sa
door safari Mar 2, 2004 om 14:41
Winkels & webshops

Prijsverschillen

Het valt me tegenwoordig op dat op mijn kassabonnetje soms andere (hogere) bedragen verschijnen dan aangegeven bij het schrap. bv. vandaag kocht ik bij de AH een naanbrood: bij het schrap stond 1,59, op de kassabon 2,29. Het valt me op, maar voor die 0,70 laat ik het er maar bij zitten. Ik erger me er echter wel aan. Wat doet U?

3295 18 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:56
504 Antwoorden / 8 Vragen

Bij A.H. kan het zijn dat u de bonusprijs heeft gezien. Zo niet, kunt u het verschil gewoon terughalen bij de informatiebalie/counter. Zelfs voor 0,01 cent verschil kunt u dat daar zonder problemen terughalen.

dj
door djpiper - Apr 16, 2004 om 12:56
11 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb het wel eens bij Bas van der Heyden gehad bij hondevoer , het scheelde veel dus toen ik het zag heb ik tegen de cassiere gezegd dat het bordje verkeerd stond en dat ik het artikel niet wou hebben. De cassiere haalde het artikel er af en gaf me nog gelijk ook en vroeg of ik het goedkopere artikel wou hebben of dat ze het zo moest laten.

dj
door djpiper - Apr 16, 2004 om 12:56
11 Antwoorden / 4 Vragen

Als u uw bonuskaart aan de cassiere heeft gegeven, dan kan het verschil niet met de bonusprijs te maken hebben gehad en dan stond het kaartje verkeerd.

pl
door pleiter - Apr 16, 2004 om 12:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik ga naar de klantenservice en haal mijn geld terug als is het maar 0,10

ve
door veraman - Apr 16, 2004 om 12:56
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb er een tweede natuur van gemaakt om tijdens het inpakken bepaalde producten te controleren. Er worden namelijk heel veel fouten gemaakt bij reclame en of afgeprijsde artikelen. Als ik het artikel koop omdat het is afgeprijsd wil ik ook het voordeel hebben anders had ik het niet gekocht. Een kwestie van principe.

wi
door wilmaa_1 - Apr 16, 2004 om 12:56
2 Antwoorden / 2 Vragen

ik vermeld het wel. meestal doen ze wel het wel met u verrekenen. Als u het vermeld aan het personeel kunnen ze dit veranderen zodat de klanten die na u komen niet met hezelfde zitten

te
door teyger - Apr 16, 2004 om 12:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

het beste is dat je toch even naar een verkoper gaqt om dit even te laten checken om in het vervolg dit niet meer voor te laten komen je hebt het recht om daar over te praten anders blijft dit voor komen als niemand er iets aan doet

janayla
door janayla - Apr 16, 2004 om 12:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het gebeurd heel vaak en dan ook vooral aan het begin van de week. Reclameprijzen zijn dan vaak niet (allemaal) al doorgevoerd in de kassa's.
Ik ga altijd terug naar de kassa of klantenservice om het verschil terug te krijgen. Ik heb nog in geen enkele winkel meegemaakt dat ze daar moeilijk over doen.

si
door sietske - Apr 16, 2004 om 12:56
42 Antwoorden / 12 Vragen

altijd gaan klagen anders betaalt iedereen teveel. Boven dien hoor je het verschil terug te krijgrn

disneymania
door disneymania - Apr 16, 2004 om 12:56
8 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo
Zelf werk ik in de supermarkt-wereld. Bij elke super zijn ze verplicht om de prijs van het prijskaartje aan te houden. Dus gelijk inspringen of naar de klantenservice gaan. Ook al is het een bonusaanbieding!
Suc6

acjzr1
door acjzr1 - Apr 21, 2004 om 10:48
295 Antwoorden / 3 Vragen

70ct is wel meer dan fl1,54 , dat is wel erg veel afwijking voor een brood.Ook al zou het slechts een cent zijn dan nog zou ik reclameren omdat de prijs op het schap(mits redelijk)geldt boven de prijs aan de kassa(al zijn er winkeliers die beweren van niet).Dit is wettelijk zo geregeld.

rd
door rdea - May 26, 2004 om 21:47
6 Antwoorden / 2 Vragen

Maakte dit herhaaldelijk mee bij A.H. Nee, had niets te maken met Bonus-aanbiedingen (heb zelf een pasje), maar het probleem is bij A.H. dat ze niet alle "gewone" aanbiedingen verwerken in de kassa's. B.v. brood was een keer in de aanbieding, (wordt toch zeker wel de hele dag verkocht), efin, 's-middags om 4 uur wisten ze het nog niet bij de kassa en werd ik dus weer naar de klantenservice gestuurd, waar je weer lekker in de rij kan gaan staan!!! Elke keer als ik er kwam, stond ik later bij de klantenservice. Kom er niet meer, ben het nu zat.

Trouwens: Konmar heeft er ook zo'n handje van!! ik neem nu het aktie-kaartje mee en gooi het op de band. Dan bellen ze iemand, die aankomt met een sleutel van de kassa en dan wordt de prijs herstelt. Ook weer tijd verloren, maar......klantenservice komt nu naar mij toe!!

rt
door rtmnr1 - Aug 24, 2004 om 13:59
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, ik ga nog terug voor 0,01 cent,waarom omdat dit elk jaar de supermarkten heeeel veeeel geld opleverd want hoeveel mensen laten het er bij zitten als ze een pietlullig bedrag extra hebben betaald en er vaak pas thuis achterkomen?(tonnen verdienen ze er aan!!!!)

ik
door ikbenschip - Sep 21, 2004 om 01:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je krijgt het geld terug dus gewoon naar de klantenservice gaan.

