EB
door EB Linneweever Aug 8, 2023 om 19:43
Winkels & webshops

Mag Emmaus toilet in openbare ruimte sluiten voor klanten

Het bestuur Emmaus Gouda heeft het toilet dat grenst aan de openbare ruimte gesloten omdat het een paar keer bevuilt is.
Emmaus Gouda is een heel klein kringloopje dat maar enkele dagen per week open is en draait op vrijwilligers .
De ruimte waar de deur van het toilet op uitkomt staat vol met curiosa en kleinmeubelen. Er zijn dus geen prive spullen van de vrijwilligers.
Op de suggestie leen de sleutel uit en wacht even tot de toilletbezoeker klaar is ;werp een blik of het schoon is wordt niet ingegaan. In de weide omgeving zijn geen openbare toiletten te vinden.
Jarenlang is het goedgegaan en opeens dit .Lastig omdat het in een uithoek van Gouda ligt en je veel reistijd kwijt bent.Mensen met medische problemen kunnen dus geen toilet bezoeken.
Mijn vraag: mag dit juridisch?

6174 15 Rapporteer

Topantwoord

rj
door rjw - Aug 8, 2023 om 19:56
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien moet je daar als vrijwilliger gaan helpen om de wc open en schoon te houden. Ik denk dat veel mensen dat kunnen waarderen.

jewee
door jewee Aug 9, 2023 om 13:23
62 Antwoorden / Vragen

Geef gewoon antwoord op de vraag!!!!!.

Er wordt nl.niet gesolliciteerd naar een baan.

jewee
door jewee Aug 9, 2023 om 13:24
62 Antwoorden / Vragen

Geef gewoon antwoord op de vraag!!!!!.
Er wordt nl.niet gesolliciteerd naar een baan.

rj
door rjw Aug 9, 2023 om 19:18
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Weet ik. Maar TS begint verdorie te klagen dat VRIJWILLIGERS niet bereid zijn voor hem/haar klaar te staan en wil weten of dat wel mag van de wet. Als je het dan zo belangrijk vindt dat mensen met medische problemen naar de wc kunnen is bet toch een kleine moeite om daar als vrijwilliger te gaan helpen.

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Aug 8, 2023 om 19:59
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Dit zal juridisch ZEKER mogen. Het is een particuliere "winkel", dus hij/zij die dit bezit, beheerd het ook. En ik kan mij voorstellen dat na een paar keer nodeloos bevuilen een paar @#$%^& mensen het voor de anderen verpest hebben.

va
door vanlotjegetikt - Aug 8, 2023 om 20:06
809 Antwoorden / Vragen

Ik zou een rechtzaak beginnen en smartengeld eisen. Hoe durft Emmaus u in uw grondrechten te beperken.

ne
door neodutchio - Aug 8, 2023 om 20:08
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Gelukkig is er geen wet die bepaald dat winkels openbare toiletten moeten hebben. Een winkeleigenaar mag doen wat deze zelf wil.

rj
door rjw Aug 9, 2023 om 19:19
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Het wordt nota bene ook nog een gerund door vrijwilligers. Het eisende gedrag van Nederlanders wordt met de dag idioter.

ne
door neodutchio Aug 9, 2023 om 19:44
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U (de winkelier) mag blij zijn dat ik alle moeite wil doen om bij u te komen winkelen. Maar dan heb ik wel een aantal eisen. Ik wil niet te lang onderweg zijn en ik wil van een toilet gebruik kunnen maken. Wilt u niet aan mijn eisen voldoen, kom ik hier niet meer winkelen.
Dat soort klanten hoef ik ook niet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 8, 2023 om 23:11
2094 Antwoorden / Vragen

In tegenstelling tot Duitsland zijn winkels hier niet verplicht toiletvoorzieningen aan te bieden, dat zijn ze overigens wel verplicht voor personeel, bent u vrijwilliger of klant?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 9, 2023 om 03:36
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Eb,

Het antwoord op uw vraag is : ja, het mag juridisch.

In de buurt is een eetcafe: zie bijgevoegde foto.

Re
door Reinier182 - Aug 9, 2023 om 10:55
169 Antwoorden / Vragen

Niet de kringloop Emmaus is asosiaal maar de gebruikers. Bij netjes gebruiken had het gewoon open gebleven. Nu moeten ze wel. Gedrag veranderen bij andermans spullen gebruiken is nodig.

agapon1951
door agapon1951 - Aug 9, 2023 om 11:08
173 Antwoorden / Vragen

M.i.z. mag dat. Het is in feite een extra service als dit wordt toegestaan. Mijn raad: ga eerst na toilet voor U de reis onderneemt, wacht daarbij tot U Uw behoeftes hebt gedaan, ben je van het ongemak onderweg en daar verlost. Kunt ook Hollisters aanschaffen. Deze gebruik ik tijden van nood. Prostaat klachten daarbij worden ze gebruikt.

mo
door mof - Aug 9, 2023 om 11:37
3619 Antwoorden / 3 Vragen

DAt hangt er van af: is het toilet gesloten voor klanten of is het toilet gesloten voor werknemers. Een winkel hoeft geen toilet open te houden voor klanten. Een winkel moet wel voor sanitaire voorzieninge zorgen voor personeel.

jewee
door jewee - Aug 9, 2023 om 13:22
62 Antwoorden / Vragen

Je ziet het vaker.
Niet leuk maar soms wel begrijpelijk

1paul
door 1paul - Aug 9, 2023 om 13:53
3173 Antwoorden / 0 Vragen

instelling of winkel bepaalt zelf of en wanneer zij een voorziening openen voor publiek of niet, dus ja, dit mag!!

Mabelle
door Mabelle - Aug 9, 2023 om 13:56
453 Antwoorden / 1 Vragen

Nou Amsterdammer, leuk dat er een eetcafé in de buurt is, maar je denkt toch niet dat iedere voorbijganger van de toilet gebruik mag maken? Tis geen openbaar toilet! Er zal op zijn minst wat besteld moeten worden.

Coffeeshop en moskee zitten trouwens dichterbij...

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 10, 2023 om 00:03
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mabelle/Lady1234/Tijger1,

In de Randstad is het doodnormaal om na  een kopje koffie even naar het toilet te gaan.

de
door dejeeper - Aug 9, 2023 om 19:32
54 Antwoorden / 0 Vragen

Download de App: Hoge nood. Dan zie je alle toegankelijke toiletten in jouw omgeving.

Jo
door JopieJoop1 - Aug 14, 2023 om 12:30
1 Antwoorden / 4 Vragen

De AH heeft meestal wel een wc. TIP!