ad
door ad van der lee Dec 16, 2015 om 18:56
Winkels & webshops

Winkelenensparen

Ik zag plotseling dat er maandelijks EUR 12 van mijn creditcard wordt afgeschreven voor een abonnement op "winkelenensparen". Ik denk dat ik dit abonnement heb "gekregen" nadat ik iets in een webshop heb gekocht. Het is blijkbaar een soort kortingregeling. Ik krijg nooit berichten van "winkelenensparen" met daarop een saldo oid. De betalingen gaan wel gewoon door. Dit vind ik oplichting want ik betaal voor niet geleverde diensten zonder dat ik daar opmerkzaam op wordt gemaakt. DIEFSTAL!

38908 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2015 om 19:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welja oplichting en diefstal. En hoe lang loopt die incasso al? U controleert uw creditcard afrekeningen niet maandelijks!

Zou u niet beter onderzoeken wat u bent aangegaan en als u niets bent aangegaan een claim indienen bij uw creditcard maatschappij?

Cookies
door Cookies - Dec 16, 2015 om 19:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik denk dat je zelf helemaal niet hebt opgelet. Zo'n lidmaatschap komt niet zomaar uit de lucht vallen. Neem eens een kijkje op winkelenensparen.nl kan je meteen lezen hoe je moet opzeggen.

tenormin
door tenormin - Dec 16, 2015 om 20:23
16847 Antwoorden / 108 Vragen
tenormin
door tenormin Dec 16, 2015 om 20:26
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Bij verder commentaar kreeg ik alles ineens met lijn eronder, dus maar even zo. Ben het ook eens dat u eerder uw afschrijvingen moet controleren. Zo is het lekker verdienen.

costnix
door costnix Dec 17, 2015 om 06:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat een foutje in de link (er staat httpp in plaats van http). Heb deze link even gecorrigeerd.

tenormin
door tenormin Dec 17, 2015 om 08:47
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Wat krijgen we nu: kan een ander mijn fouten uit mijn schrijven halen? Moet niet gekker worden.

marita567
door marita567 Dec 17, 2015 om 08:50
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@tenormin ,

ook al heeft costnix de link gecorrigeerd , bij mij werkt de link niet . bij openen staat er naamloos . u krijgt bij commentaar een lijn eronder , en ik krijg een lijn verticaal er naast .

tenormin
door tenormin Dec 17, 2015 om 10:10
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, nu zie ik het (pas). Sorry.

marita567
door marita567 Dec 17, 2015 om 11:56
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@tenormin ,
is niet erg ik zie ook pas alles later .

tenormin
door tenormin Dec 17, 2015 om 12:02
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Costnix heeft niet mijn link veranderd. Is gelukkig niet mogelijk om in iemand anders schrijven "binnen te dringen".

costnix
door costnix Dec 17, 2015 om 13:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De link, die ik maakte is ineens verdwenen in de dev/null, die Kassa! heet :-(

sw
door swat1500 - Dec 17, 2015 om 01:29
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Is het nu oplichting of diefstal? Als u op enig moment al dan niet bewust hebt ingestemd met de maandelijkse afschrijvingen is het geen van beide. Het lijkt er op dat u bij een bepaalde aankoop heeft laten leiden door een lokkertje en niet goed de kleine letters hebt gelezen.
Zo snel mogelijk opzeggen is het devies en niet zomaar stoppen met betalen.

cdi
door cdi - Dec 17, 2015 om 05:08
16 Antwoorden / 3 Vragen

ik ben dit "winkelenensparen" ook wel eens ergens tegengekomen. weet het niet heel zeker, maar heeft u ooit wel eens iets besteld bij groupon? volgens mij stond het als een optie daar als je een aankoop had gedaan. je kreeg dan een z.g. tegoed van €10 ( of zoiets) op een aankoop , maar als je dat dan aanvinkte zat je meteen aan dat abonnement vast.
weet dus niet echt zeker of het groupon was......kan ook een andere (dergelijke) site zijn geweest. ik weet wel dat ik ze daarover een mailtje heb gestuurd dat dit misleidende reclame was.

