ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt
In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.
Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook na het aanleveren van het verzendbewijsje en contact met het postpunt. Zij vinden dat ik dit zelf maar moet uitzoeken met PostNL.
postNL geeft aan dat ik geen klant van hun ben, dat is ici Paris. Zij kopen de retour labels in, daar heb ik niet voor betaald. ICI paris moet dus contact opnemen met PostNL, maar weigeren dit.
We zijn inmiddels 5 maanden verder en ik heb nogsteeds mijn terugbetaling van bijna 250 euro niet gehad. Dit gaat voor mij om best veel geld en ik weet ook echt niet meer wat ik hier nog aan kan doen. Beide partijen gooien de deur voor mijn neus dicht.
Heeft iemand een idee?
Stuur ICI een mail en eventueel een aangetekende brief waarin u aangeeft dat aangezien zij de retourlabel betalen zij ook verantwoordelijk zijn voor eventueel verlies.
Geef aan dat als u binnen 14 dagen het bedrag niet op uw rekening heeft staan u de vordering uit handen gaat geven. (en dit dan ook doen!)
In wezen bent u de (retour) verzender. Ondanks dat u zich keurig hebt gehouden aan het opvolgen van de instructies van Ici Paris. (U heeft nog wel het bonnetje wat u kreeg voor het terugzenden)? Zo ja, dat, plus brief, aan ICI sturen als bewijs.
Dit heb ik al verstuurd aan ze, maar ze blijven het bij PostNL neerleggen.
en PostNL blijft het bij ici Paris neerleggen omdat ik in hun ogen geen 'klant' ben en geen retour label heb aangekocht...
Volgens mij klopt dat niet Tenormin.
Als een webshop een retourlabel stuurt en dus voor het terugsturen betaald zijn zijn de opdrachtgever van de pakketdienst en dus ook verantwoordelijk
Ik reageerde alleen vanuit het standpunt wat mijzelf is overkomen. Bij Zalando. Precies hetzelfde verhaal (minder duur). Ik was uiteindelijk "de verzender" van het retour). Nul op rekwest. Vandaar nooit meer online schoenen etc. besteld.
Dat het bedrijf zo reageerd wil nog niet zeggen dat hun antwoord juist is.
Ze proberen het vaak en vaak lukt het ze ook omdat consumenten de regels niet kennen.
In dit geval is ICI Paris verantwoordelijk, zij hebben het retourlabel betaald, en zijn dus verantwoordelijk.
Is duidelijk, dat de medewerker[s], niet op de hoogte zijn, moedwillig of niet hiervan.
Toch inderdaad klacht indienen, bij de klachtencommissie, regels zijn heel duidelijk.
Ik zou het proberen bij de geschillencommissie voor iets van vijftig euro weet je alles en die krijg je nog terug ook als je gelijk krijgt.
Dit is een oud probleem dat begint met het feit dat PostNL nergens voor verantwoordelijk is (het is echt zo simpel als het er staat en eventuele uitzonderingen voeren véél te ver). De verantwoordelijkheid bij vervoer ligt in principe altijd bij de verzender die het risico kan beperken door het transport te verzekeren. Nou is dat precies het probleem waar verschillende geleerden het niet over eens zijn. Je kunt namelijk stellen dat als de leverancier opdrachtgever is voor het transport, en ook het contract heeft met PostNL, de klant helemaal de mogelijkheid niet heeft om het transport te verzekeren.
Nogmaals ik zou het voor de €50 gewoon proberen, nee heb je ...
Ter info: https://blog.iusmentis.com/2022/05/30/voor-wiens-risico-is-een-retourzending-als-je-een-verzendlabel-krijgt-van-de-webwinkel/
Pas wel op, dit is een mening, niet de wet.
De kleine man(vrouw) wordt weer gemangeld. Het pakket (voor 250,- aan parfums/cosmetica) is waarschijnlijk gewoon GEJAT ergens onderweg bij postnl. Het is wel cruciaal dat u het bewijs van ter post bezorging nog heeft. Een copie daarvan met een 'mail op poten' sturen naar EN Ici Paris EN Post.nl met de eis, een en ander onderling op te lossen en te zorgen voor een terugbetaling aan u binnen 14 dagen. Zo niet dan geeft u de zaak inderdaad uit handen en meldt ook dat de bijkomende kosten dan voor Ici Paris cq. Post NL zullen zijn. Dat dan ook ECHT DOEN. Heeft u geen bewijs van ter post bezorging, dan heeft u geen poot om op te staan en bent u uw geld kwijt.
Aangezien TS überhaupt geen overeenkomst heeft met PostNL hoeft ze die niet aan te spreken, dat is namelijk volkomen nutteloos. De zaak uithanden geven zal helaas betekenen dat TS een veelvoud aan kosten gaat maken om €250 terug te krijgen, lijkt mij ook geen logisch advies. Bij de geschillencommissie kan een consument zelf tegen geringe kosten zijn zaak voorleggen.
ken deze situatie van de HLD ook hier een retourpaket spoorloos. Retour pakket naar Atlas for men. Niet in bezit telefoon, kon dus ook niet meteen controleren op bevestiging. Bereikbaarheid ook nog eens geheel nihil. Na jaren discussie, maar op gegeven. Gewoon ruim 35 euro gejat bij het afgifte loket HLD te Alkmaar. Dit is een bedrag boven de 100 euro en daarbij kun je eventueel een R en B verzekeraar inschakelen indien je die hebt en anders er een advokaat op ztten. Ik heb geleerd betaal NOOIT VOORUIT.
Daar helpt achteraf betalen niet bij, als de leverancier aangeeft dat ze het niet retour ontvangen hebben zal je alsnog moeten betalen. En Klarna stuurt echt de deurwaarder.
linkje
https://www.webwinkelkeur.nl/risico-van-verzending-bijna-nooit-voor-consument/
als klant ben je verantwoordelijk voor het retour komen van de goederen, jij bent immers die verzend, zelfs het feit dat je retourlabel krijgt doet hier niets aan af.
post mag je echt wel helpen in deze net als ici paris trouwens, neem nogmaals kontakt op met post nl en leg hun voor dat enkel het simpele feit dat je gebruikt maakt van een retourlabel de verantwoordelijkheid niet verlegd word naar ici paris jij bent en blijft de verzender en daarmee de aansprakelijke partij!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
LOQED slim slot
Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt.
...
Lees meer
Vreemde incasso paypal via riverty
Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer