frustie_
door frustie_ Mar 8, 2018 om 06:30
Winkels & webshops

Merkwaardige gebruikersvoorwaarden Catawiki

Er zijn al meer topics over Catawiki, deze is in algemene zin.
Ten eerste Catawiki heeft merkwaardige gebruikersvoorwaarde die zij eisen van de kopers & verkopers.
Ten tweede is mijn ervaring dat Catawiki zelf zich boven deze voorwaarde stelt door er niet naar te handelen.
Ten derde is het wat onduidelijk dat de verkoper 12,5% veilingkosten moet afdragen maar de koper ook 9% commissie terwijl zij zelf geen deel uitmaken van (ver)koop overdracht maar dus op afstand jouw wel aansprakkelijk stellen voor de goederen?

Graag hoor ik of er mensen zijn met zelfde ervaringen en of er iemand is die meer kennis heeft over deze manier van online veilingen?

Alvast dank

3516 6 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 8, 2018 om 08:45
7195 Antwoorden / 3 Vragen

De commissie bedraagt 12,5% exclusief btw (15,1% inclusief btw) over de verkoop en opbrengst. Wij gebruiken de commissie-inkomsten onder andere om veel reclame te maken voor de veilingen.
Uit de link:    https://www.catawiki.nl/help/auction_sell

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2018 om 09:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die voorwaarden over de commissies staan gewoon op internet hoor. Niets onduidelijks aan.

Ik begrijp niet welke ervaringen u zoekt, of waarom u mensen zoekt met meer kennis van online veilingen.

Als u de gang van zaken niet snapt, kunt u daar beter verre van blijven.

pe
door peentjes - Mar 8, 2018 om 09:28
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ik handel al jaren op catawiki en ik ben nog nooit een probleem tegen gekomen. Een vage uiteenzetting over 'merkwaardigheden' lijkt me hier weinig zin hebben als u er verder geen last van heeft. Anders: niet met catawiki handelen.

pe
door peentjes - Mar 8, 2018 om 09:29
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ik handel al jaren op catawiki en ik ben nog nooit een probleem tegen gekomen. Een vage uiteenzetting over 'merkwaardigheden' lijkt me hier weinig zin hebben als u er verder geen last van heeft. Anders: niet met catawiki handelen.

edrick3
door edrick3 - Mar 8, 2018 om 09:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ten eerste Catawiki heeft merkwaardige gebruikersvoorwaarde die zij eisen van de kopers & verkopers.
Dat is dus jouw mening.
Ten tweede is mijn ervaring dat Catawiki zelf zich boven deze voorwaarde stelt door er niet naar te handelen.
Hoezo? Dat is dan dus jouw subjectieve ervaring.
Ten derde is het wat onduidelijk dat de verkoper 12,5% veilingkosten moet afdragen maar de koper ook 9% commissie
Onduidelijk voor jou blijkbaar. Staat duidelijk in de Voorwaarden.
Alle betalingen zijn veilig en betrouwbaar. Uitgebrachte biedingen zijn exclusief de 9% veilingkosten en exclusief verzendkosten. Houd alstublieft rekening met deze extra kosten bij het plaatsen van een bod. U kunt kiezen uit verschillende betalingsopties.
(Bron)

aurora1
door aurora1 - Mar 8, 2018 om 12:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u niet zo goed begrijpt hoe veilingen werken en met name Catawiki, dan zou ik er maar ver vandaan blijven.
Wat wilt u met algemene meningen van anderen?
Een en ander kunt u op de betreffende website lezen.
Als u een concreet probleem heeft kunt u dat hier voorleggen.