er
door erik enter Apr 25, 2017 om 19:37
Winkels & webshops

Hoe krijg ik mijn garantie, ze geven gewoon mij de schuld

1,5 jaar geleden een zonnescherm gekocht incl montage afstellen ed bij Zonweringstunter.nl 5 weken geleden knalde de rechter knikarm er spontaan af. De bak aan de onderzijde beschadigd en het doek een scheur. Contact opgenomen met Zonweringstunter we komen kijken Na een week kwam er iemand die zette het zonnescherm uit maakt wat fotos en gaat weer weg ''ik bel je binnen een week. Na een week zelf gebeld we weten nergens van we bellen terug, Week later weer zekf gebeld ohh weet ik niet van ik laat je terug bellen na een week zelf weer contact gezocht Ik zoek het nu uit bel je zo terug , twee uur later: ''we zijn er me bezig maar hebben zo onze bedenkingen over uw claim'' als of ik moetwillig iets gedaan zou hebben waardoor het defect gaat Ik kan niets meer dan knopje omhoog en omlaag drukken. heb alles laten monteren door de leverancier Nu is het stuk en heb ik het gedaan. Ze zijn aangesloten bij een niet werkende comissie http://www.geschilonline.nl

Hoe krijg ik mijn onderbak en doek vervangen heb ze schriftelijk aansprakelijk gesteld, ze reageren niet  wordt er moe van
Ook heeft er neimand gekeken of ik de knikarm zelf weer goed terug gezet heb straks klapt het weer

4266 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2017 om 19:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geschilonline lijkt mij een een bureau van juristen. Geen geschillencommissie.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 25, 2017 om 19:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het vervelende is dat u moet bewijzen dat u niets verkeerd heeft gedaan. Dit omdat de zogeheten omgekeerde bewijslast maaru6 maanden duurt.
Als ik zo uw vraag lees dan weet dit bedrijf dat donders goed.en maken ze weinig aanstalten om u te helpen.
Aanschrijven door een rechtsbijstandverzekering kan nog weleens helpen.

alfatrion
door alfatrion Apr 28, 2017 om 01:01
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig heeft TS niet te bewijzen dat iest niet heeft plaats gevonden, dat is immers een hele opgave. TS moet stellen dat de goederen ondeudelijk waren en/of dat de montage ondeugdelijk is uitgevoerd. Bewijs hoeft pas geleverd te worden, wanneer de tegenpartij die stelling voldoende gemotiveerd heeft betwist. Om voldoende gemotiveerd te betwisten zal de tegenpartij inhoudelijk het een en ander over de situatie moeten weten. Het is onvoldoende om heel hard nietus te roepen.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 28, 2017 om 11:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Alfatriion,  dank voor de duidelijke uiteenzetting. Er is dus duidelijk meer voor nodig als een nee na 6 maanden van de winkelier.

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2017 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik het goed zie, zou u vijf jaar garantie hebben, maar moet u kapotte onderdelen zelf opsturen, waarna u nieuwe zou krijgen. Ook moet u die dan zelf installeren. Rare zaak.

Als ik u was zou ik mijn klacht overal neerzetten. Klachtenkompas, Klacht.nl, Radar, Facebook, dus flink rondtteren die klacht.

Cookies
door Cookies Apr 26, 2017 om 12:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat is 'rondtteren'?

tijger1
door tijger1 Apr 26, 2017 om 13:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien rondtetteren?:-))

Cookies
door Cookies Apr 26, 2017 om 14:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, schrijf dat dan!;-)) Ik dacht, waarschijnlijk een Brabants dialect.

tijger1
door tijger1 Apr 26, 2017 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou niet durven, houdoe. :-))

marita5
door marita5 - Apr 25, 2017 om 22:43
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Erik Enter ,

Neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/contact

Of Juridisch loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact#

Zoals @tijger1 aangeeft is geschil-online een advocatennetwerk en geen commissie .

audb
door audb - Apr 26, 2017 om 12:46
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Geen consuwijzer maar https://www.juridischloket.nl/ is hier wat nodig is dit zijn juristen(*) & advocaten die u misschien verder kunnen helpen.

Dat onderdelen "opgestuurt" moeten worden is volgens mij hier niet aan de orde zeker niet als de omvang groter is dan de toegestaande lengte bij POST.nl overschrijd.

*

Een jurist is iemand die met succes een universitaire (HBO) studie Rechtsgeleerdheid (bachelor en master) heeft afgerond. Na voltooiing van deze studie mag de titel meester in de rechten (mr.) gebruikt worden. Een advocaat is altijd een jurist; een jurist is echter niet altijd een advocaat.

tijger1
door tijger1 Apr 26, 2017 om 14:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jurist is geen beschermde titel, iedereen die zich met recht bezighoudt, kan zich jurist noemen.

alfatrion
door alfatrion Apr 28, 2017 om 01:02
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Zie hierover de discussie over de Definitie jurist: http://rechtenforum.nl/forum/thread/title/Definitie+jurist/t/1528/

simon55
door simon55 - Apr 26, 2017 om 12:56
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En welk merk fabrikaat betreft t , ze staan erom bekend dat ze niet bepaald kwaliteits merken leveren.

Heb net voor U op facebook ze aangesproken op t onbehoorlijke gedrag jegens U

panter22
door panter22 - Apr 26, 2017 om 13:13
6599 Antwoorden / Vragen

Een ander bedrijf in zonwering kan misschien beoordelen waardoor de knikarm stuk ging.
Wel even uitleg geven over hoe en wat. Vraag naar de prijs,
Ligt het aan de Zonweringstunter:
Op papier laten zetten wat de oorzaak is van de schade,  wat er hersteld moet worden en hoeveel het gaat  kosten om te herstellen.
Opsturen (aangetekend) of per mail met ontvangstbevestiging met de mededeling dat je verwacht dat binnen 14 dagen de schade hersteld zal zijn. Zo niet dat je dan contact op gaat nemen met een advocaat. (als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt)

Is het een schade die niet al te veel kost om te herstellen, laat het dan een ander bedrijf doen, Scheelt een hoop ergernis.

simon55
door simon55 - Apr 26, 2017 om 14:12
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Zoals ik al zei heb ik ze aangesproken op facebook , en krijg net n bericht retour van ze waarin staat dat het verhaal van U zoals hier geschetst niet helemaal juist is. Zei bieden aan om het probleem netjes op te lossen , daar ze zeggen wel aansprakelijkheid te nemen daar t scherm anderhalf jaar oud is. En ze hebben U aangeboden het doek in z n geheel te vervangen. Dus wat is daarop Uw antwoord

panter22
door panter22 Apr 27, 2017 om 12:56
6599 Antwoorden / Vragen

Dan is het probleem toch opgelost.

simon55
door simon55 Apr 27, 2017 om 13:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Lijkt mij ook maar TS steller laat niets horen dus ik twijfel aan het verhaal

simon55
door simon55 - Apr 27, 2017 om 12:46
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U komt hier zeker alleen maar om te klagen, geef eens n antwoord zóu wel zo correct zijn

fr
door fransvanool - Apr 27, 2017 om 17:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Voortaan bij een plaatselijke betrouwbare dealer kopen in plaats van weer eens  bij een internet flessentrekker. Misschien iets duurder maar uiteindelijk de goedkoopste. Plaatselijke ondernemers hebben belang bij een goede naam, zijn dichtbij en kunnen vlug reageren. De consument kan ook beter informatie inwinnen bij andere klanten.

gerbera
door gerbera Apr 28, 2017 om 11:28
7364 Antwoorden / 14 Vragen

even de reactie van @simon55 lezen, merkt u dat het verhaal een andere wending heeft alsdat de Ts voordoet. Maar helaas laat die niets meer van zich horen, hetgeen behoorlijk onbeleefd is.