Tja dat er fouten worden gemaakt is dat verbazend? In de supermarkt werken tenslotte ook maar mensen. Maar het geld krijg je dan gewoon terug

Groetjes
een aher

mi
door michelle1977 - Dec 2, 2004 om 17:32
2 Antwoorden / 2 Vragen

Het valt mij ook op dat met name bij de Albert Heijn prijzen regelmatig afwijken van de prijs op het schap. En dan heb ik het niet over bonus aanbiedingen. Het is dus zeker de moeite waard om de kassabon te controleren. Zo heb ik van de week voor de AH Winterthee in plaats van de Euro 0.79 op het schap aan de kassa Euro 1.29 betaald. Percentueel wel een erg groot verschil.

Ik ga dan ook altijd terug naar de balie, al vind ik het wel vervelend om te doen, maar ik moet zeggen dat het altijd wel snel geregeld is. Jammer alleen dat je er niemand een notitie van ziet maken en dat het probleem dus blijft bestaan en er een hoop mensen teveel betalen totdat er wel een pientere medewerker is die er wat aan doet.

Maarre, kassabonnen controleren dus!

ch
door chico88 - Mar 15, 2005 om 10:12
2 Antwoorden / 2 Vragen

AH heeft er inderdaad een handje van, prijzen in de kassa kloppen vaker
niet. Ook vergeten bonus-kaartjes wekken nogal irritatie op. Echter als
de prijs afwijkt, of de bonus-aanbieding blijkt verlopen, dan nog kun
je de korting of het verschil krijgen áls het kaartje nog bij het schap
staat.

De Jumbo heeft een beter beleid; klopt de prijs in de kassa niet met de
prijs op het schap, dan krijg je het voor niets mee. En daar houden ze
zich ook aan, zonder problemen!

va
door vaderduif - Mar 29, 2005 om 12:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Prijs die aangeslagen wordt, komt niet altijd overeen met prijs, zoals aangegeven bij het schap in de winkel. Zie onderstaand verhaal. Ik heb het artikel uiteindelijk niet gekocht.

Uit onderstaande reactie lijkt net of dit beleid is bij AH. Verkeerde prijs aangeven bij het schap, fout aanslaan op kassa, protesterende klanten niet te woord staan, doorverwijzen naar consumentenbond. Wie neemt die moeite? Ik denk dat deze bedotterij AH veel geld oplevert.

--------------------------------

Geachte heer

Hartelijk dank voor uw reactie. Van hieruit kunnen wij u niet tegemoed komen in deze. Wij adviseren u te informeren bij een onafhankelijke organisatie bijvoorbeeld de consumentenbond.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice

NAAM MEDEWERKER

--------------------------------------
Origineel bericht:

Beste NAAM MEDEWERKER

Je kletst er overheen. Als iets in een filiaal te koop staat aangeboden voor een bepaalde prijs dan kan ik dat toch kopen voor die prijs, of niet?

....
--------------------------------------
>
>Geachte heer ...
>
>Hartelijk dank voor uw e-mail. Het spijt ons dat er verwarring is ontstaan bij het kopen van een AH-aanbieding in filiaal Groot Driene. Onze verontschuldigingen daarvoor.
>
>De aanbieding, zoals die terug te vinden is in het Bonus-krantje, luidt:
>AH Excellent Kaasselectie special Met gratis schaal van aardewerk t.w.v. Euro 1,98 Per stuk van Euro 9,98 naar Euro 6,98
Wij hebben door middels van een interne rapportage de aanbieding en het filiaal onder de aandacht gebracht.
>
>Met vriendelijke groet,
>Albert Heijn Klantenservice
>
>NAAM MEDEWERKER
--------------------------------------
Origineel bericht:

Vandaag was ik bij de Albert Heijn in Groot Driene, Hengelo, Overijssel. Ik zag een bonuskaart aanbieding van 4 Franse kaasjes op een aardewerk bord voor 0.65 Euro. Een koopje dus. Ik dacht, die neem ik. Ik nam 'm mee naar de kassa en wilde afrekenen bij NAAM MEDEWERKER, die mij vertelde dat dit artikel een aanbieding was van iets van 9 Euro naar 6.85 Euro. IK heb het bordje van de Bonus aanbieding er nog bijgehaald, waar inderdaad 0.65 Euro op stond, omschrijving op het prijsbordje en op het artikel kwamen met elkaar overeen. "Dit moet een foutje zijn", volgens NAAM MEDEWERKER. Ook anderen in de winkel probeerden mij uit te leggen dat dit een fout was.

Volgens mij kan ik als klant een artikel kopen voor de prijs waarmee het staat aangeprijst in de winkel. Volgens mij is dit zelf bij de wet
geregeld.

NAAM MEDEWERKER zei, dat zij deze beslissing niet kon nemen. En anderen bleven uitleggen, dat het een vergissing was.

Uiteindelijk heb ik het artikel niet kunnen kopen voor de prijs waarmee het in deze winkel stond en daar ben ik zeer verbolgen over. Het kost mij zeker een half uur aan gedoe, van de een naar de ander, terwijl ik gewoon een artikel wilde afrekenen.

Als er een fout gemaakt is, prima, dat is verantwoording van Albert Heijn en ik verwacht dat AH die verantwoording neemt en het niet afschuift op de klant. Het personeel schoot hier schromelijk te kort. Wees dan zo kordaat en zeg: "meneer, u heeft gelijk: verkoop mij dat artikel voor die prijs en pas het bordje aan".

Ik stel uw reactie bijzonder op prijs.

Een vriendelijke groet.....

gabriele
door gabriele - Nov 29, 2005 om 15:53
107 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb het wel meegemaakt op 1dag !!4xverkeerde bedragen op de kassabon ik ga wel terug scheelt veel te veel dan zijn de kassaas niet goed afgesteld ligt niet aan de cassiere