Pakket bij DHL zoek, niet meer traceerbaar, geen vergoeding
Heb pakket verstuurd met DHL. Ontvanger heeft pakket niet ontvangen,kreeg pakket dat voor iemand anders bestemd was. Mijn ontvanger en ik hebben dat
Probleem voor DHL opgelost, maar pakketje voor mijn ontvanger blijft spoorloos.
DHL wil de kosten voor dat pakket niet vergoeden.
Afbeelding verwijderd door moderatie; bevat persoonsgegevens
Tja, helaas bent u als verzender wel verantwoordelijk en is de ultime oplossing het in gebreke stellen van niet naleven van de met u gesloten verzendovereenkomst. Zie https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ M.a.w. DHL is wel degelijk aansprakelijk naar mijn mening. Op uw foto zie ik geen verwijzing naar DHL.
Indien u dit heeft verzonden als ondernemer zie dan ook: https://www.higherlevel.nl/ Ook dit kan van nut zijn maar dan vooral als u een particuliere consument bent: Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl:
Is het pakket verzekerd verstuurd. Zo nee dan krijgt u meestal maar een klein bedrag per kg vergoed,
Hallo Mutti Albers ,
Heb pakket verstuurd met DHL
Verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid
Om te beginnen: niet de ontvanger maar de verzender van een poststuk is degene die een overeenkomst heeft met de bezorgdienst. De verzender heeft het immers gefrankeerd, en de bezorgdienst de opdracht tot verzending gegeven.
De bezorgdienst is vervolgens verantwoordelijk voor de afhandeling hiervan. Dat wil echter niet per definitie zeggen dat je eventuele schade die ontstaat door het kwijtraken ervan, kunt verhalen op die bezorgdienst.
Is je poststuk 'gewoon' verstuurd, dus niet aangetekend? Dan is de bezorgdienst niet aansprakelijk voor het kwijtraken ervan. Dit staat doorgaans ook vermeld in de algemene voorwaarden.
In het geval van een aangetekende zending is het postbedrijf wel aansprakelijk, zij het in beperkte mate:
- Voor een brief die aangetekend verstuurd is, is de aansprakelijkheid beperkt tot 50 euro.
- Voor een pakket dat aangetekend verstuurd is, is de aansprakelijkheid beperkt tot 500 euro.
- Met andere woorden: als je aangetekende brief of pakket kwijtraakt in de post, kun je daar maximaal 50, respectievelijk 500 euro voor vergoed krijgen. Voor een zending met een hogere waarde is het dan ook wellicht verstandig om te kiezen voor een verzekerde verzending.
- Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
- https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/je-brief-of-pakket-is-kwijtgeraakt-in-de-post-wat-nu/
Als je spullen verstuurt is de vervoerder nooit aansprakelijk, behalve bij grove nalatigheid (forget it), of je moet de waarde declareren en verzekeren. Dat is een optie waar je voor kunt kiezen of niet. Daarom is het ook zo goedkoop als je het niet verzekerd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer