jm
door jmd1983 Apr 5, 2017 om 20:56
Winkels & webshops
Intertoys misleidende reclame voor LEGO

Vorige week was op de website van Intertoys een leuke actie: ontvang een gratis LEGO actiesetje bij besteding van €25 of meer aan LEGO producten. Geen kleine lettertjes.

Ik heb voor meer dan €25 aan LEGO besteld maar ontvang daarbij geen actiesetje. Bij navraag blijkt dat de actie alleen geldt voor geselecteerde sets en je dus niet bij elke €25 een gratis setje krijgt.

Als je alle producten in de webshop bekijkt zie je dat er bij bepaalde items staat: met gratis set. Bij andere producten staat dit niet.

Mag Intertoys op deze manier reclame maken? Dit is toch misleidend?

2345 7 Rapporteer

fa
door familyman - Apr 5, 2017 om 21:17
888 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt kennelijk lezen,  Als je alle producten in de webshop bekijkt zie je dat er bij bepaalde items staat: met gratis set.

Dus misleidend? Nee. Minder helder? Mogelijk, maar waarom dan niet even gebeld/gemaild vóór je besteld.
Er staat niet vermeld: "alle combinaties mogelijk".

Edit 21.23
Als je op "Bestel nu" klikt wordt het geheel duidelijk.

ne
door neodutchio - Apr 5, 2017 om 21:18
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Is niets misleidend aan. Er komt een banner met daarop uitverkoop van Lego met gratis paasfiguur. Klik je hierop krijg je alle artikelen te zien waar je een figuurtje bij krijgt. Natuurlijk kan je alle lego selecteren, maar enkel de uitverkoopsets in die aanbieding doen mee.

Maar ja, u ziet enkel het woordje gratis en vergeet even verder te kijken. En u wist het antwoord ook al, gezien uww reaktie dat u bij bepaalde items een plaatje zag met gratis figuurtje. Enneuh... klik eens op het zichtbare balkje in uw scherm dat zegt 'bestel nu'...

ha
door halex - Apr 5, 2017 om 21:24
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom vertelt u niet het hele verhaal? De banner is groter en aanklikbaar. Het is overduidelijk dat het om specifieke producten gaat. Intertoys misleidt niet, maar u belastert. Gaat u lekker naar een uithuil-lotgenotenforum met uw gemodificeerde schermafbeelding.

edrick3
door edrick3 - Apr 6, 2017 om 12:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Op het eerste gezicht is het niet duidelijk dat de aanbieding slechts op bepaalde sets geldt.
Maar klik je op 'Bestel nu' dan wordt dit wel duidelijk. Er staan duidelijk gele banners bij de artikelen die meedoen.
http://www.intertoys.nl/lego/alles-van-lego
Dat had en heb je kunnen zien toen je je bestelling plaatste.
Zo onduidelijk is dit niet en zeker niet misleidend.
Leesbril nodig?

me
door mein33 - Apr 6, 2017 om 13:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zo zie je maar weer dat ook onder elk 'GRATIS' LEGO-paasfiguurtje een addertje schuil kan gaan.
Eerst goed uit je doppen kijken en nooit en te nimmer zomaar voetstoots aannemen dat wat er staat geschreven ook echt de waarheid en niets anders dan de waarheid is.
Maar in dit geval geef ik Ts. wel een beetje gelijk dat er hier iets niet geheel in de haak is aangezien er in de aanbieding geen artikelen worden uitgesloten, dat wordt pas later zichtbaar.
Echter pleit dit Ts. niet geheel vrij van de eigenverantwoordelijkheid, aangezien er overduidelijk bij elk artikel waarbij deze prullaria 'wel' gratis en voor niets wordt weggeven een duidelijke vermelding hierover staat.
Maar inmiddels zal OP-is-Op wel van toepassing zijn en mag TS blij zijn dat dit milieubelastende kuikentje aan haar voorbij is gegaan, scheelt weer plastic afval. ;-))  :- ((

jm
door jmd1983 - Apr 6, 2017 om 14:05
1 Antwoorden / 5 Vragen

Even voor de duidelijkheid: die extra tekst bij elk product zag ik dus pas nadat ik mijn bestelling binnen kreeg. Ik heb namelijk na het zien van de banner, en het checken van de voorwaarden, specifiek gezocht op 2 LEGO producten die ik graag wilde. Op de pagina van die producten staat niet dat ze uitgesloten zijn van de actie. En dus weet je dat niet.

Maar evengoed bedankt voor de reacties. Misschien te goedgelovig geweest.

Halen, uw reactie vind ik wel bijzonder onbeschoft. Ik heb helemaal geen schermafbeelding gemodificeerd en hier onwaarheden gezet. En ik stel het niet op prijs dat u dat wel beweert. Over laster gesproken...

fa
door familyman Apr 6, 2017 om 14:10
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik via de pc kijk zie ik toch echt wat anders als het plaatje wat u plaatste. Maar goed, dat terzijde.

edrick3
door edrick3 Apr 6, 2017 om 15:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS heeft plaatje via de 'telefoon' (zie Vodafone linksboven), dat kan dus anders zijn dan via pc.

fa
door familyman Apr 6, 2017 om 15:57
888 Antwoorden / 1 Vragen

Dan nog staat er: "Bestel Hier!".

ha
door halex Apr 6, 2017 om 19:02
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Weet u ook hoe het voelt om een onterechte aantijging aan uw broek te krijgen. U kunt naast Intertoys gaan staan.

ficus
door ficus - Apr 9, 2017 om 10:49
147 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb even op de site van Intertoys gekeken, maar men moet wel goed zoeken naar lego-producten qwaar men geen gratis Paaskuiken bij krijgt.