zoekster
door zoekster - Dec 17, 2015 om 09:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is de link van tenormin (goed gevonden overigens!)

klik HIER

Waaruit

Afgelopen december heb ik via ticketmaster kaarten besteld voor een U2 concert.
Ik kreeg toen een melding dat ik voor een volgend concert 10 euro korting zou krijgen.
Na nu blijkt ben ik daarbij een abonnement aangegaan wij winkelen en sparen voor 12 euro per maand. Volgend winkelen en sparen stond dit duidelijke vermeldt, dat de eerste maand op proef was en daarna stilzwijgen iedere maand verlengd zou worden.
Ik kan mij niet herinneren dit gezien te hebbben.

Dit is wel erg dubieus dat je bij het bestellen van een ticket meteen een abonnement aangaat.

Maakt u er in ieder geval melding van bij de ACM via consuwijzer en zeg meteen op. klik HIER

Overigens staat in de bijgaande reacties dat iemand in tenormins link een verandering heeft aangebracht. Kan dat zomaar, dat is toch bezopen?

tenormin
door tenormin Dec 17, 2015 om 10:12
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Dank je wel, heb 't kennelijk toch nog fout gedaan. Nou ja, voor mij niet zo moeilijk, toch!

reflecs
door reflecs Dec 17, 2015 om 10:33
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@zoekster, ik denk dat er iets anders bedoeld werd, het antwoord van tenormin is toch echt niet aangepast.

zoekster
door zoekster Dec 17, 2015 om 10:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Er is anders wel een p verwijderd.

reflecs
door reflecs Dec 17, 2015 om 10:48
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Van de link zelf niet. Probeer maar :)

zoekster
door zoekster Dec 17, 2015 om 10:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat is zo. Maar het is toch idioot dat een ander een letter kan verwijderen in de zichtbare link? Ik vraag me af hoe dat is gedaan.

reflecs
door reflecs Dec 17, 2015 om 11:20
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Is dat inderdaad zo tenormin dat uw tekst voor de link is veranderd? Dan ben ik ook heel benieuwd wat er is gebeurd.

tenormin
door tenormin Dec 17, 2015 om 11:54
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, kan dus helemaal niet wat @costnix schrijft. Ik had zelf de extra p weggehaald maar is kennelijk toch blijven
plakken op de een of andere manier. Probeert u allemaal zelf maar om iemands bijdrage te gaan verbeteren. Is (gelukkig) onmogelijk.
Dus @costnix had mijn link dus zelf moeten veranderen, zoals @zoekster het heeft gedaan. Op/in haar eigen commentaar.

zoekster
door zoekster Dec 17, 2015 om 12:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dan heb ik de correspondentie tussen tenormin en costnix verkeerd begrepen. Excuus.

reflecs
door reflecs Dec 17, 2015 om 12:07
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor de opheldering tenormin.

Cookies
door Cookies - Dec 17, 2015 om 10:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoekster, je gaat niet meteen een abonnement aan. Eerst is er een proefperiode van 30 dagen. Maar het is net als altijd: dat mensen korting krijgen, zien ze wel staan, de informatie / AV zien ze helemaal niet staan.

zoekster
door zoekster - Dec 17, 2015 om 10:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Maar zulke informatie hoort niet in een AV te staan, dat hoort direct bij het aanbod te staan. Een abonnement is een te belangrijk kenmerk van een overeenkomst.
Daar is de ACM en de wet heel duidelijk over.

zoekster
door zoekster - Dec 17, 2015 om 12:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

In iemand anders link gaan zitten knoeien kan overigens niet. Dat is via de reacties duidelijk geworden.

Wi
door Winkelen en Sparen klantenservice - Feb 15, 2016 om 13:29
1 Antwoorden / Vragen

Geachte heer van der Lee ,

In reactie op uw klacht.

We vinden het allereerst zeer jammer dat u deze klacht heeft.

Winkelen en Sparen is een online spaarprogramma waarmee u 10% korting krijgt wanneer u online winkelt bij populaire retailers. U krijgt deze cashback direct op uw rekening gestort wanneer u meer dan €5 per maand heeft gespaard en u kunt tot €300 cashback per maand verdienen.

De enige manier om lid te worden is wanneer u zelf uw gegevens invult op onze Winkelen en Sparen inschrijfpagina. De vereiste gegevens zijn: uw volledige naam, uw e-mailadres, uw post adres een wachtwoord en uw credit-, dan wel debitcard gegevens.

Het wordt meerdere malen op de inschrijfpagina aangegeven dat u na een 30 dagen gratis trial een lidmaatschap aangaat van €15 per maand, dit is ook de reden dat wij u vragen om uw creditcard of bankpas gegevens te verstrekken wanneer u zich inschrijft. Consumenten die regelmatig online winkelen kunnen veel geld besparen.

Daarnaast sturen wij nieuwe leden 5 e-mails in de eerste maand, waarin wij voorlichten over de voordelen en de betalingsvoorwaarden. Na deze maand ontvangt u maandelijks een update.

Ontevreden leden kunnen elk moment stoppen. Neemt u hiervoor contact op met ons customer service center: u kunt mailen naar
ledenservice@winkelenensparen.nl of u kunt bellen naar 0800-2200026.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Winkelen en Sparen

akkerdistel
door akkerdistel Feb 17, 2016 om 17:22
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Geld moeten betalen om geld te ontvangen, dat is wel heel klassiek.

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2016 om 17:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zuller er toch genoeg intrappen, maar ja, korting hè?

costnix
door costnix Feb 17, 2016 om 17:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De naam is verkeerd? Dit moet zijn: " Winkelen Eerst Betalen Dan Sparen"

Ro
door RobinHz - Oct 29, 2016 om 23:52
1 Antwoorden / Vragen

Hetzelfde is met mij gebeurd, ik ben tegen een automatische incasso van winkelenensparen.nl aangelopen door een aankoop bij Megekko.

Het is overduidelijk dat dit bedrijf primair verdient aan onopgemerkte incasso's die aan aankopen op het web worden gekoppeld.

Zo ook bij mij:

Aanschaf bij Megekko (15 maart), onduidelijk verhaal over winkelenensparen, vervolgens een e-mail van zowel de webshop als winkelenensparen.

Nu zie ik pas dat na een lange e-mail helemaal onderaan, na ver naar beneden scrollen, gesproken wordt over een automatisch incasso. Vervolgens  krijg ik binnen een maand:

- Nieuwe ledenvoordelen update van Winkelen en Sparen
- Uw korting van €20 op uw volgende aankoop bij Megekko
- Herinnering van voordelen en factureringsgegevens voor Winkelen en Sparen leden

Dus nergens een e-mail waar in het onderwerp duidelijk wordt gesproken over het ingaan van een betaald lidmaatschap. Een gemiddelde internetgebruiker zal dit soort e-mails snel zien als spam/advertenties en deze volledig negeren/direct weggooien.

Tot je een keer gaat letten op lage automatisch geincasseerde bedragen op je rekening. In mijn geval 15 euro per maand.

En als je vervolgens in de e-mail kijkt naar de max. jaarlijkse kortingen... 180 euro per jaar, of max. 15 euro per maand. Het lidmaatschap is letterlijk niks waard. Zie ook  onderstaande quote. Waarmee ik weer terugkom op mijn eerdere punt: dit bedrijf verdient primair aan onopgemerkte incasso's en zou om die reden nooit op deze manier zaken mogen doen.

"Als lid van Winkelen en Sparen profiteert u van een maandelijkse ledenbonus van €15 op uw aankoop bij Megekko of online aankoop bij een webwinkel op de Winkelen en Sparen website. Dit kan oplopen tot wel €180 per jaar, zolang u lid blijft van Winkelen en Sparen

tijger1
door tijger1 - Oct 30, 2016 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Storneer die incasso's. En voor de bedragen die al verlopen zijn moet u een melding onterechte incasso bij uw bank doen.

Zo'n abonnement moet schriftelijk aangegaan zijn, anders is het niet geldig. Dus alleen een mailtje sturen dat u meedoet, is niet voldoende,

In het vervolg beter opletten wat u aanvinkt