An
door Anita S Jul 11, 2016 om 22:30
Winkels & webshops

Opgelicht op marktplaats

Via marktplaats heb ik een kitchenaid gekocht voor 270 euro , 120 euro goedkoper als bij de outlet wat voor een alleenstaande moeder veel geld is. Met me spaarcenten wilde ik een mooi cadeautje kopen voor mijn dochter die het kan gebruiken voor school en zo haar best doet op school onderanderen dus besloot ik ook iets te kopen op de marktplaats normaal zou ik het ophalen maar omdat het helemaal in drachten was en ik in de randstad woon waren de kosten voor benzine duurder als opsturen verzekerd met post.nl.
Donderdag kreeg ik een berichtje van [edit-redactie] uit drachten voor 255 kon ik hem kopen en daar kwamen dan de verzend kosten bij. geweldig helemaal blij !! dochter zielsgelukkig.Gelijk heb ik betaald via ideaal donderdag 07 juli 2016 en kreeg netjes telefoontje zo gauw het op de rekening stond zou het verstuurd worden. Prima. Vrijdag niks gehoord en zaterdag dacht ik zal toch eens bellen of hij al verstuurd is.
maar kreeg geen gehoor niet smorgens niet smiddags en toen het avond werd vond ik het toch wel raar.
zondag in de laptop gekropen en gaan zoeken was niks bekend nog tot ik een advertentie plaatste op de marktplaats toen stroomde de emails binnen van efteling kaartjes sonos en kitchenaids die verkocht waren als we even snel rekenen heeft deze meneer in 2 dagen tijd ruim 1000 euro bij verdient.
dan ga je bellen naar de banken politie marktplaats en alles wat je maar kan verzinnen en alles komt op hetzelfde neer. sorry moeten meer mensen aangifte doen of ja wij kunnen niks wachten op de politie.
Erg jammer dit !! dat mensen zo gedupeerd kunnen worden en er niks aangedaan kan worden snel.
ze kunnen gewoon onder een andere naam verder gaan zoals vandaag er weer kaarten werden aangeboden door een andere naam maar zelfde iban nummer.
deze meneer heet dus [edit], geeft als adres door drachten, ook dit heb ik gebeld huisnummer die mevr schrok omdat ze van niks wist en deze meneer dus niet hier woonde, het telefoonnummer dat hij gebruikt is [edit]
namen veranderen steeds , telefoonnummers ook maar de iban blijf hetzelfde [edit].
MENSEN LET OP KOOP HIER NIKS!!!!
zijn er nog mensen die tips hebben?
heel graag
dit moet stoppen

[Naam + persoonlijke gegevens verwijderd - redactie]

6109 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 11, 2016 om 22:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En je denkt dat die oplichter echt [edit] heet?

Voor tips, kijk eens op opgeletopinternet.nl.

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2016 om 22:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee wat een kitchenaid is, maar zoveel geld uitgeven op Marktplaats zonder het spul gezien en geprobeerd te hebben, is gewoon dom.

En stoppen? Mensen moeten gewoon hun hersens gebruiken.

Cookies
door Cookies Jul 11, 2016 om 22:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Keukenmachines.

ja
door janf43 Jul 12, 2016 om 10:41
733 Antwoorden / 0 Vragen

En die zijn wel handig op school?

zoekster1
door zoekster1 Jul 12, 2016 om 10:59
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Hotelschool.

ja
door janf43 Jul 12, 2016 om 20:53
733 Antwoorden / 0 Vragen

Dan nog, als die nodig is, hoeft een leerling díe niet aan te schaffen. Ik denk zelfs dat ze dergelijke, persoonlijke, apparaten niet eens mogen gebruiken.

zoekster1
door zoekster1 - Jul 11, 2016 om 22:53
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ook al was het niet slim om zoveel geld over te maken aan iemand die u niet kent, wel heel erg dat u bent opgelicht. Er zijn helaas nu eenmaal gewetenloze types die hun slag slaan bij mensen die te goed van vertrouwen zijn.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 12, 2016 om 00:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat sneu dat u uw dochter blij wilde maken met zo'n fantastische KitchenAid en dat het zo is gelopen.
KitchenAid zie je niet veel in aanbiedingen, ze zijn redelijk prijsvast, dus bijna een derde minder betalen had u op zijn minst aan het twijfelen moeten brengen.
Het is ook heel jammer dat u niets met het Ibannummer kunt en dat je de  politie eigenlijk ziet denken "wat een sukkel' aangifte opnemen doen ze liever niet, het is bijna een eer als het wel mag.
Een heel dure les, helaas.
Diewilik

An
door Anita S - Jul 12, 2016 om 09:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga hier zeker geen naam neer zetten als het niet zeker was dat het ook echt zijn naam was. Dit is bevestigd door de bank.
En een kitchenaid is een keukenmachine voor de mensen die het niet weten.
opgeletopinternet staat hij al op! ook al gemeld.

me
door melding Jul 12, 2016 om 11:05
9 Antwoorden / 4 Vragen

Balen hoor, ik ken het gevoel. Groot bedrag ook inderdaad. Ja oplichters weten het wel goed te brengen. Kijk ook uit voor nagemaakt spul uit China. De politie heeft een speciale afdeling die eigenlijk niks doet. Oplichters worden beschermd en plekken zoals marktplaats zijn ideaal om met een paar mooie foto's en een goed verhaal je gang te gaan. Als je zeker weet dat de naam klopt wat ik erg knap vind dat de bank het vrij geeft. Zou je de persoon kunnen zoeken via social media zo heb ik mijn dader gevonden. Nep account gemaakt en opnieuw contact gezocht via marktplaats op info los te weken. Veel verzameld alles naar de politie gestuurd. Adressen van school, huis, bedrijf en telefoonummers. Maar de politie doet niets en marktplaats ook niet.
Tot slot is een vriend er zelf maar langs gegaan toen kroop het gespuis weer terug onder zijn steen en had ik mijn geld terug.

P.s bankrekeningnummer altijd controleren

tijger1
door tijger1 - Jul 12, 2016 om 11:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De bank geeft geen namen.

Cookies
door Cookies Jul 12, 2016 om 11:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat dacht ik eigenlijk ook, maar twijfelde.

zoekster1
door zoekster1 Jul 12, 2016 om 12:23
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Banken geven de naam alleen door als je het speelt op een onverschuldigde betaling. Je moet dan niet laten blijken dat je bent opgelicht, dan krijg je niets meer los.

tijger1
door tijger1 - Jul 12, 2016 om 11:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk is het een trieste zaak dat er mensen zijn die niet eerlijk zijn. Welkom in de echte wereld. !!!

Maar hoe vaak wordt er al niet geschreven dat men, zeker geen grote bedragen zomaar aan iemand moet overmaken.

Dus als er iets aangeboden wordt aan de andere kant van het land, jammer dan. Niet op zo'n aanbod ingaan.

Je kunt er vergif op innemen dat als iemand uit Drachten had gereageerd op die advertentie, hij in Limburg had gewoond. Dus storten maar en weg geld.

zoekster1
door zoekster1 Jul 12, 2016 om 12:16
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee dat kan niet, want op MP staat bij de advertentie de plaats waar je (zou moeten) wonen. Maar natuurlijk wordt er dan weer wel een andere smoes verzonnen. Of gewoon niet gereageerd.

tijger1
door tijger1 Jul 12, 2016 om 13:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, het is wat, ik woon in Drachten maar dat apparaat staat bij mijn zus in Maastricht. Maar zij wil hem best opsturen hoor als u helemaal uit Leeuwarden moet komen. :-))