Hoe zit het met herroepingsrecht?
Hallo ????
Ik heb op 3 mei een order geplaatst op een webshop met babykleertjes, helaas te klein wou dit ruilen voor een grotere maat maar zag deze niet op de webshop. Pakket 8 mei geretourneerd, aangetekend! Was nogal een groot bedrag. Je raad het al pakket is tot op heden nog niet ontvangen.
Gisteren een mail gestuurd hoelang het retourproces ongeveer duurt in haar webshop waar ik een antwoord op kreeg dat het pakket waarschijnlijk zoek is en ik contact op moet nemen met postnl, heb ik overigens ook gedaan.
Kreeg ik vanochtend een mail met daarin de mededeling dat ik niet binnen 14 dagen iets heb laten weten en daarbij de koop gebonden is. Dus om maar even te zeggen mocht het pakket nog binnenkomen wilt zij mij geen geld meer teruggeven.
Op haar website onder de kop verzenden en retourneren staat niks over dat ik de webshop een mail oid moet sturen om in aan te geven dat het pakket retour komt. Ik heb mij aan al de punten gehouden die er op staan.
Er staat alleen: Is het retourpakket niet binnen 14 dagen door ons ontvangen, dan is de koop een feit.
Mocht het pakket alsnog binnenkomen dan is zij toch verplicht om dit alsnog te verwerken? Ik kan er namelijk niks aan doen dat er bij postnl dingen gebeuren waar ik geen controle op heb..
Klopt heb een bewijs van afgifte, heb ik ook meegestuurd in mijn eerste mail. Maar daarop kreeg ik dan die reactie..
Je hebt het pakket aangetekend terug gestuurd en je hebt dus een t en t code en daarmee kan je zien wanneer het pakket is afgeleverd en dus ontvangen door de ontvanger. Is dit binnen die 14 dagen? Dan heb je dus bewijs dat je aan de voorwaarden hebt voldaan.
Klopt alleen het pakket is tot op heden ontvangen door postnl en in een sorteercentrum al een paar dagen.
Postnl heb ik net gesproken en die gaan een onderzoek opstarten. Dit ga ik ook afwachten maar het kan alsnog bij hun binnenkomen natuurlijk.
Is het retourpakket niet binnen 14 dagen door ons ontvangen, dan is de koop een feit
Dat klopt natuurlijk van geen kant. Het is of een amateuristische webshop of een shop die bewust de wettelijke regelgeving niet hanteert. Welke webshop gaat het om?
Ter nadere info: Alle verantwoordelijkheid voor post en pakketverzending is voor de verzender. Ook onzorgvuldige behandeling of beschadiging. Schade wordt alleen vergoed bij aangetekend versturen. Het postbedrijf geeft de stukken door aan derden (verzenden naar buitenland) Deze bedrijven leggen aansprakelijkheid bij het Nederlandse bedrijf. (bron: (o.a.) https://www.security.nl/posting/38668/Juridische+vraag%3A+wie+moet+zoekgeraakte+post+vergoeden%3F en postwet
Uit de link:
De consument moet binnen 14 dagen laten weten dat hij de koop herroept. Vervolgens heeft de consument weer 14 dagen om het product retour te zenden. Het is dus verstandig om een retour altijd vooraf aan te melden en formeel de overeenkomst te herroepen. Anders loopt de consument het risico dat de retourzending later dan de eerste 14 dagen de verkoper bereikt.'
Bij wie kan je terecht als je pakket zoek is?
‘Als een pakket zoek raakt, dan moet de verzender klagen bij de vervoerder. Er kan dan onderzoek worden ingesteld en zo nodig kan de consument schadeloos worden gesteld door de vervoerder, indien hij het pakket verzekerd heeft verzonden.’
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/retourverzending-is-niet-aangekomen-wat-nu/
https://webshopchecker.nl/shop/lepetitm-nl/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer