ed
door edwin7 Jun 17, 2012 om 19:53
Winkels & webshops

Wienerschnitzel albert heijn

toevalligerwijs kwam ik erachter dat de wienerschnitzel van albert heijn een soort pulpachtig bij elkaar gehouden mengsel is wat je geheel uit elkaar kan trekken, geen echt vlees in ieder geval, meer mensen gemerkt?

9233 49 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 17, 2012 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt ook schnitzels gemaakt van gehakt i.p.v. van ham- of kalfslapje. Wat stond als vleessoort aangegeven?

"Wiener" wil alleen zeggen gepaneerd aan de buitenkant.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 17, 2012 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik haal hem al jaren daar, maar ik vond de vorm al vrij gelijkmatig, normaal was ik altijd een grillige vorm gewend. op de verpakking aan de voorkant staat mager varkensvleesproduct, aan achterzijde staat 65% varkensvlees, maar het lijkt wel vleespulp wat door zachte stof bij elkaar gehouden wordt en als je het bakt wordt het 1 geheel en hard, erg vreemd weer, je wordt belazerd waar je bij staat tegenwoordig.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2012 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het staat de komende week weer in de aanbieding: Wiener en Zigeunerschnitzel!

Persoonlijk vind ik het ook niet om te vreten! Gewone schitzel, dus niet van gehakt vervaardigd.

Zo vind ik meer (rund)vlees van AH niet om te vreten, o.a. steak, kipcordonbleu.

Kipcordonbleu te zoutig!

ve
door verwijderd - Jun 17, 2012 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eigelijk hoort deze topic bij 'Discussies' thuis.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2012 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het blijft prefab voer en dat kan per definitie niet op tegen versgemaakt. De beste schnitzels paneer je zelf vlak voordat ze de pan in gaan.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 00:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Albert Heijn verkocht goede schnitzels, maar is een aantal maanden geleden overgestapt op machinaal vervaardigde schnitzels. Ze hebben nu allemaal hetzelfde gewicht en dezelfde prijs. Twee schnitzels voor 2,69

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 00:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik dacht dat albert heijn bekend stond om zijn kwaliteitsvlees, die schnitzels daar waren altijn mijn favoriet maar deze troep neem ik echt nooit meer, en nog dik aan de prijs ook voor dat machinale hondenvoer, bahhh, maar ze denken vast dat niemand dat in de gaten heeft en dat zal ook best bij 75% van de mensen, want wie verwacht dat nou, net als knakworstjes met kippevlees ipv varkensvlees, we zijn toch niet gek! ;)

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 02:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

edwin7 schreef op maandag 18 jun 2012, 00:47: ik dacht dat albert heijn bekend stond om zijn kwaliteitsvlees, die schnitzels daar waren altijn mijn favoriet maar deze troep neem ik echt nooit meer, en nog dik aan de prijs ook voor dat machinale hondenvoer, bahhh, maar ze denken vast dat niemand dat in de gaten heeft en dat zal ook best bij 75% van de mensen, want wie verwacht dat nou, net als knakworstjes met kippevlees ipv varkensvlees, we zijn toch niet gek! ;)

Het blikje Almo katteneten (of kattenvoer) met tonijn maïs is nog smaakvoller, proef weleens het laatse restje uit het blikje doch is niet te vergelijken met die smerige troep van Ahmed Haram, genaamd Wienerschnitzel of Zigeunerschnitzel!

Zigeunerschhnitzel is eigenlijk een Wienerschnitzel met zigeunersaus geserveerd, zo de Jägerschnitzel met Jägersaus wordt geserveerd.

Maar ja, AH, Ahmed Haram rommelt maar wat aan met zijn versproducten, waaronder ook de panering te dik is.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 02:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zolang mensen nog trots zijn dat ze bij AH boodschappen doen zal er niets veranderen. En hetzelfde geld voor andere supermarkten. Neem deze als voorbeeld. De vrouw van de burgemeester doet boodschappen bij de Aldi/lidl.

Vaak getest en top gescoord in zaken prijs en kwaliteit. Nee als je wat voorstelt en erbij wenst te horen is het aldibezoek onaanvaardbaar. Dat je een gemodificeerde standaardschnitzel koopt voor veel te veel zegt meer over je eigen koopgedrag dan over het product.

En daarom is AH de grootste en beste supermarkt want wij willen daar kopen er op 1 of andere manier bij te horen.

Geef nog 1 voorbeeld. Stel je zoon of dochter bediend de kassa als bijbaan bij de AH of bij de Lidl. Ook al verdiend ze meer bij de laatste dan zegt men dat niet immers AH heeft status.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry (wiener) schnitzel is gepaneerd vlees wat twee millimeter is gewalst en daarna wordt er gelei in gespoten en vervolgens gepaneerd dus kortom het is weinig vlees. Mijn ervaring is dat schnitzels vlees is wat je niet moet zien, in Duitsland is het zo dat daar regels voor gelden. Door het paneren kun je hoop verbergen. Voor mij valt het onder de afval kwaliteit.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

AH staat al een aantal jaren bekend vanwege het gebruik/verkopen van namaakvoedsel of het gebruik van onjuiste (herkomst)namen. Het rundvlees dat zogenaamd uit Ierland kwam, had jarenlang in de vriesruimten in Botswana gehangen. De zogenaamde kaas die in kant-en-klaar pastagerechten werd gebruikt, bleek te bestaan uit gemodificeerde palmolie. Ook over de echtheid van de AH wijnen bleek in een uitzending van de Keuringsdienst van Waarde zéér sterke twijfel te bestaan. En wanneer AH door de mand valt veranderen ze niet het nep-ingrediënt, maar alleen de tekst op de verpakking. U weet wel, die nauwelijks leesbare lettertjes waarbij liefst onbekende of onbegrijpelijke termen worden gebruikt, om de consument niet teveel informatie te geven en tòch te "voldoen" aan de wettelijke voorschriften. Ik vind dit ronduit bedrog van de consument, die inmiddels beter zou moeten weten dan bij AH te kopen....

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor schitzels en dergelijke wordt restafval van vlees gebruikt en het wordt gewoon aan elkaar geplakt. Dit gebeurt niet alleen in supermarkten maar ook bij slagers. Kijk maar eens goed naar de mooie ronde stukjes vlees waar dan een wit vetrandje omheen gedaan is. Kijk maar hoe de structuur en de kleur van het de verschillende stukjes vlees verschilt. Vaak maken ze zo hele geplakte worsten die die in schijfjes gesneden worden en wit randje er omheen.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

zijn geen echte vleeslappen meer, probeer die van de aldi uit de diepvries, supersnitsel echt vlees

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

enige tijd geleden heb ik het gratis AH klantenservicenummer gebeld en dit onderwerp aangesneden. Er werd verteld dat het te maken zou hebben met nieuwe EU regels, waar ik dus helemaal niets van geloof. Inderdaad het is een vies pulpachtig stuk voedsel (schnitzel mag het niet heten volgens mij) en je kunt zien dat het machinaal geperst wordt in een buis waar men later plakken van maakt. Eenmaal heb ik me beet laten nemen, maar koop tegenwoordig mijn schnitzels bij de echte slager of bij de Coöp, daar weet men tenminste nog hoe het hoort. In het verleden waren de Wiener schnitzels van Appie lekker maar nu is het ronduit "troep".

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of 'Wiener Schnitzel' een beschermde benaming is maar eigenlijk hoort deze schnitzel van kalfsvlees, met name de kalfsoester gemaakt te zijn. In Nederland gaan ze daar wat gemakkelijk mee om en wordt ook een varkensschnitzel een Wiener Schnitzel genoemd, maar is dat dus niet. Als AH er een potje van maakt zou ik aankloppen bij Foodwatch of zo(of Kassa, natuurlijk). Een vergelijkend schnitzelonderzoek zou het best goed doen op de TV en als er een panel voor gezicht wordt dan wil ik graag meedoen. De slager bij ons in het dorp biedt gepaneerde schnitzels (varkensvlees, maar geen raar industrieprodukt) minstens ééns per week aan voor € 5.49 per kilo. Dus waarom zou je ook wat vreemds in huis halen.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag aan een Oostenrijker waarvan moet een Wienerschnitzel met zijn gemaakt !
Zijn antwoord is van kalfsvlees ! of nu volgens de wet mag het ook varkens zijn.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op zondag 17 jun 2012, 20:31: Het blijft prefab voer en dat kan per definitie niet op tegen versgemaakt. De beste schnitzels paneer je zelf vlak voordat ze de pan in gaan.

Daar hebt u helemaal gelijk in. En bakken in ruim roomboter is wel het allerlekkerst.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal , wat de wiener schnitsels betreft ik kan ik als oud-slager 35 jaar gewerkt in verschillende supermarkten als chef/manager ( waaronder AH) wel een redelijk oordeel vellen over deze type vlees!
schnitsels horen gesneden te worden van de boven bil (achterwerk varken) en van de platte bil ook een deel dat naast de achterwerk van varken zit ( zijn de zachtste delen van het varken met varkenshaas erbij) ze worden zo dun mogelijk gesneden en eventueel geplet en moet uit 1 deel bestaan (dus niet aan elkaar geplakt) daarop wordt het gepaneerd met lichte melk bestanden (eiwitten) zodat paneermeel zich hecht aan het vlees!

er zijn nog wel eens knoeiers in de slager branche, meen wel weten dat albert heyn beslist niet knoeit met vlees daarvoor willen ze hun goede naam niet voor te grabbel gooien, en er wordt binnen het bedrijf streng gecontroleerd op malversaties daarvan!

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

festinger schreef op maandag 18 jun 2012, 02:24: Zolang mensen nog trots zijn dat ze bij AH boodschappen doen zal er niets veranderen. En hetzelfde geld voor andere supermarkten. Neem deze als voorbeeld. De vrouw van de burgemeester doet boodschappen bij de Aldi/lidl.

Vaak getest en top gescoord in zaken prijs en kwaliteit. Nee als je wat voorstelt en erbij wenst te horen is het aldibezoek onaanvaardbaar. Dat je een gemodificeerde standaardschnitzel koopt voor veel te veel zegt meer over je eigen koopgedrag dan over het product.

En daarom is AH de grootste en beste supermarkt want wij willen daar kopen er op 1 of andere manier bij te horen.

Hoe kóm je erbij,dat was vroeger zo maar nu niet meer,dus jij voelt je erbij horen als je naar AH gaat??????? belachelijk,ik ga naar AH en aldi en C1000 en co-op allemaal één pot nat! en ik voel me niet meer of minder,meer iets voor onzekere mensen......
Geef nog 1 voorbeeld. Stel je zoon of dochter bediend de kassa als bijbaan bij de AH of bij de Lidl. Ook al verdiend ze meer bij de laatste dan zegt men dat niet immers AH heeft status.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@senior krietie, hoe verklaart u dan, als wiener schnitzel expert, de mindere kwaliteit van de AH schnitzels van de afgelopen maanden, vastgesteld door de fijnproevers alhier?

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Men kan praten wat men wil !!!!(.ook de supermarkt slager).....
De Wienerschnitzel moet van (Kalfsvlees).gemaakt zijn, of er MOET bij vermeldt staan van varkensvlees !!!!
Vraag: het aan een Chef-kok in een echt goed restaurant.
De consument wordt niet goed informeert (varkensvlees is toch goedkoper) !!!!!
Dus de consument betaald in het algemeen veel te veel.!!!!

gr Noeska

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al geen trek meer in schnitzels van Appie.

Een alternatief lijkt mij: zelf schnitzels maken:

klik hier

noeska2002 schreef op maandag 18 jun 2012, 17:11: Men kan praten wat men wil !!!!(.ook de supermarkt slager).....
De Wienerschnitzel moet van (Kalfsvlees).gemaakt zijn, of er MOET bij vermeldt staan van varkensvlees !!!!
Vraag: het aan een Chef-kok in een echt goed restaurant.
De consument wordt niet goed informeert (varkensvlees is toch goedkoper) !!!!!
Dus de consument betaald in het algemeen veel te veel.!!!!

gr Noeska

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al het gepaneerde vlees van appie wordt bij hilton meats in Zaandam "gemaakt" van afval vlees. Het is wel goed vlees, maar zeg maar de stukjes die overblijven van het mooi maken van een ander stukje vlees. Daarna wordt er iets van een gel bij gedaan, ik denk een soort gelatine, en dan wordt het samen geperst en gepaneerd. Ik heb er zelf een blauwe maandag gewerkt.
Ik vind het persoonlijk niet erg lekker, maar er zijn genoeg mensen die zweren erbij, want het word als een gek verkocht.

Groetjes Ingrid

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor alle inzichten en reacties mensen, nou ik vind het ongehoord dat als er een laagje kruimels op komt het dus als maskering dient van wat je niet mag zien, dit zegt natuurlijk heel veel of een bedrijf zijn klanten serieus neemt en respecteert, nogmaals die echte wienerschnitzel die zij voor een paar maanden geleden verkochten was al meer dan 10 jaar mijn favoriet, maar dan wordt een produkt veranderd puur om er meer winst op te maken en te denken dat de klant stom is, nou toedeledookie met die rotzooi.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de zelfde manier maken ze schouderham. Te ranzig voor woorden. Ergo: vlees haal je bij de slager en niet bij de kiloknaller of AH.

spooky01 schreef op maandag 18 jun 2012, 17:41: Al het gepaneerde vlees van appie wordt bij hilton meats in Zaandam "gemaakt" van afval vlees. Het is wel goed vlees, maar zeg maar de stukjes die overblijven van het mooi maken van een ander stukje vlees. Daarna wordt er iets van een gel bij gedaan, ik denk een soort gelatine, en dan wordt het samen geperst en gepaneerd. Ik heb er zelf een blauwe maandag gewerkt.
Ik vind het persoonlijk niet erg lekker, maar er zijn genoeg mensen die zweren erbij, want het word als een gek verkocht.

Groetjes Ingrid

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

schouderham maken ze ook vaak op dezelfde manier bij de slager hoor.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, Spooky01. Ik bedoelde eigenlijk: koop je vlees bij een goede slger en vermijdt schouderham. Ik heb gezien hoe het gemaakt wordt. Heeft niets met vlees te maken.

spooky01 schreef op maandag 18 jun 2012, 18:33: schouderham maken ze ook vaak op dezelfde manier bij de slager hoor.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

sommige reacties kloppen ,ik had erbij moeten vermelden dat wiener schnitsel van oorsprong duits is en van kalfsvlees moet zijn ,is in de jaren 70 vorige eeuw uit winstbejag en de consument vroeg er ook om dat het maar van varkens werd gesneden! wat betreft de schouderham dat is samen geperst stukjes varkenvlees van verschillende delen van varken! achterham is van een stuk geheel van achterkant varken anders mag je het geen achterham noemen!

AH heeft ook afstand genomen van fokken van varkens op kleine ruimtes en de plofkippen zijn ook uit de schappen verklaard ! dus noem AH aub geen kilo knaller meer want de prijzen nog steeds redelijk voor de consumenten en ook voor de fokkers! zo als ik vermeld heb de slagers staan onder strenge controle van de consumenten bond en van de overheid ze laten het wel uit hun hoofd om te gaan knoeien ,zolang er programma,s bestaan als kassa en rader denken ze zeker twee keer na!

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar dat is nog steeds geen antwoord op de vraag, hoe het kan dat de AH schnitzels sinds een paar maanden dusdanig zijn veranderd, dat ze de goedkeuring van onze echte schnitzelfijnproevers niet meer kunnen krijgen.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

senior krietie, je vele uitroeptekens halen je verhaal juist naar beneden, mij overtuig je er in ieder geval niet mee, dat AH adverteert met allerlei dingen die het goed doen in de media doen mij niet zo veel, dat zijn gewoon slinkse marketingscampagnes om mensen op het verkeerde been te zetten en de indruk te geven dat mensen het niet in hun hoofd moeten halen te denken dat AH niet het beste met ons en de natuur voor zou hebben, liegen en bedriegen is allang geen zeldzaamheid meer in de marketingwereld om een positief beeld neer te zetten, integendeel zelfs, de strategie is nu, als ik een leugen maar zo vaak mogelijk herhaal, het tegendeel ontken en/of doodzwijg, dan gelooft de massa het wel of geeft het op.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Korenwolf heeft gelijk, zoals andere supermarkten maar vooral AH staat sinds 2006 niet meer voor Albert Heijn maar voor Ahmed Haram.

2006 was het jaar dat AH Achemd Harma langzaam werd overgegaan naar halal vlees en halal kip en zelfs de Milnerkaas is volgens de islamitische manier gemaakt door de runderen en kippen beestachtig af te slachten, nl zonder verdoving. Men zegt dat een dier verdoven slecht is, zou men dat bv ook denken als ze zelf een ingreep of operatie moeten ondergaan?

Men zegt wel dat waar halal op staat 100 % halal is maar dat wil men niet zeggen als je vlees wilt kopen zonder halal vlees (-resten).

De enige manier om dat te kunnen eten is, bij de beste "gewone" slager het vlees te kopen, daar deze nog gewoon op de Nederlandse wijze hun vlees aan de man cq vrouw brengen.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op maandag 18 jun 2012, 20:02: Maar dat is nog steeds geen antwoord op de vraag, hoe het kan dat de AH schnitzels sinds een paar maanden dusdanig zijn veranderd, dat ze de goedkeuring van onze echte schnitzelfijnproevers niet meer kunnen krijgen.

Dat antwoord heb ik al gegeven. Sinds een paar maanden worden de schnitzels machinaal vervaardigd. Allemaal hetzelfde gewicht en voor dezelfde prijs. Daarvoor waren ze zeg maar "vers". In ieder geval had je toen nog de mogelijkheid te kiezen hoe groot je je schnitzel wilde hebben. Ander punt van verschil is de paneerlaag. Ook die is veranderd. De oude paneerlaag had smaak. De nieuwe ook, maar helaas de smaak van karton.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@winterman, ik had je antwoord wel gelezen, maar wist niet dat je machinaal vervaardigd gelijk zag aan verslechtering van smaak, eerder aan vorm en prijs. Wat hield die verse bereiding dan in, met de hand? Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig verstand heb van schnitzels want ik eet geen varkensvlees, geen geloofskwestie overigens. Misschien moet ik eens naar de slager voor de oorspronkelijke kalfsvariant.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of het met de hand was weet ik niet, maar het was wel duidelijk dat stukken "blanke" schnitzel van verschillende grootte door een dikke laag paneermeel met kruiden waren gehaald, waarbij die laag niet overal op de schnitzel even dik was. Iets wat je mag verwachten bij handwerk.
Daarnaast kon je in het vlees wel eens op een randje vet stuiten.
Je had "verse" stukken afgesneden vlees die gepaneerd werden.
Nu is het vlees duidelijk geperst, Overal even smaakloos en gortdroog en de laag karton die ze paneermeel noemen overal even dik.
Dat is het verschil en dat geld ook voor de zigeunerschnitzels.

Enige schnitzels die nog op de oude manier bereid worden zijn de "bonus" schnitzels. Op dit moment de peperschnitzel, maar bij de "bonus" schnitzels is de laag paneermeel altijd al dunner geweest dan bij de wienerschnitzels.

Verder kom ik nooit bij AH :)

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach-ach-ach, wat gaan de veelgeplaagde vleeseters gebukt onder ontelbare problemen. Het is waarlijk lijden, ja, een kruisweg. Ik moet toch maar dankbaar zijn dat ik, na als vegetariër te zijn begonnen, nu veganist mag zijn. Prijs de Heer Ahmed Halal en collega's, die al ploffend mij de ogen hebben geopend en ze week na week open houden.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

harmes schreef op dinsdag 19 jun 2012, 18:11: Ach-ach-ach, wat gaan de veelgeplaagde vleeseters gebukt onder ontelbare problemen. Het is waarlijk lijden, ja, een kruisweg. Ik moet toch maar dankbaar zijn dat ik, na als vegetariër te zijn begonnen, nu veganist mag zijn. Prijs de Heer Ahmed Halal en collega's, die al ploffend mij de ogen hebben geopend en ze week na week open houden.

Tjsktjsk wat een veroordelend toontje naar anderen omdat ze vlees eten!

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

inekel1953 schreef op maandag 18 jun 2012, 20:49: K
en zelfs de Milnerkaas is volgens de islamitische manier gemaakt door de runderen en kippen beestachtig af te slachten

Dieren slachten voor kaasbereiding????
Volgens mij wordt voor de kaas enkel de melk gebruikt.
Verder wordt (zoals eerder aangegeven) de wienerschnitzel van varkensvlees gemaakt en is dus per definitie niet halal. (en wordt dan ook niet op islamitische/joodse wijze geslacht)

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

melomaan schreef op dinsdag 19 jun 2012, 20:04:
inekel1953 schreef op maandag 18 jun 2012, 20:49: K
en zelfs de Milnerkaas is volgens de islamitische manier gemaakt door de runderen en kippen beestachtig af te slachten

Dieren slachten voor kaasbereiding????
Volgens mij wordt voor de kaas enkel de melk gebruikt.
Verder wordt (zoals eerder aangegeven) de wienerschnitzel van varkensvlees gemaakt en is dus per definitie niet halal. (en wordt dan ook niet op islamitische/joodse wijze geslacht)

Ja, AH Ahmed Haram is een meer islamitsche bedrijf geworden i.p.v. een Nederlandse supermarkt.
Ahmed Haram heeft overeenkomsten met bedrijven waarvan de koeien eerst bij een bepaalde boer staan en volgens de islamitische voedsel voorschriften voor te eten krijgt. Vervolgens gaat het kalf, de koe of ander rund naar zo'n zelfde islamitische afslachter, waar het een gruwelijke dood krijgt.

Ja, ook in de Nederlandse slachterijen kan het fout gaan, dat de verdoving niet goed gaat. Toch het is altijd vele malen beter dan de beestachtige halal afslachting.
Mensen die hiervoor kiezen, prima... maar ik wens als Nederlandse in Nederland een gewoon stukje eerlijk vlees van een ambachtelijke slager en absoluut geen halal.

Een wienerschnitzel komt is van kalfsvlees, in feite een kalfsschnitzels.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij deze een site van de bekende AH, Ahmed Haram:

http://www.ah.nl/halal

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

de opmerking over achmed haram vind ik niet op deze discussie slaan want we hebben het over varkensvlees wat moslims sowieso niet eten, verder is het mij ook opgevallen als je de schnitzel opentrekt dat de verhouding tussen het vleespulp en de panering wel erg groot is, je zou wat panering verwachten op een stevig stuk vlees, maar de panering is erg dik tov het vlees en is daardoor snel aangebrand, de smaak van de panering is iderdaad ook niet meer zoals het was, en dat komt vnl denk ik door die extra dikke laag paneermeel. Jammer dat ze onze heerlijke schnitzel hebben verpest, ik wil hem terug ;))

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, AH Ahmed Haram is een meer islamitsche bedrijf geworden i.p.v. een Nederlandse supermarkt.

Je kan ook overdrijven hoor, begint nu een beetje vervelend te worden, ik denk datje zo langzamerhand je punt wel gemaakt hebt.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

harmes schreef op dinsdag 19 jun 2012, 18:11: Ach-ach-ach, wat gaan de veelgeplaagde vleeseters gebukt onder ontelbare problemen. Het is waarlijk lijden, ja, een kruisweg. Ik moet toch maar dankbaar zijn dat ik, na als vegetariër te zijn begonnen, nu veganist mag zijn. Prijs de Heer Ahmed Halal en collega's, die al ploffend mij de ogen hebben geopend en ze week na week open houden.

Veganist en racist. Wees er maar trots op.

Mag jij als veganist trouwens wel op internet?

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op dinsdag 19 jun 2012, 21:54:
Veganist en racist. Wees er maar trots op.

Mag jij als veganist trouwens wel op internet?

Een beproefd recept: AH (Adolf Hitler) was ook een vegetariër. ;-)

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Edwin, Winterman, Zoekster en andere belangstellende,

Bij deze de link voor meerdere soorten recepten overheerlijke ouderwetse echte dunne schnitzels van verschillende vleessoorten.

http://kookrecepten.wordpress.com/2007/10/03/wiener-schnitzel-de-echte/

M.vr.gr.,
Ineke L.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

aah dat is lief van je Ineke, dank je wel, maar ik vind het toch te veel moeite, ik moet een ander adresje zien te vinden waar ik zo'n lekkere wienerschitzel kan halen, wie weet een adresje voor de beste wienerschnitzel?

PS. op een antwoord van rare vogels uit sesamstraat zit ik niet te wachten ;)

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 08:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Edwin7,

Via goolge gezocht: waar eet men de beste wiener schnitzel, kwam deze link bovenaan te staan: http://www.eet.nu/nieuwerkerk-ad-ijssel/cartoons
Hier lees je zowel positieve met een hoge waardering als negatieve recensies met een lage waardering.

Bij deze de link van de Beste Michelin restaurants 2012 in Nederland: http://www.eet.nu/michelin/2012

Probeer het uit en wie weet vind je de lekkere wiener schnitzel weer terug waar je die kunt halen en... betalen ;-)

Succes.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Lidl heeft heerlijke schnitsels voor weinig. Het zal wel varkensvlees zijn, maar ze zijn prima. Alleen even zelf paneren.

Van mn zaterdagbaantje bij de slagerij van de Kijkgrijp herinner ik me nog, dat ook daar paneren altijd gebeurde om de slechte kwaliteit van het vlees te verbergen. Vanaf die tijd nooit meer gegeten.

Ook de gummisoepballen in soep uit blik is rommel, dat nauwelijks iets met vlees te maken heeft. Ik gril er van, maar het wordt door half NL gegeten. Kwestie van smaak. En van een gevulde knip natuurlijk.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2012 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

manwijf schreef op woensdag 20 jun 2012, 12:03: Ook de gummisoepballen in soep uit blik is rommel
De kwaliteit daarvan is tegenwoordig iets beter aangezien de kat ze tegenwoordig wel eet.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2012 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

met dank aan manwijf ;) haal ik nu mijn wienerschnitzels bij de Lidl en mijn cordon bleu's bij de Aldi, prima te eten en het is tenminste echt vlees en geen rotzooi van Albert Heijn voor veel te hoge prijs!