goedkoopste glazen. Want dan was de bril bijna gratis.
Maar zie ik het nu goed dat je de helft maar moet betalen?
Je zult het ervaren, goede glazen ziet echt een stuk beter  en je merkt het verschil.
Voorwaarden glazen:
De actie geldt van 12 april tot en met 31 mei 2021 in alle Nederlandse Hans Anders winkels en in de webshop (alleen enkelvoudige brillen mogelijk). De actie geldt bij aankoop van een complete bril (dus minimaal voorzien van kraswerende laag en ontspiegeling) met keuze uit onze hele collectie monturen.
https://www.hansanders.nl/acties/100-euro-korting/

M.
door M.vanG Apr 22, 2021 om 08:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Leuk dat u waarschijlijk bij Hans werkt.
Maar ik begrijp heus wel wat al deze opties inhouden.
Nogmaals, de verkoopster heeft mij niet  vertelt dat de extra opties bij deze bril niet inclusief zijn.
Dit had ik niet kunnen weten en niet op de bon kunnen zien omdat het niet gespecificeerd staat met prijsvermelding.
Zij heeft mij niet vertelt en niet laten zien dat dit extra kost.

ik heb 207€ aanbetaald dus de totale bril kost 414€

ju
door juliomariner Apr 22, 2021 om 08:48
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Door deze dooddoener op te voeren, "leuk dat u waarschijnlijk bij Hans werkt" bent u nu dus af. Doe ff normaal. Er wordt de vaste reageerders constant verweten dat ze bij het beklaagde bedrijf werken. Ik geloof dat ik inmiddels 10 werkgevers heb volgens dit forum

panter22
door panter22 Apr 22, 2021 om 09:50
6599 Antwoorden / Vragen

Nou voor je geruststelling. Ik werk niet bij Hans Anders en ik zal er nooit een bril kopen.

ro
door ronny530 - Apr 19, 2021 om 17:50
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Ik zie niets vreemds aan de bon want het door u te betalen bedrag is inclusief de afwerking van de glazen. Door het geprinte eindbedrag is een streep gehaald en met pen 207 euro geschreven als u de vergoeding voor de bril heeft gebruikt is dat het bedrag dat u dient te betalen.

M.
door M.vanG Apr 22, 2021 om 08:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is de aanbetaling, ik betaal 414€

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 19, 2021 om 18:35
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Ik neem toch aan dat  bij de bestelling van de bril deze extra  opties die u noemt aan u ziujn verteld en u daarvoor toestemming heeft gegeven.

En als gezegd, u heeft toch uw korting ad. € 100,00 gehad?

Aanvullend: zie ik het dan verkeerd dat de opties  wel degelijk op ook de bon staan, totaalprijs ad € 273,++

M.
door M.vanG Apr 22, 2021 om 08:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, dat is juist mijn vraag.
De verkoopster heeft mij niet gevraagd of ik de extra opties wilde.
Zij heeft mij vertelt wat ik op mijn huidige bril had.
En dit aan deze toegevoegd zonder te vermelden dat dit extra kost.
Zoals je ziet, staat dit ook niet op de bon.
ik teken en betaal de aanbetaling van 207€  dus. Zonder dat ik kan weten dat er extra word herekent.
Ze staan er idd op, maar zonder pijs erbij.
de 207€ is de aanbetaling.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 22, 2021 om 09:52
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Wat staat er dan bij de code 3241?

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Apr 21, 2021 om 19:15
174 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt mij sterk dat dit niet is verteld in de winkel. Mijn ervaring bij HA is dat de gehele bestelling nogmaals wordt doorgenomen.

M.
door M.vanG Apr 22, 2021 om 08:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mij dus niet, helaas.

M.
door M.vanG - Apr 22, 2021 om 08:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas begrijpt niemand in de antwoorden het probleem.
het bedrag van 207€ is de aanbetaling.
totaalbedrag 414€
eigenlijk 514 waar 100€ af is gehaald.
Dus ik heb de korting wel gehad.
Dat is niet de vraag....
Ik zal het simpel stellen.
De verkoopster heeft gewoon niet gezegt wat de extra opties kosten, niet laten zien dat ze extra kosten en mij daardoor niet laten kiezen.
Stel ik koop een auto;
De verkoper zegt; deze auto kost 10.000€, het is een mooie auto mevrouw en airco is heel fijn.
Dan zit de airco er dus in voor die 10.000€
In mijn geval; welke glazen wilt u?
Ik antwoord, Excellent. Tot zover eerlijk.
Dan zegt de verkoopster, ja dat heeft u nu ook,u heeft een ruim zicht nu, ontspiegelt, clean coat enzo.
zegt hier niet bij dat ze dit er gelijk bij doet en vraagt mij dit ook niet.
Zij laat mij niet zien hoe ze mijn bril berekend.
Het staat ook niet extra gespecifiseerd op de bon.
Dus ik kan niet weten wat ik nu wel/niet betaal.
Nogmaals, ik wil gewoon een goede bril, prijs maakt niet uit.
Maar dit voelt als oplichting dus vraag mij af of dit mag.

