Me
door MelanieSol Jul 14, 2020 om 15:03
Winkels & webshops

Kortingsactie pizza's Papa John's

Door Corona konden wij geen barbecue-avond houden met ouders van onze groep 8-leerlingen. Ook kon de musical niet in haar oorspronkelijke vorm doorgaan. Als alternatief hebben wij een filmavond voor onze leerlingen georganiseerd met patat, pizza en de musical die we hebben gefilmd.

Bij onze pizzabestelling hebben we gekeken naar welke aanbieder het voordeligst was. Papa John's bood een korting van 50% aan op elke tweede pizza, dus we besloten ze daar te bestellen omdat we wel 25 pizza's nodig hadden. Het bestelproces was wat ingewikkeld (wat lusten de kinderen, vegetarisch, halal) dus zijn wij niet helemaal scherp geweest op de korting. De bestelling hebben we per IDeal betaald. Echter later kwam die korting weer in gedachten. Nu hebben we gemaild en gebeld maar hebben als antwoord gekregen dat de korting helaas niet achteraf kan worden verrekend en dat we bij een volgende bestelling moeten bellen met het betreffende filiaal om alsnog de korting te regelen.

Ik vraag me af of dit wettelijk gezien juist is. Maakt het daadwerkelijk uit of korting tijdens het bestelproces wordt aangeklikt of achteraf wordt verrekend?

1876 12 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 14, 2020 om 15:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, natuurlijk maakt dat uit. Men kan niet achteraf - oja, was er geen korting? - een korting bedingen. U heeft zelf fouten met de bestelling gemaakt, besteld zonder korting.  Heeft niets met wetten te maken.
Ik hoop wel dat alles goed gaat met iedereen. Ik zie nl niet dat als je wegens Corona het ene samenkomen buiten afgelast, en vervolgens toch samenkomt, maar dan kennelijk binnen. Buiten is ook nog minder riskant dan met zijn allen binnen zitten.

Me
door MelanieSol Jul 14, 2020 om 16:28
Antwoorden / 1 Vragen

Als kinderen met elkaar naar school mogen in een lokaal, mogen ze ook met elkaar een pizza eten en film kijken.

aurora1
door aurora1 Jul 14, 2020 om 16:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Overigens is de vraag kortweg:
ik heb een fout gemaakt met bestellen, kan ik achteraf (ook wettelijk) die korting niet alsnog bedingen?

sw
door swat1500 - Jul 14, 2020 om 15:25
3800 Antwoorden / 0 Vragen

De Wet vindt niets van de korting van Papa John's. Voorwaarde voor de korting was kennelijk dat je dit moest opgeven bij de bestelling. Dit is kennelijk verzuimd op te geven en dan verlies je de korting. Er is geen m.i. geen afdwingbare korting achteraf. Je kan hoogstens hopen op coulance.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 14, 2020 om 15:28
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u zelf persoonlijk contact opgenomen met het door u bedoelde filiaal? Hetgeen aan u telefonisch werd gemeld is m.i. niet geheel juist aangezien men in het bestelproces rekening had moeten houden met de korting die werd aangegeven op de bestelsite. Maar of het zinnig is om hier dan ook formeel werk van te maken vraag ik mij in rede af omdat dat toch ook wel afhangt van de wijze waarop u besteld heeft en u die bestelling zelf niet goed heeft gedaan. M.a.w. was het bestelproces daar wel op in gericht en is het antwoord dus wel juist als men dat ook na aantonen. U geeft zelf al aan niet 'scherp'te zijn geweest.
Toch mijn optie: ga persoonlijk naar het filiaal en geef uitleg. 'Baadt het niet, schaden zal het ook niet' en 'niet geschoten is altijd mis', niet gevraagd is altijd nee.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jul 14, 2020 om 16:01
6599 Antwoorden / Vragen

Als je online bestelt dan wordt de korting automatisch verrekend. ,
De tweede pizza 50% korting betekent wel dat je 2 dezelfde pizza's moet kopen en niet allemaal verschillende. Want dan geldt de korting niet,
Achteraf valt er niets meer te verrekenen. Want de korting is al verrekend
Kijk nog eens op de bon er zullen vast wel gratis pizza's bij staan.
Als je kijkt waar alles goedkoper is en dan maak je van tevoren geen schatting voor de kosten?

