stofzuigers
door stofzuigers Jun 9, 2010 om 09:10
Winkels & webshops

Kassabonnetje bij de AH.

Afgelopen week zijn er nieuwe kassa's geplaatst bij de AH.
Nu vraagt de cassiere ( elke keer weer) na het betalen of je een kassabon wilt. ( Als je nee antwoord krijg je er ook geen eentje. )
Heb gevraagd aan de cassiere of zij niet verplicht zijn om een kassabon uit te printen, het is toch een koopovereenkomst??
Cassiere's zijn niet verplicht om een kasabon te printen. Klopt dit wel?

5491 18 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2010 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De kassabon zelf is geen koopovereenkomst. Er staan immers geen handtekening op.

De koopovereenkomst van roerende zaken is (in de regel) niet aan een vormvoorschrift gebonden. De koopovereenkomst ga je al aan op het moment dat je besluit een artikel in je wagentje te zetten. Op dat moment is er wilsovereenstemming. Strikt juridisch gaat de eigendom zelfs al over op het moment dat je het artikel in je wagentje zet. Dat je daarna nog moet betalen is een verplichting die voortvloeit uit de koopovereenkomst.

De caissiere is dus niet verplicht een bonnetje te printen. Zou alleen wel prettig zijn wanneer AH de kostenbesparing uiteindelijk ook doorrekent in de prijzen. Ze zullen nu wel met het argument komen dat het milieubesparend is, maar natuurlijk ook kostenbesparend.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2010 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste stofzuigers,
Als u een winkel betreedt gaat u op dat moment akkoord met de algemene voorwaarden.Als in deze voorwaarden iets zo staan over deze bon gaat u op voorhand dus al akkoord. Maar ik zie uw probleem niet, je kunt een bon krijgen maar op verzoek. Ze besparen hier ongelofelijk veel bomen en toner mee.
Prima zaak dus.
Als je veel boodschappen doet neem je de bon mee ter controle, bij heel weinig boodschappen neem je hem niet.
Daarnaast krijgt u bij de ijscoman ook geen bonnetje ondanks dat u een koopovereenkomst heeft. Ook de juwelier die het batterijtje van uw horloge doet geeft meestal geen bonnetje en in een snackbar idem dito.

Mastag

ve
door verwijderd - Jun 9, 2010 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit onderwerp is al eerder aan de orde geweest.
Hier

Het CBL heeft nu een oproep gedaan aan de supermarkten om klanten alleen nog een bon mee te geven als ze erom vragen
Bron: hier

Blijkbaar is het niet verplicht. Maar omdat ik het als een bewijs van betalen zie, wil ik een kassabon. Ook om te controleren of de bedragen juist zijn aangegeven.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2010 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0



Blijkbaar is het niet verplicht. Maar omdat ik het als een bewijs van betalen zie, wil ik een kassabon. Ook om te controleren of de bedragen juist zijn aangegeven.

Ben zelf ook cassiere geweest, en zie dat er veel dingen mis gaan, vandaar dat ik eens ben met t de hond. wilook de bon ZELF kunnen controleren.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2010 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat kan toch, moet je gewoon ja antwoorden aan de kassa.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2010 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

sonjaatje schreef op woensdag 9 jun 2010, 09:52: Dat kan toch, moet je gewoon ja antwoorden aan de kassa.


Heeft U een AIR - Miles pas? Ja,
Heeft U een BONUS kaart? Ja,
Wilt U koopzegels? Nee.
Wilt U gratis zegeltjes? Nee.
Wilt U een kassabon?

Wordt steeds gekker.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2010 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De winkelier zou dit ook zelf moeten willen verstrekken. Hoe wil hij achteraf duidelijk maken wat de klant betaald of juist niet betaald heeft. Begreep dat winkeldiefstal ernstige vormen kan aannemen. Hoe wil je je als consument verdedigen tegen beschuldigingen als je zo'n bonnetje niet hebt?

ve
door verwijderd - Jun 9, 2010 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij mijn vragen ze dat ook altijd hoor, ik vind dat een hele goede zaak, wil je het niet zeg je nee of anders ja, scheeld een hoop papier en inkt.

Mvrgrt Nico

ve
door verwijderd - Jun 9, 2010 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

stofzuigers

Het lijkt me handig om over deze kwestie appie happie in rechte te betrekken. Waarschijnlijk zal de rechter uitspreken, dat de super op basis van redelijkheid en billijkheid altijd een kassabon moet verstrekken. Wat we dus nu missen is een consument die de handschoen oppakt.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2010 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zie het probleem niet zo.
Vroeger ergerde ik me altijd als ik een winkelwagentje uit het rek nam, en eerst naar de vuilnisbak moest rijden om een berg kassabonnen uit het wagentje te gooien.
En je hebt zelf de keus of je wel of geen bon wilt.
Ik vraag de bon alleen maar als ik veel boodschappen heb gedaan, want dan wil ik het toch wel even controleren.
Scheelt inderdaad een heleboel papier en inkt.

Cassandra

ve
door verwijderd - Jun 11, 2010 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

stofzuigers schreef op woensdag 9 jun 2010, 18:34:
Heeft U een AIR - Miles pas? Ja,
Heeft U een BONUS kaart? Ja,
Wilt U koopzegels? Nee.
Wilt U gratis zegeltjes? Nee.
Wilt U een kassabon?

Wordt steeds gekker.

Ja dat klopt, je vergeet er nog een !
Wilt u nog beesies?

ve
door verwijderd - Jun 11, 2010 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Aan mij werden maar 2 vragen gesteld:
Heeft u een bonus kaart?
Wilt u een kassabon?

Service was er niet. De schillen van de bananen bleken gespleten. Ik mocht weer de winkel in om andere te pakken. Toen ik aan gaf daar geen zin in te hebben, bood ze niet aan om ze te laten pakken door een personeelslid.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2010 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tdehond schreef op vrijdag 11 jun 2010, 16:48: Aan mij werden maar 2 vragen gesteld:
Heeft u een bonus kaart?
Wilt u een kassabon?

Service was er niet. De schillen van de bananen bleken gespleten. Ik mocht weer de winkel in om andere te pakken. Toen ik aan gaf daar geen zin in te hebben, bood ze niet aan om ze te laten pakken door een personeelslid.



@tdehond; jij bent duidelijk een echte Nederlander ----> z..k.rd

ve
door verwijderd - Jun 11, 2010 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tdehond schreef op vrijdag 11 jun 2010, 16:48: Service was er niet. De schillen van de bananen bleken gespleten.


Moet je alles niet ongezien in je kar gooien..........

Ik knijp altijd even stevig in die bananen, als het niet door die gespleten schillen spuit is hij goed....... ;-)

ve
door verwijderd - Jun 27, 2010 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

readac,
wat wij missen is een stukje maatschappijbewust,want als je wil krijg je de bon en als ik zie hoeveel bonnen er in de prullenbak verdwenen omdat klanten ze niet willen doe AH een stuk aan kostenbesparing en mileubewustzijn. Waarom hier nou een rechtszaak over houden !hebben we dan echt niets anders te doen.

ve
door verwijderd - Jun 28, 2010 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

28509

ve
door verwijderd - Jun 29, 2010 om 09:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het enige dat je hoeft te doen is op die vraag 'Wilt u een kassabon'? Ja te beantwoorden in plaats van Nee. Lekker weer buiten.....

ve
door verwijderd - Jun 30, 2010 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@jscholtes, je hebt een punt. Overigens heb ik zelf graag de kassabon voor het huishoudboekje.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer