Winkelenensparen
Ik zag plotseling dat er maandelijks EUR 12 van mijn creditcard wordt afgeschreven voor een abonnement op "winkelenensparen". Ik denk dat ik dit abonnement heb "gekregen" nadat ik iets in een webshop heb gekocht. Het is blijkbaar een soort kortingregeling. Ik krijg nooit berichten van "winkelenensparen" met daarop een saldo oid. De betalingen gaan wel gewoon door. Dit vind ik oplichting want ik betaal voor niet geleverde diensten zonder dat ik daar opmerkzaam op wordt gemaakt. DIEFSTAL!
Welja oplichting en diefstal. En hoe lang loopt die incasso al? U controleert uw creditcard afrekeningen niet maandelijks!
Zou u niet beter onderzoeken wat u bent aangegaan en als u niets bent aangegaan een claim indienen bij uw creditcard maatschappij?
Ik denk dat je zelf helemaal niet hebt opgelet. Zo'n lidmaatschap komt niet zomaar uit de lucht vallen. Neem eens een kijkje op winkelenensparen.nl kan je meteen lezen hoe je moet opzeggen.
Bij verder commentaar kreeg ik alles ineens met lijn eronder, dus maar even zo. Ben het ook eens dat u eerder uw afschrijvingen moet controleren. Zo is het lekker verdienen.
Er staat een foutje in de link (er staat httpp in plaats van http). Heb deze link even gecorrigeerd.
Wat krijgen we nu: kan een ander mijn fouten uit mijn schrijven halen? Moet niet gekker worden.
@tenormin ,
ook al heeft costnix de link gecorrigeerd , bij mij werkt de link niet .
bij openen staat er naamloos .
u krijgt bij commentaar een lijn eronder , en ik krijg een lijn verticaal er naast .
Ja, nu zie ik het (pas). Sorry.
@tenormin ,
is niet erg ik zie ook pas alles later .
Costnix heeft niet mijn link veranderd. Is gelukkig niet mogelijk om in iemand anders schrijven "binnen te dringen".
De link, die ik maakte is ineens verdwenen in de dev/null, die Kassa! heet :-(
Is het nu oplichting of diefstal? Als u op enig moment al dan niet bewust hebt ingestemd met de maandelijkse afschrijvingen is het geen van beide. Het lijkt er op dat u bij een bepaalde aankoop heeft laten leiden door een lokkertje en niet goed de kleine letters hebt gelezen.
Zo snel mogelijk opzeggen is het devies en niet zomaar stoppen met betalen.
ik ben dit "winkelenensparen" ook wel eens ergens tegengekomen. weet het niet heel zeker, maar heeft u ooit wel eens iets besteld bij groupon? volgens mij stond het als een optie daar als je een aankoop had gedaan. je kreeg dan een z.g. tegoed van €10 ( of zoiets) op een aankoop , maar als je dat dan aanvinkte zat je meteen aan dat abonnement vast.
weet dus niet echt zeker of het groupon was......kan ook een andere (dergelijke) site zijn geweest. ik weet wel dat ik ze daarover een mailtje heb gestuurd dat dit misleidende reclame was.
Dit is de link van tenormin (goed gevonden overigens!)
klik HIER
Waaruit
Afgelopen december heb ik via ticketmaster kaarten besteld voor een U2 concert.
Ik kreeg toen een melding dat ik voor een volgend concert 10 euro korting zou krijgen.
Na nu blijkt ben ik daarbij een abonnement aangegaan wij winkelen en sparen voor 12 euro per maand. Volgend winkelen en sparen stond dit duidelijke vermeldt, dat de eerste maand op proef was en daarna stilzwijgen iedere maand verlengd zou worden.
Ik kan mij niet herinneren dit gezien te hebbben.
Dit is wel erg dubieus dat je bij het bestellen van een ticket meteen een abonnement aangaat.
Maakt u er in ieder geval melding van bij de ACM via consuwijzer en zeg meteen op. klik HIER
Overigens staat in de bijgaande reacties dat iemand in tenormins link een verandering heeft aangebracht. Kan dat zomaar, dat is toch bezopen?
Dank je wel, heb 't kennelijk toch nog fout gedaan. Nou ja, voor mij niet zo moeilijk, toch!
@zoekster, ik denk dat er iets anders bedoeld werd, het antwoord van tenormin is toch echt niet aangepast.
Er is anders wel een p verwijderd.
Van de link zelf niet. Probeer maar :)
Dat is zo. Maar het is toch idioot dat een ander een letter kan verwijderen in de zichtbare link? Ik vraag me af hoe dat is gedaan.
Is dat inderdaad zo tenormin dat uw tekst voor de link is veranderd? Dan ben ik ook heel benieuwd wat er is gebeurd.
Nee, kan dus helemaal niet wat @costnix schrijft. Ik had zelf de extra p weggehaald maar is kennelijk toch blijven
plakken op de een of andere manier. Probeert u allemaal zelf maar om iemands bijdrage te gaan verbeteren. Is (gelukkig) onmogelijk.
Dus @costnix had mijn link dus zelf moeten veranderen, zoals @zoekster het heeft gedaan. Op/in haar eigen commentaar.
Dan heb ik de correspondentie tussen tenormin en costnix verkeerd begrepen. Excuus.
Bedankt voor de opheldering tenormin.
Zoekster, je gaat niet meteen een abonnement aan. Eerst is er een proefperiode van 30 dagen. Maar het is net als altijd: dat mensen korting krijgen, zien ze wel staan, de informatie / AV zien ze helemaal niet staan.
Maar zulke informatie hoort niet in een AV te staan, dat hoort direct bij het aanbod te staan. Een abonnement is een te belangrijk kenmerk van een overeenkomst.
Daar is de ACM en de wet heel duidelijk over.
In iemand anders link gaan zitten knoeien kan overigens niet. Dat is via de reacties duidelijk geworden.
Geachte heer van der Lee ,
In reactie op uw klacht.
We vinden het allereerst zeer jammer dat u deze klacht heeft.
Winkelen en Sparen is een online spaarprogramma waarmee u 10% korting krijgt wanneer u online winkelt bij populaire retailers. U krijgt deze cashback direct op uw rekening gestort wanneer u meer dan €5 per maand heeft gespaard en u kunt tot €300 cashback per maand verdienen.
De enige manier om lid te worden is wanneer u zelf uw gegevens invult op onze Winkelen en Sparen inschrijfpagina. De vereiste gegevens zijn: uw volledige naam, uw e-mailadres, uw post adres een wachtwoord en uw credit-, dan wel debitcard gegevens.
Het wordt meerdere malen op de inschrijfpagina aangegeven dat u na een 30 dagen gratis trial een lidmaatschap aangaat van €15 per maand, dit is ook de reden dat wij u vragen om uw creditcard of bankpas gegevens te verstrekken wanneer u zich inschrijft. Consumenten die regelmatig online winkelen kunnen veel geld besparen.
Daarnaast sturen wij nieuwe leden 5 e-mails in de eerste maand, waarin wij voorlichten over de voordelen en de betalingsvoorwaarden. Na deze maand ontvangt u maandelijks een update.
Ontevreden leden kunnen elk moment stoppen. Neemt u hiervoor contact op met ons customer service center: u kunt mailen naar ledenservice@winkelenensparen.nl of u kunt bellen naar 0800-2200026.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Winkelen en Sparen
Geld moeten betalen om geld te ontvangen, dat is wel heel klassiek.
Er zuller er toch genoeg intrappen, maar ja, korting hè?
De naam is verkeerd? Dit moet zijn: " Winkelen Eerst Betalen Dan Sparen"
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer