Retour wel/niet aangekomen
Een hele tijd geleden heb ik een pakketje retour gestuurd naar een webwinkel (Letsleds). Volgens de Track&Trace van PostNL is het pakketje meteen de volgende dag geleverd. Volgens het bedrijf is het pakketje echter nooit aangekomen, en daarom weigeren ze me mijn geld terug te geven. PostNL kan me hier ook niet bij verder helpen, aangezien het pakketje niet verzekerd of aangetekend verzonden was.
Is er iets wat ik hier nog aan kan doen? Of moet ik maar accepteren dat ik het geld kwijt ben en voortaan alles aangetekend retourneren?
Topantwoord
1) Heeft u de correcte retourprocedure gevolg?
Formulier ingevuld
Retourmail met instructies gehad
Instructies opgevolgd
Zo nee, dan staat u al vrij zwak omdat dan mogelijk het pakket bij hun niet traceerbaar is.
Zo ja
2) Heeft u een officiële klacht bij hun ingediend
Zo nee, waarom niet?
Zo ja, hebben ze daar opgereageerd
Wat was hun reactie?
3) Heeft u na u klacht een geschil geopend bij webwinkelkeur?
Zo nee, waarom niet?
Zo ja, wat was hun reactie?
1) Ik heb de correcte retourprocedure gevolgd
2) Ik heb meerdere keren contact met het bedrijf gehad, maar ik weet niet of dit volstaat als officiele klacht? Hun reactie is in ieder geval hier beneden te lezen: we hebben niks ontvangen, neem contact op met PostNL.
3) Heb ik nog niet gedaan, omdat ik hier verder niet bekend mee ben. Ik ben echter zeker bereid om dat te doen, als dat deze zaak verder helpt.
Beste,
We begrijpen dat het voor jou een nare situatie is. Je moet echter begrijpen dat wij hier geen pakket hebben ontvangen. We kunnen dus moeilijk iets crediteren wat hier niet is aangekomen. In deze is PostNL tekort gekomen in hun dienstverlening en ik wil je dan ook vragen om dit probleem bij hen neer te leggen gezien zij de enige zijn die je hierin kunnen helpen.
Wij kunnen helaas geen beroep doen op PostNL, omdat jij opdrachtgever bent voor het verzenden van het pakket via hen. Als ontvanger kan je geen beroep doen op een niet-aangekomen pakket.
Andersom doen wij dit ook. Wanneer een pakket van ons niet aankomt bij een klant dan is het onze verantwoordelijkheid om te achterhalen wat er is mis gegaan en bij een tekortkoming van onze verzendpartij zullen wij uiteraard een nieuw pakket opsturen. Jij als klant kan er natuurlijk niets aan doen dat het pakket niet is ontvangen.
In deze kunnen wij als bedrijf er helaas niets aan doen dat het pakket van PostNL hier niet is aangekomen.
Ik hoop je in deze genoeg geïnformeerd te hebben en mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen mag je wederom contact met ons opnemen via info@letsleds.nl.
Met vriendelijke groet,
Eduard
Beste Eduard,
Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven, heb ik contact gehad met PostNL, maar kunnen zij verder niks voor mij betekenen omdat volgens hun het pakketje gewoon bij jullie geleverd is. Ik heb jullie hiervoor de Track&Trace-code ook aangeleverd.
Het pakketje is bij mijn weten dus wel degelijk bij jullie aangekomen.
Daar komt bij dat jullie per ongeluk een bedrag naar mij hebben overgeboekt, dat minder was dan het bedrag van mijn aankoop. Aangezien er in jullie systeem ruimte is voor dat soort fouten, is het voor mij momenteel aannemelijker dat de fout wat betreft de verdwenen pakketjes bij jullie ligt, en niet bij PostNL.
Dus je stuurt een pakketje terug,
Het pakket zou volgens Track en trace ontvangen zijn.
Daarna krijg je (een deel) van je geld teruggestort .
Dan zou je toch verwachten dat het pakket ontvangen is.
Dat blijkt dan een vergissing te zijn.
Wat is dit voor vreemd verhaal.
Binnen een half uur een vraag plaatsen en maakt de verkoper een account aan om te reageren, toeval?
Door iemand getipt misschien ??
Ik vond het ook een vrij snelle reactie, hier zitten ze blijkbaar echt bovenop?
Aangezien het niet zo'n positieve reactie is , zeg ik inderdaad toeval
De klacht loopt al een tijdje, dan is het wel heel toevallig dat zowel TS als de verkoper nagenoeg tegelijkertijd hier zijn. Bijna net zo toevallig als in het topic van Uber eats wat nagenoeg binnen dezelfde periode opgelost is.
Dit is niet opgelost
Het komt vaker voor dat er gezegd wordt dat een pakket is afgeleverd maar niet te vinden is, daarom is het beter om een kostbaarder pakket aangetekend te versturen.
https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/verzendopties/
https://www.postnl.nl/klantenservice/advies-opties-bij-versturen/
Nou, dat heb ik hier in ieder geval van geleerd
Dus wat T&T aangeeft heeft geen enkele waarde wat Letsleds.nl betreft? Goed dat ik het weet, zal daar zeker niet gaan bestellen. Ik heb datzelfde ook al 2x meegemaakt bij andere webshops, die waren in ieder geval klantvriendelijk genoeg om niet moeilijk te doen en mijn geld terug te storten. Dat zijn dan ook de webshops die ik aanbeveel bij anderen en waar ik terug kom.
Officieel staan zij wel in hun gelijk, maar klantvriendelijk en coulant? Nee.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?
Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak?
Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerPopulair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer