Heb jij ook n smartwatch gekocht om mee te betalen ? Maar t werkt nog niet ?
Ik kocht geloof ik in 2019 mijn Samsung Galaxy Smartwatch met een NFC chip. Daar kon ik contactloos mee betalen vertelde de verkoper. Deze verkoper was van Samsung en maakte reclame met dit horloge in de Media Markt.
Ik ben nog steeds heel blij met dit horloge. Maar kan er nog steeds Niet contactloos mee betalen.
De verkoper van Samsung zei dat t kon. Nou mooi niet. Bij n recensie schrijven bij de samsung site. Werd mn recentie NIET geaccepteerd. Misleiding ???
Lees de handleiding nog eens hoe u Google pay kunt installeren, misschien heeft u iets over het hoofd gezien.
https://support.google.com/pay/answer/7643998?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid
Helaas, ik heb geen smartwatch, maar ik heb wel een smartportemonnee en smartpasje, trouwens ook een smartphone, maar de laatste gebruik ik niet om mee te betalen, alleen de eerste twee.
Neem contact op met Samsung Service Center in Amsterdam en stel uw vraag daar 088-9090100. Misschien is het iets heel eenvoudigs.
Wat dacht u te gaan gebruiken, Google Play of Samsung Pay en bij welke bank? U kunt natuurlijk zelf ook even Googelen wat de randvoorwaarden zijn of u vraagt Samsung.
Soms is het erg handig om gebruiksaanwijzingen te lezen....
Verder doe ik niet aan contactdoos betalen want ik vind dat grote onzin.
Pinpas in de gleuf stoppen en een PIN code intoetsen is natuurlijk veel makkelijker. Of eerst in de rij staan voor een geldautomaat om cash te halen. Ook veel makkelijker.
Wat een belachelijke en domme reactie van u en dat over een antwoord dat voor TS bestemd is en niet voor u. Verveelt u zich soms?
Ik trek mijn portemonnee, kan ik gewoon uithalen wat er betaald moet worden. En waar dat niet kan, werkt mijn pinpas prima.
Wat is er aan de hand, wat de "Boomer" niet gebruikt hebben anderen ook niet nodig en dat zullen ze weten ook?
Ik pin, ook contactloos, maar het voordeel van een portemonnee is dat je nooit meer kunt uitgeven dan erin zit.
+10
@Henkdezevende,
Waarom dit antwoord? @Aurora1 mag toch zeker zelf besluiten wat haar manier van betalen is en dat hier vertellen. Net zo goed als dat jij dat mag.
Overigens, ik neem dat even aan, weet jij toch wel dat de babyboomgeneratie geboren is tussen 1945 en 1955. Dus misschien, ook al zet je boomer tussen haakjes, is Aurora1 wel veel later geboren. Ik vind dat je nogal stigmatiseert met je opmerking. For the record... ik ben uit 1958 ;)
En....+10
Als je niet zelf in staat bent te herkennen wanneer je je als een zelfingenomen lul gedraagt ben ik zeker te laat om je dat nog te leren. Doe ermee wat je wil.
Nou nou, ga eens naar een heropvoedingscursus svp, voor ook wat fatsoenlijker taalgebruik.
+10
Zou de reactie van Henk ook geschrapt worden wegens niet inhoudelijk zijn?
Waarom, die is spot on. Maar zullen de moderatie dan vragen er een zelfingenomen zak van te maken? Daar doe ik het ook voor.
Heeft u hier iets aan? Bij gebruik van een smartwatch: houd vanuit elk compatibel Samsung Galaxy smartwatch-scherm de terugtoets ingedrukt. De laatst gebruikte kaart wordt getoond en de smartwatch is dan klaar om een betaling uit te voeren. Tik op de knop "Betalen" op het scherm om te betalen en houd uw pols tegen de contactloze betalingslezer. Samsung Pay: meer dan NFC
Er is geen Nederlandse bank die Samsung pay ondersteunt.
.
@HDZ, correct, ik had niet de gehele lijst doorgenomen en zie nu inderdaad dat er geen Nederlandse bank is die ondersteunt en dat zal dan de reden zijn van het niet werken.
Als je als eerste iets nieuws kocht loop je dit risico.
Niet elke Bank had dit toen nog.
Zo is de FM radio er nog wel maar komt DAB eraan...
Eerst de normale DAB en later DAB+ en de eerste apparaten kon je weg pleuren!
Bij meerdere producten was de eerste wel leuk om te laten zien, maar niet de beste...
De eerste Smart TV was een ramp, nu zeer tevreden over.
https://radar.avrotros.nl/forum/banken-f30/bizarre-situatie-vanwege-blokkade-rekening-abn-amr-t197463.html
Lees dit maar eens door.
Die ondersteunen dus blijkbaar Google pay, dat is iets anders dan Samsung pay, en dan is de volgende vraag of dat horloge Google pay ondersteunt en je zin hebt om je rekening naar de ABN te verhuizen.
Ik zie op basis van een reactie op mijn reactie @HENKDEZEVENE dat er volgens de lijst in de link die ik gaf geen Nederlandse banken zijn die dit ondersteunen.
En dat zal dan de reden zijn dat het niet werkt voor u. Dan is er inderdaad sprake geweest van ee 'misleidend' praatje.
Hoewel het inmiddels wel zo'n twee jaar geleen is dat u heeft aangekocht zou u nog een melding kunnen doen om er aandacht voor te vragen bij de ACM maar ik neem aan dat dat dan biet zal betekenen dat u uw smartwatch wel zou kunnen geen benutten met Samsung Pay. Zie https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
ie deze info m.b.t. de mogelijkheden tips contactloos betalen waarondermeer dit is gemeld:
Met welke smartphones?
Momenteel kunnen alleen mensen met een Android-toestel en ING-klanten met een iPhone contactloos betalen. Apple (de maker van de iPhone) gebruikt voor contactloos betalen Apple Pay, maar dit is nog niet voor alle banken beschikbaar.
Apps
Wie contactloos wil betalen via de smartphone moet een speciale app van de eigen bank installeren en activeren. Elke bank heeft hierover een eigen pagina met meer informatie:
Misschien hebt u iets aan deze link: Samsung Pay
Het lijkt mij sterk dat de verkoper bij Samsung werkte, misschien deed hij op dat moment werkzaamheden vóór Samsung. Meestal worden hier studenten voor ingehuurd of mensen die een centje willen bijverdienen.
De verkoper van uw horloge was er bij gebaat dat u dit horloge kocht, want voor elke klant (lees: verkocht horloge) krijgen ze een vergoeding. Op evenementen staat vaak een kraam van de Telegraaf, geen van die personen werkt bij de Telegraaf. Of wat dacht u van die juffrouw in de supermarkt met drankjes of hapjes. Deze komen van speciale bureau's waar je je kunt inschrijven.
Nu blijkt dat Samsung Pay in Nederland niet te gebruiken is, kunt u proberen of de betreffende verkoper vaker in de Media Markt staat. Maar wat dan? U kunt Samsung niet aansprakelijk stellen en de verkoper kunt u hooguit aanspreken, hij heeft gezegd dat u contactloos kunt betalen en inderdaad met het horloge is contactloos betalen mogelijk, alleen nog (lang) niet in Nederland.
Welke oplossingen zijn er:
1) U kunt gaan verhuizen naar de US of VK.
2) U vraagt voor uw verjaardag een horloge voor de tijd en een pasje om te betalen.
Of u trekt gewoon uw portemonnee.
Jòh..., laat ik daar nou helemaal niet aan hebben gedacht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer