Iris
door Iris Feb 27, 2019 om 10:38
Winkels & webshops

Wat is mijn recht?

Ik heb op 28 Januari een broek besteld bij de Bershka. Die is bezorgd 1 Februari op een afhaalpunt in Rotterdam. Ik heb 3 emails waarin staat dat het pakket wordt bewaard tot en met 15 Februari. 13 Februari (2 dagen te vroeg) krijg ik een email dat ze het pakket terug meenemen. Ik heb gebeld of ik dan mijn geld terug krijg, waarop zij ''ja'' antwoordde. Een week later weer gebeld omdat ik nog geen informatie had over mijn geld. Toen is er gezegd dat ik moest wachten en dat het nog een paar dagen kon duren. Een week later nog steeds niks, nogmaals contact opgenomen en is mij weer vertelt dat ik nog een paar dagen moet wachten. Nu zijn we dus twee weken verder en ik heb geen informatie over de broek en geen informatie wanneer ik mijn geld terug krijg. De klantenservice blijft zeggen dat het nog even kan duren maar ik vind twee weken en waarschijnlijk dus nog meer dagen veel te lang. Wat kan ik doen?

1947 6 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2019 om 10:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog even wachten tot de retour is verwerkt.

Iris
door Iris Feb 27, 2019 om 10:57
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt

Topantwoord

marita5
door marita5 - Feb 27, 2019 om 10:48
11541 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Iris ,

HOE ONTVANG IK HET BEDRAG VAN MIJN RETOURZENDING?

Zodra de retourzending is goedgekeurd, ontvang je het bedrag op dezelfde manier als je hebt betaald.

Voor bestellingen geplaatst via betaling bij levering moet je naar een van onze winkels komen om je geld terug te krijgen.

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://www.bershka.com/nl/shopping-guide.html?section=orders-returns

ne
door neodutchio - Feb 27, 2019 om 10:49
5171 Antwoorden / 12 Vragen

Op een afhaalpunt blijft een bestelling inderdaad een week liggen. Daarna komt er een bericht dat het pakket opgehaald moet worden. Hier kan toch nog een aantal dagen tussenzitten voordat ook de bezorgdienst het afhaalbericht heeft. Overal zit tijd tussen. Dan gaat het pakket terug en zal als retour verwerkt moeten worden.

Beter was geweest om gewoon het pakket af te halen en retour te sturen/herroepen. Dan was het met enkele dagen verwerkt. Er is namelijk een verplichting om binnen 14 dagen na herroeping terug te betalen. Nu hebben anderen een hoop extra werk om uw laksheid te verwerken. Dus gewoon afwachten.

Iris
door Iris Feb 27, 2019 om 10:58
Antwoorden / 1 Vragen

Oke dit is duidelijk bedankt! ik snap inderdaad dat ik het pakket eerder had kunnen ophalen. Maar ik dacht wel dat ik tot de 15de had en dus niet 2 dagen eerder zou worden meegenomen. Bedankt voor je reactie.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 27, 2019 om 10:52
16886 Antwoorden / 202 Vragen

Ook m.i. zit er niets anders op dan nu toch nog even te wachten. Soms is geduld een schone zaak al lijkt het niet correct.

marita5
door marita5 - Feb 27, 2019 om 11:03
11541 Antwoorden / 15 Vragen

@Iris ,

De voorwaarden :

AFHALEN :

U kunt er ook voor kiezen om de Product(en) te betalen bij het afhalen van de betreffende Product(en) bij een van onze vestigingen in Nederland. U ontvangt van ons een bericht (“Afhaalbericht”) per per e-mail zodra je Product(en) klaarliggen om afgehaald t e worden in de door u aangewezen Bershka vestiging.
Indien de Producten niet door u zijn afgehaald binnen 7 kalenderdagen vanaf ontvangst van het Afhaalbericht, zijn wij gerechtigd de bestelling te annuleren. Om het product af te halen dient u uw ticket / factuur / aankoopbevestiging geprint mee te nemen alsmede een geldig legitimatiebewijs te kunnen tonen.

https://static.bershka.net/4/static/itxwebstandard/docs/termsandconditions/terms_and_conditions_nl_NL.pdf?20190227024240

DOOR IRIS 27 FEB. 2019 OM 10:58
ANTWOORDEN / VRAGEN

Oke dit is duidelijk bedankt! ik snap inderdaad dat ik het pakket eerder had kunnen ophalen. Maar ik dacht wel dat ik tot de 15de had en dus niet 2 dagen eerder zou worden meegenomen. Bedankt voor je reactie.

panter22
door panter22 - Feb 27, 2019 om 21:25
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je gecontroleerd wanneer  de broek aangekomen is bij Bershka?
https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/track-en-trace/
Of via de app?