diumenge
door diumenge Jul 14, 2020 om 17:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niet correct. Je moet bij bestellen eerste de deal '2e pizza halve prijs' aanklikken én dan twee pizza's bestellen, dat hoeven echter niet twee dezelfde pizza's te zijn. Bestel je niet op deze wijze, dan krijg je ook geen korting. TS heeft kennelijk gewoon alle pizza's los besteld en dus geen korting gekregen. De deal '2 medium pizza's voor € 12,99' had TS bijvoorbeeld ook kunnen selecteren, was in onderstaand voorbeeld zelfs voordeliger geweest.

panter22
door panter22 Jul 15, 2020 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Ts heeft zich van te voren georienteerd. 50% korting, dat had zij uitgezocht.
Eerst kom je op een pagina met de deal van 50% korting. Daar hoefde zij alleen maar op te klikken. automatisch krijg je dan korting,Maar ze zal de pagina gewoon hebben weggeklikt. Alles apart besteld en volledig betaald.
Ze hoefde dus geen korting.

mr
door mrmoto Jul 15, 2020 om 16:22
167 Antwoorden / 4 Vragen

omdat mijn reactie is weggehaald door de redactie ,voortaan zal ik deze dus anders moeten  formuleren en wel de peroon in kwestie ,de pizzakoper veel w..sh..d toe wensen bij de volgende bestelling !

tijger1
door tijger1 Jul 15, 2020 om 16:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ rmoto
Uw reactie zal niet in de smaak gevallen zijn, net zo min als de mijne die ook vertrokken is.

marita5
door marita5 - Jul 14, 2020 om 16:11
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MelanieSol ,

 Echter later kwam die korting weer in gedachten.

Hoeveel later was dit ? lees hier Art 12 .

Artikel 12 – Bestellen en Annuleren van bestelling

De bevestiging van uw bestelling is een bewijs van onze overeenkomst om de producten te leveren nadat ze geheel betaald zijn. Als iemand anders de bestelling voor u maakt bent u er mee akkoord dat deze persoon uw volmacht heeft.

U kunt uw bestelling nog maximaal 45 minuten voor het begin van de bezorgtermijn wijzigen.
Wijzigingen van uw bestelling moeten direct met het restaurant en telefonisch worden gemaakt. Uw betaling zal worden geannuleerd en er zal een nieuwe betaling worden gemaakt.

De levertijd kan worden gewijzigd tot 45 minuten voor het begin van de bezorgtermijn. De tijd kan alleen worden gewijzigd als er beschikbaarheid is.

Bestelling kunnen tot 45 minuten voor het begin van de bezorgtermijn in zijn geheel worden afgezegd. We zullen uw betaling binnen redelijke termijn terugstorten.

Bij annuleringen binnen 45 minuten van het begin van de bezorgtermijn zal het volle bedrag in rekening worden gebracht.

Indien u betaalt met een creditcard wordt het bedrag op het moment van betaling gelijk gedebiteerd.

https://bedrijf.papajohns.co.nl/gebruiksvoorwaarden/

diumenge
door diumenge - Jul 14, 2020 om 17:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, het maakt daadwerkelijk uit wanneer je de korting aanklikt. Je zoekt van te voren wel uit wat het voordeligste is, maar bij het bestellen kijk je er vervolgens niet meer naar?

lo
door lovewinnie - Jul 14, 2020 om 19:19
1212 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat mag wettelijk gezien . U mag en kan kortingscode doorgeven. Deze is niet standaard. Helaas . Dit is ook zo bij thuisbezorgd, Uber eats, Domino's, etc etc .
Achteraf heeft u dikke pech .
Soms gaat het automatisch maar dan is het vaak letterlijk 2e pizza gratis ( dus precies dezelfde )

alfatrion
door alfatrion - Jul 14, 2020 om 20:40
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Als u recht heeft op kortingen maar die niet heeft gekregen dan heeft u nu recht op geld terug. Als u de kortingen niet heeft gekregen omdat u niet aan de voorwaarden voldeed dan is het helaas over en uit.

newmikey
door newmikey - Jul 15, 2020 om 09:35
830 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, de wet is hier duidelijk over: als je "vegetarisch, halal" bestelt kan je géén korting meer krijgen.

mr
door mrmoto - Jul 15, 2020 om 16:23
167 Antwoorden / 4 Vragen

omdat mijn reactie is weggehaald door de redactie ,voortaan zal ik deze dus anders moeten  formuleren en wel de peroon in kwestie ,de pizzakoper veel w..sh..d toe wensen bij de volgende bestelling !