Ta
door Tabie Mar 28, 2016 om 22:05
Winkels & webshops

Vandaag bestellen in de winkel en morgen anuleren. kan dat

ik heb eetstoelen besteld in de zaak Woonsquare en ook aanbetaling gedaan. de volgende ochtend ben ik terug geweest om dat te anuleren maar ik moest 30% van koopsom betalen. ik heb ze 'savonds om 19:30 uur besteld en de volgende dag om 12:00 uur weer terug geweest dus binnen 24 uur terug geweest. heb ik dan geen bedenktijd hiervoor. moet ik echt 30% anuleringskosten betalen?
kan iemand mij helpen.

gr.Tabie

5388 9 Rapporteer

sy
door sylvia_71 - Mar 28, 2016 om 22:09
288 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, je hebt geen bedenktijd, want je hebt gekocht in een stenen winkel. En daar geldt koop = koop.
Die annuleringskosten zijn dan wel degelijk terecht. Lees dan ook de Algemene Voorwaarden door.

http://www.woonsquare.nl/userdata/CBW-erkend%20Voorwaarden%20voor%20Woonwinkels.pdf

zoekster1
door zoekster1 - Mar 28, 2016 om 22:16
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft hier inderdaad geen bedenktijd voor. Soms in geval van keukens, kan men nog wat van de annuleringskosten afhalen, omdat de verkoper bij annulering geen kosten heeft aan het plaatsen, bestellen, opmeten, enz. En dan nog zit je er als koper soms aan vast.

Maar in geval van gewone kant en klaar producten, zoals eetstoelen, zijn de annuleringskosten meestal onontkoombaar.

Dus u zult uw verlies moeten nemen, of toch de stoelen kopen. Dit zijn van die lessen waar je van moet leren. Denk goed na voordat je ergens een aankoop doet. Beslis niet op een avond, maar denk over grote aankopen gerust een paar weken na.
Er is niets mis mee om tegen een verkoper te zeggen dat je er nog even over nadenkt.

marita5
door marita5 - Mar 28, 2016 om 22:25
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tabie ,

Lees deze informatie eens door van consuwijzer , u kunt zo maar niet van de overeenkomst af , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/werkzaamheden/overeenkomst-annuleren

En dit van de consumentenbond :

De meeste meubelzaken zijn aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). In de CBW-voorwaarden staat dat de winkelier 30% kosten (over het aankoopbedrag) in rekening mag brengen wanneer je besluit een bestelling te annuleren. Dit is zelfs 50% wanneer de winkelier je al heeft laten weten in welke periode of op welke datum (een deel van) het product wordt op- of afgeleverd. Deze percentages zijn gebaseerd op de schade die een winkelier lijdt

Bron : consumentenbond.nl

.

I

testcase
door testcase - Mar 29, 2016 om 00:11
189 Antwoorden / 1 Vragen

koop is koop. Alleen bij koop op afstand gelden uitzonderingen.

uwjurist
door uwjurist - Mar 29, 2016 om 09:53
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vraagsteller,
Koop is koop is het principe in een stenen winkel. U boft nog dat u volgens de voorwaarden überhaupt mag annuleren. Wat u wel kunt doen is proberen de 30% naar beneden te onderhandelen omdat de hoogte een onredelijk bezwarende voorwaarde is in dit geval, t.o.v. de door het bedrijf gemaakte kosten. Op basis van bijv. deze rechtsrpaak: http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:GHARN:2008:BH2899.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

marita5
door marita5 - Mar 29, 2016 om 13:01
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Tabie ,

Dit staat in de voorwaarden van Woonsquare ,

ARTIKEL 12 - De annulering
1 Bij annulering van de overeenkomst door de afnemer is deze een schadevergoeding verschuldigd van 30% van hetgeen de afnemer bij de uitvoering van de overeenkomst had moeten betalen, tenzij partijen bij het sluiten van de overeenkomst anders zijn overeengekomen. Het percentage als bedoeld in de vorige zin bedraagt 50%, indien de annulering van een overeenkomst door de afnemer geschiedt terwijl de afnemer er al van in kennis is gesteld dat de op- of aflevering of een deel ervan indien het een deellevering betreft kan plaatsvinden.
2 De in het vorige lid genoemde percentages zijn vaststaand, tenzij de ondernemer kan bewijzen dat zijn schade groter is of de afnemer aannemelijk kan maken dat de schade kleiner is.

ha
door harryromijn - Mar 30, 2016 om 12:43
272 Antwoorden / 0 Vragen

Draai de bal eens om:

U hebt eetstoelen besteld, en een aanbetaling gedaan om zeker te zijn, dat u die stoelen voor die prijs krijgt.
Komt u de dag daarop, en zegt de winkelier, dat hij zich toch maar bedacht heeft en de prijs met ... 25 % heeft verhoogd.
Dan is natuurlijk het universum te klein om uw verontwaardiging te uiten...

vr1944
door vr1944 - Mar 30, 2016 om 12:53
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Zal TS het nu snappen na 7 zo goed als dezelfde antwoorden of moet ik het ook nog een keer uitleggen ??

endemion
door endemion Mar 30, 2016 om 19:20
237 Antwoorden / 3 Vragen

+'je voor jou en uwjurist.

getty
door getty - Mar 30, 2016 om 13:04