Jo
door Jolanda Lemmen- vd R May 27, 2016 om 13:20
Winkels & webshops

MAKRO BBQ Zegels DE BBQ waar het omdraait is al gelijk na de eerste maand uitverkocht en niet meer leverbaar?? (wel leverbaar op andere sites)

Vanaf maart kan je sparen voor een BBQ of andere BBQ producten. De MAKRO vraagt om 275 zegels te sparen voor de unieke BBQ (bedrag waarde in euros €2.750) de BBQ in de winkel €550 excl. BTW. eigenlijk een verschrikkelijke misleiding van de consument. Mensen gaan aan elkaar vragen net als de plantenbak zegels van de AH of bestek zegels. Dit is namens de wet toegestaan. Al vanaf april is de BBQ uit verkocht, de achtie duurt officieel tot 28 juni maar de zegels krijg je tot 14 juni. Ik heb al vanaf april mijn complete zegels bij elkaar gespaard en ging door tot ik meer dingen erbij kon kopen zoals schaaltjes, en een vlees tang. Nu zit ik op inmiddels 400 zegels. En nu is de BBQ uitverkocht! Kan toch niet..

Hoe kennen mensen die nog 3 weken kunnen sparen voor hun BBQ.. is toch zonde van onze extra aankopen? Uitlokken en misleiden noem ik het..

Heb ik en andere consumenten die bij de MAKRO kopen alsnog recht op de gespaarde BBQ? Op het klachtenkompas zie ik vele reacties die het zelfde vinden als ik.

Ik vind het pure misleiding om meer klanten te trekken, en een hogere omzet marge te behalen door klanten non-verbaal te verplichten om meer aan te kopen vanwege het sparen van de welgewilde BBQ. Een groothandel moet op Bestelling kunnen leveren.

Ik heb contact met de MAKRO telefonisch gehad daar werd ik als varken behandeld, via het contact formulier 2x ingevuld krijg ik geen gehoor erover. En op facebook zie ik ook veer klanten die geen reacties erop krijgen,

2824 7 Rapporteer

costnix
door costnix - May 27, 2016 om 14:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen
gerbera
door gerbera - May 27, 2016 om 16:04
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas u heeft te lang gewacht, en het heeft niets met misleiding of uitlokken te maken. Men verplicht u niet om extra aankopen te doen. Dit staat op de site van de Macro dus op=op
 Let op

Wegens overgrote belangstelling is de BBQ Home 4 met side burner niet meer beschikbaar.

Nu zit ik op inmiddels 400 zegels. En nu is de BBQ uitverkocht! Kan toch niet.
Kan dus wel. Maar u kunt ze gebruiken voor andere dingen dus zijn ze niet waardeloos.

En wat de zegels van AH hiermee van doen hebben? Ik spaar ze niet maar neem ze wel aan en kan hier een ander dan een plezier mee doen. Er is nog nooit iemand geweest die mij om die zegels heeft gevraagd.

tijger1
door tijger1 - May 27, 2016 om 16:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus als ik het goed begrijp, gaat u € 100 exclusief btw besteden om een tang te mogen kopen voor € 5,00?

Slim vande Makro.

alfatrion
door alfatrion - May 27, 2016 om 18:14
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Moet je bij de Makro niet opgeven dat je als bedrijf koopt? Ik zie bij het aanbod nergens op=op staan. Hier loopt bij radar ook een topic over. De tendens daar is dat de Makro gewoon moet leveren.
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=164441

Gerry1969
door Gerry1969 - May 27, 2016 om 18:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U bent geen consument als u bij de Makro koopt. Daar kunt u alleen zakelijk kopen.
Diewilik

Ma
door Mat Matheij - May 27, 2016 om 21:42
986 Antwoorden / 3 Vragen

Bent U consument of zakelijke cliënt. Nog onafhankelijk daarvan waren de spelregels vooraf duidelijk. Begin van de actie einde ervan. Zelfs bij AH was het bestek en glaswerk  (Villeroy en Boch) tot een ruime afgesproken datum leverbaar. Dat was niet voor eenieder duidelijk. De datum voor kunnen sparen van zegels en de uiteindelijke geldigheid van genoemde zegels kan afwijken. Als groothandel levert Makro aan zakelijke afnemers. Dus eigenlijk geen vraag voor dit forum.

Gerry1969
door Gerry1969 May 27, 2016 om 23:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Heeee dat is opvallend, want bij een ander topic bent u degene die zegt dat bijvoorbeeld  zzpers ook vragen moeten mogen stellen op dit forum. Nu geeft u weer aan dat dat niet mag.....
Diewilik

Ma
door Mat Matheij May 28, 2016 om 09:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

@ Diewilik Word ik toch nog gelezen. Het was een suggestie. Dat zou uiteindenlijk kunnen leiden tot een ZZP forum.

Gerry1969
door Gerry1969 May 28, 2016 om 17:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Aha dan was.mijn interpretatie onjuist. Excuses
Diewilik

Ma
door Mat Matheij May 28, 2016 om 17:58
986 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn zijn we het eindelijk eens. Ik prikkel mensen gewoon. Dat leidt tot betere interpretaties. Alsook betere antwoorden. Ben NIET blind. Maak zo nu en dan bewust een relatief onjuiste opmerking. Hoop niet dat dat opvalt.

ha
door halex - May 27, 2016 om 23:19
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U verdraait de feiten. Je kan sparen voor een aantal producten, waaronder een BBQ. Dus niet sparen voor enkel een BBQ. Helaas was die zo gewild, dat de actievoorraad op is. Dat heb je met acties. Je moet er snel bij zijn, anders kan je de boot wel eens missen.
En als u als varken behandeld bent door de klantenservice, hebt u zich waarschijnlijk ook als varken gedragen. Of was u gedurende het hele gesprek vriendelijk, correct en voor rede vatbaar?

ro
door ronald van loon Jun 10, 2016 om 19:06
Antwoorden / Vragen

Nee, de aktie was wel degelijk geadverteerd als een spaaraktie voor een BBQ met bijpassende accessoires. Dus het 'lokkertje' was de BBQ. Verder is door de Makro niet gemeld dat de BBQ al na 3 weken was uitverkocht. Geen woord op de website, geen aankondiging in de winkel. Toen ik na 6 weken mijn zegels had, bleek er een A5-je bij de klantenservice te staan. Er zou een oplossing komen. Die bleek te bestaan uit 20% korting op een andere BBQ. Pas nu zijn ze met uitgifte van de zegels gestopt. Je mag van een groothandel verwachten dat ze in staat zijn om dit soort belangstelling te voorzien. En als ze dat niet konden, zo snel als mogelijk stoppen met de aktie. Dat niet doen, is bewuste misleiding.

ha
door halex Jun 11, 2016 om 12:41
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Kwestie van begrijpend lezen. & staat voor het woord 'en', dus je kunt sparen voor de bbq en accessoires. Niet voor bbq met accessoires. Nuance kan vaak liggen aan één woordje.
U moet geen zwaar woord als misleiding gebruiken, als u de (juridische) betekenis daarvan niet kent.