Ma
door MarijkeHarmsen Jan 28, 2017 om 12:55
Winkels & webshops

Tegoedbon van modezaak Vogele

Heden ochtend , 28-1-2017, werden mijn tegoedbon van €30,-  niet meer geaccepteerd ivm het aanstaande faillisement van het modeketen Vogele. Ik kon mijn oren niet geloven want dit is mijn geld. Deze bon heb ik gekregen omdat ik in november 2016 mijn aankoop heb teruggebracht. Dat is hun policy ipv geld teruggeven.
Mijn vraag is, ben ik nu gewoon mijn geld kwijt ondanks dat het faillisement nog geen feit is?
Ik vind dit echt onbehoorlijk gedrag!

4991 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2017 om 12:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De zaak is gisteren failliet verklaard. Dus tegoedbon is waardeloos geworden.

diumenge
door diumenge - Jan 28, 2017 om 12:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Faillissement is wel een feit, is gisteren uitgesproken.

Cookies
door Cookies - Jan 28, 2017 om 13:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is niet een aanstaande faillissement, Vogele is al failliet. Dan mogen tegoedbonnen inderdaad niet meer verzilverd worden. Zo werkt dat met faillissementen.

Charles Vögele Nederland is vrijdag failliet verklaard door de rechtbank in Amsterdam. De directie heeft zelf het faillissement aangevraagd, nadat de Italiaanse eigenaar Sempione Retail de geldkraan had dichtgedraaid.

Volledig artikel http://www.retailnews.nl/nieuws/FnV3ei0rR_e48ausuhx3tw-0/charles-vgele-verdwijnt-uit-nederland.html

Cookies
door Cookies - Jan 28, 2017 om 13:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Overigens heeft dit met onbehoorlijk gedrag helemaal niets te maken. Dit is een wettelijk vastgelegde regel.

Ik vind dit echt onbehoorlijk gedrag!

marita5
door marita5 - Jan 28, 2017 om 13:10
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MarijkeHarmsen ,

Lees hier eens , klik op de rode regel .

http://www.ad.nl/home/modezaak-charles-vogele-weg-uit-nederland~aff4fcf8/

edrick3
door edrick3 - Jan 28, 2017 om 13:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik vind dit echt onbehoorlijk gedrag!
Nou nee....
Het is natuurlijk hartstikke vervelend voor je, maar bij een faillisement zijn dat nu eenmaal de (wettelijke) regels.
Helaas pindakaas.

testcase
door testcase - Jan 28, 2017 om 13:11
189 Antwoorden / 1 Vragen

ALs er geen is , is er geen geld meer. Dat betekent een faillisement.
Vogele kan geen geld drukken.

fa
door familyman - Jan 28, 2017 om 14:07
888 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt zich melden bij de curator, echter, u staat helemaal achteraan inde rij, dus de kans op enige uitkering is 0,0000000.

bokskabouter
door bokskabouter Jan 29, 2017 om 04:24
32 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou het niet op al die nullen houden want ik denk, dat je voor een tegoebon van € toch zeker wel € 0.03 krijgt :-)

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2017 om 14:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is dan ook verstandig tegoedbonnen van welke zaak dat ook zo spoedig mogelijk te besteden.

ha
door halex - Jan 28, 2017 om 16:30
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Een tegoedbon is geen geld, maar een vordering. Nu de zaak failliet is, moet u, net als alle andere schuldeisers, uw vordering indienen bij de curator. In de winkel mogen ze alleen nog maar geld accepteren, omdat het innemen van een bon gelijk staat aan het aflossen van een schuld. En bij faillissement bepaalt de curator (op grond van wettelijke bepalingen) hoe de schulden worden afgehandeld.
Als u even op internet had gezocht met de zoektermen 'tegoedbon failliet winkel' had u dit topic niet aan hoeven maken. Want dat vraag ik me wel af, waarom komen er bij elk faillissement van een grote keten steeds dezelfde vragen hier. Verwacht men dat de regels tussentijds gewijzigd zijn?

jo
door jorisw - Jan 28, 2017 om 19:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Positief zien. Het is maar 30 euro. Er zijn ongetwijfeld gedupeerden die voor veel meer geld het schip zijn ingegaan bij dit faillisement.

Ik wist trouwens helemaal niet dat deze winkel nog bestond. De laatste keer dat ik zo'n winkel zag (jaren terug) was het al oubollige meuk waarbij je je afvroeg wie daar wat zou kopen.

bokskabouter
door bokskabouter Jan 29, 2017 om 04:25
32 Antwoorden / 4 Vragen

Nu eenvoudig te beantwoorden: niemand !

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 29, 2017 om 01:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik probeerde me net in te denken hoe ik zou hebben gereageerd.
Misschien heb ik af en toe iets teveel empathie maar ik zou hebben gezegd dat ik het erg vervelend voor het personeel vind en dat ik mijn bon gewoon iets eerder in had moeten leveren. Pech gehad maar niet onoverkomelijk.

ma
door manwijf Jan 29, 2017 om 10:24
574 Antwoorden / 1 Vragen

Maar jij bent dan ook hoog verheven boven ons allemaal!

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 29, 2017 om 11:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@manwijf Waar slaat dat op?
Ik ben er trots op dat ik zo in elkaar zit. Het is voor 700 mensen een drama dat ze hun baan verliezen met alle gevolgen van dien.
En ts maakt zich druk om 30 euro tegoed wat ze kwijtraakt.
Ik.mag hopen dat je nooit zelf in deze situatie komt. Dan ben je blij met iemand zoals ik en zou je iemand als ts vervloeken jij je baan kwijt ts 30 euro.

fl
door flessebon - Jan 29, 2017 om 16:06
418 Antwoorden / 7 Vragen

Dat ze geen geld meer teruggaven maar een tegoedbon was al een teken dat het minder ging.

ha
door halex Jan 29, 2017 om 16:17
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dat doen meer zaken hoor. Is ook niet onlogisch, want koop=koop en ruilen een service. Een winkelier die èn service wil verlenen maar geen omzet kwijt wil raken, geeft een tegoedbon en geen geld terug.

fl
door flessebon Jan 29, 2017 om 16:22
418 Antwoorden / 7 Vragen

Het kan een neerwaardse spiraal versterken. Als je niet kan ruilen of geen geld meer terug krijgt dan zullen mensen minder snel kopen.