Moet leverancier een bevestigde bestelling leveren?
Ik heb een fiets besteld en heb daarvan een schriftelijke bevestiging ontvangen. Ik heb 10% korting bedongen. Deze staat ook op de bestelling vermeld.
Een paar dagen nadat ik de fiets besteld heb krijg ik een telefoontje van een medewerker van de winkel dat ze de bestelling annuleren omdat ze verlies zouden gaan lijden op deze bestelling. Kan dat zomaar?
[afbeelding verwijderd - redactie]
Lijkt me dat ze zich aan de bestelling moeten houden. Belt u, voor de zekerheid, eerst even met het Juridisch Loket. Want mij lijkt het niet een echte vergissing, gezien de fikse prijs. Als de fiets €6.000,00 kost en ze hadden de rekening gestuurd van €2.000,00, ja was het een kennelijke fout. Maar bel even, weet u beter waar u staat.
Haal uw naam en mailadres weg.
U lijkt wel mal om daar zoveel geld uit te geven aan een fiets. Daar wil je toch al helemaal niets kopen.
Koop die fiets bij een normale fietsenwinkel om de hoek, krijgt u tenminste fatsoenlijke service en garantie.
Topantwoord
Neen, dat mag niet. Het betekent dat men eenzijdig een overeenkomst wijzigt en dus in gebreke blijft om deze na te leven. Zie voor relevante wetgeving http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html en voor voorbeeldbrief in gebreke stelling https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en zie ook deze http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/
Mijn advies is om aan de hand van het voorbeeld te beginnen met een brief met een ingebreke stelling, aangetekend verzenden.
Dank voor dit antwoord. Hier kan ik wat mee. Meer dan met mensen die al erg snel een mening hebben gevormd zonder het fijne ervan af te weten.
Normaal kost deze pedelofiets € 6.579,- ( Fietsenwinkel.nl ) Ik vermoed dat ze per ongeluk 2x korting berekend hebben.
Ben benieuwd waar je deze prijs vandaan hebt. Bij R en M kost hij met het Kiox display practisch hetzelfde. Ik denk dat je naar een Speedpedelec hebt gekeken.
De e fiets die op de rekening staat en die jij bij fietsenwinkel.nl gekocht hebt kost volgens de website van deze firma € 6579.- daar gaat 10% korting vanaf.
Topantwoord
Buiten de discussie of ze wel of niet moeten leveren, hoe slim is het om een dergelijke fiets online te kopen?
Een fiets komt uit een doos en moet compleet afgemonteerd worden. Alle bevestigingen nalopen, spaken, spannen en alles monteren en afstellen of de maat van de gebruiker. Een fietsenmaker doet dit en kunnen de laatste aanpassingen gedaan worden waar u bij staat. En als er iets mis is kunt u gewoon langs de fietsenmaker gaan.
Bij online fietsen is de meest gehoorde klacht kromme wielen en kapotte spaken. Dat komt omdat die niet gespannen worden. Waar kunt u terecht met klachten?
Vergelijk het maar met een dure auto. Een Mercedes koop je ook niet online.
In een doos ? Wat een onzin zeg.Deze E bike 's worden afgemonteerd met kenteken etc afgeleverd Ze hebben ca 20 winkels door heel Nederland.Reparaties worden aan je voordeur uitgevoerd
Even voor de duidelijkheid; de fiets is gewoon in hun winkel gekocht en wordt daar ook door mij opgehaald; u bent dus iets te voorbarig met uw conclusie; trouwens elke betere fietsenwinkel heeft tegenwoordig een webshop waar je fietsen kunt bestellen. Heb overigens een aantal mensen geraadpleegd die hier een fiets tot volle tevredenheid hebben aangeschaft. Heb een waardering van 10 gegeven voor deze reactie. Had een 1 moeten zijn. Is dus ten onrechte een TOPreactie.
Mijn excuses, ik ging er van uit dat het online besteld was. Als het bij een fysieke winkel besteld is, dan geldt mijn bovenstaande reactie niet.
Sportief; je mag binnenkort mijn nieuwe ebike proberen.
Recht hebben is niet hetzelfde dan het ook krijgen. Wilt u nou echt naar een rechter om de koop af te dwingen?
Heeft u rechtsbijstand? Dan kunt u nog een poging wagen om hun in te schakelen.
Dat weet ik nog niet; een ingebrekestelling kan een begin zijn.....
En dus eerst afwachten hoe men reageert op de ingebreke stelling. U kunt dan altijd beslissen wat u doet en eventrueel ook naar een andere winkel gaan om te kijken naar een soortgelijke fiets en wat die daar dan kost. Ik heb uw bijlage niet meer gezien omdat die werd verwijderd door de redactie. Als ik nu even zoek naar speed pedelecs zie ik tot op dit moment de duurste ad ca. € 5.000,00. En hetzelfde merk, ander type ca. € 1.000 goedkoper. (QWIC ... )
Wat aardig dat jullie zo serieus reageren. De prijs klopt echt. Kijk maar op de site van R en M. Maar je moet goed zoeken. Heb niet het standaard display maar de Kiox. En voor de duidelijkheid: het is geen speedpedelec. Ik heb heel goed gezocht en wist precies wat ik hebben wilde. (geen ketting, grote actieradius middels dual-battery, etc.)
Wat een flut winkel, ze gaan verlies lijden als ze 10% korting geven . Kan ik me niet voorstellen dat ze maar zo weinig marge op een nieuwe fiets hebben (zeker niet in deze prijsklasse)
Gekocht is gekocht, dat is duidelijk. De winkel moet de fiets leveren voor die prijs.
Mooie fiets, trouwens en je kunt goed onderhandelen om zoveel korting te krijgen.
Maar je wat nu, op je strepen staan of nog maar eens gaan praten met die medewerker of desnoods zijn baas.
Voor servicebuurten en garantie moet je ook weer bij die fietsenwinkel zijn. Een goede relatie is ook wat waard als je zo'n dure fiets koopt. Niet iedere fietsenmaker zal onderdelen voor die fiets kunnen leveren en of kunnen repareren.
Als je nu eens terug zou gaan naar de fietsenwinkel en kijken of je een compromis kunt sluiten?
Wellicht is jouw suggestie de moeite van het overwegen waard. Maar ik zit eigenlijk nog steeds op een reactie te wachten van zijn baas. Hij heeft een terugbelverzoek in zijn computer gezet, maar ik ben nog steeds niet teruggebeld om een nadere uitleg of excuus te horen. Praten kan altijd, maar dan moet zich wel de gelegenheid voordoen.
Dat is voor u vermoedelijk het beste. Doe wat hier al gezegd wordt: ga naar een fietsenboer bij u om de hoek of in ieder geval in uw woonplaats. Dan weet u wat u koopt en kunt u daar terecht als er problemen mochten zijn. En voor onderhoud en reparaties. Bovendien is het goed voor de plaatselijke middenstand en werkgelegenheid.
Maar vertelt u hier wel het hele verhaal? Is er niet sprake van een kennelijke vergissing?
Ik woon in Amsterdam. De Fietsenwinkel zit op de Gyroscoopweg, 10 minuten fietsen vanaf mijn huis. Ik vind dat redelijk om de hoek.
Het zou zomaar kunnen zijn dat hier sprake is van een kennelijke vergissing, van hun kant. Ik heb om een korting van 10% gevraagd gezien de hoge prijs. Het zou kunnen zijn dat de winkelmedewerker zijn boekje te buiten is gegaan.
Klachten over Fietsenwinkel.nl
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/fietsenwinkelnl-belooft-klachten-nu-echt-op-te-lossen/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oneens met factuur Telegraaf.
Deze mail is aan de Aan de Telegraaf gestuurd.
Naar aanleiding van het telefoongesprek van woensdag 5 juni 2024 ontvangt u bijgaand een verslag. Nogmaals bevestig ik dat per 7 juni 2024 mijn abonnement is opgezegd. De toegezegde bevestiging heb ik tot nu toe niet ontvangen. Wel ontving ik een tekstbericht dat de gerechtsdeurwaarder op 8 juni beslag legt met een link naar een site. Zover i
...
Lees meer
Hoelang en wat is de garantie na reparatie bril?
Hoelang is de garantie nog geldig als bijvoorbeeld een bril binnen de 2 jaar wettelijke garantie gerepareerd wordt? En wat houd de garantie daarna nog in?
Lees meer
Serviesgoed / bestek woonzorgcentrum
Het serviesgoed / bestek in het woonzorgcentrum waar mijn moeder verblijft wordt altijd verzorgd/geregeld door het woonzorgcentrum.
Nu gaan ze bij de bewoners op de kamer de afwas doen. De reden zou zijn dat ze hiermee tijd besparen omdat ze dan niet telkens heen en weer hoeven lopen naar de vaatwasser in de huiskamer.
Nu betwijfel ik of ze hier echt tijd mee besparen. Zoals het n
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer