Onterechte vordering Wish
2 dec vorig jaar iets besteld op Wish. Gekozen voor betaling na levering.Verwachte leverdatum 15 Jan. Artikel is blijkbaar 28 december al bij mij aangeboden? Geen briefje in de bus. Tegen de tijd dat ik dacht Waar blijft het, was het maandag 4 februari alweer terug bij afzender.
Artikel heeft 2 weken op postkantoor gelegen en is daarna retour afzender gegaan en afgeleverd (te zien op track and trace)
Nu word ik gestalkt door incassoPartners die zeggen dat zij de vordering over hebben genomen van Klarna en bestoken mij met mails, brieven smsjes. Aangegeven dat ik niets hoef te betalen aangezien ik nooit iets heb ontvangen. Volgens hun moest ik contact opnemen met Wish om de vordering te laten verwijderen.
Contact opgenomen met Wish en krijg elke keer hetzelfde antwoord: Bedankt dat je ons op de hoogte hebt gesteld van uw probleem met uw item.
Zoals je wellicht weet, kunnen klanten een teruggave aanvragen voor elke bestelling binnen 30 dagen na de geschatte leverdatum. Hoewel je binnen deze periode contact met ons opnam, kunnen we je helaas geen restitutie bieden omdat de teruggave nu is verlopen.
Voor toekomstige bestellingen moet je binnen 30 dagen na onze reactie een antwoord geven. Onze excuses voor het ongemak en we hopen dat je ons een kans geeft om je een betere ervaring aan te bieden bij toekomstige bestellingen
10x aangegeven dat ik geen restitutie hoef maar dat er ook geen vordering is, ik geen product heb ontvangen en dus niks hoe te betalen en dat zij de onterechte vordering moeten sluiten. Vandaag kreeg ik voor de zoveelste keer hetzelfde antwoord.Volgens hun moet ik alsnog betalen ondanks dat ik niets heb ontvangen en kan ik na betaling niet meer om teruggave vragen omdat de 30 dagen verlopen zijn als ik het goed begrijp?
Hoe kom ik van deze onterechte vordering en van de erg opdringerige IncassoPartners af?
Stuur die Incasso Partners nog één keer datzelfde verhaal per mail. Schrijf ook dat u niet gaat betalen en dat u van verdere correspondentie verschoond wenst te blijven. Stuur een kopie van die track en trace mee en dan klaar.
Maar is het wel zo onterecht dan? Verkoper heeft aan zijn plicht voldaan en het artikel verzonden. Dit zijn kosten die gemaakt zijn.
U heeft het artikel niet opgehaald bij postkantoor (en ja krijgt niet altijd een brief en bestek regelmatig bij wish en Ali en houdt van de bestellingen track en tracé bij)
Artikelen worden vaak ivm de kosten niet retour gestuurd maar vernietigt.
Vind het wel makkelijk om alle schuld op de verkoper te schuiven.
Zou wat zijn als mensen gewoon niet ophalen ze niet hoeven te betalen. Dat werkt natuurlijk niet.
Wetgeving van wish valt okk niet onder de Europese wetgeving. U zult dus gewoon moeten betalen
Verkoper is verantwoordelijk voor aflevering. Koper heeft product thuis niet ontvangen en ook geen briefje in de bus dat het pakket is afgeleverd bij het postkantoor. Dit is voor risico van verkoper.
@LOVEWINNIE, als u het verhaal goed leest en het is juist dan behoeft Ts niets maar dan ook helemaal niets te doen.
En hoe komt u tot het idee dat de Europese wetgeving niet van toepassing zou zijn? Laat het vooral duidelijk zijn dat voor wat betreft het handelen van het incasso bureau overduidelijk de Nederlandse wetgeving van toepassing waarvan een belangrijke kern is: wie eist die bewijst!
(Ergo: bezint eer u aan een reactie als nu van u begint)
Het eerste dat nu bij mij opkomt is uw opmerking dat u wordt gestalkt. Stalken kan reden zijn voor het doen van strafrechtelijke aangifte volgens de Nederlandse wetgeving.
Volgens ook relevante Nederlandse wetgeving behoeft u feitelijk helemaal niets te doen. In eerdere reacties is al aangegeven dat de verzender verantwoordelijk is voor juiste verzending en ontvangst en de verzender zal, uw verhaal volgend, ook op geen enkele wijze kunnen bewijzen dat u het bestelde ook daadwerkelijk heeft ontvangen.
Helaas komt het vaker voor dat er 'incassoburo's' (in zet dat bewust tussen ') die een verdienmodel hebben op basis van het kopen van vermeende betatingsachterstand en dan 'vreselijk - ook in de vreselijke zin van het woord'hun uiterste best doen om dan alsnog een betaling geregeld te krijgen.
Stalking/intimidatie is dan helaas een vaker voorkomen fenomeen. In dit geval hebben ze vermoedelijk dit dus bij Klarna gekocht.
Als gezegd: wettelijk behoeft u helemaal niets te doen. Wie eist bewijst is een zeer belangrijke basis in onze wetgeving. U behoeft dus ook helemaall niet bij 'Wish'of richting 'Wish' te doen.
Op dat niets doen is wel één belangrijke uitzondering: in geval men bij het Incassoburo 'zo gek' is om via een echte deurwaarder de door hen vermeende vordering middels een exploit met oproep voor een zitting bij de sector kanton van Rechtspraak bij u te doen betekeken, ga dan hoe dan ook wel naar de zitting en leg daar uw verhaal voor, eventueel als schriftelijk vooraf'. Indien u dan geen gehoor zou geven aan de oproep loopt u voor 100% risico om bij verstek tot betaling van de vordering te worden veroordeeld.
Laat u vooral niet gek maken of opjutten. Kijk ook hier eens naar (m.b.t. de al bekende klachten en niet direct bedoeld om met deze intsantie in zee te gaan) https://www.klacht.nl/incassopartners-nederland/ en deze is mogelijk ook voor u interessant aangezie uit het ledenlijstje blijkt dat het door u genoemde bureau daar is aangesloten: https://www.nvio.nl/leden
U heeft te maken met Klarna, en die verhogen na 1x een herinnering direct de nota met aanmaningskosten. Zij handelen voor de verkopende partij, dus u zult met hun in discussie moeten gaan. En aangezien er al flink wat tijd overheen is gegaan, vrees ik dat hieraan niet veel meer te doen is. Dus betalen!! En uw verlies nemen.
Ook ik heb ooit met Klarna vervelende ervaringen gehad met bestellingen bij Wish, dus betaal meteen en houd alles nu goed in de gaten. Zoiets overkomt je maar één keer. Mij wel 3x keer.....????
Je had dit inderdaad kunnen voorkomen door tijdig aan de bel te trekken bij Wish. Toen het pakket op 15/1 nog niet ontvangen was had je contact kunnen opnemen hierover. Normaliter vragen ze je dan nog een week te wachten en als je daarna het pakket nog niet hebt ontvangen vervalt de vordering. Had je een hoop ellende kunnen besparen. Nu wordt het een lastige strijd, je hebt het recht wel aan je zijde dat scheelt.
Om te beginnen ga eerst goed vergelijken met andere Chineze web winkels voor je er iets koopt.
Let daar dan speciaal op de totaal prijs dus ook de verzendkosten die EXTREEM hoog kunnen zijn bij Whish.
Maar daar je niets hebt ontvangen betekend het ook dat je ook geen eigenaar bent geworden en dus ook niet betaling plichtig bent.
Het is aan de verzender om dan contact op te nemen met de vervoerder waar het pakket is gebleven juist omdat je geen bericht hebt ontvangen kan je niet verandwoordelijk worden gesteld.
In Nederland hebben we namelijk nog steeds de Post wet en daar Whis in teggen stelling tot wat men denkt geen Chinese maar een Amerikaans gevestigd bedrijf is die zicht specifiek ook op Nederland richt diend deze zich dan ook aan de Nederlandse wet en niet aan de Europese richtlijn te houden.
Neem contact op met het Juridiche loket die kunnen je verder helpen.
Hallo Davikita ,
Stuur deze voorbeeldbrief ( zelf iets aanpassen ) naar het incassobureau , klik op de rode regel .
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/brief-aan-het-incassobureau-scenario-1/
Goedenavond,
Je hebt je helaas niet gehouden aan de "30 dagen " spelregel, jammer. Eenderzijds zou ik zeggen dat je niet hoeft te betalen voor wat je niet hebt ontvangen. Aan de andere kant zou ik, als het om een klein bedrag gaat, gewoon betalen om van het gezeik af te zijn. Het is maar net hoe principieel je in dit geval wilt zijn.
Heb ondertussen ruim 100 bestellingen gedaan bij Ali en allen tot volle tevredenheid. Een aantal keren iets niet ontvangen maar wel direct geld terug. Mischien is het een tip om de Post.nl app te douwloaden. Hierin kun je nl. zien of er een pakket of post onderweg is naar je huisadres. Werkt bij mij prima.
Succes Ekiem
Ik maak uit uw bericht op dat u erg nalatig bent geweest. ONTERECHTE VORDERING WISH is daarom niet juist omschreven.
Begin december bestelt u iets en pas in februari gaat u de track en trace checken en moet dan constateren dat het pakket alweer terug in China is.
Toen had u al contact moeten opnemen met Klarna, maar u laat alles op z'n beloop.
Pas als het incassobureau u benadert en u adviseert contact op te nemen Wish, verzuimt u weer Klarna te bellen.
Op het moment dat IncassoPartners u benaderde, zijn er door Klarna al meerdere herinneringen (incl. de € 40,- verhoging) per mail aan u verstuurd. Die zitten waarschijnlijk in uw spammap.
Tijdens uw bestelling heeft u voor achteraf betalen gekozen en in dit geval liep dat via Klarna. U hebt moeten aanvinken dat u akkoord ging met hun voorwaarden en op dat moment sloot u een betalingsovereenkomt met Klarma, maar blijkbaar hebt u verzuimd de voorwaarden te lezen, want de gehele procedure staat hierin vermeld .
Juist bij achteraf betalen is het belangrijk dat je je pakket blijft volgen, omdat alles volgens een tijdslimiet loopt, zowel bij de webshop als bij de betaalprovider.
Achteraf betalen middels een betaalprovider wil zeggen dat je niet aan de webshop betaalt, maar aan o.a. Klarna, AfterPay, Billink etc. etc., afhankelijk waar de webshop zaken mee doet. De webshop heeft daardoor geen betalingsgedoe met de klant, want hij is verzekerd van zijn geld, omdat de betaalprovider hem betaalt. Hierna gaat de betaalprovider het geld bij de klant innen.
Het is een soort verzekering, waar de webshop voor betaalt.
Je hebt er inmiddels zoveel tijd overheen laten gaan, dat ik bang ben dat je weinig kans maakt, tenzij je bewijzen kunt aanleveren bij Klarna, zoals bijvoorbeeld de track en trace, mits je die nog hebt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer