Hoe krijg ik mijn garantie, ze geven gewoon mij de schuld
1,5 jaar geleden een zonnescherm gekocht incl montage afstellen ed bij Zonweringstunter.nl 5 weken geleden knalde de rechter knikarm er spontaan af. De bak aan de onderzijde beschadigd en het doek een scheur. Contact opgenomen met Zonweringstunter we komen kijken Na een week kwam er iemand die zette het zonnescherm uit maakt wat fotos en gaat weer weg ''ik bel je binnen een week. Na een week zelf gebeld we weten nergens van we bellen terug, Week later weer zekf gebeld ohh weet ik niet van ik laat je terug bellen na een week zelf weer contact gezocht Ik zoek het nu uit bel je zo terug , twee uur later: ''we zijn er me bezig maar hebben zo onze bedenkingen over uw claim'' als of ik moetwillig iets gedaan zou hebben waardoor het defect gaat Ik kan niets meer dan knopje omhoog en omlaag drukken. heb alles laten monteren door de leverancier Nu is het stuk en heb ik het gedaan. Ze zijn aangesloten bij een niet werkende comissie http://www.geschilonline.nl
Hoe krijg ik mijn onderbak en doek vervangen heb ze schriftelijk aansprakelijk gesteld, ze reageren niet wordt er moe van
Ook heeft er neimand gekeken of ik de knikarm zelf weer goed terug gezet heb straks klapt het weer
Het vervelende is dat u moet bewijzen dat u niets verkeerd heeft gedaan. Dit omdat de zogeheten omgekeerde bewijslast maaru6 maanden duurt.
Als ik zo uw vraag lees dan weet dit bedrijf dat donders goed.en maken ze weinig aanstalten om u te helpen.
Aanschrijven door een rechtsbijstandverzekering kan nog weleens helpen.
Gelukkig heeft TS niet te bewijzen dat iest niet heeft plaats gevonden, dat is immers een hele opgave. TS moet stellen dat de goederen ondeudelijk waren en/of dat de montage ondeugdelijk is uitgevoerd. Bewijs hoeft pas geleverd te worden, wanneer de tegenpartij die stelling voldoende gemotiveerd heeft betwist. Om voldoende gemotiveerd te betwisten zal de tegenpartij inhoudelijk het een en ander over de situatie moeten weten. Het is onvoldoende om heel hard nietus te roepen.
@Alfatriion, dank voor de duidelijke uiteenzetting. Er is dus duidelijk meer voor nodig als een nee na 6 maanden van de winkelier.
Als ik het goed zie, zou u vijf jaar garantie hebben, maar moet u kapotte onderdelen zelf opsturen, waarna u nieuwe zou krijgen. Ook moet u die dan zelf installeren. Rare zaak.
Als ik u was zou ik mijn klacht overal neerzetten. Klachtenkompas, Klacht.nl, Radar, Facebook, dus flink rondtteren die klacht.
Wat is 'rondtteren'?
Misschien rondtetteren?:-))
Nou, schrijf dat dan!;-)) Ik dacht, waarschijnlijk een Brabants dialect.
Ik zou niet durven, houdoe. :-))
Hallo Erik Enter ,
Neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/contact
Of Juridisch loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.juridischloket.nl/contact#
Zoals @tijger1 aangeeft is geschil-online een advocatennetwerk en geen commissie .
Geen consuwijzer maar https://www.juridischloket.nl/ is hier wat nodig is dit zijn juristen(*) & advocaten die u misschien verder kunnen helpen.
Dat onderdelen "opgestuurt" moeten worden is volgens mij hier niet aan de orde zeker niet als de omvang groter is dan de toegestaande lengte bij POST.nl overschrijd.
*
Een jurist is iemand die met succes een universitaire (HBO) studie Rechtsgeleerdheid (bachelor en master) heeft afgerond. Na voltooiing van deze studie mag de titel meester in de rechten (mr.) gebruikt worden. Een advocaat is altijd een jurist; een jurist is echter niet altijd een advocaat.
Jurist is geen beschermde titel, iedereen die zich met recht bezighoudt, kan zich jurist noemen.
Zie hierover de discussie over de Definitie jurist: http://rechtenforum.nl/forum/thread/title/Definitie+jurist/t/1528/
En welk merk fabrikaat betreft t , ze staan erom bekend dat ze niet bepaald kwaliteits merken leveren.
Heb net voor U op facebook ze aangesproken op t onbehoorlijke gedrag jegens U
Een ander bedrijf in zonwering kan misschien beoordelen waardoor de knikarm stuk ging.
Wel even uitleg geven over hoe en wat. Vraag naar de prijs,
Ligt het aan de Zonweringstunter:
Op papier laten zetten wat de oorzaak is van de schade, wat er hersteld moet worden en hoeveel het gaat kosten om te herstellen.
Opsturen (aangetekend) of per mail met ontvangstbevestiging met de mededeling dat je verwacht dat binnen 14 dagen de schade hersteld zal zijn. Zo niet dat je dan contact op gaat nemen met een advocaat. (als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt)
Is het een schade die niet al te veel kost om te herstellen, laat het dan een ander bedrijf doen, Scheelt een hoop ergernis.
Zoals ik al zei heb ik ze aangesproken op facebook , en krijg net n bericht retour van ze waarin staat dat het verhaal van U zoals hier geschetst niet helemaal juist is. Zei bieden aan om het probleem netjes op te lossen , daar ze zeggen wel aansprakelijkheid te nemen daar t scherm anderhalf jaar oud is. En ze hebben U aangeboden het doek in z n geheel te vervangen. Dus wat is daarop Uw antwoord
Dan is het probleem toch opgelost.
Lijkt mij ook maar TS steller laat niets horen dus ik twijfel aan het verhaal
Voortaan bij een plaatselijke betrouwbare dealer kopen in plaats van weer eens bij een internet flessentrekker. Misschien iets duurder maar uiteindelijk de goedkoopste. Plaatselijke ondernemers hebben belang bij een goede naam, zijn dichtbij en kunnen vlug reageren. De consument kan ook beter informatie inwinnen bij andere klanten.
even de reactie van @simon55 lezen, merkt u dat het verhaal een andere wending heeft alsdat de Ts voordoet. Maar helaas laat die niets meer van zich horen, hetgeen behoorlijk onbeleefd is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer