Wi
door Willem.Z Sep 14, 2021 om 18:19
Winkels & webshops

Heb jij ook n smartwatch gekocht om mee te betalen ? Maar t werkt nog niet ?

Ik kocht geloof ik in 2019 mijn Samsung Galaxy Smartwatch met een NFC chip. Daar kon ik contactloos mee betalen vertelde de verkoper. Deze verkoper was van Samsung en maakte reclame met dit horloge in de Media Markt.
Ik ben nog steeds heel blij met dit horloge. Maar kan er nog steeds Niet contactloos mee betalen.

De verkoper van Samsung zei dat t kon. Nou mooi niet. Bij n recensie schrijven bij de samsung site. Werd mn recentie NIET geaccepteerd. Misleiding ???

8506 11 Rapporteer

ma
door malty - Sep 14, 2021 om 18:27
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Lees de handleiding nog eens hoe u Google pay kunt installeren, misschien heeft u iets over het hoofd gezien.
https://support.google.com/pay/answer/7643998?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid

sira
door sira - Sep 14, 2021 om 18:50
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Helaas, ik heb geen smartwatch, maar ik heb wel een smartportemonnee en smartpasje, trouwens ook een smartphone, maar de laatste gebruik ik niet om mee te betalen, alleen de eerste twee.

Neem contact op met Samsung Service Center in Amsterdam en stel uw vraag daar 088-9090100. Misschien is het iets heel eenvoudigs.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 14, 2021 om 18:52
2071 Antwoorden / Vragen

Wat dacht u te gaan gebruiken, Google Play of Samsung Pay en bij welke bank? U kunt natuurlijk zelf ook even Googelen wat de randvoorwaarden zijn of u vraagt Samsung.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 14, 2021 om 19:22
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Het zou moeten lukken als u de digitale kopie van uw pinpas op het horloge hebt geïnstalleerd.

https://www.simyo.nl/blog/betalen-met-smartwatch/

aurora1
door aurora1 - Sep 14, 2021 om 19:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Soms is het erg handig om gebruiksaanwijzingen te lezen....
Verder doe ik niet aan contactdoos betalen want ik vind dat grote onzin.

rj
door rjw Sep 14, 2021 om 19:42
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Pinpas in de gleuf stoppen en een PIN code intoetsen is natuurlijk veel makkelijker. Of eerst in de rij staan voor een geldautomaat om cash te halen. Ook veel makkelijker.

aurora1
door aurora1 Sep 14, 2021 om 19:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een belachelijke en domme reactie van u en dat over een antwoord dat voor TS bestemd is en niet voor u. Verveelt u zich soms?

tijger1
door tijger1 Sep 14, 2021 om 20:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik trek mijn portemonnee, kan ik gewoon uithalen wat er betaald moet worden. En waar dat niet kan, werkt mijn pinpas prima.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 14, 2021 om 20:21
2071 Antwoorden / Vragen

Wat is er aan de hand, wat de "Boomer" niet gebruikt hebben anderen ook niet nodig en dat zullen ze weten ook?

sira
door sira Sep 14, 2021 om 21:47
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Ik pin, ook contactloos, maar het voordeel van een portemonnee is dat je nooit meer kunt uitgeven dan erin zit.

aurora1
door aurora1 Sep 14, 2021 om 23:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

+10

Thecla58
door Thecla58 Sep 15, 2021 om 10:44
857 Antwoorden / 3 Vragen

@Henkdezevende,

Waarom dit antwoord? @Aurora1 mag toch zeker zelf besluiten wat haar manier van betalen is en dat hier vertellen. Net zo goed als dat jij dat mag.

Overigens, ik neem dat even aan, weet jij toch wel dat de babyboomgeneratie geboren is tussen 1945 en 1955. Dus misschien, ook al zet je boomer tussen haakjes, is Aurora1 wel veel later geboren. Ik vind dat je nogal stigmatiseert met je opmerking. For the record... ik ben uit 1958 ;)

aurora1
door aurora1 Sep 16, 2021 om 01:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En....+10

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 16, 2021 om 01:43
2071 Antwoorden / Vragen

Als je niet zelf in staat bent te herkennen wanneer je je als een zelfingenomen lul gedraagt ben ik zeker te laat om je dat nog te leren. Doe ermee wat je wil.

aurora1
door aurora1 Sep 16, 2021 om 19:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou nou, ga eens naar een heropvoedingscursus svp, voor ook wat fatsoenlijker taalgebruik.

tijger1
door tijger1 Sep 16, 2021 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

+10

Zou de reactie van Henk ook geschrapt worden wegens niet inhoudelijk zijn?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 17, 2021 om 16:31
2071 Antwoorden / Vragen

Waarom, die is spot on. Maar zullen de moderatie dan vragen er een zelfingenomen zak van te maken? Daar doe ik het ook voor.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 14, 2021 om 20:18
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u hier iets aan? Bij gebruik van een smartwatch: houd vanuit elk compatibel Samsung Galaxy smartwatch-scherm de terugtoets ingedrukt. De laatst gebruikte kaart wordt getoond en de smartwatch is dan klaar om een betaling uit te voeren. Tik op de knop "Betalen" op het scherm om te betalen en houd uw pols tegen de contactloze betalingslezer. Samsung Pay: meer dan NFC

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 14, 2021 om 21:56
2071 Antwoorden / Vragen

Er is geen Nederlandse bank die Samsung pay ondersteunt.

va
door vanlotjegetikt Sep 15, 2021 om 10:56
809 Antwoorden / Vragen

.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 15, 2021 om 11:03
16867 Antwoorden / 202 Vragen

@HDZ, correct, ik had niet de gehele lijst doorgenomen en zie nu inderdaad dat er geen Nederlandse bank is die ondersteunt en dat zal dan de reden zijn van het niet werken.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 14, 2021 om 21:57
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je als eerste iets nieuws kocht loop je dit risico.

Niet elke Bank had dit toen nog.

Zo is de FM radio er nog wel maar komt DAB  eraan...
Eerst de normale DAB en later DAB+ en de eerste apparaten kon je weg pleuren!

Bij meerdere producten was de eerste wel leuk om te laten zien, maar niet de beste...

De eerste Smart TV was een ramp,  nu zeer tevreden over.

va
door vanlotjegetikt - Sep 15, 2021 om 10:53
809 Antwoorden / Vragen

https://radar.avrotros.nl/forum/banken-f30/bizarre-situatie-vanwege-blokkade-rekening-abn-amr-t197463.html
Lees dit maar eens door.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 15, 2021 om 11:03
2071 Antwoorden / Vragen

Die ondersteunen dus blijkbaar Google pay, dat is iets anders dan Samsung pay, en dan is de volgende vraag of dat horloge Google pay ondersteunt en je zin hebt om je rekening naar de ABN te verhuizen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 15, 2021 om 11:09
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie op basis van een reactie op mijn reactie  @HENKDEZEVENE dat er volgens de lijst in de link die ik gaf  geen Nederlandse banken zijn die dit ondersteunen.
En dat zal dan de reden zijn dat het niet werkt voor u. Dan is er inderdaad sprake geweest van ee 'misleidend' praatje.
Hoewel het inmiddels wel zo'n twee jaar geleen is dat u heeft aangekocht zou u nog een melding kunnen doen om er aandacht voor te vragen bij de ACM maar ik neem aan dat dat dan biet zal betekenen dat u uw smartwatch wel zou kunnen geen benutten met Samsung Pay. Zie https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

ie deze info m.b.t. de mogelijkheden tips contactloos betalen waarondermeer dit is gemeld:

Momenteel kunnen alleen mensen met een Android-toestel en ING-klanten met een iPhone contactloos betalen. Apple (de maker van de iPhone) gebruikt voor contactloos betalen Apple Pay, maar dit is nog niet voor alle banken beschikbaar.

Wie contactloos wil betalen via de smartphone moet een speciale app van de eigen bank installeren en activeren. Elke bank heeft hierover een eigen pagina met meer informatie:

sira
door sira - Sep 16, 2021 om 21:18
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Misschien hebt u iets aan deze link: Samsung Pay

Het lijkt mij sterk dat de verkoper bij Samsung werkte, misschien deed hij op dat moment werkzaamheden vóór Samsung. Meestal worden hier studenten voor ingehuurd of mensen die een centje willen bijverdienen.
De verkoper van uw horloge was er bij gebaat dat u dit horloge kocht, want voor elke klant (lees: verkocht horloge) krijgen ze een vergoeding. Op evenementen staat vaak een kraam van de Telegraaf, geen van die personen werkt bij de Telegraaf. Of wat dacht u van die juffrouw in de supermarkt met drankjes of hapjes. Deze komen van speciale bureau's waar je je kunt inschrijven.

Nu blijkt dat Samsung Pay in Nederland niet te gebruiken is, kunt u proberen of de betreffende verkoper vaker in de Media Markt staat. Maar wat dan? U kunt Samsung niet aansprakelijk stellen en de verkoper kunt u hooguit aanspreken, hij heeft gezegd dat u contactloos kunt betalen en inderdaad met het horloge is contactloos betalen mogelijk, alleen nog (lang) niet in Nederland.

Welke oplossingen zijn er:
1) U kunt gaan verhuizen naar de US of VK.
2) U vraagt voor uw verjaardag een horloge voor de tijd en een pasje om te betalen.

tijger1
door tijger1 Sep 16, 2021 om 21:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of u trekt gewoon uw portemonnee.

sira
door sira Sep 16, 2021 om 21:57
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Jòh..., laat ik daar nou helemaal niet aan hebben gedacht.

gerbera
door gerbera - Sep 17, 2021 om 15:44
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Heb jij ook n smartwatch gekocht om mee te betalen ?

Nee hoor ik heb hem voor andere doeleinde gekocht maar dat ik er ook mee kan betalen is mooi meegenomen. Maar dan wel ff de juiste app. van de juiste bank gebruiken.
Ls ik heb er een van die "appelverkoper"