ki
door kiro Jun 29, 2016 om 16:00
Winkels & webshops

Mogen winkels eerder hun actieartikelen verkopen

Voorbeeld in de reclame folder staat dat het dinsdag in gaat. Maar op zaterdag ligt het al in de winkel en op dinsdag hebben ze niks meer

4493 21 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 29, 2016 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat moet de winkel zelf weten.
Maar meestal gaat de reclameprijs pas in op de dag die aangegeven staat.

ki
door kiro - Jun 29, 2016 om 16:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat erom er staat iets in het reclame blaadje van kruidvat het gaat op dinsdag in maar ze leggen het al op zaterdag in de winkels voor de actie prijs. En de dag dat het in gaat dinsdag hebben ze niks.

ja
door jackyh - Jun 29, 2016 om 16:17
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat ben ik ook regelmatig tegen gekomen bij de Blokker dus het mag blijkbaar.

gerbera
door gerbera - Jun 29, 2016 om 16:20
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Maar is het zaterdags dan ook de actieprijs, zo ja neemt u het toch mee. Steeds vaker komt het voor dat winkels nee verkopen als de actie ingaat onder de mom van "het is niet geleverd". Het zijn vaak lokkertjes die gewoon niet besteld worden door betreffende winkel en omdat u toch in de winkel bent hopen ze dat u nog andere dingen koopt. Stennis maken in de winkel, vooral als er meerdere klanten rondlopen, wil dan wel eens helpen als het om een echt voordelige aanbieding gaat. Het wordt dan voor u besteld en krijgt u het voor de actieprijs.

zw
door zwaantje Jul 1, 2016 om 14:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dat van die lokkertjes, daar heb ik zo genoeg van. De folder wordt al 3 weken voor de aktie gedrukt. Vervolgens blijkt de met de fabrikant afgesproken levering niet op tijd of helemaal niet te arriveren en dan staan wij winkeliers met lege handen. Het is namelijk helemaal niet leuk om "nee" te moeten verkopen. Begrijp dat nou ook eens een keer!

gerbera
door gerbera Jul 1, 2016 om 15:27
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Beste zwaantje, is het niet normaal dat je eerst met de fabrikant kijkt of de levering (tijdig) kan plaatsvinden alvorens de folder te laten drukken. Hoef je veel minder "nee" te verkopen iets wat de laatste tijd bij veel "bekende" winkels erg opvallend is. Waarom kan bv een Aldi wel in zijn folder vermelden dat een aktie artikel niet verkrijgbaar is. En ik weet van mijn schoonzoon dat het geen 3 weken is maar soms zelfs in de week voor de aktie. Hij drukt nml vrij veel folders.

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2016 om 16:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk mag dat en als u zo vask op dinsdag uw neus gestoten hebt, gaat u toch op zaterdag?

ki
door kiro Jun 29, 2016 om 17:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

De ene keer doen ze het wel op zaterdag in de winkel leggen de andere keer weer niet. Op die manier zou je elke dag moeten kijken of het er al is. Als ik wist dat het er zaterdag er al lag was ik natuurlijk al gegaan. Maar

reflecs
door reflecs Jun 30, 2016 om 12:44
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Gaat u steeds naar hetzelfde filiaal? U kunt het ook bestellen via internet en zonder verzendkosten laten afleveren:https://www.kruidvat.nl/afhaalpunten

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2016 om 18:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ze willen juist dat u vaak komt. :-))

ki
door kiro Jun 29, 2016 om 18:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Haha ja dat is waar. Maar helaas geen tijd werk en 2 jonge kids

getty
door getty - Jun 29, 2016 om 18:24
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja dat mag, en er zal vast in de folder staan "op is op".  Dus u kunt zich nergens op beroepen.

ki
door kiro Jun 29, 2016 om 18:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Stond geen op is op bij. Maar het is voor mij nu duidelijk dat ik de reclame niet meer hoeft te bekijken omdat het niet klopt

getty
door getty Jun 29, 2016 om 18:29
4179 Antwoorden / 10 Vragen

in de kruitvat folder staat altijd ergens een inzetje waar op is op staat. Niet bij elk artikel afzonderlijk, maar voor de hele folder.

ki
door kiro Jun 29, 2016 om 18:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Oké thx

pi
door pieterwolters - Jun 29, 2016 om 18:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik pleit voor nog meer regeltjes waar ondernemers zich aan moeten gaan houden om dit soort misstanden tegen te gaan....

fl
door flessebon Jun 29, 2016 om 19:11
418 Antwoorden / 7 Vragen

Whahaha :)

fl
door flessebon - Jun 29, 2016 om 19:10
418 Antwoorden / 7 Vragen

Natuurlijk mag een winkel dat. Als ze te weinig hebben ingekocht en u daardoor teleurgesteld raakt dan is dat het risico dat de winkelier loopt.

sy
door sylvia_71 - Jun 29, 2016 om 19:43
288 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat mag elke winkel zelf bepalen.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 30, 2016 om 13:08
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u al eens zo'n in de aanbieding zijnde artikel op zaterdag gekocht?

Ma
door Mat Matheij Jul 1, 2016 om 19:40
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb bij mijn Kruidvat nog nooit ook maar een aanbieding van de op Dinsdag ingaande folder gekregen.
Hoe zou je zonder folder moeten weten wat er de feitelijke aanbieding is. Ik kreeg op Maandag echt die van Dinsdag NIET. Ongelofelijke onzin.

akkerdistel
door akkerdistel Jul 2, 2016 om 18:41
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry 12x gelezen, maar snap het alleen nog niet.

ba
door barbiie__x - Jun 30, 2016 om 13:19
1 Antwoorden / Vragen

Wie winkelt er nog buiten.. Ik winkel lekker op internet

audb
door audb - Jul 1, 2016 om 12:33
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als het geen "Op is Op" actie is en het een reguliere goed is zoals vitamine ofzo dan kan u aan de kassa vragen om een reclamecheque deze zijn ze wettelijk verplicht te geven lees dit ook maar eens.
https://www.jurofoon.nl/nieuws/7396-op-op-mag-niet-zomaar

simon55
door simon55 - Jul 1, 2016 om 16:12
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ja dat mag doet de supermarkt bij mij om de hoek ook altijd . Op zatermiddag de reclame s in de winkel leggen die dan zondag s ingaan inclusief prijskaartje  , heb ik iets nodig neem ik t mee tegen de prijs die op t kaartje staat . Zegt de bedrijsl (ij ) der laatst ja meneer dat is niet de bedoeling . Ik zeg jammer voor jullie moet je t maar morgen gaan prijzen . En dat maak ik bijna elke week mee zo da s toch prachtig

Ma
door Mat Matheij Jul 1, 2016 om 19:32
986 Antwoorden / 3 Vragen

Waar haalt U deze nogal twijfelachtige info vandaan.

simon55
door simon55 Jul 1, 2016 om 19:56
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Geen twijfelachtig verhaal ik maak t zelf mee.gelooft u t niet kom in Haarlem boodschappen doen

gerbera
door gerbera Jul 3, 2016 om 12:12
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Vertel mij ff welke winkel dit is in Haarlem kan ik er ook van profiteren.

simon55
door simon55 Jul 3, 2016 om 12:17
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dekamarkt en ook trouwens bij dse Vomar

simon55
door simon55 Jul 3, 2016 om 13:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@ gerbera

Kijk wel op je kassabon want daar staat de prijs vaak niet op van de reclame ,ik loop dan naar de bedrijfsleider en krijg alsnog t te veel betaalde retour

duif2
door duif2 - Jul 1, 2016 om 16:22
371 Antwoorden / 116 Vragen

Kruidvat is altijd een drama met aanbiedingen, personeel gaat sowieso voor en dan hun familie en dan hun vrienden en als er dan nog iets over is mag de klant het hebben.
Waardeloze winkel, ik ga niet meer.

diumenge
door diumenge Jul 1, 2016 om 20:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar de asielzoekers gaan toch zeker nog voor op de klanten...

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 1, 2016 om 17:36
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je weet dat vele een grotere winkel kregen en nauwelijks nog magazijn hebben moet je of eerder voor volle prijs aanbieden of enkele dagen eerder het product verkopen.....

Diverse winkels in mijn buurt zijn zo gegroeid en  magazijn kost geld en leverde niets op.
Jammer maar als je het weet....

Ma
door Mat Matheij - Jul 1, 2016 om 19:27
986 Antwoorden / 3 Vragen

Bedoelt U bijvoorbeeld Kruidvat want bij deze keten gelden deze reclames echt vanaf dinsdag is mijn ervarIng. De meeste ketens starten ivm gelijktijdige bezorging vanaf Maandag  Alle aanbiedingen staan op Internet. Alleen Blokker loopt van zeg maar woensdag tot de volgende en is daarmee de enige uitzondering. Gelukkig.

fl
door flessebon - Jul 1, 2016 om 23:11
418 Antwoorden / 7 Vragen

Heeft U een klacht ingediend bij de klantenservice? Ze willen vaste klanten niet kwijt natuurlijk.

da
door datzoekikop - Jul 1, 2016 om 23:47
251 Antwoorden / Vragen

Als artikel x maandag of dinsdag (de eerste openingsdag) geldig is, staan de klanten vaak voor de deur en is het best wel handig als de artikelen dan grijpensklaar staan in de winkel. Als dat niet zo is, wordt er weer gemiawed dat de artikelen niet in de winkel staan of dat ze achter gepakt moeten worden. Adviesje? Ga zelf eens een maandje in de win kel werken.

alfatrion
door alfatrion - Jul 2, 2016 om 02:56
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het niet verboden om producten eerder ter koop aan te bieden. Echter, de winkel moet wel voor zorgen dat het aanbod voldoende is voor de verwachte vraag. Als de actie vanaf dinsdag loop dan mag je verwachten dat ze ook verkrijgbaar zijn. Daar helpt geen "op=op" voorwaarden tegen. De "op=op" voorwaarde geeft aan dat het aanbod beperkt is. Dit kan gevolgen hebben wanneer de vraag groter is dan vooraf redelijker verwacht kon worden. Dit mag zich zich uiteraard niet op de eerste dag al voordoen.

In de onderstaande zaak bood theater Voorhyns (rond Sinterklaas) gratis kaartjes aan in ruil voor goede schoenen. In de voorwaarden was de "op=op" voorwaarden opgenomen. Het verweer van het theater was dat ze slechts acht gratis kaartjes beschikbaar hadden gesteld. Naar het oordeel van de Voorzitter was de reclame misleidend, omdat dit niet was gecommuniceerd.
https://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=148568&acCode

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2016 om 13:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat dan nog? De reclame code commissie is een papieren tijger.