diumenge
door diumenge Apr 22, 2021 om 08:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zie een bon met daarop 39 euro voor het montuur, 2 x 237,50 euro voor de glazen, dan een korting van 100 euro en dan de extra's zonder prijs.

Dus wat is nou precies het probleem?

panter22
door panter22 Apr 22, 2021 om 09:08
6599 Antwoorden / Vragen

De verkoopster vraagt je toch welke glazen je wilt?
Je zegt excellent en die krijg je dus ook. je krijgt dus dezelfde glazen in de nieuwe bril weer.
Wat moet die verkoopster je nog meer vragen als je al zegt dat je excellent glazen wilt?
En vraag je dan zelf niet hoe duur de bril wordt?
Op de bon staat een specificatie en die heb je ook niet gelezen?
Kijk hier op de prijslijst van Hans Anders:
https://www.brilprijzen.nl/glazen
Of dacht je dat de bril van €39 inclusief excellent glazen was. En je krijgt nog €100 korting?

rj
door rjw Apr 24, 2021 om 09:18
3279 Antwoorden / 5 Vragen

Dus je wilt een rekenvoorbeeld waarin staat wat simpel glas kost met daarbovenop alle extra's. Maar dat kan helemaal niet, want het glas dat je nu hebt gekozen is een heel ander product. Om maar het voorbeeld van de auto te gebruiken: je gaat voor een Golf en komt bij een Passat uit. Dan staat er niet op de rekening:

Golf : x euro
Extra metaal voor de grotere auto: y euro
Grotere wielen: z euro
enz.

Dan staat daar gewoon de prijs van de Passat.

Analoog
door Analoog - Apr 22, 2021 om 08:21
137 Antwoorden / Vragen

100 euro korting op wat? daar denk je dan weer niet aan....

M.
door M.vanG Apr 22, 2021 om 08:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad. Op wat? Een verzonnen prijs?

AWYeah28
door AWYeah28 - Apr 22, 2021 om 08:56
355 Antwoorden / Vragen

Beste M. Vang,

Duidelijk is anders, maar als ik het goed begrijp maakt u zich zorgen dat er bij het afhalen van uw bril extra kosten in rekening gebracht gaan worden voor allerlei extra opties, omdat deze op de bon vermeld staan zonder bedrag erachter. U hebt op de website van Hans Anders gezien dat deze opties geld kosten. Ben ik warm?

Als dat het geval is kan ik u gerust stellen. Er komen geen extra kosten bij. De kassabon kan gezien worden als koopovereenkomst. Er staat op wat u geleverd krijgt en welk bedrag u daarvoor betaalt.
Het is zeer gebruikelijk dat extra opties, ook opties die kosteloos zijn toegevoegd, op de factuur/bon vermeld worden, zodat u een afdruk hebt van de gemaakte afspraken en aan kunt geven waar u recht op hebt.

U hebt de helft aanbetaald en zult bij afhalen de andere helft betalen. Meer mag en zal er niet van u worden gevraagd.

tijger1
door tijger1 - Apr 22, 2021 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En toen u uw huidige bril kocht, waren toen alle opties "gratis"? Of hebt u er toen ook niet naar gevraagd?

Jo
door John Tilburg - Apr 24, 2021 om 09:08
2 Antwoorden / Vragen

Kan me voorstellen, dat het zo gegaan is, als iemand wat ouder is of wat minder mondig kan dit zomaar gebeuren.
O ja en natuurlijk zitten hiervoor medewerkers van bedrijven op die reactie geven, ik ben iemand die eerlijkheid voorop zet bedrijven niet wil beschadigen maar wel tips kan geven of mijn ervaring kan delen.

Pas met dezelfde actie een bril gekocht.
Zag een monteur vroeg wat deze zou kosten en met glazen erbij verwachte ik rond de  229,- uit te komen 139,- monteur 2x 95,- glazen en 100,- korting.
Wordt de order doorgenomen staat er glasbescherming bij verzekering enz komt het bedrag boven 400,- uit incl korting.
Ik heb direct geantwoord sorry maar inzet iets op papier waar ik niet op heb gevraagd en zonder eerst de vraag te stellen of ik dit wil.
Ik wil graag dat u het aanpast zonder de extra's, verkopers proberen en moeten ook vaak zo extra dingen verkopen.

Tip ! Blijf allert bij alle aankopen, bij twijfel zeg ik kom terug en teken niet zodat je thuis of zelf of een ander nog even kan kijken hoe en wat.

marita5
door marita5 Apr 24, 2021 om 09:35
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Goh , ik wist niet dat je bij Hans Anders een monteur kon bestellen . ;-))

Donuts
door Donuts Apr 24, 2021 om 09:42
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, dat is om het montuur in elkaar te zetten. Vriendelijke groet, CEO Hans Anders.

diumenge
door diumenge Apr 24, 2021 om 11:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zet eerlijkheid voorop en je wil bedrijven niet beschadigen schrijf je, maar je stelt wel zomaar even dat de eerdere reacties door medewerkers van Hans Anders zouden zijn gegeven. Dat maakt je een huichelaar John.

panter22
door panter22 Apr 24, 2021 om 15:51
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt zelf voor de duurste enkelvoudige glazen gekozen.
Ts heeft varifocale glazen nodig en kreeg de €100 korting zonder daar recht op te hebben. De korting geldt alleen voor enkelvoudige glazen. Geen extra's nog een verzekering is aangesmeerd.
Alleen zoals afgesproken duurdere glazen die ook in de oude bril zaten.

ro
door ronny530 - Apr 25, 2021 om 08:34
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Als ik het goed begrijp dacht u dat er geen verschil in prijs was tussen standaard en exellent glazen en bent voor exellent glazen gegaan. Achteraf blijken die glazen veel duurder te zijn en voelt u zich bekocht want de bril had veel goedkoper gekunt. De verkoopster heeft u wel gevraagd wel type glazen u wenste maar er niet bij verteld dat er een meerprijs aan vast zat en dat had zij volgens u wel moeten doen want dan had u nog een andere keuze kunnen maken. Voor zover ik me kan herinneren hangen er in de winkel borden met daar op de prijzen van de soorten glazen waaruit u een keuze kunt maken en als u dan kiest voor exellent hoeft de verkoopster u niet nogmaals te waarschuwen want u had kunnen weten wat de glazen zouden gaan kosten. Wat mij bevreemd is dat u bij het horen van de totaalprijs niet direct heeft gereageerd want 414 euro inclusief korting is wel heel veel geld want u had volgens de actie een standaard multifocale bril vanaf 109 euro kunnen kopen. Edoch u kunt de koop niet meer ongedaan maken want u heeft zelf voor de exellent glazen gekozen en met het doen van de aanbetaling is de koop gesloten.

mahadma
door mahadma - Apr 25, 2021 om 19:12
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Waarde vraagsteller. Ik ben diverse keren bij ha geweest en altijd op aanbiedingen (hollanders zijn zuinig, toch) ALTIJD is mij geprobberd ipv de goedkoopste actieglazen  duurdere te verkopen, met een beter en best leesdeel tegen meerkosten, ook alle coating en dergelijke heb ik altijd geweigerd. Zelfs bij het afhalen werd mij nog geprobeerd een service paspoort/verzekering oid te verkopen. Dit heb ik altijd gweigerd.

Ik kan er niet aan geloven dat u dit niet gevraagd is en dat er geen prijzen zijn genoemd vòòr de aankoop, bovendien had u bij het afrekenen toch al meteen kunnen klagen over de prijs. Er moet een aantekeing gemaakt worden dat het gevraagd is zelfs .........

Off topic: (Mopje)doet mij denken aan een opticien, die leert zijn jongste bediende het volgende: "De bril kost (voorbeeld) €150" , zegt de klant niets, dan ga je verder, "Maar dat is zonder de glazen, die kosten€ 100", zegt de klant dan nog niks dan zeg je erbij: "Per stuk".

va
door vanlotjegetikt - Apr 29, 2021 om 13:33
809 Antwoorden / Vragen

Tja weer voor een dubbeltje op  de eerste rang zitten, als het goed is heeft u bij de opmaak van deze nota gezeten en kon u dus zien wat er berekend werd.
U had dus gelijk al kunnen reageren.
Nu op deze manier uw eigen onnauwkeurigeheid verbloemen is niet fraai.

Ps. heb gisteren toevallig nieuwe glazen aan laten meten en besteld, weet dus hoe de nota wordt opgebouwd.